Sivu: 5 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 446:sta
  1. #121
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Juu ei ennen pimeän tuloa odoteta
    Sietämätön jännitys jatkuu ja jatkuu, missä on Kartsa?
  2. #122
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Kivoin tapa eksyä, on eksyä prätkällä.
    Aina ei oo...joskus myöhästyin eksyneenä laivasta ja tuli 200 kilsan sijaan tonni ajelua. Vesisateessa yöaikaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #123
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Sietämätön jännitys jatkuu ja jatkuu, missä on Kartsa?

    Ei se kerkee koneella olemaan, kun Herttuan vanteet pitää vahata...
  4. #124
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Sietämätön jännitys jatkuu ja jatkuu, missä on Kartsa?
    Kartsa is back!

    Uskomaton päivä! Kaikille näille kolmen osan lukijoille, minulle hyviä neuvoja ja henkistä tukea antaneille, koen velvollisuudekseni vielä nyt illalla kertoa, miten päivä meni.

    Olin siis jo eilen illalla tehnyt itselleni tarkistuslistan, mitä pitää aamulla ottaa mukaan. Vaimo kävi kahdeksalta jossain opettajankokouksessa ja Kartsa kävi vielä pari kertaa tarkistuslistan läpi ja odotteli tavaroiden kanssa verannalla malttamattomana. Sitten kamat autoon ja kohti Sipoota. Matkalla vielä laitoin tekstiviestin Aarbikeen, että täältä tullaan ja Duke valmiiksi! Perillä sitten etsin Dukea ja meinasin vähän hermostua, kun en sitä heti löytänyt. Myyjä sitten sanoi, että se onkin hallin toisella laidalla. Kävin sitten vielä myyjän kanssa TM:n käytetyn pyörän tarkistuslistan läpi, mikä selvästi myyjää huvitti, koska pyörällähän oli kuitenkin ajettu vain vuosi. Tämän jälkeen tehtiin paperiasiat ja maksettiin pyörä. Huomasin siinä lähtiessäni vielä, että siellä oli ajohousuja, joten ostin yhdet ajohousut mukaan.

    Pihalla sitten vaatteet päälle ja hyppäsin pyörän selkään. Siinä nopeasti flunssa unohtui, kun aurinko paistoi ja Kartsa lähti neitsytmatkalle Herttualla. Tajuton fiilis. Tunnelma oli heti huipussaan jo sillä pienellä tiellä ennen Martinlaaksontietä. Sitten Martinlaaksontietä kohti Keravaa. Martinlaaksontietä oli hauska ajaa ja aurinko paistoi. Sitten oltiinkin jo Keravalla. Keravalla pysähdyin ja tarkistin kännykän kartasta, miten pääsen pikkuteitä Vantaalle. Matkalla sitten tietenkin eksyin pari kertaa jollekin teollisuusalueelle, mutta se ei tunnelmaa pilannut. Pääsin lopulta Vantaalle, jonka tunsinkin jo paremmin. Flamingon ohi Ylästöntielle. Ylästöntie on varsin mukava ajaa, olen sen ajanut monta kertaa fillarilla ja Skyteamilla.

    Ylästöntien lopussa sitten totesinkin Herttualle, että eiköhän tässä ole jo tutustuttu riittävästi, jotta voidaan Martinlaakson kohdalla mennä Hämeenlinnanväylälle ja kokeilla vähän kovempaa nopeutta. Hämeenlinnanväylällä sitten menin sen sallitut 80km/h ja oli kyllä mahtava fiilis. Ei mitään sellaista pelontunnetta kuin Skyteamilla pari kertaa kun menin kehällä 80km/h (mikä on Skyteamille itsemurhavauhti). Pian tulikin sitten Kannelmäen risteys, josta käännyin taas pikkuteille ja Lassilaan työpaikalle.

    Töissä pistin Herttuan firman kellarin parkkipaikkaan ja menin voittajan elkein toimistolle. Linjaesimies ja lähin työtoveri näkivät jo kaukaa, että sieltä tulee voittaja (olivat myös seuranneet pyöränhankintaprojektia muutaman viikon). Kyllä oli sellainen fiilis, että nyt tuli tehtyä oikein. Kuten joku täällä Orgissakin minulle sanoi: "Elämä on tässä ja nyt".

    Tuskin siinä malttoi päivän töitä tehdä kun seitsemältä poltteli. Kaasutin Herttuan kohti Espoota vanhempia moikkaamaan. Mutta tällä kertaa sen sijaan, että ajaisin Lassilan ja Pitäjänmäen kautta menin saman tien Kehä I:lle. Ei mitään sellaista pelontunnetta kuin aikaisemmin oli Skyteamilla. Oli rauhallista ajaa muun liikenteen seassa Herttualla. Sitten käännyin Vanhaa Turuntietä kohti Espoon keskusta ja kohta olinkin jo perillä. Vanha äiti tuli avaamaan ovea (yllätysvierailu) ja hymyili heti kun näki poikansa takana ison pyörän. Kahvien jälkeen pistin kamat taas päälle ja kohti kotia. Nyt ajattelin, että tehdään vielä lopullinen ultimate-haaste: Turunväylä. Liittymästä rohkeasti Turunväylälle ja sallitut 100km/h lasiin. Herttua hyrräsi rauhallisesti 6-vaihteella. Jännä tunne, en ollut koskaan ajanut moottoripyörällä noin kovaa. Pyörä tuntui pysyvän jännästi tasapainossa kuin itsestään. Herttua otti varsin hyvin nakupyöräksi tuollaisen 100km/h vauhdin. Pian oltiinkin Kehä I:lla ja siitä pieni pätkä Maununnevalle ja oltiin kotona.

    Kotona tein vielä Trafin rekisteröinnin ja nyt kirjoitin teille loppuraporttini tähän 3-osaiseen näytelmään pyörän hankinnasta.

    Ehkä vielä pitää vastata tähän: Oliko hyvä hankinta? KYLLÄ, SIKA-HYVÄ, YEEES! Pyörä oli pikkuteillä todella ketterä, mutta samalla moottoritiellä 100km/h: ei mitään ongelmaa. Eli sain varmasti Herttuasta hyvän kompromissin Skyteamin ketteryyteen vs. isomman pyörän tehoon ja stabiiliuteen moottoriteille.

    Mitään ongelmia en kokenut. Jollain kierroksilla kuului välillä jotain kummaa särinää, mutta se katosi kun kierroksia nosti - oletan tästä, että luultavasti vain jokin muoviosa tms. alkoi resonoida sopivasti tietyllä kierros-taajuudella.

    Seuraavat hankinnat on tankoon kiinnitettävä navigaattori ja taakkateline / takalaukku. Näistä mielelläni otan vastaan täällä vinkkejä.

    Yksi minua 10 vuotta nuorempi työkaveri on minulle monta kertaa sanonut, että "Kartsa, olisin iloinen, jos vähän hemmottelisit välillä itseäsikin ja ostaisit itsellesi jotain kivaa" (eli kaveri ei kuulu omaan ikäluokkaani, jonka vanhemmat opettivat periaatteella "kauravelliä syödään kunnes asuntolaina on maksettu"). Illalla sitten laitoin hänelle tekstiviestin ja kuvan Herttuasta: "Kelpaako tämä lelu?"

    Eli eiköhän Kartsa ja Herttua ajele tämä kevät ja kesä yhdessä ja koe monta seikkailua. Kerron niistä sitten täällä lisää.

  5. #125
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Onnittelut uudesta pyörästä! Tartun tuohon levyjarrulukkoon kun omistan juuri samanlaisen. Ymmärsinkö oikein että meinaat saada tuohon levyjarrulukkoon ketjun mahtumaan? Mietin vain että millä tapaa siihen vielä ketjun saa mahtumaan, en keksinyt. Vankka lukko, hälärin äänenvoimakkuudesta sanoisin että aika vaatimatonta piipitystä pitää ainakin omani kun sitä viime kesänä testailin.
    Aarbiken myyjä muuten sanoi, ettei hän suosittele, että levyjarruun kiinnitetään näitä lukkoja - levyjarruissa on kuulemma millin sadasosien toleranssi eikä se tykkää, jos vähänkin jokin tuollainen lukko vääntää levyä.

    Kotona tein sitten sillä tavalla, että laitoin sen ostamani kettingin terassin paksun pylvään ympärille ja kettingin toinen pää pyörän vanteen läpi ja sen jälkeen se hälyttävä lukko kiinni kettingin päähän. Kokeilin, ettei se lukko mahdu vanteiden läpi pujottamalla. Ja muutenkin kokeilin, että se hälytin on niin pirun herkkä, että jos pyörää tai kettinkiä vähänkään liikuttaa, niin se hälytin alkaa huutamaan niin maan perhanasti, että naapurikin tuli ikkunaan katsomaan, että mitä siellä Kartsan pihalla tapahtuu.
  6. #126
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Siitä se lähtee

    Onnea pyörän ostosta
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  7. #127
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Aarbiken myyjä muuten sanoi, ettei hän suosittele, että levyjarruun kiinnitetään näitä lukkoja - levyjarruissa on kuulemma millin sadasosien toleranssi eikä se tykkää, jos vähänkin jokin tuollainen lukko vääntää levyä.

    Kotona tein sitten sillä tavalla, että laitoin sen ostamani kettingin terassin paksun pylvään ympärille ja kettingin toinen pää pyörän vanteen läpi ja sen jälkeen se hälyttävä lukko kiinni kettingin päähän. Kokeilin, ettei se lukko mahdu vanteiden läpi pujottamalla. Ja muutenkin kokeilin, että se hälytin on niin pirun herkkä, että jos pyörää tai kettinkiä vähänkään liikuttaa, niin se hälytin alkaa huutamaan niin maan perhanasti, että naapurikin tuli ikkunaan katsomaan, että mitä siellä Kartsan pihalla tapahtuu.
    Levy tietysti saattaa vääntyä jos unohtaa lukon olemassaolon, ei kait se muuten mihinkään väänny pelkästä lukon painosta. Omassa 690 motossa tuota käytin ilman ongelmia. Siinä lukossa on sellainen laakerinkuula tai pallo jonka jarrulevy painaa alas joka taas aktivoi hälyttimen. Mikäli tuo kuula ei painu alas häläri ei mene päälle. Ilmeisesti tuo ketju jollain tapaa sitten painaa tuon kuulan alas ja aktivoi. Mielenkiintoista että tuosta lähtee voimakas ääni, oliskohan omani sitten jotenkin viallinen. Vahva ketju kuitenkin estää aika hyvin kaikki rosvojen yritykset, uskon että sen puolesta voit nukkua yösi rauhassa.
    K8-1000
  8. #128
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    ... Herttua on onnistuneesti ajettu Sipoosta kotiin!
    Seuraava ostos on sitten tankoon laitettava navigaattori (eksyin Keravalla pikkuteillä pari kertaa). ...☺
    Ehdottoman aiheellinen hankinta miehelle, joka eksyy Sipoon ja Stadin välillä... Tsori, oli pakko Onnea uudelle mopolle ja tervetuloa harrastuksen pariin.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  9. #129
    Nonni! Sitten toivotaan mahtavaa kesää ja Kartsalle ja Herttualle rauhallisia ajokilometrejä
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  10. #130
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Levy tietysti saattaa vääntyä jos unohtaa lukon olemassaolon, ei kait se muuten mihinkään väänny...
    Kartasalle ja muillekin vähemmän kokeneille motoristeille pitää mainita, että jos Kawa Mach IV:n takarattaaseen unohtaa ...tun ison Abloyn munalukon ennen liikkeellelähtöä Assenin RR-ajojen peltoparkkiksella vuonna -79 tai -80 niin vääntyy paljon muutakin kuin jarrulevy! Ja katkee kans!

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  11. #131
    Sama juttu taas tänäkin yönä. Päivän seikkailut ja myöhäinen kuuden tunnin apinanraivokoodaussessio sai aikaan sen, että herää kolmen aikaan yöllä aivot ylikierroksilla ja ei saa unta.

    Kevään/kesän seikkailuja varten, ehdottakaapa seuraaviin kategorioihin retkiä, siten että lähtö/paluu Helsingin Kannelmäestä Kannelmäkeen aikarajoissa, ja matkalla mielenkiintoista nähtävää: 2 h, 4h, 10h.
  12. #132
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten vaan ostamaan lippua ajotaito 2:seen.
    Luulis tuolla pääsevän apparalle?
    Kerrotko tuosta vähän enemmän kun ei heti aukea. Onko se jokin lyhyt kurssi, jossa käydään läpi esim. jotain erikoistilanteita, joita saattaa nopesti tulla eteen, ja miten niistä turvallisesti selviää?
  13. #133
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Nonni! Sitten toivotaan mahtavaa kesää ja Kartsalle ja Herttualle rauhallisia ajokilometrejä
    Juuri näin eli hankintahomma sai onnellisen päätöksen. Kartsan ja Herttuan seikkailuista tulemme vielä arvatenkin jossakin vaiheessa kuulemaan lisää
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  14. #134
    Onnittelut isommasta, samalla tyylillä vaan dokumentoimaan pidempiäkin lenkkejä!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  15. #135
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Onnea vaan uuden pyörän johdosta.
    Käy ajelemassa uudenmaan mutkateitä. Ja jos rajoitusten mukainen vauhti ei hirvitä, niiin tikkariletkalle mukaan.
    Letkailukausi alkaa hetken kuluttua.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  16. #136
    Onnea Kartsalle hyvästä hankinnasta! Muistetaan vaan kaikki muutkin intomielet pikipaikkaukset, maalaukset, kaivonkannet yms. ja varsinkin märällä pinnalla sillä muuten ne muistuttaa pahemman kerran. Tästä voit, Kartsa, bongailla sopivia mutkateitä: http://kurakartta.net/#13/64.8675/27.6752
  17. #137
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Kerrotko tuosta vähän enemmän kun ei heti aukea. Onko se jokin lyhyt kurssi, jossa käydään läpi esim. jotain erikoistilanteita, joita saattaa nopesti tulla eteen, ja miten niistä turvallisesti selviää?
    Tuolta lisäinfoa http://www.moottoripyora.org/keskust...18-Ajotaito-II

    Näyttäisi tosin olevan viime vuoden ratapäivät linkitetty tuohon ketjuun, täältä pääsee näkemään tämän vuotiset koulutuspäivät http://www.moottoripyora.org/keskust...iv%C3%A4t-2016
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  18. #138
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Sama juttu taas tänäkin yönä. Päivän seikkailut ja myöhäinen kuuden tunnin apinanraivokoodaussessio sai aikaan sen, että herää kolmen aikaan yöllä aivot ylikierroksilla ja ei saa unta.

    Kevään/kesän seikkailuja varten, ehdottakaapa seuraaviin kategorioihin retkiä, siten että lähtö/paluu Helsingin Kannelmäestä Kannelmäkeen aikarajoissa, ja matkalla mielenkiintoista nähtävää: 2 h, 4h, 10h.
    Ja täältä voipi katsella sopivia pätkiä/mielenkiintoisia paikkoja http://motocaching.net/. Suosittelen, on tullut löydettyä monta mestaa jotka olis jääny kokematta/käymättä ilman ko sivustoa.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  19. #139
    Vaikka kolmeosainen näytelmä saatiin onnelliseen päätökseen, niin kirjoittelen tänne silloin tällöin kokemuksia Dukesta - lukekoot niitä ken jaksaa.

    Tänään lähdin töistä tavallista aikaisemmin jo puoli kuuden aikaan. Aurinko paistoi ja Kartsa lähti ajelemaan tuttuja lähiöteitä Maunulaan ja Oulunkylään. Sen verran kuitenkin täytyy Skyteam Monkeyta kehua, että tuollaiselle korttelirallille se on oiva peli: 40 km/h lähiössä tuntuu Skyteamille jo hyvältä vauhdilta ja viisikymmentä alkaa olla jo huikea vauhti. Herttualla tuollainen neljänkympin köröttely tuntui aika laimealta kun oli ajanut edellisenä päivänä Turuntietä sataa. No, pääsihän sitä Oulunkylän liittymästä palaamaan sentään Kehä I:sta kahdeksaakymppiä.

    Pitääkin kesäviikonlopuiksi etsiä pieniä matkakohteita, jonne pääsee päivässä ja takaisin. Lisäksi ajattelin, että voisi perinteiselle veljen mökkiviikolle Jyväskylän lähelle mennä Herttualla - etsiä jotain mukavia pikkuteitä kivoilla maisemilla.

    Keskiviikkoisin muistaakseni on Haltialan tilalla se moottoripyörätapaaminen. Kävinkin siellä kerran Skyteamilla (herätti jonkin verran huvittuneisuutta). Nyt voisi alkaa käydä siellä Herttualla. Voisi myös harkita, josko liittyisi johonkin paikalliseen moottoripyöräkerhoon.
  20. #140
    Kiitokset hyvästä tarinasta, jatka toki tarinointia kun kerkiät uudella pelillä hieman kiertelemään.
    Luulisin että täällä suurin osa haluaa kuulla seikkailuistasi paremalla mopolla.
  21. #141
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Pitääkin kesäviikonlopuiksi etsiä pieniä matkakohteita, jonne pääsee päivässä ja takaisin. Lisäksi ajattelin, että voisi perinteiselle veljen mökkiviikolle Jyväskylän lähelle mennä Herttualla - etsiä jotain mukavia pikkuteitä kivoilla maisemilla.
    Jyväskylää kuuluu sitten lähestyä reittiä Asikkala (Pulkkilanharju) - Sysmä - Luhanka - Korpilahti
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  22. #142

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2016
    Onnea! Komean ja kulkevan pelit olet hankkinut mutta se pakollinen, Pics or It Didn't Happen!
    Omaan makuun vain liian korkeaviritteinen. Köyhän kun on satsattava toimintavarmuuteen. Pieni litrateho auttaa kestävyydessä, muista tarkistaa ja vaihtaa öljyt jos et vielä ole tehnyt! Huonolla onnella aikaisempi omistaja laittanut jotakin muuta kuin Delvakkia!
    Oliko huollot tehtynä ja leimat kirjassa? Takuukin vielä voimassa? Puoli vuottahan laki määrää takuuta kaupoissa kun liikkeestä ostaa.

    Ajotaitokurssi ORGin afalttisoturille on paikallaan, viikonloppuna kun olin siirtymässä sorapoluille niin ohitseni pyyhälsi kolme kilpatason orkkia. Pylly keikkui puolelta toiselle mutkissa, tuli mieleen vedellä täytetty ilmapallo joka ponnatelee puolelta toiselle ja melkein oli polvikin maassa jollei ihan kyynärpääkin!

    Hetken ajettuani samaiset hurjapäät oli parkissa siinä jotakin puuhasivat, oli kotaria sellaista isoa herttuaa ja yamahaakin taisi löytyä. Sitä isoa Dukea siinä ropasivat, kun kyselin mahtaako herrat apua tarvita? Kuulemma ei mitään teknistä vikaa, komppia piti keulaan lisätä ja hidasta riparia taakse??? Päässä alkoi surista tekniset termit, ihan oli kuulkaas moto GP meinikiä oli siinä ajotaidot ja muut kurssit ihan varmasti käytynä. Sentään maallikkolle suomentivat että keula painui jarruttellessa liikaa ja perässäkin jokin ongelma kun kaasun avaa. Kysyin vielä siitä pyllyn heiluttelusta, sillä sitä painopistettä siirretään niin ei tarvitse pyörää ihan kylelleen törkätä kun äijä tai tässä tapauksessa pylly sinne mutkan puolelle väännetään.

    Jatkoin siitä matkaani tajuten miten aloittelija sitä ollaan moottoripyöräilyn saralla, hetken kuluttua hurjapäät taas singahtivat ohitseni pyllyt keikkuen ja moottorit ulvoen.
  23. #143
    Lainaa Sampo-FIN kirjoitti Katso viesti
    Omaan makuun vain liian korkeaviritteinen. Köyhän kun on satsattava toimintavarmuuteen. Pieni litrateho auttaa kestävyydessä, muista tarkistaa ja vaihtaa öljyt jos et vielä ole tehnyt! Huonolla onnella aikaisempi omistaja laittanut jotakin muuta kuin Delvakkia!
    Oliko huollot tehtynä ja leimat kirjassa? Takuukin vielä voimassa? Puoli vuottahan laki määrää takuuta kaupoissa kun liikkeestä ostaa.
    Joo, äreä tuo Herttua on. Hieman rauhallisempikin olisi kelvannut, mutta tuli nyt sitten tällainen. Muistan, että se 650cc Kawasakin moottori murisi rauhallisemmin, mutta toisaalta tykkään tuon Duken ketteryydestä aivan tolkuttomasti.

    Edellinen omistaja on ostanut pyörän 3.6.2015. Huoltokirjaan on merkitty ensihuolto 2.6.2015 vain 470 km jälkeen (ilmeisesti joku liikkeen kaveri ajellut ja sitten tehty huolto). Tämän jälkeen huoltokirjassa ei näykään mitään merkintöjä. Pyörällä oli ajettu 4.500 km kun ostin sen. KTM:n manuaalin huolto-ohjelman mukaan pyörälle pitää tehdä huollot 1000 km jälkeen, 7.500 km välein tai vuosittain ja 15.000 km välein tai joka toinen vuosi. Ajattelinkin, että voisin sen kohtapuolin viedä varmuuden vuoksi tuohon vuosihuoltoon. Onko täällä hyviä vinkkejä, mikä olisi pääkaupunkiseudulla hyvä paikka, jossa KTM:n uskaltaa huollattaa? Maksan mielelläni vähän enemmän, jos tietää, että varmasti on hyvä paikka.

    Osaatko hieman tarkentaa tuota öljynvaihdon suositusta? Eli mitä tarkoitat "muulla kuin Delvakilla"? Öljyt osaan varmaankin itsekin vaihtaa, kunhan joku osaa suositella laadukasta moottoriöljyä ja mistä sitä saa.

    Muuten, KTM:n ohjekirjan mukaan siihen tankataan E95-oktaanista. Muistaakseni joku sanoi, että kannattaa tankata moottoripyöriin E98, vaikka se on kalliimpaa - pysyy moottori paremmassa kunnossa. Onko tässä perää?

    Käsittääkseni pyörässä on 2v takuu, joten takuutakin pitäisi olla vielä vuosi voimassa.
  24. #144
    [QUOTE=Sampo-FIN;6448154Takuukin vielä voimassa? Puoli vuottahan laki määrää takuuta kaupoissa kun liikkeestä ostaa.
    [/QUOTE]

    Korjataan sen verran harhaluuoa, että laki ei määrää sekunttiakaan takuuta.
    On olemassa virhevastuu, kun kaupan toinen osapuoli on elinkeinoharjoittaja, mutta sillä ja takuulla ei ole mitään tekemistä keskenään.
  25. #145
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Onko täällä hyviä vinkkejä, mikä olisi pääkaupunkiseudulla hyvä paikka, jossa KTM:n uskaltaa huollattaa? Maksan mielelläni vähän enemmän, jos tietää, että varmasti on hyvä paikka.
    Aika karseaa luettavaa oli: http://www.moottoripyora.org/keskust...jaamo-suomessa

    Eli nyt kaivattaisiin vihjeitä luotettavasta KTM-huollosta.
  26. #146
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Aika karseaa luettavaa oli: http://www.moottoripyora.org/keskust...jaamo-suomessa

    Eli nyt kaivattaisiin vihjeitä luotettavasta KTM-huollosta.
    Veikkaan että perushuollot onnistuu missä tahansa merkkihuollossa varsinkin jos itse tsekkaa ja vielä huoltoon ilmoittaa etukäteen tsekkaavansa kohdat mitä olisi pitänyt tehdä. Tosin mulkun maineenhan tuosta saa mutta mitäpä siitä.
    Tampereella motokeidas on viime aikoina onnistunut kuulemma hyvin kottarais-sepityksessä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  27. #147
    Lainaa kartsa-hel kirjoitti Katso viesti
    Eli nyt kaivattaisiin vihjeitä luotettavasta KTM-huollosta.
    Pitäisiköhän vain opetella itse tekemään perusasiat. Ei tuo videon mukaan nyt ihan miltään rakettitieteeltä vaikuta:
    http://m.youtube.com/watch?v=y590BZljv-U
  28. #148
    Tonnin huolto siihen on tehty ja seuraavassa l. 7500 km vaihdetaan ilmeisesti vain öljyt + suodatin. Muutakin pitäisi varmaan ohjekirjan mukaan tehdä, lähinnä tuijottelua ja tämän osaat myös itse tehdä. Tähän pikkuhuoltoon ei tarvita sen kummempaa korjaamoa mutta jatkossa sitten ehkä isompaan huoltoon on kateltava hyvä paikka. Säästä rahat, tee itse ja tarjoat säästörahoilla perheellesi vaikka vappubrunssin kunnon siman kera.
  29. #149
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Tonnin huolto siihen on tehty ja seuraavassa l. 7500 km vaihdetaan ilmeisesti vain öljyt + suodatin. Muutakin pitäisi varmaan ohjekirjan mukaan tehdä, lähinnä tuijottelua ja tämän osaat myös itse tehdä. Tähän pikkuhuoltoon ei tarvita sen kummempaa korjaamoa mutta jatkossa sitten ehkä isompaan huoltoon on kateltava hyvä paikka. Säästä rahat, tee itse ja tarjoat säästörahoilla perheellesi vaikka vappubrunssin kunnon siman kera.
    Takuu taitaa vaatia jonkin leiman, eikös tässä vielä takuu ollut
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  30.  
  31. #150
    ^Ok, taisi tosiaan olla niin uusi peli. Kartsa on insinööri joten sitten jatkossa kun takuuaika on ummessa niin eikun haalarit niskaan ja puuhastelemaan nuo perushuollot. Aikanaan muuten koulussa luulin että ruotsin kielen kirjan ingenjör Saarinen on tyhjäntoimittaja koska mielsin että ingen=ei mitään ja jör=tehdä eli ei mitään tehdä.
    Täysin vakuuttunut en ole vieläkään ingenjörien toimekkuudesta mutta jos Kartsa tekee nuo perushuollot jatkossa itse niin mieli voi muuttua.
Sivu: 5 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen