Sivu: 1 / 11:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 307:sta
  1. #1
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    MOTORG RATAPÄIVÄT 2015

    Moottoripyöräilijät ovat katukauden jo avanneet ja ratapäivät ovat aivan oven takana! Kauden 2015 ratapäivämyynti on auki jäsenille. Ei-jäsenille sama tapahtuu 7.4.2015 klo 18.00.

    Jos kaupan kanssa on ongelmia, toimi tämän ohjeen mukaan: kliks

    Kausi 2015 kaasutetaan .Org! -malliin, erinomaisessa tunnelmassa:

    - Tuttu ulkomaanreissu on kalenterissa ja vielä Juhannuksena! Katso Gotland 2015 -keskustelu
    - Botniaringin jokainen ratapäivä ajetaan pitkää rataa!
    - Motoparkin päivät ovat "melupäiviä", eli melurajoitusta ei ole
    - Kaikilla Alastaron päivillä on 4 ajoryhmää

    Ensimmäisen erän liput ovat nyt myynnissä orgin jäsenille ja tulevat myyntiin kaikille 7.4.2015 klo 18.00. Seuraavan myyntierän alkaa kesäkuun alussa ja siitä tiedotaan erikseen.

    Lippujen hinnat:
    -MotOrgin jäsenille ennakkoon kaupasta 60e.
    -Ei-jäsenille ennakkoon kaupasta 75e.
    -Kaikille paikan päältä 90e (mikäli jää myymättä kaupan kautta, paikan päällä lippujen saantia ei pysty takaamaan.)
    -Motoparkissa korkean ratavuokran vuoksi hintoihin lisätään 10e.

    Ensimmäistä kertaa ratapäiville osallistuville on tarjolla Ajotaito II, joka on ehdottomasti osallistumisen arvoinen.

    Tarkemmat tiedot tulevat päivien lähestyessä ratapäivä- ja ajokoulutuskeskustelualueelle.

    Ensimmäinen erä:

    Päivämäärä Rata Muuta
    La 23.5. Alastaro Ajotaito II, 4 ryhmää
    Su 24.5. Alastaro 4 ryhmää
    La 30.5. Botniaring Ajotaito II, koko päivä pitkää rataa
    Su 31.5. Botniaring koko päivä pitkää rataa
    Ke 10.6. Alastaro Ajotaito II, 4 ryhmää
    To 11.6. Alastaro 4 ryhmää
    La 13.6. Motopark Ajotaito II, melupäivä
    Su 14.6. Motopark melupäivä
    Pe 19.6. Gotlandring
    La 20.6. Gotlandring
    Su 21.6. Gotlandring
    La 27.6. Kemora Ajotaito II
    Su 28.6. Kemora
    Ma 29.6. Alastaro Ajotaito II, 4 ryhmää
    Ti 30.6. Alastaro 4 ryhmää
    Ke 8.7. Ahvenisto Ajotaito II

    Toinen erä:

    Päivämäärä Rata Muuta
    La 18.7. Alastaro Ajotaito II, 4 ryhmää
    Su 19.7. Alastaro 4 ryhmää
    Pe 24.7. Kemora Ajotaito II
    La 25.7. Kemora
    Su 26.7. Kemora
    La 1.8. Botniaring Ajotaito II, koko päivä pitkää rataa
    Su 2.8. Botniaring koko päivä pitkää rataa
    Ti 4.8. Ahvenisto Ajotaito II
    La 15.8. Kemora Ajotaito II
    Su 16.8. Kemora
    La 22.8. Motopark Ajotaito II, melupäivä
    Su 23.8. Motopark melupäivä
    La 5.9. Alastaro Ajotaito II, 4 ryhmää
    Su 6.9. Alastaro 4 ryhmää



    Lisätietoa:

    - Ratapäiväinfo
    - Rataharjoittelun säännöt
    - Liputtajien ohjeet


    Tervetuloa mukaan!
    MotOrg ry:n ratavastaavat ja kouluttajat

    Viimeksi muokannut: vertzu; 03.07.2015 klo 15:52.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  2. #2
    Tuo on kyllä huippuhomma, että meidän kaikki Botniat on pitkällä radalla.
    Superbike #7
  3. #3
    ATIII päivät ja paikat?
    Mopoton mies
  4. #4
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    ATIII päivät ja paikat?
    Auki vielä. Lisäillään keväämmällä kun varmistuu, että millasella miehityksellä koulutuksia ensi kesänä vedetään.
    Ajotaitoklinikoita on pari kappaletta apparalla ja todennäköisesti pari kappaletta muilla radoilla (Alastaro?).
    Ajotaito III ja IV tekis mieli pitää Alastarolla, mutta varmaksi en uskalla vielä luvata.
    Superbike #7
  5. #5
    Laittakaa Motoparkin toiselle päivälle.
    Mopoton mies
  6. #6
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo on kyllä huippuhomma, että meidän kaikki Botniat on pitkällä radalla.
    Tämä ja Alastaron neljä ryhmää
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  7. #7
    Onko tuo Alastaron 4-ryhmäisyys mahdollisesti mitenkään "säädettävissä" tilanteen mukaan?

    Eli esim jos ratapäiville ilmoittautuneiden määrä ei ole erityisen suuri, onko silloin järkeäkään pitää 4 ryhmää? Toinen mikä tuli mieleen on klo 17:00 jälkeiset ajot (karheasti). Silloin yleensä alkaa ihmiset häipyä suurissa määrin ja mielestäni siinä kohtaa 4-ryhmän pyörittäminen on turhaa.

    Täysin ymmärrettävää toki on, että kun halukkaita radalle on reilusti enemmän, kuin lippuja, on kaikkien etujen mukaista pitää tämä 4-ryhmäjako. yös vauhtierot tasoittuu, mikä on iso plussa. Varjopuolena on se, että ajoaika hupenee huomattavasti, varsinkin jos sattuu liputtamaan. Myös tunnin odotus on henk. koht vähän turhan pitkä. Tosin se on siinä kiikun kaakun, että onko, riippuu aika paljon kaikesta.

    Pointtina siis oli se, ettei pidettäisi 4-ryhmäjakoa turhaan, silloin kun sitä ei tarvita. (mm loppupäivästä ja silloin, kun osallistujia ei ole tarpeeksi)
  8. #8
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo Alastaron 4-ryhmäisyys mahdollisesti mitenkään "säädettävissä" tilanteen mukaan?

    Eli esim jos ratapäiville ilmoittautuneiden määrä ei ole erityisen suuri, onko silloin järkeäkään pitää 4 ryhmää? Toinen mikä tuli mieleen on klo 17:00 jälkeiset ajot (karheasti). Silloin yleensä alkaa ihmiset häipyä suurissa määrin ja mielestäni siinä kohtaa 4-ryhmän pyörittäminen on turhaa.

    Täysin ymmärrettävää toki on, että kun halukkaita radalle on reilusti enemmän, kuin lippuja, on kaikkien etujen mukaista pitää tämä 4-ryhmäjako. yös vauhtierot tasoittuu, mikä on iso plussa. Varjopuolena on se, että ajoaika hupenee huomattavasti, varsinkin jos sattuu liputtamaan. Myös tunnin odotus on henk. koht vähän turhan pitkä. Tosin se on siinä kiikun kaakun, että onko, riippuu aika paljon kaikesta.

    Pointtina siis oli se, ettei pidettäisi 4-ryhmäjakoa turhaan, silloin kun sitä ei tarvita. (mm loppupäivästä ja silloin, kun osallistujia ei ole tarpeeksi)
    Vastailen ratajärkkäreiden puolesta, korjaavat sitten jos menee pahasti metsään:
    Kaikilla meidän ratapäivillä pyritään käyttämään tervettä maalaisjärkeä osallistujamäärän, kelin yms. tekijöiden mukaan. Joskus sateella poistetaan ryhmäjako kokonaan kun radalle ei ole kuin pari menijää, kun taas illasta voi olla, että siirrytään kahteen ryhmään jos ei ole porukkaa. Nämä päätökset tehdään aina tapauskohtaisesti ja niin, että nopeuserot radalla säilyvät järkevinä. Eli turhan päiten ei liian montaa ryhmää pidetä.

    Terveisin
    Koulutusvastaava
    Superbike #7
  9. #9
    Nonii, virallinen sulais jo lumet viesti on nähny maailman. Maajussien kesää tilauksessa.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  10. #10
    Nitro:

    Hyvä homma, tota juuri hain
  11. #11
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo Alastaron 4-ryhmäisyys mahdollisesti mitenkään "säädettävissä" tilanteen mukaan?

    Eli esim jos ratapäiville ilmoittautuneiden määrä ei ole erityisen suuri, onko silloin järkeäkään pitää 4 ryhmää? Toinen mikä tuli mieleen on klo 17:00 jälkeiset ajot (karheasti). Silloin yleensä alkaa ihmiset häipyä suurissa määrin ja mielestäni siinä kohtaa 4-ryhmän pyörittäminen on turhaa.

    Täysin ymmärrettävää toki on, että kun halukkaita radalle on reilusti enemmän, kuin lippuja, on kaikkien etujen mukaista pitää tämä 4-ryhmäjako. yös vauhtierot tasoittuu, mikä on iso plussa. Varjopuolena on se, että ajoaika hupenee huomattavasti, varsinkin jos sattuu liputtamaan. Myös tunnin odotus on henk. koht vähän turhan pitkä. Tosin se on siinä kiikun kaakun, että onko, riippuu aika paljon kaikesta.

    Pointtina siis oli se, ettei pidettäisi 4-ryhmäjakoa turhaan, silloin kun sitä ei tarvita. (mm loppupäivästä ja silloin, kun osallistujia ei ole tarpeeksi)
    Ainakin viime vuonna 3-jakoiset päivät olivat kestoltaan lyhempiä, ja 4-jakoiset olivat kestoltaan pitempiä. Juurikin siitä syystä ettei tulisi ulinaa ajoajan vähenemisestä.
    Ts viime vuonna ajoaikaa oli tarjolla yhtä paljon sekä 3- että 4- jakoisilla päivillä.
  12. #12
    Motorg ry, hallituksen jäsen shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Toivottavasti nyt natsais kelit yhtähyvinkin mitä viimekesänä, ei nyt ihan niin kuumaa tarttis olla mitä Alastarolla monena päivänä, lukuunottamatta paria sadepäivää. Pakkaa tulemaan uniin noi ratapäivät, Alastaron laajennettuakin tullu ajettua nappularenkaisella Honda mankilla
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  13. #13
    Scooba:

    Eikö se mene niin, että ensin varataan ratayhtiöltä x- määrä tunteja radalta ja vasta jälkeenpäin päätetään ryhmäjaoista yms yksityiskohdista? Jos homma menee niin, niin silloin pointtisi menee vähän ohi. Mutta siis, ihan oikein on kyllä mietitty, että 4-ryhmä päivät olisi pitempia, kuin 3-ryhmäiset...
  14. #14
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Scooba:

    Eikö se mene niin, että ensin varataan ratayhtiöltä x- määrä tunteja radalta ja vasta jälkeenpäin päätetään ryhmäjaoista yms yksityiskohdista? Jos homma menee niin, niin silloin pointtisi menee vähän ohi. Mutta siis, ihan oikein on kyllä mietitty, että 4-ryhmä päivät olisi pitempia, kuin 3-ryhmäiset...
    Mä veikkaan ett se menee niin päin, ett ensin mietitään ett mitkä päivät ovat ne kaikkein soveliaimmat 4-jakoisiksi. Sit varataan ratayhtiöltä niille päiville x+2 tuntia, koska 4-jako. Ja hyvin suurella todennäkösyydellä ne vedetään läpi 4-jakosina, koska 4-jakoset päivät toimi viime vuonnakin erinomaisesti.
  15. #15
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mä veikkaan ett se menee niin päin, ett ensin mietitään ett mitkä päivät ovat ne kaikkein soveliaimmat 4-jakoisiksi. Sit varataan ratayhtiöltä niille päiville x+2 tuntia, koska 4-jako. Ja hyvin suurella todennäkösyydellä ne vedetään läpi 4-jakosina, koska 4-jakoset päivät toimi viime vuonnakin erinomaisesti.
    Tämä on juurikin se toimintatapa jota noudatetaan. Kolmivuoroiset päivät on lopetettu Alastarossa klo 18 ja neliryhmäiset klo 20. Tässä piilee myös syy miksi tuota neliryhmää ei olla voitu soveltaa suoraan muihin suosittuihin päiviin kuten Kemoraan tai Motoparkiin. Noissa tulee meluluvat vastaan eikä päivää voi pidentää vaikka kuinka tekisi mieli. Botnialla puolestaan ei ole samaa ongelmaa, mutta siellä ei ole ollut niin paljoa osalistujiakaan, että neljään ryhmään siirtyminen, päivän jatkaminen ja kulujen kasvattaminen olisi katsottu järkeväksi.

    Meidän ratapäivämäärillä MotOrg on päässyt aika hyvään neuvotteluasemaan ratayhtiöiden kanssa ja voimme hieman miettiä kuinka haluamme kuviotamme pyörittää vs muutamia tunteja vuodessa rataa vuokraavat yhdistykset. Tämä näkyy mm. siinä, että viikonloppupäiviä on meille saatu aika hyvällä prosentilla viime vuosina.

    Kuten Nitrous tuossa aiemmassa viestissään totesi, päivän kulkua voidaan muuttaa tapahtuman aikana, mikäli sen järjestäjä järkeväksi katsoo. Jos päivä on myyty nelivuoroisena ja edes joku ryhmä on täynnä, ei ryhmiä yleensä yhdistellä (pl. sadepäivät), sillä siitä seuraa vain järjetön härdelli. Porukkaa voidaan mahdollisuuksien mukaan tasata ryhmästä toiseen, jotta kaikilla olisi mukavampaa ja väljempää ajella.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  16. #16
    Pari kysymystä, koska en ole ennen .org ratapäivillä ollut, vaikka rata ajoa on jonkinverran takana. Ensi kesänä olisi tarkoitus kiertää kaikki radat läpi ainakin kerran

    - Onko muualla melurajoja, kuin Ahvenistolla ? Jos on, niin paljonko ?
    - Miten osaan valita oikean nopeusryhmän ? Kierrosaikoja en ole koskaan mitannut, mutta polvipala kuluu kyllä asfalttia vasten ja muutoinkin koen ajavani ihan "kohtuullista" vauhtia. Onko keskiryhmä siis oikea ryhmä, eli onko tuoo hidas sitten oikeasti hidas ?
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  17. #17
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Pari kysymystä, koska en ole ennen .org ratapäivillä ollut, vaikka rata ajoa on jonkinverran takana. Ensi kesänä olisi tarkoitus kiertää kaikki radat läpi ainakin kerran

    - Onko muualla melurajoja, kuin Ahvenistolla ? Jos on, niin paljonko ?
    - Miten osaan valita oikean nopeusryhmän ? Kierrosaikoja en ole koskaan mitannut, mutta polvipala kuluu kyllä asfalttia vasten ja muutoinkin koen ajavani ihan "kohtuullista" vauhtia. Onko keskiryhmä siis oikea ryhmä, eli onko tuoo hidas sitten oikeasti hidas ?
    Ei ole muualla melurajoja kunhan nyt ei ihan ilman änkkäriä yritä lähteä vetämään.
    Jos olet ollut esim. mp-tuen päivillä niin sama ryhmä kuin siellä on soppeli. Arvaisin, polven laahamisesta, että keskiryhmä, mutta varmaksi en uskalla sanoa tietämättä kierrosaikaa
    Superbike #7
  18. #18
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei ole muualla melurajoja kunhan nyt ei ihan ilman änkkäriä yritä lähteä vetämään.
    Jos olet ollut esim. mp-tuen päivillä niin sama ryhmä kuin siellä on soppeli. Arvaisin, polven laahamisesta, että keskiryhmä, mutta varmaksi en uskalla sanoa tietämättä kierrosaikaa

    En ole ollut, olen käynyt aina "vapailla" vuoroilla vaan ajamassa.

    Mitä jos valitsee "väärän" nopeusryhmän ? Ei aiheuta muita toimenpiteitä, kuin siirto oikeaan ?


    E: Melua löytyy noin 108db@5500rpm. Killerillä päässyt Ahvenistolle, sillä kyselin, että olisi mukava ajaa ilman killeriä muualla, kun syö tehoja aika rajusti..
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  19. #19
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    En ole ollut, olen käynyt aina "vapailla" vuoroilla vaan ajamassa.

    Mitä jos valitsee "väärän" nopeusryhmän ? Ei aiheuta muita toimenpiteitä, kuin siirto oikeaan ?


    E: Melua löytyy noin 108db@5500rpm. Killerillä päässyt Ahvenistolle, sillä kyselin, että olisi mukava ajaa ilman killeriä muualla, kun syö tehoja aika rajusti..
    Mahdollisuuksien mukaan pyritään siirtelemään, mutta alla lainaus rata-ajon säänöistä:

    "Jokainen on itse vastuussa siitä että ostaa lipun oikeaan ryhmään. Omiin taitoihinsa nähden selkeästi liian nopeaan tai liian hitaaseen ryhmään lipun ostaneiden siirtämistä heidän nopeudelleen oikeaan ryhmään ei kuitenkaan voida taata. Muiden kuljettajien turvallisuuden takia ko. henkilö ei tällöin myöskään voi jatkaa ajoaan hänelle sopimattomassa ryhmässä."
    Superbike #7
  20. #20
    Lisäinfolinkit sanoo mulle Hups! Onko vika käyttäjässä?
    a.k.a. Purkkatukassa
    Yamaha FZ8-N
  21. #21
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Toimii ne nyt, linkit vaan vaati vähän huolenpitoa ja rakkautta.
    1000
  22. #22
    Jos R1:stä huomaa tehoeron killerilla ja ilman, kuulunee nopeaan ryhmään...

    ps. Poistakaa offtopiccina huomenna.
    "Whatever"

    Kuvat.fi
    Flickr
  23. #23
    Lainaa S^Hansu kirjoitti Katso viesti
    Jos R1:stä huomaa tehoeron killerilla ja ilman, kuulunee nopeaan ryhmään...

    ps. Poistakaa offtopiccina huomenna.

    Persdynolla huomaa sellaisen eron, että ei ainakaan nosta etufillaria samanlailla kun ilman ? En tarkoittanut, etteikö teho riittäisi killerinkin kanssa, mutta kyllä siinä mielestäni ero on..
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  24. #24
    Miksikäs muuten ei oo yhtään Pesämäkeä listalla? Siel ois kiva käydä kerran kesässä kikkailemassa.
  25. #25
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Miksikäs muuten ei oo yhtään Pesämäkeä listalla? Siel ois kiva käydä kerran kesässä kikkailemassa.
    Sinne ei oo riittävästi halukkaita lähtijöitä ja radan soveltuvuus muille kuin Supermotoille on hiukan kysenalaista.
    Superbike #7
  26. #26
    Ratapäivämyynti alkaa jäsenille 31.3. klo 18.00. Tiedot on päivitetty aloitusviestiin.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  27. #27
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hlin kirjoitti Katso viesti
    Ratapäivämyynti alkaa jäsenille 31.3. klo 18.00. Tiedot on päivitetty aloitusviestiin.
    Tattis. Muutes, jotkut ilmot roikkuvat tuolla sivun ylälaidassa niin kauan kunnes klikkaa pois. Pitäisikö tämän (ja ehkä monen muun) olla sellainen?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #28
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tattis. Muutes, jotkut ilmot roikkuvat tuolla sivun ylälaidassa niin kauan kunnes klikkaa pois. Pitäisikö tämän (ja ehkä monen muun) olla sellainen?
    Tämä lipuikin ohi silmien. Yritän saada sen hoidettua, eli delegoitua.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  29. #29
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Ratapäivät ovat nyt varmistuneet, eikä ratayhtiöiden mukaan ole enää muutoksia tulossa.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  30.  
  31. #30
    Onkos nyt käytössä uusi vai vanha kauppa kun lippuja kärkytään parin viikon päästä?
Sivu: 1 / 11:sta 123 ... ViimeinenViimeinen