Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 152:sta
  1. #31
    Mielenkiintoinen ketju. Itse en ole koskaan mp-lä talvella ajanut ja tuskin ajakaan. Kuinkas se tosiaan on ihan tuo ajaminen talviliukkkaalla? Kun tuossa aiemmin täysperällä liukkailla ajelin, niin hartiaa löi jumiin vaikka kuinka koitti olla rentona. Meneekö helposti talvimopoilu stressin puolelle?

    Peukkua nostan näille talviajajille.
  2. #32
    Lainaa Tisha kirjoitti Katso viesti
    ...Meneekö helposti talvimopoilu stressin puolelle?

    Peukkua nostan näille talviajajille.
    No meneehän se jos ei lunta pukkaa tulemaan! Ensihän sitä jo oli, vaan sit suli pois! Mitä ku nastarenkuloita talli täynnä, sisärenkaita roikkuu sielä täälä, sähkövisiiriä uutta mallia kehitellä, vaai ku ei pääse kokkeilemmaan ! Pitää vaan jotain "diipa-daapaa" jutailla kun ei muuta keksi...
  3. #33
    Ei sen pakko olen noin vaikeaa olla. Itse olen pari talvea ajanut eikä se ole sen kummempaa kuin kesälläkään. Tai ainakaan kun ajelee huvin vuoksi muutaman kymmenen kilsan lenkkejä. Jos pyörä hajoaa tai lentää ojan pohjalle toimitaan niin kuin kesälläkin eli kilautetaan kaverille. Ei ihme, että on vähän vaikeaa nostaa pyörä ylös kun mukana on puolet autotallista
  4. #34
    Ei McHuurre varmaan talviajoa vaikiaksi yritä tehdäkään, tuon listan voi sovittaa ihan omiin tarpeisiin. Ottaa tuosta muutaman jutun huomioon-->voi lähteä muutaman kymmenen kilometrin lenkille. Ottaa kaikki huomioon-->voi lähteä vaikka Alaskaan....http://www.youtube.com/watch?v=gGFKLcpN31k

    Itse en aja talvella---ainakaan vielä .

    Hyvä listaus !
    *Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned & Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  5. #35
    Lainaa vuohi kirjoitti Katso viesti
    Jos pyörä hajoaa tai lentää ojan pohjalle toimitaan niin kuin kesälläkin eli kilautetaan kaverille. Ei ihme, että on vähän vaikeaa nostaa pyörä ylös kun mukana on puolet autotallista
    se voi olla että jos soitat pohjoisessa kaverille, niin se on paikalla parin tunnin päästä. saattaa alkaa vilu kappaseen, jos kesävermeillä ajelee ilman varmistuksia ja pakkasta parisenkymmentä. ja voihan pyörän selästä riisua kampetta noston ajaksi, kasaa kyytiin sitten ne kun mopo pystyssä.

    eteläsuomen taajamassa apua saa hieman nopeammin kuin pohjoisessa, jossa se lähin taajama saattaa olla 50km päässä.

    viisas varautuu kaikkeen, muuten ehkä parempi kun ei edes reissuun lähde. ainakaan kylältä kauemmas.

    ja kannattaa huomioida että listan tekijä on taas tuonne menossa, niin en yhtään ihmettele tuota listaa..
    http://www.moottoripyora.org/keskust...Get-Ready-Now-!
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #36
    Lainaa vuohi kirjoitti Katso viesti
    Ei sen pakko olen noin vaikeaa olla. Itse olen pari talvea ajanut eikä se ole sen kummempaa kuin kesälläkään. Tai ainakaan kun ajelee huvin vuoksi muutaman kymmenen kilsan lenkkejä. Jos pyörä hajoaa tai lentää ojan pohjalle toimitaan niin kuin kesälläkin eli kilautetaan kaverille. Ei ihme, että on vähän vaikeaa nostaa pyörä ylös kun mukana on puolet autotallista
    Voisitko kertoa oman varustelusi talviajoon,jos ei se sinulle ole kesäajoa kummempaa
    Itse aiankin joudun piikit pistämään,lämpöhanskat ja visiirin.Kolmikerrosajopuvun,varomaan 10 kertaa enemmän autoilijoita,kun ne eivät sisäistä prätkää talvella.Xenonit keulalle,säätämään pyörää,pitämään räikkäliinaa,siripiriä mukana,ensiapulaukku,renkaanpaikikausvärkkiä,tehok asta käsivalasinta,ylim.akkua puhelimeen ja lämpöhanskoihin.. Yms.Siltikin se on aika paljon haastellisempaa kuin kesällä ja KIVAA JA KOUKUTTAVAA.
    Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
  7. #37
    Mitenkäs ajovalot pysyy auki talvikeleillä? Kannattaisko olla 100 wattiset – hiukka toisin siis laittomat – polttimot lyhdyissä?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  8. #38
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs ajovalot pysyy auki talvikeleillä? Kannattaisko olla 100 wattiset – hiukka toisin siis laittomat – polttimot lyhdyissä?
    Sehän riippuu täysin ajokelistä ja matkan pituudesta. Jos jäänmuodostus on luokkaa 4, tulee semmosta jäätihkua joka muuraa lamput umpeen, (telarit, thuulilasit, visiirit, kypärin, jarrut, yms.), mutta kyllä normi 55W on tähän asti pitänyt ½-umpiota avoinna, tietenkin matkasta riippuen. Oheisessa kuvassa Oulan kanssa jutasimme Narvikista-Stenbronin, (Gällevaren risteys), laavulle yöksi ja tässä tulos. MUTTA, hehkulamppu lämmittää, vaan ledit ei varmaankaan?

    ps. avattava kypärikin on joskus ollut työn takana saaha auki

    pss. tässä tuulilasi Varangerbottenissa matkalla Vardöön.....

    psss. tässä taasen matkalla Narviikkiin, (Bis- varustus )
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 17.11.2013 klo 21:48.
  9. #39
    Eikäseole mikhän tai nikhän pärrästäkään kiinni. Asenne se on joka ratkaisee....

  10. #40
    ruskaapak.jpg

    suosittelen kyllä että renkaassa olisi pitoa
    muistan vieläkin ko Susuki ei noussu loivaakaan mäkeä,mutta oli se takarengas kyllä silonenkin
    Triumph Tiger 800 XRX

  11. #41
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    ruskaapak.jpg

    suosittelen kyllä että renkaassa olisi pitoa
    muistan vieläkin ko Susuki ei noussu loivaakaan mäkeä,mutta oli se takarengas kyllä silonenkin
    Sehän oli siula se ratarengas sillo! Ekkö muista, ko se savusi ihan tauolla seistessä, eikä se savu tullu putkesta

    Täson se miun senajan valinta....ei hyvä mut ns. "karkia" kuvio, matalilla paineilla vaan paineltiin...

    Albumia....wanhoja jos muistelee...
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 17.11.2013 klo 21:41.
  12. #42
    Mikähän mahtais olla 1200 gessuun sopiva talvigummi?
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer.
  13. #43
    Lainaa Jukka kirjoitti Katso viesti
    Mikähän mahtais olla 1200 gessuun sopiva talvigummi?
    Nastoil vai iliman?

    Kendan Big Block on ainakin sellainen palaltaan, ettei murru juuresta kuten Kendan Trak Master tai Duron Heavy Duty. Tosin jos vain "lähiliikennettä" jutailet, (etelä-ja pohjoissuomi), niin eipä kai ennätä km:ä edes tulla...

    Ei ainakaan TKC:tä alle (tai Karoota), kun on liian karkia! (harvakseen nappulaa..).

    ps. tosin tää uudempi Karoo 3 jo näyttää paremmalta, ei mulla vielä kokemuksia..
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 17.11.2013 klo 22:03.
  14. #44
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Nastoil vai iliman?
    Voiko sitä talvella ajaa ilman nastoja ollenkaan?
    Mulla on pyörä tuossa parkkipaikalla. Semmoinen möhkö BMW R1100GS.
    Vielä olen ajellut sillä joka päivä, kun on sulaa ja plussaa.
    Siis 17.11.2013
    Pärjääkö sillä mitenkään, kun tulee pakkasta ja lunta.
    Viime vuosina se on jäänyt siihen parkkipaikalle ensilumien aikaan. Pressun alle.

    Alla on 50% kuluneet TKC:t.

    Pekka
  15. #45
    jos se pakkasherra helpottaa välillä ja menee lauhan puolelle, niin kuinkas äkkiä se kannattaa mopo pestä ennen ku suola raiskaa koko vehkeen..?
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #46
    Lidl:ssä on myynnissä hyviä uudelleen muokattavia lämmitystyynyjä .
    Joku peltinläpykkä siellä liuoksessa ja sitä taivuttelemalla lähtee kuumenemaan .
    50min on yli 55 astetta lämmin .
    Keittämällä 10 min palautuu taas uudelleen käytettäväksi jopa tuhat kertaa
    Hyvin toimii
    Ja maksaa heti 2,4 eur pari.
    Triumph Tiger 800 XRX

  17. #47
    No joo, haksahdin investoimaan kokeeksi tuon pari euroa luulon pohjalta. Paketin päällä sanottiin vain jotain tuhannen kerran käytettävyydestä, mutta ei tuosta 10min keittämisestä siinä välissä. Jos on tilaisuus keitellä noinkin kauan noita pusseja, niin kovin kylmä ei voi olla ainakaan siinä kohtaa.
  18. #48
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No joo, haksahdin investoimaan kokeeksi tuon pari euroa luulon pohjalta. Paketin päällä sanottiin vain jotain tuhannen kerran käytettävyydestä, mutta ei tuosta 10min keittämisestä siinä välissä. Jos on tilaisuus keitellä noinkin kauan noita pusseja, niin kovin kylmä ei voi olla ainakaan siinä kohtaa.
    Kylmenneet tai kokoon vetäytyneet pussit lämmitetään tietysti pyörässä joko pakosarjaan tai jäähdytysjärjestelmään rakennetussa telineessä. Samalla tavalla keitetään puurot ja kahvit.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  19. #49
    Tietenkin.

    Itse en aikonut noita paria Lidlin pussia (huom) käyttää pyörän mukana ollessa, vaan muissa talviaktiviteeteissa. Mutta hyvä tietää ettei otsikon aihepiirissä aiheudu käyttöongelmia.
  20. #50
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No joo, haksahdin investoimaan kokeeksi tuon pari euroa luulon pohjalta. Paketin päällä sanottiin vain jotain tuhannen kerran käytettävyydestä, mutta ei tuosta 10min keittämisestä siinä välissä. Jos on tilaisuus keitellä noinkin kauan noita pusseja, niin kovin kylmä ei voi olla ainakaan siinä kohtaa.
    aktivointiohje on sen pussi kyljessä
    Triumph Tiger 800 XRX

  21. #51
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Voiko sitä talvella ajaa ilman nastoja ollenkaan?


    Pekka
    -Jos luottaa ihteensa, voi.
    -Jos ensin kokeilee ja huomaa, etta voi, voi.
    -Eikos sita ennenkin ajeltu ilman mitaan, ajeltiin, joten, voi.
    -Eikos se ole niin kun ite tekee, niin tietaa.....

    En maa ite ainaskaan aloitellut millaan nastoilla ajelemaan, ennen kuin ties tykkaako tuosta hommasta vaiko ei?
    Sitten vaan kevatta aikaisemmaksi, ja syksya myohaisemmaksi, niin, etta vakisin joutui jutaamaan valkoisella ja etenkin silla "mustalla". Varsinkin silloin, kun on matkan paassa, (Scandia, Norweegia), etta pakko on ajaa, jos meinaa kotia paasta he hee...

    Muistan hyvin senkin kun Oulan kanssa olimma taas jossain Juoksengissa tms. ja lahdin Ladaa ohittelemaan, "sulalla", kun se takunen siina Ladan rinnalla rupesi luistamaan, tuumailin ensin jotta kytkinlevykos sen nyt?...vaan siita se sitten lahti. Nyt on tilanne se, etta jos pitas valita, lumella / sulalla, niin kylla maa niin hullu, tai vast. oon, etta se on lumella

    Vai, tai et Pekka tainnut edes tosissas kysella.....
  22. #52
    Minä en valkean maan aikana lähde ilman vähintään rallinastoja liikkeelle.Liian stressaavaa ajoa.Katunastakumeilla ei tehnyt mitään talviajossa,sen kokeilin eka talvena ja vinkkinä:Ei kannata edes kokeilla niillä,jää väärä kuva koko hommasta,eikä mielestäni ensi kokeiluakaan kannata tehdä ilman kunnon piikkejä.
    Jos puhutaan pukeutumisesta,niin itsellä lämpökerrasto,verryttelyasu ja Louisilta ostettu kolmikerrosajoasu,toimii 10-15 pakkasasteeseen asti ja sen kylmemmällä en ajelekaan.
    Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
  23. #53
    Kun pyöräilyn alkeet opeteltiin 60-luvulla ,soralla ja talvellakin ,oli samat renkaat alla .
    No eihän silloin missään lapissa käyty koskaa.
    Kirkonkylällä elokuvissa piti käydä ja baarilla tyt,eiku niin kavereita katsomassa ja pajatsoa pelaamassa oli sitten pouta tai sae ,tuli sitten lunta tai vettä
    Oli Omat kalsarit ja veljen välihousut ,teryleenit ja Isän sarkahousut päällekkäin ja tulomatkalla paleli niin
    perusteelliseti ko persaukset vaahdossa elokuvaa katseltiin hiljaa ja sitten äkkiä kotiin takas.
    IC:ssä oli ajovalo kuin kuutamo



    Maltillista ajoa harrastin viimetalvena noilla MaxiGrip ruuvinastoilla ja ihan hyvin pärjäsin ko lumipolanneteillä sai ajella .
    Maxxix renkaisiin ne ruuvasin ja lumellakin oli pito ihan riittävä.
    Eihän niillä mihinkään spooreihin voi mennä.
    Kohta ruuvaan ne samat nastat Bridgestoneihin jotka on tuossa NX:sässä alla ja ajan talviajoni niillä .
    Noilla mentiin ,etusessa 9mm ja takana 11mm eikä maksa hirveästi ,riippuu vähän miten ostaa .
    Sulalla ajaessa noita ei huomaa kun äänestä kun rallinasta taas mirklaantuu pois kun rengas ei tapaa tietä.
    Tärkeintähän tässä hommassa on ajotapa ja tarve sekä missä tarvitsee liikkua ja kait tuolla uran aloituksella on osansa kun silloin ajettiin kelissä kuin kelissä

    Ja tuolla Jogsengissähän piti olla sulaa
    Kyllä muistan ko LT:llä tuli sun RT:n perässä ja kone ulvahteli välillä enkä pimeässä huomannut jäätä tiellä
    Onneksi pysyttiin pystyssä .
    Triumph Tiger 800 XRX

  24. #54
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    Kyllä muistan ko LT:llä tuli sun RT:n perässä ja kone ulvahteli välillä enkä pimeässä huomannut jäätä tiellä
    Onneksi pysyttiin pystyssä .
    Juu, eihan se matkavauhti tapa vaan ne "akkiliikkeet"

    Se muuten on vain yllattavan hyva pito ihan kesakumillakin kun ompi sopivasta satanut uutta suojalunta sellaisen sopivan kerroksen, minka alla on vanhaa kovaa lunta! Tai sitten kun on kuiva pakkanen. Vaikka ihan jaalla, etta kuivalla (ja kovalla) pakkasella niita kitkakertoimia on ihan kummasti jos sen vain tiedostaa....
    Ja matalilla paineilla voi sitten kikkailla kanssa!
  25. #55
    Mulla on pari juttua. Eteen karkeampi rengas kuin taakse, on helpompaa jos pito loppuu ensin takaa. Ei liian pitkiä nastoja, koska niillä ei tee mitää, jos tie ei ole luminen/jäinen. Ajovarusteet mulla oli tasan samat kuin kesälläkin, toki kalsareita vähän enemmän. Jalassa crossisaappaat ja päässä crossikypärä. Näillä vedin kylmimmillään kolmenkympin pakkasessa. Ongelma on sormien ja varpaiden paleleminen, niitä tarttee liikutella aina välillä. Vauhdin nostaminen on myös hyvä tapa lämmitellä, kun ajaa tarpeeksi kovaa saa jumpata niin ettei kylmä pääse vaivaamaan.

    Ei kai siinä muuta, perä sivulle ja hanaa!
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  26. #56
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Minä en valkean maan aikana lähde ilman vähintään rallinastoja liikkeelle.Liian stressaavaa ajoa.Katunastakumeilla ei tehnyt mitään talviajossa,sen kokeilin eka talvena ja vinkkinä:Ei kannata edes kokeilla niillä,jää väärä kuva koko hommasta,eikä mielestäni ensi kokeiluakaan kannata tehdä ilman kunnon piikkejä..
    Tamakin on vain yksi mielipide. On vain taalla Tikkakoskella aika monella ihan vaan sellaiset moponastarenkaat mopoissa, skoottereissa ja osalla mp:ssakin, joten on ne toisilla toimivat. Itsekkin aivan moponastoilla; (renkaana Sava, ja voi miten muutama nasta oli niissa), kolme norjanreissua tehnyt, etta se on ihan ajotyylin ja vehkeitten mukaan.

    Tama rengasjutska nyt pomppasi ihan jostain kumman syysta tahan, vaikka meinasinkin, etta kirjoitan siita vahasen laajemmasti kuten lupasinkin, vahan samalla hartaudella kuin tuossa aloitusjutskassani, mutta otetaan se nyt sitten tahan kerta se jo ronsyileepi

    Rengasasia ei ole niin aivan yksiselitteinen mita voisi ajatella. Renkaan toimivuuteen vaikuttavat monet eri seikat ja siltikin se on AINA kompromissi, miten se toimii ja mita silta halutaan. Aivan sama koskee kesarengasta.

    Tassa muutamia seikkoja jotka vaikuttavat talvi- tai nastarenkaan toimivuuteen ja jota sitten voidaan tarkemmin tuumailla:

    -Renkaan kuviointi
    -Renkaan urasyvyys
    -Renkaan leveys (mita kapeampi, sen parempi pitoalueen purenta)
    -Renkaan profiili, (vaikuttaa ilmanpaineiden kayttoon)
    -Renkaan kumiseos, (muovirenkaat valtaa alaa vauhdilla .....valitettavasti)
    -Renkaan iká
    -Renkaan sijainti, (tuleeko etuseen vai taakse)
    -Renkaan ilmanpaineet
    -Rengaslukot, oliko vai ei, (edelleen vaikuttaa kaytettaviin rengaspaineisiin)

    Eli tassakin on jo monta seikkaa milla vaikutetaan puhdistuuko urat lumesta vaiko tarraa kiinni..

    jatketaan...

    -Nastojen maara
    -Nastojen laatu
    -Nastojen materiaali
    -Nastojen sijainti, (ne moponastojen muutamat harvat nastat oli mulla keskialueella ja toimii!)
    -Nastojen pituus, purentapituus, upotussyvyys, laatu, malli, kiinnitystapa, jne

    Etta ei ne ralli-, saati enskanastat autuaaksi tee, jos niita on vain sivuilla josta ne ensimmaiseksi pois sopooreissa lahtee. Samoin jos lahdetaan kuormalla jutaamaan sulalle asfaltille niin voi jokainen kuvitella kuinka kipinat vaan sinkoilee ja nastat kuumenee, etenkin jos pidetaan marssivauhtina yli 80km/h!

    Sitten se keli, alusta, kitkakertoimet, ilmankosteus, pakkanen. Kaikki náma seikat vaikuttavat parjaako esim pelkalla kesarenkaalla kuten jo tuolla aiemmin kerroin.

    Kitkakerroin vaihtuu melkoisesti talvella, olkoonkin etta alusta pysyisi samana. Ihan esim sula asfaltti vs. suolattu asfaltti vs. marka asfaltti. Sulalla asfaltilla tietenkin olisi se moponasta paras, jolloin kitkaa antaisi se kumiseos. Mutta jos rallinastalla jarruttaa sulalla asfaltilla niin raapiihan se mutta jos kumi ei paljoa tarraa kiinni niin sama tulos kun lehtiharavalla raaputtaa asfalttia..kova aani mutta mitaan ei juuri tapahdu.

    Edelleen, kompromissia kun haetaan, niin onhan se ihan eri asia kayda spooreissa tai merenjaalla vetelemassa kuin sivulaukut, telttaromppeet, makuupussit mukana 2500km taipaleella. On varmasti enduronastat metsatiellakin hyvat, vaan ei asfaltille ole pitkalle matkalle asiaa. Nama on vain kokeiltava niin tietaa. Asfaltilla nasta kuumenee rajusti tuossa 80km/h:n jalkeen ja jos ei yhtaan ole "valkoista" milla sita edes vahan jaahdyttaisi, se nasta kylla sulaa ja kuluu rajusti pois ja olemattomaksi.
    Kun tarve ei ole menna jaarataa, polvi ja kyynarpaa jaassa kiinni, niin ihan autonnasta, (tai se moponasta), toimii auratulla valtatiella siina kuin autoissakin. Kuormattuna sitten vaikka kuinka raskaasti.

    Ruuvattavilla nastoilla voi alkuunsa kokeilla tuota hommaa, jos ei ole valmis sijoittamaan nastarenkaisiin. Ne kun saa aina sitten pois jos ei tykannyt. Tosin ei sitten kannata ajaa niita loppuun....ei niita sitten enaa saa irti.

    Naista vaan vinkkeja ja kokemuksia kerailemaan rohkeasti. Oma mielipide on vain se etta yhtaan huonoa nastaa ei ole tullut vastaan viela, on joko ollut vaan niita liian vahan, tai sitten ne ovat olleet vaarin sijoiteltu

    Jos sen renkaan pitaa pitaa samanlailla kuin kesalla, niin sitten ei ole muuta kuin se ralli- ja enskanasta vaihtoehtoina. Niin ja tietysti jaaratanastat he hee.....
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 21.11.2013 klo 11:52.
  27. #57
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei liian pitkiä nastoja, koska niillä ei tee mitää, jos tie ei ole luminen/jäinen.
    Miten paljon sellainen nasta sitten olis hyvä tulla ulos renkaasta? Ajatellaan nyt vaikka että pyörä on joku pieni matkaenskatyyppinen 600 kuutioinen (v-strom ja kumppanit). Ajo sellasita kaupungista maantietä retkikohteille maaseudulla. Vaikka laavulle (jonne tietty voi olla hankalampaa auraamatonta matkaa mutta se ei ole painopiste).

    Jotenkin on sellainen ajatus että ainakin tavallisella katupyörällä etunen ei saa riittävästi sivuttaispitoa että pyörää saisi ohjattua lumella. Taluttaessakin pihalla meinaa etunen karata sivulle. Pari kertaa olen nostanut "reidellä" pyörän ylös liukkailta vaahteranlehdiltä, ja se mielikuva keulan painosta on että mitään asiaa lumelle ei ole.

    Miksi usein näkee että keskellä on enemmän nastoja kun reunoila, ittelle tulis mieleen että sinne reunapaloihin just nastaa niin pirusti jotta ohjaus-kallistuspitoa olis mahdollisimman paljon oho-tilanteessa.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  28. #58
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    aktivointiohje on sen pussi kyljessä
    Tarkoitin ettei sen laatikon päällä mainittu keittämistä, eli halusin tuoda tuon seikan esille. Luvattiin vain uudelleenkäytön olevan mahdollista. Sitten kun laatikon teipit aukaisi, niin selkisi että kattilan ja kaasukeittimen hankinta onkin aiheellinen. Taidan kyllä varata niitä kertakäyttöisiä matkaan jos sattuu olemaan tarvetta.
  29. #59
    nastarengas.jpg
    Tuollaisilla minä ajoin viime talvena
    Triumph Tiger 800 XRX

  30.  
  31. #60
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Miten paljon sellainen nasta sitten olis hyvä tulla ulos renkaasta? Ajatellaan nyt vaikka että pyörä on joku pieni matkaenskatyyppinen 600 kuutioinen (v-strom ja kumppanit). Ajo sellasita kaupungista maantietä retkikohteille maaseudulla. Vaikka laavulle (jonne tietty voi olla hankalampaa auraamatonta matkaa mutta se ei ole painopiste).

    Jotenkin on sellainen ajatus että ainakin tavallisella katupyörällä etunen ei saa riittävästi sivuttaispitoa että pyörää saisi ohjattua lumella. Taluttaessakin pihalla meinaa etunen karata sivulle. Pari kertaa olen nostanut "reidellä" pyörän ylös liukkailta vaahteranlehdiltä, ja se mielikuva keulan painosta on että mitään asiaa lumelle ei ole.

    Miksi usein näkee että keskellä on enemmän nastoja kun reunoila, ittelle tulis mieleen että sinne reunapaloihin just nastaa niin pirusti jotta ohjaus-kallistuspitoa olis mahdollisimman paljon oho-tilanteessa.
    Mulla oli 3,6mm nastat ja ne oli aika hyvä kompromissi. Paskamaisinta oli ajaa assulla mutta jos pinnassa oli jotain valkoista homma sujui ihan hyvin. Kesti niillä jonkin verran kallistaakin (ei mitään jääspeedwayta kumminkaan), mutta kyllähän se enempi niin oli että perää sivulle käännöksissä ja etufillari pystyssä.
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen