Sivu: 68 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1858666768697078118 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2011:stä 2040:een 3785:sta
  1. #2011
    Hups, pari kätköä tarkastuksessa... Ja ne kun on tarkastettu olis sitten 400 tehtyä kätköä täynnä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2012
    Mä voisin jatkossa tarkistella kans Englanniksi mutta en heti löytänyt kohtaa mistä muutan asetuksen, joku tietää ?
    Hienoa Goza, 400 on mahtava määrä tehtyjä !
    Mutta nyt Bemaria huoltamaan !
    R1200GSA -09
  3. #2013
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Mä voisin jatkossa tarkistella kans Englanniksi mutta en heti löytänyt kohtaa mistä muutan asetuksen, joku tietää ?

    Valikkopalkista oman nimmarin alta löytyy perustiedot, josta voi valita kieliä tarpeen mukaan.
  4. #2014
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Valikkopalkista oman nimmarin alta löytyy perustiedot, josta voi valita kieliä tarpeen mukaan.
    Juu kiitti, en ollut varma niin en muuttanu siitä. Mutta nyt on Gozalla 400
    R1200GSA -09
  5. #2015
    Tästä mä niiiiiin haaveilin silloin aikanaan, että ne jotka tuntee paikkoja, kertoisi myös muille.

    Vaan eipä tullut mieleenkään, että joku voisi tehdä yli 400 kätköä. Way to go goza

    Ja onhan siellä kätköntekijöiden listalla paljon muitakin, jotka ovat kantaneet korsia kekoon. Minusta muutamankin kätkön tekeminen on jo upea juttu. Kyllä kelpaa taas ensi kesänä kurvailla kohti uusia seikkailuja.
    ------
  6. #2016
    Lissää tulloo koko ajan! Ja kesällä kun reissataan niin varmaan paljonkin löytää paikkoja!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #2017
    Sain nyt vihdoin tehtyä ne sääntömuutokset, joista oli puhetta:
    a) kätkön löytäminen saa edellyttää pääsymaksun maksamista tietyin ehdoin
    b) tapahtumakätkön ei tarvitse olla pelkästään kätköilijöille järjestetty

    Kirjoitin motocaching uutissivulle hieman infoa, että mitä se sääntö nyt tarkoittaa. Laittakaa ihmeessä kommentteja tänne, jos tuli jotain hassua tai epäselvää.

    Maksullisuuden osalta sanamuoto on nyt tällainen: Kätkön löytäminen ei saa edellyttää maksullisten palveluiden käyttöä tai tuotteen ostamista. Ainoat hyväksyttävät maksut ovat kohtuullinen tiemaksu, pysäköintimaksu tai pääsymaksu, josta on mainittu kätkön kuvauksessa. 'Löytyi' merkinnän edellytyksen tulee olla ilmainen, jos mahdollista.

    edit (korjaus b-kohtaan : motoristeille --> kätköilijöille)
    ------
  8. #2018
    Varsinkin tuolla uutisissa olet selittänyt sääntömuutokset niin että kuulosti tosi fiksulta ja oikeanlaiselta! Ei ainakaan heti tullut mieleen mitään korjattavaa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #2019
    Taas tältä foorumilta bongatusta keskustelusta... Suomen tiestön korkein kohta ei olekaan Muotkatakka vaan siinä melko lähellä oleva "Saksalaistentie" jolla ei siis ole virallista tiestatusta (nimeä). Kyseisestä "tiestä" oli ihan pakko tehdä kätkö! Ja oma innokkuus lapinreissuun kasvoi taas kymmenkertaiseksi! Varsinkin nuo erämaat, soratiet ja koskemattomassa ympäristössä ajelu kiinnostaa ihan älyttömästi. Saa nähdä milloin saa aikaiseksi tämmösen reissun. (Oon kyllä aika kade noille Atlantinvallin Jutaajille!)
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 28.02.2016 klo 10:06.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #2020
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Taas tältä foorumilta bongatusta keskustelusta... Suomen tiestön korkein kohta ei olekaan Muotkatakka vaan siinä melko lähellä oleva "Saksalaistentie" jolla ei siis ole virallista tiestatusta (nimeä). Kyseisestä "tiestä" oli ihan pakko tehdä kätkö! Ja oma innokkuus lapinreissuun kasvoi taas kymmenkertaiseksi! Varsinkin nuo erämaat, soratiet ja koskemattomassa ympäristössä ajelu kiinnostaa ihan älyttömästi. Saa nähdä milloin saa aikaiseksi tämmösen reissun. (Oon kyllä aika kade noille Atlantinvallin Jutaajille!)
    Tuulivoimaloiden ja autiotupien huoltoreitti joka nousee 737 mpy
    Sotket pahasti kaksi erillistä tietä yhdeksi tieksi!
    Tuulivoimaloille vievä Lammasoaivin huoltotie ei ole sama kuin Kalkkoaivintie. Toisekseen sallittu reitti loppuu Kalkkoaivin kämpälle. Kämpältä eteenpäin tarvitaan maastoliikennelupa.
    MUOKS: Kalkkoaivintie korkein kohta on jossain 630 metrin hieppeillä.


    PS: Tässä samalla voisi mainita myös Tuntsan erämaa -kätkön, jonka päätepiste on reilusti rajavyöhykkeen sisällä. Jos kantti kestää ajaa loppuun asti, niin takastullessa joutunee mitä todennäköisimmin juttusille Rajamiesten kanssa...
    Vai onko kyseessä kartansoftan rajoite, eli se ei anna määrittää tarkkaa loppupistettä?

    papuoiva.jpg

    PS2: Ihan hienoa että näitä tehdään, mutta mielestäni tekijän olisi hyvä olla itse käynyt paikalla ennen kätkön tekoa.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  11. #2021
    Ja aiheeseen liittyen pieni parannusehdotus:

    Olisiko mahdollista eritellä kätköt eri värisellä reittikuvakkeella, josta näkisi onko kyseessä asvaltti-, soratie, tai kenties jopa näiden molempien yhdistelmä? Esimerkiksi nykyinen keltainen mutkatielogo asvaltille, punainen soralle ja näiden yhdistelmä, jos reitillä molempia alustoja.
    Tämä nimenomaan isolle kartalle, josta soratiet olisi helppo bongata!
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  12. #2022
    Hyvä idea. Ehkä riittäisi päällystetyt ja kaikki muut.

    Nyt voi rajata karttasivulta löytyvän Kätköjen rajaus napin avula.
  13. #2023
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Sotket pahasti kaksi erillistä tietä yhdeksi tieksi!
    Tuulivoimaloille vievä Lammasoaivin huoltotie ei ole sama kuin Kalkkoaivintie. Toisekseen sallittu reitti loppuu Kalkkoaivin kämpälle. Kämpältä eteenpäin tarvitaan maastoliikennelupa.
    MUOKS: Kalkkoaivintie korkein kohta on jossain 630 metrin hieppeillä.


    PS: Tässä samalla voisi mainita myös Tuntsan erämaa -kätkön, jonka päätepiste on reilusti rajavyöhykkeen sisällä. Jos kantti kestää ajaa loppuun asti, niin takastullessa joutunee mitä todennäköisimmin juttusille Rajamiesten kanssa...
    Vai onko kyseessä kartansoftan rajoite, eli se ei anna määrittää tarkkaa loppupistettä?

    papuoiva.jpg

    PS2: Ihan hienoa että näitä tehdään, mutta mielestäni tekijän olisi hyvä olla itse käynyt paikalla ennen kätkön tekoa.
    Kiitos palautteesta, korjaan nuo kohteet.
    Molemmissa on toisaalta mainittu että loppuun asti ajaminen ei välttämättä onnistu. Kätköissä ja niiden merkitsemisessä löydetyksi on oikeastaan tarkoituksenakin nimenomaan se että joka viimeisenä on paikan päällä käynyt voi antaa ajankohtaista tietoa esim. tien kunnosta tai muista tapahtuneista muutoksista.
    Melko pianhan tulee eteen se, että esim. ensimmäiset tehdyt kätköt (v. 2014) saattavat jo olla tiedoiltaan vanhentuneita.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 28.02.2016 klo 20:19.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #2024
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Ja aiheeseen liittyen pieni parannusehdotus:

    Olisiko mahdollista eritellä kätköt eri värisellä reittikuvakkeella, josta näkisi onko kyseessä asvaltti-, soratie, tai kenties jopa näiden molempien yhdistelmä? Esimerkiksi nykyinen keltainen mutkatielogo asvaltille, punainen soralle ja näiden yhdistelmä, jos reitillä molempia alustoja.
    Tämä nimenomaan isolle kartalle, josta soratiet olisi helppo bongata!
    Soratiet pystyt bongaamaan tosiaan tuolla haulla aivan mainiosti. Klikkaa "Kätköjen rajaus" ja valitse tieluokitukseksi 2, 3 tai 4 sen mukaan millaisia sorateitä haluat nähdä. En näkisi että tuo väreillä leikkiminen helpottaisi asiaa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #2025
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Melko pianhan on tulee eteen se, että esim. ensimmäiset tehdyt kätköt (v. 2014) saattavat jo olla tiedoiltaan vanhentuneita.
    Kätköntekijän velvollisuuksiin kuuluu "huoltaa" kätköään, eli esimerkiksi pitää tiedot ajan tasalla!


    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    En näkisi että tuo väreillä leikkiminen helpottaisi asiaa.
    Helpottaa se sen verran ettei tarvii värkätä filttereillä, plus se että näet kartalta samaan aikaan myös muut reitit.

    Miksi asiat pitäisi aina tehdä hankalamman kautta, jos sille löytyy helppo ratkaisu?
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  16. #2026
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Miksi asiat pitäisi aina tehdä hankalamman kautta, jos sille löytyy helppo ratkaisu?
    Eikös tuo ole lähinnä mielipidekysymys? Siis että mikä on helppoa ja mikä hankalaa?
    Mulla näkyy jo nyt eri värejä kartalla (omat kätköt ovat eri värisiä kuin muiden tekemät), mun mielestä värien lisääminen tekisi kartasta sekavamman.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #2027
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo ole lähinnä mielipidekysymys? Siis että mikä on helppoa ja mikä hankalaa?
    Mulla näkyy jo nyt eri värejä kartalla (omat kätköt ovat eri värisiä kuin muiden tekemät), mun mielestä värien lisääminen tekisi kartasta sekavamman.
    Totta kai se on mielipidekysymys. Mikä toiselle on helppoa, se voi olla toiselle hankalaa. Mutta jos SINÄ et tarvitse jotain, se ei tarkoita etteikö siitä olisi jollekin muulle hyötyä.
    No mut hei, siellähän on sitä varten olemassa filtteri, joka piilottaa omat kätköt!











    Onneksi kaltaisiasi vastarannan kiiskejä ei ollut kivikaudella, muuten hakattaisiin edelleen kahta kiveä vastakkain pimeässä luolassa. Pyöräkin olisi varmaan jäänyt keksimättä...
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  18. #2028
    Älkää riidelkö. Noi muut osastot on sitä varten, tällä palstalla otetaan rennommin
    R1200GSA -09
  19. #2029
    Ei mikään pöllö idea toi väri juttu, mitä mieltä muut on ? Täytyy ehdottaa Pleksille jos se ei oo huomannu tuota.

    Atlantinvalli jutauksessa ei oikein Goza pääse noin pitkää poikeamaa tekemään, muuten jää aika pahasti jälkeen. Mutta muuten toi Saksalaistentie on just sellainen mitä kaipaan. Tuolla nurkilla monesti käyneenä tulee taas se fiilis että tuonne pitää päästä. Tunturiin. Siellä mieli lepää. Pitääpä alkaa suunnittelemaan toistakin reissua
    R1200GSA -09
  20. #2030
    Jep jep, ei näitä pidä liian vakavasti ottaa!


    Palataksemme vielä aiheeseen, Kalkkoaivintien kätkö saattaa kaivata vielä hieman päivitystä, saattaapi joku asioista tietämätön etsiä tuulivoimaloita aika pitkään ja jää kätkö kuittaamatta!
    Myös tuosta Muotkatakan läheisyydestä voidaan olla montaa mieltä. Lapissa toki tuollainen 59 kilsaa on lähellä.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  21. #2031
  22. #2032
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Mutta muuten toi Saksalaistentie on just sellainen mitä kaipaan. Tuolla nurkilla monesti käyneenä tulee taas se fiilis että tuonne pitää päästä. Tunturiin. Siellä mieli lepää. Pitääpä alkaa suunnittelemaan toistakin reissua
    Saattaapi tuollakin joutua pyörähtämään jonain vuonna. 2004 syksyllä ajoi tuota tietä maastopyörällä, jatkaen mönkkäriuraa Munnikurkkion vanhalle rajavartioasemalle ja sieltä mutkan kautta Saarikoskelle. Harmi, kun tuota ei saa ajaa konepyöräillä Kalkkoa pidemmälle.
    Utsjoella olisi mielenkiintoinen pätkä Mieraslompolosta Pulmankijärvelle, sehän on myös saksmannien tekosia, mutta sinne ei taida saada ulkopaikkakuntalainen maastoliikennelupia.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  23. #2033
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    sinne ei taida saada ulkopaikkakuntalainen maastoliikennelupia.
    Ja tuolla pohjoisessa taitaa käytännössä kaikki maat ja metsät olla valtion omaisuutta?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #2034
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ja tuolla pohjoisessa taitaa käytännössä kaikki maat ja metsät olla valtion omaisuutta?
    Kolmannes koko Suomesta, Ylä-Lappi lähes kokonaan. Tuolta löytyy lisää infoa.
    Mettähallituksen kannattas myydä ajolupia kovalla hinnalla. Esim Pöyrisjärven ympäri mönkkäriuria pitkin á 500€!
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  25. #2035
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Saattaapi tuollakin joutua pyörähtämään jonain vuonna. 2004 syksyllä ajoi tuota tietä maastopyörällä, jatkaen mönkkäriuraa Munnikurkkion vanhalle rajavartioasemalle ja sieltä mutkan kautta Saarikoskelle. Harmi, kun tuota ei saa ajaa konepyöräillä Kalkkoa pidemmälle.
    Utsjoella olisi mielenkiintoinen pätkä Mieraslompolosta Pulmankijärvelle, sehän on myös saksmannien tekosia, mutta sinne ei taida saada ulkopaikkakuntalainen maastoliikennelupia.
    Tuossa http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/MTB-...ldoaivi+2010./ on juttua Kaldoiaivin erämaan reitistä. En ollut tuosta kuullutkaan ennen. Oispahan muuten varmaan törkeen siisti juttu !
    R1200GSA -09
  26. #2036
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Olisiko mahdollista eritellä kätköt eri värisellä reittikuvakkeella, josta näkisi onko kyseessä asvaltti-, soratie, tai kenties jopa näiden molempien yhdistelmä? Esimerkiksi nykyinen keltainen mutkatielogo asvaltille, punainen soralle ja näiden yhdistelmä, jos reitillä molempia alustoja.
    Tämä nimenomaan isolle kartalle, josta soratiet olisi helppo bongata!
    Kuulostaa ihan järkevältä.

    Nythän karttasymbolissa on ilmaistuna jo kolmea eri asiaa, mutta tieluokituksen varmaan saisi vielä lisättyä. Ainakin niin, että näkisi, onko asfalttia vai ei. Mites muuten paikkakätköt? Pitäisiköhän niilläkin näkyä, jos ei ole asfaltilla? Ehkä tieluokituksena kakkonen on hieman eri asia paikka- ja reittikätköillä. Vai onko?

    Samalla voisi varmaan miettiä "löytyi" symbolin uudelleen. Ainakin itse olen välillä kaivannut sitä, että myös jo löydetyn kätkön tyypin näkisi suoraan symbolista. Mites muilla? Vai olenko ainoa, joka käy ajelemassa uudestaankin?
    ------
  27. #2037
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa ihan järkevältä.

    Nythän karttasymbolissa on ilmaistuna jo kolmea eri asiaa, mutta tieluokituksen varmaan saisi vielä lisättyä. Ainakin niin, että näkisi, onko asfalttia vai ei. Mites muuten paikkakätköt? Pitäisiköhän niilläkin näkyä, jos ei ole asfaltilla? Ehkä tieluokituksena kakkonen on hieman eri asia paikka- ja reittikätköillä. Vai onko?

    Samalla voisi varmaan miettiä "löytyi" symbolin uudelleen. Ainakin itse olen välillä kaivannut sitä, että myös jo löydetyn kätkön tyypin näkisi suoraan symbolista. Mites muilla? Vai olenko ainoa, joka käy ajelemassa uudestaankin?
    Mitäs jos vain sen kätkön palluran värjää sen mukaan onko päällysteen vai soran varrella?? Jättäis sen kartalla olevan reittiviivan rauhaan...
    Tarkoitatko "Löytyi" symbolilla siis itse löydettyjä kätköjä? Kyllä kai ne voi värjätä samalla tavalla kuin löytämättömät?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  28. #2038
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mitäs jos vain sen kätkön palluran värjää sen mukaan onko päällysteen vai soran varrella?? Jättäis sen kartalla olevan reittiviivan rauhaan...
    Tarkoitatko "Löytyi" symbolilla siis itse löydettyjä kätköjä? Kyllä kai ne voi värjätä samalla tavalla kuin löytämättömät?
    Varmaankin pelkän symbolin muutos riittäisi sorateille.

    Jep, itse löydettyjä tarkoitin. Eli nyt näkyy ruutulippu, jos kätkö on löydetty, mutta siitä ei tietenkään näe, että minkä tyyppinen kätkö oli kyseessä. Jos sitä tietoa kaipaa muutkin kuin minä, niin asialle voisi tehdä jotain. Ekana tuli mieleen jotain tuon tapaista, että soratien merkki voisi olla vaikka pätkittyä viivaa ja lödetyn kätkön symboli voisi olla puoliksi ruutulippu.

    symbolit.jpg

    Tuli kyllä pikaisesti piirrettynä karseen näköisiä, mutta ehkä jotain tuohon suuntaan voisi miettiä? Värien käyttö on ehkä vaikeampaa... jotkut ei erotu kartasta ja sitten meistä 5% on värisokeita jne...
    ------
  29. #2039
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Värien käyttö on ehkä vaikeampaa... jotkut ei erotu kartasta ja sitten meistä 5% on värisokeita jne...
    Jotain tän suuntaisia ajatuksia mullakin oli ensin. Kun sitten syntyi tuo pieni "riita" tai siis väittely asioiden helppoudesta tai vaikeudesta tuossa aikaisemmin.
    En ainakaan lisäisi niitä värejä sinne missään tapauksessa kolmea enempää!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #2040
    Jack ja muut sorateiden kuninkaat. Tämmönen kurssi tulossa toukokuussa: http://www.moottoripyora.org/keskust...ival-22-5-2016
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 68 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1858666768697078118 ... ViimeinenViimeinen