Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    VTR:n slipareiden mukana tuli kaksi kappaletta halkaisijaltaan n. 45mm prikkoja joissa molemmissa on viisi n. 9 mm reikää. Manuaali ei kerro mihin ne pitäisi laittaa vai jättääkö pois.

    Jätin pois... ajatuksena kävi mielessä että olisiko ne pitänyt laittaa äänenvaimentimen ja yhdysputken väliin... kuristimeksi?
  2. #2
    Tuolla on asiasta enempi juttua. Tuon jutun mukaan ihan ylimääräinen palikka.
  3. #3
  4. #4
    Joo, tosta reikälevystä oli juttua myös tammikuun 2007 MP-Maailman sliparitestissä. Sen jutun perusteella tuo levy on ilmeisesti DB-killer, joka on toteutettu todella huonosti. Levy kuuluisi ilmeisesti asentaa koneesta katsoen putkeen ennen sliparia.

    Lehdessä olleet tehokäppyrät näyttivät humoristisilta levy paikallaan.
    Life is not a spectator sport!
  5. #5
    Onneksi omassa Vincessä kiekko oli laatikon pohjalla, eikä hitsattuna kiinni putkessa.
    Honda CBR 600 F -05
  6. #6
    Laatikon pohjalla se oli mullakin... oli muuten yllättävän vaimeat äänet db killerit paikoillaan.. Nyt kun on pyörittänyt suorilla putkilla niin kuullostaa aika äänekkäälle. Voi olla että naapurisovun vuoksi pitää laittaa killerit paikoilleen :-)
  7. #7
    Lainaa (-JJ @ Maalis. 28 2008,15:01) kirjoitti
    Onneksi omassa Vincessä kiekko oli laatikon pohjalla, eikä hitsattuna kiinni putkessa.
    Joissain on sekä erillisenä boksissa, että hitsattuna vaimentimen keskellä. Se valmiiksi hitsattu on hiukan erilainen reikälevy, ohuempaa peltiä.

    Esimerkiksi -06 Bladeen tarkoitetussa Vincen vaimentimessa oli näin.

    Eli se ei vielä välttämättä kerro mitään, jos tuollainen on irrallisena laatikossa. Siellä voi siltikin olla hiukan erilainen reikälevy jo valmiiksi hitsattuna
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 28 2008,16:22) kirjoitti
    Eli se ei vielä välttämättä kerro mitään, jos tuollainen on irrallisena laatikossa. Siellä voi siltikin olla hiukan erilainen reikälevy jo valmiiksi hitsattuna
    Hitto, eipä tullut kurkattua.

    Muistaakseni siinä MP-Maailman sliparitestissä tehojen alennus oli niin järkyttävän suuri, että sen olisi varmaan huomannut jo ajossa. (omaa pyörää ei ole vielä penkitetty sliparin asennuksen jälkeen, alkukeväästä tosin pitää käydä säädättämässä)
    Honda CBR 600 F -05
  9. #9
    Ja eiku tallille tutkaileen sliparin rööriä!
  10. #10
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 28 2008,16:22) kirjoitti
    Lainaa (-JJ @ Maalis. 28 2008,15:01) kirjoitti
    Onneksi omassa Vincessä kiekko oli laatikon pohjalla, eikä hitsattuna kiinni putkessa.
    Joissain on sekä erillisenä boksissa, että hitsattuna vaimentimen keskellä. Se valmiiksi hitsattu on hiukan erilainen reikälevy, ohuempaa peltiä.

    Esimerkiksi -06 Bladeen tarkoitetussa Vincen vaimentimessa oli näin.

    Eli se ei vielä välttämättä kerro mitään, jos tuollainen on irrallisena laatikossa. Siellä voi siltikin olla hiukan erilainen reikälevy jo valmiiksi hitsattuna
    Juu löytypä toi samainen lätkä meikänkin putkesta. Eli 600rr:n -04 putkessa on kans toi. Irti ton saa poraamalla ekana reunimmaisella kehällä olevat reiät isommaksi ja sit vaan sopivalla putkenpätkällä ja vasaralla napsauttaa toi irti.
  11. #11
    Olisiko ns. "liekinsammutin/hajoitin" joka sotkee kuumaa virtausta sen verran ettei heti kättelyssä pala villat vaimentimesta?



    Taivas saa odottaa
  12. #12
    Lainaa (BlackCat @ Maalis. 29 2008,13:22) kirjoitti
    Olisiko ns. "liekinsammutin/hajoitin" joka sotkee kuumaa virtausta sen verran ettei heti kättelyssä pala villat vaimentimesta?
    Miks se olis sijotettu sit keskelle putkea?
  13. #13
    Lainaa (karkka @ Maalis. 29 2008,13:30) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Maalis. 29 2008,13:22) kirjoitti
    Olisiko ns. "liekinsammutin/hajoitin" joka sotkee kuumaa virtausta sen verran ettei heti kättelyssä pala villat vaimentimesta?
    Miks se *olis sijotettu sit keskelle putkea?
    Niin, ja miksi sitä ei monissa muissakaan slipareissa tarvita? Lisäksi pakovastuksen kasvatus tuppaa nostamaan vaimentajan lämpötilaa..

    Yleensä suoraputkiset vaimentajat ovat ajossa huomattavasti viileämpiä kuin orkkis-kammiovaimentimet.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #14
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 30 2008,22:25) kirjoitti
    Lainaa (karkka @ Maalis. 29 2008,13:30) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Maalis. 29 2008,13:22) kirjoitti
    Olisiko ns. "liekinsammutin/hajoitin" joka sotkee kuumaa virtausta sen verran ettei heti kättelyssä pala villat vaimentimesta?
    Miks se *olis sijotettu sit keskelle putkea?
    Niin, ja miksi sitä ei monissa muissakaan slipareissa tarvita?
    No ei harmainta aavistustakaan mikä virka varsinaisesti moisella reikäprikalla on. Näin vaan kaverilla "wanhat kunnon megafoonit" joissa oli tuollainen reikälevy ja silti sieltä ranneistä lepatti kaasua löysätessä kerpeleellinen lieska. Ja tämä siis ennen seoksien säätöä, pitänee käydä kattomassa onko lieskan pituus muuttunut säädön jälkeen.
    Oli muuten twinissä kohtalaisen karski karjahtelu.
    Taivas saa odottaa
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 28 2008,16:22) kirjoitti
    Joissain on sekä erillisenä boksissa, että hitsattuna vaimentimen keskellä. Se valmiiksi hitsattu on hiukan erilainen reikälevy, ohuempaa peltiä.

    Esimerkiksi -06 Bladeen tarkoitetussa Vincen vaimentimessa oli näin.

    Eli se ei vielä välttämättä kerro mitään, jos tuollainen on irrallisena laatikossa. Siellä voi siltikin olla hiukan erilainen reikälevy jo valmiiksi hitsattuna
    Tarkistin oman putken ja ei siellä onneksi mitään toista levyä ollut. Pyörä oli tosiaan 600 F -05 ja pönttö oval evo II Carbon.
    Honda CBR 600 F -05