• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotOrg try to Survival 22.5.2016

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
MotOrg järjestää (yhteistyössä MP69:n kanssa) kurssin soralla ja metsäpoluilla ajamiseen. Tarkoituksena että jokainen osallistuja tulee omalla pyörällään paikalle jossa porukka jaetaan enintään 5:n pyörän ryhmiin ja jokaisella ryhmällä on oma kouluttaja. Kouluttajat tulevat siis MP69 ry:ltä ja ovat kaikki Smok ja MPEAK auktorisoituja kouluttajia.
Tapahtuma-aika on sunnuntai 22.5.2016 klo 10.00 (paikalla pitää olla viimeistään 15 minuuttia aikaisemmin pyörä tankattuna, lähtöpaikka on Gasthaus Wäinölä). Koulutus päättyy iltapäivällä 16.00 aikoihin. Päivän puolenvälin tienoilla on ruokailutauko.
Paikka on Mäntsälän seutu (lähtöpaikka on siis Wäinölä, samassa paikassa syödään lounas). Lähin tankkauspaikka löytyy Mäntsälän keskustasta (useita).
Osallistumisen maksanut motoristi saapuu paikalle omalla pyörällään joka soveltuu soralla ja metsäpoluilla ajamiseen. Kannattaa huomioida että sade ei estä kurssin pitämistä ja siksi esim. normaalit katurenkaat voivat olla haasteelliset. Oletuksena on että osallistujalla olisi vähintään V-Strom, GS, Tiger tai vastaava mp. Oletuksena on myös se että osallistujilta ei vaadita sen kummempia Off-Road taitoja.
Kurssin hinta on 25€, löytyy kaupasta nimellä "MotOrg sora ja OffRoad". Osallistujia otetaan maksimissaan 25. Vain kauppaan maksettu osallistumismaksu hyväksytään "virallisena ilmoittautumisena".
Tämä kurssi on ainakin aluksi vain MotOrg ry jäsenille tarkoitettu.

Maksaneiden osallistujien seuranta: jäljellä 0 paikkaa.

Viimeksi muokattu:
Ihan loistavaa muuten, että tulee uutta tarjontaa Ry:n toimintaan.

Mikä määritellään metsä poluksi? Lähinnä riittääkö Duken maavara. Kiinnostais osallistua :)

Pitänee lakata lukemasta tätä palstaa, tai mulla on kohta kaks prätkää.. Viime aikoina oon vilkuillut nettimoton antia, jos vaikka jonkun mettä/talvipyörän tarttisin. Vielä olen saanut pidäteltyä, mutta jos näin asiallisia kursseja on tarjolla, kohta kiusaus on ylitsepääsemätön. :right: :wanna:

Upee juttu!

marko.fzs sanoi:
Mikä määritellään metsä poluksi? Lähinnä riittääkö Duken maavara. Kiinnostais osallistua :)
Jos itse menen XR:llä (tosin tavoite etten menisi sillä) niin eiköhän Dukekin ole ihan ok?

Viimeksi muokattu:
Go-Za sanoi:
Jos itse menen XR:llä (tosin tavoite etten menisi sillä) niin eiköhän Dukekin ole ihan ok?

Ok hyvä.
Olen tässä vuosien varrella oppinut että kannattaa varmistaa koska osalla on eri käsitys mikä on tie ja mikä on metsä.
Tämä esim erään mielestä on tie
IMGP6147.JPG

marko.fzs sanoi:
Ok hyvä.
Olen tässä vuosien varrella oppinut että kannattaa varmistaa koska osalla on eri käsitys mikä on tie ja mikä on metsä.
Tämä esim erään mielestä on tie http:// http://ktm.kicks-ass.org/kuvat/2011_06_18_Mynamaki/imagepages/image7.html

Jostain syystä kuva ei auennut minulla mutta tällaista vissiin tarkoitit kun fasulla vielä ajelit?
http://ra.fi/I7J9

Edittiä: Johan Tuo Markon kuvakin aukeni, no tulihan samasta reissusta parit kuvat :D

Tänään mahdollisesti illan suussa kannattaa olla kaupassa kärppänä! Eli saattaapi ilmestyä myyntiin...
Edit: Jos ei tänään niin varmaan lähipäivinä kuitenkin!

Viimeksi muokattu:
Tarkennuksena vielä tämän kurssin annista: Jos olet Päijänteen ympäriajoon osallistunut tai muuten tottuneesti väännät OffRoad maastossa niin tämä ei ole ehkä oikea kurssi sinulle. Tarkoituksena on oppia sora- ja metsäpoluilla ajamisen perusteet ja löytää jokaiselta ne epävarmuustekijät joita voi sitten itse pyrkiä saatujen oppien avulla parantamaan.
Tässä videossa yksi kouluttajista ajelee Offaria... Ja minä kerroin nähtyäni videon ettei näin vaikeaa maastoa tarvitse olla!

Tuossa videossa oli kieltämättä se polun käsite aika häilyvä. :D Mutta joo, kiinnostusta kyllä riittää, rohkeudesta en tiedä. Jos nyt ei ihan mitään HC-puskarymyä tarvitse harjoittaa, niin saattaisin minäkin mukana pärjätä.

Bren sanoi:
Jos nyt ei ihan mitään HC-puskarymyä tarvitse harjoittaa, niin saattaisin minäkin mukana pärjätä.
Ihmeessä mukaan!!! Pystytään ihan varmasti myös jakamaan ryhmiä osaamisen ja kokemuksen mukaan.
Ideana on jokatapauksessa lähteä niistä alkeista.

Löytyy nyt kaupasta MotOrg sora ja OffRoad! Ei muuta kuin ostoksille.

Maksettu :thumbup:.

Oma kiinnostus on enempi sorateillä, polut kuulostaa liian pelottavilta. Ei kai niissä ryhmässä mitään niin ihmeellistä ole. Selkä ei kestä nostaa pyörää pystyyn, siksi yritän vältellä yksin liian pitkälle metsään menemistä.

RiderOnTheStorm sanoi:
Maksettu :thumbup:.

Oma kiinnostus on enempi sorateillä, polut kuulostaa liian pelottavilta.
Metsäpolut on kapeampia ja päällyste on liukkaampaa (varsinkin märällä). Joitakin juuren tai kivien tlityksiä saattaa olla, mutta tästä ei ole tosiaankaan tarkoitus tehdä mitään Päitsin ympäriajon valmistavaa harjoitusta!

Pitäneen jäsenyys ostella tää ois kiinnostava en vaan tiedä että taittuuko se versys niillä scorpion trail renkailla tohon?

Back