http://www.ebay.co.uk/itm/2212602621...84.m1439.l2649
Tismalleen sama suodatin mikä oem.Tilalle sopii kyllä ihan mikä tahansa 8mm liitännöillä oleva ruiskumoottorin painepuolelle suunniteltu suodatin.Kuten esmes tuo nissanin suodatin.
Tuo af1 myymä recall kitti ei ole mikään aprilian kitti.Vaan kaupan itse suunnittelema kitti.Af1 foorumia kun selaa niin aika moni on yrittänyt käyttää noita aba kiristimiä huonolla menestyksellä.
http://www.apriliaforum.com/forums/s...highlight=fuel
Täytyy vaan toivoa että oman pyörän vika on juuri tuo karkaava pa paine.Vie koko ilon ajamisesta kun käy huonosti ja pätkien.Ens viikolla pitäis tulla suodatin ja tiivistemassa,sittenpä sen näkee.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tätä http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuo...0?ajoneuvo=688 käytetään Ducateissa.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Suodatin vaihdettu ja pyörä toimii,ja toimii paremmin kuin se koskaan on toiminut.Luulin joskus silloin kun pyörä toimi hyvin että pyörä toimii 100%,kaasunvaste oli hyvä,lähti käyntiin samantien.Kävi kaikin puolin paljon paremmin mitä moni ajamani mp.Silti nytt jälkikäteen on helppo huomata kaikki pienet oireet mitkä pikkuhiljaa pahentuivat.Voisin hyvin veikata että aika moni tuono/rsv kuljettaja ajaa vuotavilla tankin letkuilla,pyörä toimii edelleen ok mutta ei sitä voi verrata.
Nytt pyörä aivastaa itsensä käyntiin kun avainta näyttää,tehoa on enemmän kuin koskaan aikaisemmin,kaasunvaste on julmaa.Jos on ennen pyörä keulinut helposti niin nytt meinasin lentää selälleni kun olikin 2 vaihde kolmosen sijasta ja väänsin kahvasta.
Mulla oli se lyhyt letkunpätkä pullistunut aika lailla,lisäksi joku oli vaihtanut 1 alkuperäiset kiristimen oetiker-->aba.Letkuliitokset ilmeisesti vuotaneet sen verran että pa-paine vuotanut pois.Kaikki letkut pyörivät,pienellä nykäisyllä olisivat varmasti irronneet.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Jahas.. hyytymisbugi uusiutui tänään. Täytyy ottaa tankki taas irti ja vaihtaa vielä se filtterikin. Kiinnitin huomiota että vika tuli sen jälkeen kun seison hetken valoissa ja lämmöt nousi niin että flekti löhti pyörimään, tiiä sitten oliko vaan sattumaa. Pyörä toimi loistavasti n. 300km ennen tuota vian uudelleenilmenemistä.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Suosittelen tässä vaiheessa hankkimaan ne oetiker kiristimet ja työkalun.Suodatin on ihan hyvä vaihtaa mutta vikasi on luultavimmin kusevat letkut.Perus aba yms letkuklemmarit eivät kiristä tasaisesti letkun ympäri,kiristä vaikka huviksesi se klemmari ja katso kuinka "pyöreä" se kiristin on.Työkalu maksaa 15e biltemassa,vaihtoehtoisesti voit käyttää hohtimia minkä terä on tylsä.
Oetiker saa ainakin dunlop hiflexistä,maksaa 0,95e kipale.Luultavimmin muutkin hydrauliikkaliikeet varastoivat näitä kiristimiä.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Täytyy katsoa missä kunnossa ne on. En jaksa usko että olisivat "soikeentuneet" kun kuitenkin homma toimi hienosti tovin. Jos letkut näyttää ehjältä, niin lyön nippuun uudella filtterillä ja katson miten rokkailee. Huomenna pitäs kuitenniin tuolla wimpaimella töihin suhailla eikä klemmareita saa enää tähän hätään miatään.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Letkut oli uuden näköiset niinkuin pitäisikin. Kasasin uudella Nissanin filtterilla ja taas tuntui toimivan. Voihan se olla bensapumppukin menossa jos vaikka lämmettyään rupeaa nikottelemaan...?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Juuei.. ei auttanut filsun vaihto, uusin myös ne klemmarit ja silti nikottelee. Kytkin PCV:n pois, ei vaikutusta. Mopo toimii aina ilmeisesti jäähdyttyään 20-100km jonka jälkeen alkaa nykiminen ja hyytyminen.
Voisko se olla tuo bensapumppu? Viimeisimmällä koeajoreissulla kun mopo rupesi hyytymään, niin pysähdyin vain tankkaamisen ajaksi jonka jälkeen se toimi hyvin seuraavat 25 kilometriä.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Jatkan tässä yksinpuhelua..
Otin eilen vielä kerran tankin auki, purin pumpun niin pieniksi paloiksi kun sen sai ja putsasin kaiken mahdollisen hammasharjalla ja bentsiinillä. Lisäksi tankin toinen vuotolinja oli tukossa tankin sisäiseltä osuudelta, sen rassailin rautalangalla puhtaaksi. Laitoin uudet klemmarit bensaletkuihin (taas) ja kiristin ne niin tiukalle kuin sain.
Heitin yöksi tankkiin vahvan seoksen STP:n ruiskunpuhdistustärpättiä (kerosiiniä). Nyt aamulla vedin ihan Paaterona ensin motaria 40km ja siihen päälle vielä pari kymmentä kilometriä mutkapätkää sen mitä uskalsin / osasin tuota paiskoa. Ei minkään näköisiä ongelmia. Toivottavasti kotimatkalla on sama homma...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Seuraava projekti olis varmaankin sitten nokkaketjun kiristimien vaihto. Kalkattaa jo aika iloisesti lämpimänäkin tuo kone. Suomessa pyytävät nakkilassa ihan poskkettomia hintoja noista (150e pala), joten ebay-hommiksi menee taas.
Osaako joku sanoa kuinka kiire noiden vaihtamisella on jos kalkatus on tosiaan selkeää lämpöisenäkin?
Toki muutkin vinkit vaihtamiseen otetaan vastaan![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Koitas ensin vaihtaa uudet öljyt,15w-50 eikä mitään sitä ohkasempaa vesilitkua.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Ok,eihän sillä paljo parane ajaa ketju löysällä.Jos se nytt oikeasti on löysällä,Nää moottorit on niin äänekkäitä että laitan itse tulpat korviin enkä mieti asiaa.
Edellisessä crossipyörässä(kx450f) oli kans moottori todella äänekäs.Tuli huvin vuoksi purettu nokkaketjun kiristin todetakseni ettei se ole kasattavissa purkauksen jälkeen ilman tehtaan speksejä.Ostin sitten manuaalisen kiristimen(ei voi pettää),ohjeissa luki että löysätään kunnes kone alkaa rallattamaan ja sitten puoli kierrosta kiinni.Totuus oli kuitenkin se että koko kiristimen olisi voinut ottaa pois eikö moottorista kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä tai rallatuksia,ketju liikkui silloin kumminkin sentin suuntaansa.
Kaverin corsarossa kestää suunnilleen puoli minuuttia kylmänä ennen kuin ketju kiristyy.Ei sitäkään ääntä erottaisi löysäksi ketjuksi ellei se hiljenisi yhtäkkiä sen puolen minuutin jälkeen.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Se kalkatus on lähes näin paha (alkuun kalkatus tosiaan katosi ehkä minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, ei katoa enää):
https://www.youtube.com/watch?v=1NiH...e_gdata_player
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Diesel-malli
Ei vaan kiertokangen laakerilta kuulostaa.![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Tuolta osa #9. Ei ole niin sikahintainen kuin Nakkilassa.
http://www.apriliapartsbuyer.co.uk/p.../crankshaft-ii
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kannattanee laskea öljyt ulos + tarkastaa suodatin ja katsoa onko joukossa metallia.
Jos ei, niin purkillinen öljyä + suodatin ei paljoa kustanna tuosta tiedosta.
A.D
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Laskin öljyt silloin viikko sitten pois kun tuo kalkatus muuttui jatkuvaksi ja ihan terveen näköset oli. Kyllä tuo siitä nokkaketjusta lähtee, ääni vähän muuttuu kun pyörää kallistelee reilummin.
Lisäksi näköjään ketjutkin hakkaa swingiin kun vedättää oikein matalalta, hirvee kolina lähtee siitäkin![]()
Hävettää ajaa tankille kun kuulostaa että mopo ois aivan laukeamistilassa :-P
Pistin kiristimet tilaukseen, samoin ketjuratassetin jossa etu- ja takaratas on isommat, loppuu se swingiin kalkattaminenkin. Nyt on kiinni 15 /42 ratastus, tilalle on tulossa 16 / 44.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ei se Rotax normiajossa mihkään hajoo. Just jenkkifoorumilla sälli ajanut 160 000 kilsaa tarvitsematta säätää venttiilien välyksiä. Vahtoi noi kiristimet tosin, ja totes, että tulipas masiinasta huomattavasti hiljaisempi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Löytyyhän noita laakeririkon kärsineitäkin tapauksia kun oikein googlettaa, mutta aika harvinaista tuntuis olevan.
On tää muuten ihan käsittämätöntä tämä varaosien hinnoitttelu tähän pyörään Suomessa. Ei kawasakin tapauksessa ollut ihan näin isoja eroja alkuoeräisosissa ulkomailta tilatessa. Kaikki osat maksaa Suomessa yli tuplat siihen mitä esmes UK-kaupoissa :o
Ei vissiin tule ihan hirveästi varaosia ostettua kotimaasta tähän pyörään...
Riku #666
www.trackpunkracing.com