Onkohan kellään tietoa, että vaikuttaako sliparin asennus pyörän takuuseen jotenkin? Eli pitääkö homma tehdä merkkihuollossa jotta takuu säilyy vai voiko työn tehdä kuka vaan?
Jos voi tehdä, niin olisiko kellään suositella jotain henkilöä/firmaa joka voisi laittaa Superdukeen sliparin (Leo Vince Oval Evo 2) kiinni ja päivittää ruiskun kartan? En millään jaksaisi odottaa vuosihuoltoon asti![]()
SuperDuken sliparin asentaa itsekin noin 20 minuutissa ihan tavallisilla perustyökaluilla, eikä vaadi ingenjöörin taitoja. Akran ruiskukartan saat vaikkapa Bike World vantaalta kun sovit ajan etukäteen (joskin päivitys ei ole mitenkään pakollinen asia vaikka sliparit vaihtaisikin). Nopea homma ja tasaa vääntökäyrää ihan kivasti, joskin mitään maita mullistavia asioita sekään ei tee. Ainakaan oman pyöräni takuisiin asialla ei ole ollut merkitystä. Joskin ei siinä kyllä ole ollut mitään takuuseen korjattavaakaan![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Okei, kuullostaa hyvältä!Mitä työkaluja tarvin? Veikkaisin että vasaralla, ruuvareilla, tongilla ja hiekkapaperilla pärjää jo aika pitkälle? Tarviiko sahata mitään?
Ohjeet näköjään löyty valmistajan sivuilta: http://www.leovince.com/files/F5663/...A-7540A-GB.pdf
Perus hylsysarja ja pihdit jousien vetoon. Itse vaihdoin kotipihalla omat Devilit eikä siinä tottatosiaan kauaa kellot tikittänyt kun pääsi jo siunaamaan naapureiden kesärauhaa kokolailla uudenlaisella hoosiannalla
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Asia selevä, kiitoksia vastauksista! Kävin äsken hakemassa Biltemasta hylsysarjan samalla ku vaihdatin uudet renkaat alle. Pyörä liikkuu taas niinku ajatus... ja kohta on äänetki vihdoin kohillaan!
EDIT: Sain putket asennettua. Aikaa meni parisen tuntia. Nyt riittää ääntä
EDIT2: Nyt vasta tajusin mitkä ne kaks levyä oli joissa oli viis reikää kummassakin... DB-killerithän ne. Kävin ruuvaamassa kiinni![]()
Viimeksi muokannut: lp_; 22.04.2013 klo 23:18.
Hmm, oon koittanu Googlailla tässä juttua noista levyistä ja ilmeisesti ne on EU:n alueelle tarkotettu, jotta melurajat ei ylity. Onko ne DB-killerit? Jos kyllä, niin mitkä noi pönttöjen päissä olevat irrotettavat putket sitten on?
Db-killerit on nimenomaan ne huilut jotka asennetaan pöntön päästä ja lukitaaan paikalleen yleensä yhdellä ruuvilla. Oma veikkaukseni tuon reikälevyn suhteen on se että kyse on jonkinlaisesta flame arrestor tyypisestä liekintappajasta jollainen on joissain usa:n osavaltioissa pakollinen. Huis helvettiin moinen hengityksen vaikeuttaja, on mun ujo mielipide. Katsotaan tuleeko ketjuun paremmin perilläolevien kumoavia väitteitä.
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Nyt tuntu äänet sopivan voimakkailta, ku oli reikälevyt paikoillaan. Ilman niitä desibelit oli aika kovat. Ekan lenkin aikana ehdin jo miettiin, että toivottavasti ei korvat vingu ku pääsee kotiin ja että pitää varmaan ostaa uus hiljasempi kypärä
Noista levyistä on tosi ristiriitasta infoa löydettävissä, koska jotku on saanu sellaset paketin mukana ja jotku ei, joka varmaan selittyy pyörän eroilla. Myös asuinmaa saattaa vaikuttaa.
Tälläsiä lähteitä löysin:
- http://www.sportbikes.net/forums/fz6...leo-vince.html
- http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-m...install-7.html
- http://www.triumphrat.net/tiger-800-...e-remap-4.html
Ekassa keskustelussa sanotaan että toi levy on Eurooppaan melurajoitusten takia ja että todennäkösesti vaikuttaa negatiivisesti suorituskykyyn, ja että olis samalla tasolla tehojen suhteen ku alkuperänen putki.
Sit löyty tällänen posti http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=842031 jossa yks ukkeli on dynonnu vastaavia asennuksia ja kuulemma matalilla kierroksilla vaikuttaa vääntöön positiivisesti, mutta korkeilla kierroksilla heppat tippuu alemmas missä ne vois olla.
Tuota reikälevyä joku muukin ihmetelly leukun paketin avattuuaan,heitä vaan suosiolla takas lootaan,sliparissa ei vaikuta tuon taivaallista väännössä,koko rännissä ehkä vähän,mutta syö tehoja/herkkyytä ihan saletisti,sillä killerillä säädät sitä ääntä,mikä pyörä sul o?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Hiljanen kypärä tietty auttaa meluun, mutta varsinkin kovemmissa vauhdeissahan se on viiman humina enimmäkseen, joka sattuu korviin. Ilman killereitä noista omista akran pöntöistäki kyllä kuulee örinää enemmissäki vauhdeissa.
Joka tapauksessa korvatulpat on suositeltava vaihtoehto ainakin oman kokemuksen perusteella.
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Pyörä on 2009 Superduke, joka on suht äänekäs ilman slipareita, eli veikkaan että ne jotka ajelee ilman noita levyjä ajaa keskimäärin hiljasemmilla pyörillä. Radallekin pitäis päästä...
Korvatulppia en vittiis pitää muutaku matka-ajossa.
Duket o kyllä äänekkäitä slipareilla,mutta en silti käyttäs niitä reikälevyjä kyl ahdistaa jos ne ja lisäks killerit laittaa paikoilleen,olis kiva nähdä dynovedot noilla hilppeillä ja ilman niitä,veikkaan et 5-10hv jää talliin hilppeillä.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
-07 ittellä. Missäs tommoset levyt sijaitsee? Oli sliparit pyörässä jo ostaessa ja en oo moisia nähnyt. Eikö noissa Acroissa ole niitä vai onko sliparin alkupäässä? En oo sieltä kaivellu.
Tulppia pidän aina jos oletan ajavani yli puol tuntia tms. Radalla tai maantiellä aina. Työmatkaa tms jos ajelen ni voin mennä ilman tulppia tai puhelimen nappikuulokkeilla.
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Ne reikälevyt menee vaimentimen moottoripuoleisen pään ja y-putken väliin. Nyt ku etsin oikeilla hakusanoilla niin täältäki löyty keskusteluja aiheesta. MP-Maailma 1/2007 oli kuulemma testannu useita eri putkia ja tälläsiä tuloksia:
"Jännä juttu oli kyllä suosittu Leo Vince killerillä 95,5 ja ilman sentään 161,8 mutta se killerikiinni oli *huippu, kun tehot väheni 66 hv,lla ja vääntökin hävis ja oli vaivaiset 75,6 ja puhutaan *-05 1000 gixeristä."
Täytyy avata kaasua tänään sen verran että tietää onko tehot hukassa vai ei. Jos on niin yks vaihtoehto vois myös olla muutaman uuden reiän poraaminen noihin levyihin.
Itse tykkään olla ilman tulppia kaupungissa, koska autot kuuluu paremmin.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Mitäs järkee on ylipäätään vaihtaa kannua, jos haluaa että mopo pysyis edelleen hiljasena jolloin usein miten myös tehot tippuvat vakiokannuun verrattuna...
ZH2 2020
Just noiden reikälevyjen takia olen vältellyt leovincen vaimentimia kuin ruttoa. Muiden valmistajien vaimentimissa (esim. akrapovic, remus, hurric, ixil) ei ole tuollaisia surkeita ja tehoa syöviä reikälevyjä. Vaan näissä on sellainen pienempi putki jossa on enemmän reikiä eikä teho yleensä heikkene ainakaan niin paljoa...
Kysyppä maahantuojalta vaikutusta takuuseen. Ja jos sanoo ettei ole vaikutusta, niin pyydä se lausunto kirjallisena.
xxx
Jep, killerit paikoillaan ja silti lähti aikamoiset metelitOtin videoo ennen ja jälkeen -tilanteista. Voisin laittaa videon tähän ketjun jatkoks ku saan sen kasaan tuossa illalla.
Laitanpas viestiä maahantuojalle.
Kiitoksia muuten vastauksista tähän asti. Hienoa että saa apuja näin nopeasti!
Noniin, nyt tuli tietoa reikälevyistä ihan valmistajalta asti:
"Sain vastauksen että ne reikälevyt ovat eräänlaiset lisävaimentimet mutta niitä ei tarvitse asentaa Euroopassa.
Kyseiset levyt aiheuttavat merkittävää tehon laskua joten itse nakkaisin kyseiset levyt takaisin pakettiin."
Voi nyt saatana ku menee vaikeaks
Laitoin kyselyä myös suoraan LeoVincen sivujen palautelomakkeen kautta. Viesti oli löytänyt tiensä Allrightille, josta tuli tälläistä infoa:
"Vaimentimen mukana tulleet levyt kuuluvat vaimentimen ja putken väliin. Ne eivät ole db-killereitä. Ne vaikuttavat jollain tapaa paineistukseen ja vaikuttavat varmasti ääniin ja todennäköisesti myös tehoon. Laita levyt paikoilleen."
![]()
Hyviä vinkkejä, näillä mennään.
Btw. tässä lupaamani video http://youtu.be/R_7HRZ9LE6sTuosta ei tietenkään saa käsitystä äänenvoimakkuudesta koska kameran kompressori, mutta päätin kotiin ajellessani tottua tuohon äänenvoimakkuuteen. On se vaan niin hyvän kuulonen
![]()