Koko mopo, auto, puutarhakoneet jne säilyvät parhaiten viileässä ja pimeässä.
Rivariaikoina minulla oli lämmin vuokratalli ja keväällä välillä erilaisia starttivaikeuksia. Omakotitalossa kyljä talli ja pihavaja ja vehkeet lähtevät keväällä kuin palmun alta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Moro, löytyykö keltään pirkanmaalta yamahaan obd2 adapteria. Kyseessä 6 pinninen -> yamaha mt09 -22. Lainaan tai myydä?
Superduke 990
Aliexpressiltä saa hintaluokassa 5-6€. Meillä Vespassa se punainen liitin ja alilta tilasin adapterin. Kaikkia muitakin malleja saa samaan hintaan ja toimivia ovat. Kotariin minulla myös adapteri. Trumpassa taasen ihan standardi obd2.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Katselin tuossa uutta akkua. Niiden keski-ikä on ollut sellaista 2-3 kautta. Yleensä Yuasa ja kerran on tainnut olla Fullbat. Stormilla olisi Yuasa 90e, samalla hinnalla irtoaisi motonetista 2kpl mtx akkuja eli ne on n. 45e/kpl. Sitten yli satasen hintaan löytyisi Litiuma akkuja. Mitä jengi on mieltä noista mtx:n akuista?
Jaa...
Kyllä ne toimii siinä missä muutkin. MTX14-BS 12Ah 200CCA verrattuna esim Puuilosta löytyvään YTX14-BS 14Ah 200CCA 49,90€. 2Ah enemmän kapasiteettia Puuilon hyväksi samaan hintaan. Ehkä ei ole harhaanjohtavaa markkinointia vaan kapasiteettia oikeasti löytyy enemmän? Biltemasta sais nyt 24,90€ 14Ah SMF akkua, jossa kuitenkin maininta max 45 asteen kallistuskulmasta.
Itsellä lähti testiin tuo Puuilon akku kuukausi sitten. Oli varmaan 70-80% lataus hyllystä kun startti pyörähti iloisesti heti alussa. Ei ottanu paljon enempää virtaa vastaan. Lepojännite normaali 12,8V. Esim Motobattissa oli jopa 13,2V
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Street triplessä ei toiminut torvi kun ostin pyörän. Torvi ei toiminut myöskään suoralla virralla eli varmaan jumissa/kaput. Uusi torvi tilalle. Kas, eipä toiminut. Sulake ok, saman sulakkeen takana ovat myös vilkut. Mittasin, että piuhojen päähän tulee virtaa. Avasin johtonipunkin kun torven painikkeen kontaktijohdolla on liitos kytkinkahvan tunnistimen kanssa johtonipussa...sekin ok. Mikä vika tuollaisessa torven painikkeessa ylipäätänsä voi olla? sehän vain sulkee piirin ja torvi soi?
En jaksanut paria tuntia enempää säätää, niin vedin sitten suoraan uudet piuhat sulakkeen kera ja laitoin tankoon oman uuden kytkimen torvelle![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Mistäpä löytyisi hyvät renkaiden kulmaventtiilit ja olisiko joku tietty merkki mitä kannattaa suosia? Niin ja mitä kaikkea pitää tietää, kun niitä menee ostamaan. Varmaan ainakin se vanteen venttiilireiän koko ja nykyisen venttiilin ulkohalkaisija?
-- Brake later and open the gas earlier --
"Kulmaventtiili" hakuun Motonetin tai Stormin sivuille. Voi olla 8,3 tai 11,3 millien.
Edit: esim. tämän näköinen https://www.motonet.fi/tuote/dz-hard...oduct=38-30830
Eli ei skootterin venttiilejä.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Stormin listauksessa "turvaventtiilin" nimellä. Tuollaiset mustat/vanteen väriset mulla on ollu molemmissa CBR:n vanteissa, hyvin on rokannut ja ilmat on pysyneet sisäpuolella. Kawassa olikin jo tehtaan asentamana. Reijän ø tarvitsee kun menee ostoksille
https://www.storm-motor.fi/mp-ja-atv...nttiilinhatut/
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Motonetin venttiilit vaativat liki poikkeuksetta sielun vaihdon, että alkavat pitämään ilmaa. Välillä on sielun o-rengas ollut rutussa, välillä puuttunut kokonaan. Eli suosittelen muita kuin Motonetin venttiileitä, vaikka kyllä niidenkin kanssa pärjää.
1835
mprengas.fi
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suojashortsit vai erillinen lonkkasuoja? Ihan, kuin olisin ollut havaitsevinani, että nahkapuvussani ei ole lonkkasuojia. Eikö lonkat ole jossain korvien alapuolella?
Jaa...
Suojashortsien osalta kannattaa muistaa, että ne ottavat aika lailla tilaa - siis päällyshousut eivät ehken enää mahdu päälle.
Toki on sellaisia shortseja, joista voi ottaa haluamansa fyllingit pois; esim Triple8.
Kuka ylläpitää .ORG!:in kauppaa? Olis kysyttävää
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Oli se nyt menneenä Keskiviikkona parempi, kun olin laittanut takaiskariin yhden naksun lisää paluuvaimennukseen 2:sta - 3:n ja nostanut esijännityksen 4:sta - 5:n, ei ehkä enää ihan niin paljon jalkatapit raapinut asfalttiin. Tosin pidin myös pyörää pystymmässä ja yritin itse kallistua ja olla pyörän ulkopuolella enemmän. Yllättävän paljon ilmeisesti joutuu menemään pyörän ulkopuolelle, jos haluaa edes pienen raapaisun saada polveen. Mulla tietty ehkä vielä enemmän, kun pysty ajoasento ja suora stonga. Keulan esijännitystä olin säätänyt 3:sta - 2:n. Se saa olla nyt niin. Päivän jälkeen laitoin takaiskarin paluuvaimennukseen yhden naksun lisää eli 3:sta - 4:n ja se on nyt maximi ja lisäksi muutin esijännityksen 5:sta - 6:n, joten jäljelle jäi vielä yksi pykälä eli 7. Ehkä nää riittää minulle toistaiseksi.
Jaa...
Eka pyöräni FZR 600 -91, elikkä tilannut kahdesta eri paikasta staattorin ja kumpikaan ei ole toiminut, onko siis mulla vaan niin huono tuuri vai onko vika jossain muualla, kuin staattorissa? Olen siis uusinut akun ja jännitteen säätimen, staattorin lisäksi, koska akku ei lataannu ajossa. Juuri mittailin akkua ja staattoria, akku näyttäisi olevan kunnossa, mutta staattori taas ei. Kiitos avusta jo etukäteen.
Mitä kaikkea tarkalleen ottaen olet mitannut päätyäksesi ajatukseen viallisesta staattorista? Ohessa linkki viestiketjuun, jonka aloitusviesti käsittelee aihetta kattavasti.
Sellainen huomio lisäksi, että jos olet vaihtanut osia yksitellen uuteen, voi olla että uusikin osa on hajonnut. Esim. pelkän lataussäätimen uusimalla saattaa käydä niin, että viallinen staattori käräyttää uudenkin säätimen. Ja sitten kun uusi säädin onkin huonolla tuurilla ensin rikottu, pelkän staattorin vaihtamalla saattaakin käydä niin, että viallinen säädin polttaa sen uudenkin staattorin. Kannattaa siis tehdä mahdollisimman huolellinen diagnoosi mittauksineen ennen kuin vaihtaa mitään lisää.
http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
Lämpökahvat pashana. Kumpikin kahva näyttää kahdeksaa ohmia, kontrollerin kautta käytettynä palaa 15A sulake.
No, kokemuksen mukaan riittää että olisi elementit sarjassa. Kontrolleri hiiteen, tavallinen kytkin tilalle. Nyt puuttuu enää nätti tankoon tuleva kytkin, vinkkejä ? Motonetissä käydessäni kollasin kyllä hyllyt muttei sattunut silmiin.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5