Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 141:een 141:sta
  1. #121
    Muutamilla kirjoittelijoilla on vähäisinkin kyky tähän keskusteluun jo loppunut, ja jäljellä on omituisten asiaan täysin kuulumattomien Suomi24-tasoisten sexismi-sävytteisten kommenttien viljely. Tästä johtuen toivon tämän aiheellisena aloitetun ja avoimeen pohdintaan mahdollistavan keskustelun siirrettävän paskiksen puolelle.

    Joillekin rakentava erilaisten näkökulmien pohtiminen on ylipääsemättömän vaikeaa moottoripyora.orgissa.
    Omana loppukommenttina totean vielä että:
    - toivon näkeväni lähivuosina vaihtoehtoisina ostokohteina teknisesti merkittävästi edistyksellisempiä moottoripyöriä markkinoilla. Hyvin todennäköisesti sellaisen myös tulen silloin ostamaan.
    - toivon myös nykyisten kaltaisten perustekniikan, siis myös isolohkojen pitkää jatkoa.
    - moottoripöräilyn rikkaus ainakin minulle on sen monipuolisuus ja mahdollisuus hyvin erilaisiin kokemuksiin eri laitteilla.

    Peace vaan jokaiselle.
    Viimeksi muokannut: sarkka; 27.01.2013 klo 19:21.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  2. #122
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Siinä vaiheessa kun nesteenä tai kaasumaisena poltettavat aineet loppuu tältä pallolta, ei täällä kyllä ole enää paljon muutakaan jäljellä.

    Nykytekniikallahan on mahdollista tehdä esim. synteettistä dieseliä ihan mistä tahansa biomassasta. Toistaiseksi vain dinosauruksista peräisin oleva aina on halvempaa jalostaa, joten sitä käytetään enemmän.
    Noh, tuohan on ihanan fatalistinen asenne, ainakin meidän lasten, lastenlasten ja lastenlastenlasten kannalta
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  3. #123
    Tyytymättömälle mikään riitä ja pitkien miesten tarve loppu, kun tikaapuut keksittiin...

    Noo se on monelle tää rätkätkin, kuin puhelin vai mikskä sitä nykyyään kutsutaan. Kärkipään pelejä pitää olla molemmat, vaikka nippanappa osataan tekstari lähettää Yhen tälläsen herran pyörää käytiin ihmettelemässä ja kun vika saatiin selville. Herran amerikan siskolta osia tilaamaan, kunhan joku kertois kuinka sen viimestä huutoo olevalla luurilla lähetetään sähköpostia... Vähän laitto kyllä hymyilemään No siitäkin selvittiin...
    Elä ja anna muiden roudata.
  4. #124
    http://www.iltasanomat.fi/a/1288539592578

    Tässä ketjussa tais olla puhetta, että minkä takia pieni nykyaikainen downsized ei muka kestäisi kuten "isolohkot." Ilmeisesti ne ei vaan kestä. Pitää hakea tuo autolehtien seiska ja tutustua tarkemmin...
    -06 Ducati 999s
  5. #125
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    http://www.iltasanomat.fi/a/1288539592578

    Tässä ketjussa tais olla puhetta, että minkä takia pieni nykyaikainen downsized ei muka kestäisi kuten "isolohkot." Ilmeisesti ne ei vaan kestä. Pitää hakea tuo autolehtien seiska ja tutustua tarkemmin...
    Hieman asiaa liipaten BBCn sivuilla oli näistä pikkumoteista artikkeli ettei ihan täyty lupaukset pienestä kulutuksestakaan normiajossa (harva osaa ajaa oikein).

    http://www.bbc.com/autos/story/20130207-turbo-trouble
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  6. #126
    Lainaa krummi kirjoitti Katso viesti
    Hieman asiaa liipaten BBCn sivuilla oli näistä pikkumoteista artikkeli ettei ihan täyty lupaukset pienestä kulutuksestakaan normiajossa (harva osaa ajaa oikein).

    http://www.bbc.com/autos/story/20130207-turbo-trouble
    Ei osaa ajaa - tai ehkä ennemmin kone ja vaihteisto/välitykset on suunniteltu ja ruiskukartat on optimoitu vain sitä standardinmukaista testisykliä varten -ei normaaleja liikenne tilanteita. -> normi ajossa ollaan sit yleensä tuon optimin ulkopuolella.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  7. #127
    Se mikä omasta mielestä tässä offtopic kestävyys keskustelussa on unohtunut, koskee ennekaikkea pienellä iskutilavuudella tuotettuja hevosvoimia. Vanhan corollat yms muut kinnerit kesti pikkukoneilla hyvinkin kun ei ollut tehoa mikä mitään rikkoisi. Itsellänikin oli mb 200D vm 1986 jonka km-mittari oli pysähtynyt joskus lukemaan 630tkm. Ei koneen puolesta mitään ongelmaa. Eli Ei se iskuilavuus vaan se teho joka puristetaan pienestä koneesta. En tiedä vielä ainakaan mitään korkeaviritteisiä laivoja, työkoneita, traktoreita, kaivinkoneita, kuorma-autoja tai muitakaan vastaavia koneita jossa tarvitaan vakaata mutta suurta tehoa/vääntöä. Toisekseen ei auton/mootttorin valmistajat rupea tekemään pienistä bensakoneista superkestäviä. Resurssit kun eivät riitä valaa / valmistaa koneita titaanista

    Ja joo busa kestää "helpommin" samalla käytöllä 200tkm kuin kusiainen, johtuuko koneenkoosta vai tehoista suhteutettuna koneenkokoon?
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  8. #128
    Joo ei osata tai haluta ajaa taloudellisesti. Paljon saa autolla kulutusta vex, jos edes vähän aattelee ajotyyliään ja matka joutuu silti. Rätkällä ei kyllä lähetä tienpäälle bensaa säästämään, vaan hauskaa pitämään
    Elä ja anna muiden roudata.
  9. #129
    Maailma matkaa radallaan, "kehitys kehittyy" ja "busineksen alttarille uhraamisen"
    painoarvo lisääntyy.

    Suurimpia ihmisen ongelmista on tarkastella ja arvottaa niin nykyisyyttä kuin tulevaa.....
    menneisyyteen tarraten ja niiden haamuja kumartaen .

    Edellä sanotulla ei taas ole mitään tekemistä ns. perinteiden kunnioittamisen ja niistä
    nauttimisen kanssa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #130
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    http://www.iltasanomat.fi/a/1288539592578

    Tässä ketjussa tais olla puhetta, että minkä takia pieni nykyaikainen downsized ei muka kestäisi kuten "isolohkot." Ilmeisesti ne ei vaan kestä. Pitää hakea tuo autolehtien seiska ja tutustua tarkemmin...
    Ton jutussa mainitun viistonnia ja hiukan enemmänkin taitaa säästää polttoainekulussa ja autoverossa em. aikana vrt parilitrainen perinteinen. Jostain kumman syystä kaikki menee mitä tuleekin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  11. #131
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ton jutussa mainitun viistonnia ja hiukan enemmänkin taitaa säästää polttoainekulussa ja autoverossa em. aikana vrt parilitrainen perinteinen. Jostain kumman syystä kaikki menee mitä tuleekin
    Tosin tuossa krummin linkissä olevassa artikkelissa todetaan että noilla DS-koneilla on helppo polttaa bensaa/diiseliä enemmänkin kuin perinteisen kokoisella koneella, joten se säästö riippunee kovasti ajotavasta, kuormasta yms.

    http://www.bbc.com/autos/story/20130207-turbo-trouble
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  12. #132
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    http://www.iltasanomat.fi/a/1288539592578

    Tässä ketjussa tais olla puhetta, että minkä takia pieni nykyaikainen downsized ei muka kestäisi kuten "isolohkot." Ilmeisesti ne ei vaan kestä. Pitää hakea tuo autolehtien seiska ja tutustua tarkemmin...
    http://www.moottoripyora.org/keskust...cketti-mieless

    Eipä nuo isommatkaan näytä olevan sen lujempia.
  13. #133
    Tuo on taas yhden moottorin osalta selkeä vika kokoonpanossa, ei niinkään ettei motti kestäisi kilometrejä. Jos pultit jää kiristämättä, en sanoisi, että vika on rakenteellinen...
    -06 Ducati 999s
  14. #134
    Lainaa Sami77 kirjoitti Katso viesti
    Käsi ylös, kuka on ostanut moponsa sillä perusteella mitä se kuluttaa.
    Öh, silloin aikoinaan kun oli edellisen kerran pyörää vaihtamassa, oli loppusuoralla KTM Super Duke ja Speed Triple 1050.

    Kotaria en ottanut koska:

    1. Sitä ei saanut mistään sinä keväänä.

    2. Testeissä raportoitiin 10-11L kulutuksia normiajossa. Lähinnä huoletti se, mitä koneessa on suuniteltu niin perseelleen, että sen hyötysuhde on niin järjettömän paljon huonompi kuin muissa samankokoisissa moottoreissa. Kone kuitenkin kai toimi ihan hyvin, mutta jonnekin hornan perseeseen vain haaskasi energiaa huimat määrät.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #135
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Öh, silloin aikoinaan kun oli edellisen kerran pyörää vaihtamassa, oli loppusuoralla KTM Super Duke ja Speed Triple 1050.

    Kotaria en ottanut koska:

    1. Sitä ei saanut mistään sinä keväänä.

    2. Testeissä raportoitiin 10-11L kulutuksia normiajossa. Lähinnä huoletti se, mitä koneessa on suuniteltu niin perseelleen, että sen hyötysuhde on niin järjettömän paljon huonompi kuin muissa samankokoisissa moottoreissa. Kone kuitenkin kai toimi ihan hyvin, mutta jonnekin hornan perseeseen vain haaskasi energiaa huimat määrät.
    Sääli moinen misinformaatio sillä mä en ole saanu edes ärrällä tollasia lukuja kuin ratapäivillä. Kadulla saa kahdeksaan ja puoleenkin litraan vetää ihan tosissaan sen mihin rahkeet riittää.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  16. #136
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Sääli moinen misinformaatio sillä mä en ole saanu edes ärrällä tollasia lukuja kuin ratapäivillä. Kadulla saa kahdeksaan ja puoleenkin litraan vetää ihan tosissaan sen mihin rahkeet riittää.
    Radalla tosiaan tais saada hörppäämään sen 12 litraa, mutta katuajeluissa meni sinne 7-8 väliin vaikka ajotyyli oli ripeähkö. Jos pitkiä siivuja vetää 150+ vauhdeilla maistuu tietty soppakin sit vähän reilummin, mutta kyllä tuohon 10litran kulutukseen saa jo vetää ihan huolella sinkki kireellä.

    Edit. Tämä siis n. 35tkm kokemuksella -07 mallista.
    Superbike #7
  17. #137
    Ne oli silloin uutuusmalleja molemmat ja Suomesta ei mitään kokemuksia, eli piti mennä lähinnä Jenkkitestien perusteella. Nuo litraiset veekakkoset ovat aina olleet huomattavasti janoisempia kuin vastaavankokoiset rivikoneet etenkin normiajossa osakuormalla. Muistuu mieleen TL1000, VTR, Moto Morini, KTM jne, joiden kulutusta on testeissä päivitelty aikoinaan. Ts kymppikerholaisia kaikki olivat. Ihan uusista ei ole oikein käsitystä, sillä en ole nyt niin aktiivisesti seurannut. TL:ssä ainakin oli jotain suunnitteluhäikkää muistaakseni lämpöanturin sijoituksessa, jolloin meni "ryyppy päällä" hiljaisessa ajossa ja ainakin kaverilla hörppäsi helposti sen 10L ihan köröttelyssäkin. Haisi bensalle , paukkui, köhi ja räki. Maantiellä kovemmassa vauhdissa tasoittui ja meni ihan kohtuulukemilla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #138
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ne oli silloin uutuusmalleja molemmat ja Suomesta ei mitään kokemuksia, eli piti mennä lähinnä Jenkkitestien perusteella. Nuo litraiset veekakkoset ovat aina olleet huomattavasti janoisempia kuin vastaavankokoiset rivikoneet etenkin normiajossa osakuormalla. Muistuu mieleen TL1000, VTR, Moto Morini, KTM jne, joiden kulutusta on testeissä päivitelty aikoinaan. Ts kymppikerholaisia kaikki olivat. Ihan uusista ei ole oikein käsitystä, sillä en ole nyt niin aktiivisesti seurannut. TL:ssä ainakin oli jotain suunnitteluhäikkää muistaakseni lämpöanturin sijoituksessa, jolloin meni "ryyppy päällä" hiljaisessa ajossa ja ainakin kaverilla hörppäsi helposti sen 10L ihan köröttelyssäkin. Haisi bensalle , paukkui, köhi ja räki. Maantiellä kovemmassa vauhdissa tasoittui ja meni ihan kohtuulukemilla.
    Iso ja lyhytiskuinen sylinteri on aina osakuormalla heikompi kuin pienempi versionsa. Kyllähän toi kotari vei enemmän kuin esim. gixeri, mutta yli kymppiä en saanut tosiaan palamaan kuin radalla. Parhaillaan tolla kuitenkin laski tankillisella sen 250+ km, mikä oli ainakin omiin ajoihin ihan riittävästi.
    Superbike #7
  19. #139
    Noinhan se varmaankin menee. Nuo sporttitwinithän ovat erittäin lyhytiskuisia, jotta saadaan kiertämään riittävästi huipputehoa varten. Muistaakseni aika moneen twiniin tuli jossain vaiheessa päivityksiä, jotka laskivat kulutusta. Olikohan Kotarissa kanssa? Morini ja TL ainakin. Jostain kumman syystä niille syötettiin bensaa mahdottomasti ensimmäisissä versioissa. Ducati taasen on aina mennyt kohtuullisella kulutuksella.

    Hämärästi muistan jostain lukeneeni, että jonkinlainen optimi sylinterin koolle olisi 1/3L vai oliko se niin, että sen pienempää ei olisi kannattavaa tehdä? Nyt kun on noita litraisia autojakin tullut kolmepyttyisinä ja F1 moottoreissakin 3L oli veekymppejä (vai oliko säännöt?)
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #140
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Noinhan se varmaankin menee. Nuo sporttitwinithän ovat erittäin lyhytiskuisia, jotta saadaan kiertämään riittävästi huipputehoa varten. Muistaakseni aika moneen twiniin tuli jossain vaiheessa päivityksiä, jotka laskivat kulutusta. Olikohan Kotarissa kanssa? Morini ja TL ainakin. Jostain kumman syystä niille syötettiin bensaa mahdottomasti ensimmäisissä versioissa. Ducati taasen on aina mennyt kohtuullisella kulutuksella.

    Hämärästi muistan jostain lukeneeni, että jonkinlainen optimi sylinterin koolle olisi 1/3L vai oliko se niin, että sen pienempää ei olisi kannattavaa tehdä? Nyt kun on noita litraisia autojakin tullut kolmepyttyisinä ja F1 moottoreissakin 3L oli veekymppejä (vai oliko säännöt?)
    Mitä pienempi sylinteristä tehdään, sitä huonompi on pinta-ala/tilavuus-suhde ja sitä suurempi on lämpöhukka sylinteristä. (Osittain) tästä syystä hyvään hyötysuhteeseen päästään vain suurilla moottoreilla.
    Superbike #7
  21.  
  22. #141
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Hämärästi muistan jostain lukeneeni, että jonkinlainen optimi sylinterin koolle olisi 1/3L vai oliko se niin, että sen pienempää ei olisi kannattavaa tehdä? Nyt kun on noita litraisia autojakin tullut kolmepyttyisinä ja F1 moottoreissakin 3L oli veekymppejä (vai oliko säännöt?)
    Jep, kipinäsytytteisen moottorin optimisylinterikoko on noin 300 kuutiota. Juuri siitä syystä 3 litran F1:t olivat 10-sylinterisiä, kun tilavuus pudotettiin 2,5 litraan, tulivat 8-koneet. Dieselissä on eri tilanne ja isokin sylinteri toimii taloudellisesti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345