Näyttää kummasti siltä että märkä uni olisi toteutumassa ja talliin saataisiin iso twini.
Meikäläisen budjettiin tosin löytyy vaihtoehtoja 20tkm-80tkm välillä ja tuo moottorien kestävyys on pistänyt miettimään. SV, VTR ja RSV ovat pyörät joita olen katsonut.
Millaisia kilometrejä tuollaiset koneet kerää ennen suurempia remontteja? Huolloilla ja ajotyylillä tottakai iso vaikutus mutta jos oletetaan näiden olevan kunnossa niin missä haarukassa mennään? Pääseekö näillä satkua rikki ennenkuin moottorissa on uutta osaa vaativia kulumia? Kaiken järjen mukaan twinissä on palikat kuitenkin isommalla rasituksella kuin nelipyttyisissä
Kokemuksia ja raakaa faktaa otetaan ilomielin vastaan. Kertokaa myös jos olette omiin pyöriinne koneremontteja teettäneet, mitä ovat maksaneet?
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Jos twinin kestävyys oikeasti huolettaa, niin miksei listalla ole R-bemaria. Noilla kun tyypillisesti vedellään satoja tuhansia ilman suurempia korjauksia.
<p>2002-2014</p>
Kaverilla uutena ostettu Kawasakin Väinö, viime kesänä 120000 mittarissa, eikä uutta häpeä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Suzuki TL:ssä oli kilometrejä 98000 kun myin sen pois muutama vuosi sitten, käy ja kukkuu uudella omistajalla edelleen normaalisti. Öljynvaihdoista pidin huolta ja venttiilit säädöissään (ei tosin edes tarvinnut säätöä ennen 75000km).
Aprilia RSV:ssä oli myydessä 50000km eikä tuntunut missään, voimat ja menohalut tallella myös pelkällä perushuollolla. Pyörässä MAP2 ja kokoputkisto. Starttirele oli vaihdettu vahvempaan ja akussa oli aina reilusti virtaa, ei startin vapaakytkinongelmia. Samoin ruskea ongelmaliitin poistettu (brown connector), staattori pysyi ehjänä.
Nyttemmin siirrytty V4:seen, toivottavasti kestää kilsoja samalla tavalla!
Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
RSV:n Rotax on lujaa tekoa*. Sillä on paineltu ameriikan voorumeilla 160 tkm ilman tarvetta venttiilien välysten säädölle ihan oikean pyörämekaanikon toimesta. Toisaalta on hyvä muistaa, että Rotax tekee myös lentokoneisiin moottoreita. Asioita tippuu taivaalta, jos kone menee sököks (pieni värikynä paikallaan).
Alkaa noissa jossain vaiheessa nokkaketjunkiristin antamaan periksi, mutta sitten uutta OEM kiristintä tai manuaalista. Koska on kuivasumppu, niin riski paskaksi keulimisesta on aika pieni. Moottorin heikko kohta on startin vapaakytkin, jonka saa huonolla akulla startatessa rikki. Alkuperäinen maksaa mansikoita, mutta kotarin (halpa) osa menee.
AF1-foorumi on hyvä lähde tutkia tuota RSV keissiä. Lisäksi täällä on RSV triidi. Jos sulla on VTR SP hakusessa, ja sellaisen löydät hyvällä hinnalla, niin osta pois. Klassikko.
SV...nääh. On sekin moottoripyörä, ja toimii ja paukkuu, mut puuttuu se jokin. SV:n ja VTR:n luotettavuudesta ei mitään vakavasti otettavaa mielipidetta ole päässyt muodostumaan, mutta luulis ainakin Hondan olevan hyvä (täällä on Hondan puolella oma veturiketju, joten sieltä kyselemään.)
*No, levis mulla kytkin omastani syksyllä. Vika oli sellainen, joka joihinkin Rotaxeihin oli tullut, mutta selvisin ebaysta hankituilla käytetyillä osilla..
virittelypotentiaalia
Beginners-guide-to-Aprilia-Rotax-ownership
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllä ne haaramoottorit kestää. Valikoimasta päätellen olet käymässä aivan samaa ajatusketjua läpi kuin minä pari kuukautta sitten.
Hauska, jossain määrin munakas mutta kuitenkin järkevä mopo kohtuu hinnalla?
LC8 Kotarit jäi listalta hinnan vuoksi ja siksi että minulla on ollut jo kaksi. Ne kestää varmaan sen minkä Apriliatkin, eli 100tkm ei pitäisi olla ongelma. Molemmista löytyy toki yksilöitä.
VTR:ää, Tellua ja SV:tä pohdin myös mutta RSV alkoi vaikuttaa sekä järkevimmältä että huokuttelevimmalta. Ostin sitten sellaisen.
Bemarit? No, HP2 on hauska ja munakas. Hinnat alkaa ykkösellä.
Ducatin useampivenaisista ei ole kokemusta, mutta 2v mallit on ainakin vallan pitkäikäisiä ja minusta helppohuoltoisiakin. Niistä vaan puuttuu se kiukku jota esim Kotari tarjoaa.
Noista V2 koneista olen kuullut pelkkää hyvää tosin ei kiukkuisia siksi ka enimmäkseen customeissa (mä Luulen)![]()
Taidettu joku SBK mestaruus voittaa V2:lla. Apriliasta en ole vielä kuullut, että sen joku olisi ajamalla rikki saanut kohtuu käytöllä. Toki varmaan seuraava tänne kirjoitteleva poikkeus sitten vahvistaa säännön
Customien kestävyyttä en lähtisi hirveästi kehumaan, koska ne harvemmin kokee oikeasti kovempaa käyttöä.
SF 1098 (-09) on nyt 48000 huollossa. Kuivakytkin vaihdetaan nyt toisen kerran (aika normaali kestoikä). Keulan stefat on vaihdettu kahdesti, muuta vikaa ei ole ollut koko aikana. Termit ja race-ecu asennettu, ratapäiviä on ollut kymmenkunta kesässä. Jos koneella olisi taipumusta poikia, olisi se varmaan sen jo tehnyt. Toinen ketjusetti menossa, eturatas vaihtunee myös, mutta se nyt on normaalia kulumista. Akkukin on vielä alkuperäinen.
Jos epäilee twiniä laiskaksi, kannattaa käydä kokaisemassa vaikka Diavelia. Voipi olla avartava kokemus (etenkin lompakolle).
990 Advella ajoin noin 55000, siihen piti akku vaihtaa, niin ja pari takapyörän laakeria.
Jos vinkkelistä tykkää, niin tuskin sitä keston takia kannattaa jättää ostamatta.
SF 1098S
MTS V4S Sport
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Älä kysy. Kyseisen kakkoskopan RSV:n motin ovat koonneet känniset ja sokeat apinat.
Viestistä #167 alkaa aikamoinen saaga. Ei ihan kuitenkaan verrattavissa Ducatin seisontatukeen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No ei tuo nyt niin paha ole, mitä kuvittelin. Vähän luonnetta päässyt siis mukaan
Katupyörää pitäs kahtella ja tuo mille vois olla mukavaa vaihtelua nelikoiden jälkeen. VTR SP2 Honda maksaa liikaa, ducatiin ei ole rahaa ja SV-1000 ei oikein iske.
Lähinnä tuo 2-koppainen mille R ois kohtuu hintanen öhlinssien kanssa.
^
Munsta 1-koppainen Mille R on Öhlinssien kanssa hienompi, mutta makuasia. Lisäksi, noi on harvassa kuin kanalla hampaat.
Edit:
Jos "uudempia" katselet, niin jostain? vuodesta lähtien niissä on Öhlinssin keula, mutta Sachsin takaiskari. Factoryssa molemmat.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kiitos kaikille vastauksista. Näyttäisi siltä että harhaluulot ovat olleet turhia ja nämä kestävät kilsoja ainakin melkein yhtälailla kuin nelkut. Yksilöitä toki löytyy.
C-A-D ehdotti R bemaria mutta on ehkä liian "touring" omaan makuun. SP veturi olisi tietysti hieno mutta en usko että saisin sen ominaisuuksista kaikkea irti
Tellu on ehkä tehnyt lähtemättömimmän vaikutuksen itseeni mutta hyväkuntoisis R telluja ei liiemmin ole tarjolla.
Tässä tilanteessa todennäköisin vaihtoehto taitaa olla iso SV (ilmeisesti suht ongelmaton ja lastentaudeilta säästynyt peruspyörä?) tai sitten joku SL.. Hyvin pitkälle mennään myös myyjän vaihdon halukkuuden ehdoilla eli melkeimpä liikkeet ovat tässä tapauksessa etusijalla. Jostain kumman syystä yksityiset eivät diggaa ajatuksesta että vaihtaisivat pieneen bandittiin![]()
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Ja D-liville; hattu päästä. Seurasin viestejäsi joskus aiemmin ja silloin omat murheet tuntuivat aika turhilta
Muistaakseni se sun aprilli oli liikkeessä melko edukkaasti myynnissä, oliko 3500€? Oliko siinä silloin jotain vikaa mikä näkyi hinnassa?
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
SV on hyvä ja luotettava laite. Ja löytyy siitä sitä luonnettakin
Omalla olen ajanut 18tkm (mittarissa 46tkm) ilman ongelmia.
-11 BMW F800GS
ex:
-11 KTM 990SMT
-04 Suzuki SV1000S
-94 Suzuki GSX750F
-98 Honda CB Sevenfifty
-84 Yamaha RD125
-86 Helkama Raisu
-84 Honda Monkey Dax 73cc
Customien kestävyyttä en lähtisi hirveästi kehumaan, koska ne harvemmin kokee oikeasti kovempaa käyttöä.[/QUOTE]
Juu mut sen takia ne kestääkin vaikka mailman tappiin![]()
Mjaa... mulla -02 ja mittarissa 140000 kilsaa eikä huolia..... kohta taas mennään
Deauvilleillä päästellään kuuleman ja näkemän mukaan Lontoon lähettipoikien ja -tyttöjen kyyditseminä yli 200 000 kilometreiksi muutettuina. Hurjin kai ajanut yli 300 000, sitten alkoi sähköt renaamaan. Itellä hurjat 15 000 mittarissa, kuski kuolee ennemmin kun kone. Näyttää siltä.
työmies