Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 113:sta
  1. #61
    Lainaa Sami77 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tästä. Selventää hommaa sen verran, että edelleen suurin todennäköisyys sakoille, kuten myös edellisinä vuosina, on niillä perseilijöillä, joiden on pakko keskustassa luukuttaa ja vedellä ihan millä vaan vaihteella tappiin saakka. Omassani on TOR-vaimentimet mutta käyttökierrokset taajamissa on yleisesti alle 3000rpm.
    No joo, ei kai pitäisi ottaa kantaa, mutta noilla sun pyörässä olevilla TOR putkilla saat kaasutella ihan rauhassa ja ihan niin paljon kun huvittaa ilman, että poliisi poimii sinua sivuun kovien äänien takia. Paitsi tietysti jos olet poistanut katalysaattorin, jolloin laite ei ole enää senkään puolesta tyyppihyväksytyssä kunnossa... Tuossa pyörässähän katalysaattori toimii tehokkaimpana äänenvaimentimena ja sen poisto tehokkaimpana äänen vapauttimena.
  2. #62
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Eli siis ongelma ei niinkään ole vaihtoputket (pois lukien ei hyväksytyt megafonit) vaan epäilys että poliisit eivät osaa/kykene/taida/hallitse melumittausta?
    Ei. Ainakin tolla Maksimaisella tuntu olevan homma ihan hallussa. Poliisin oma + 3 dB(A) puuttumiskynnys kattaa lähes kaikki mittausvirheet, kuten pienen heiton etäisyydessä taikka kulmassa. Ainoa asia missä on mahdollista ryssiä kunnolla liittyy mittauskierroslukuun. Puheidensa mukaan huomioivat tämän ongelman siten, että mittaavat tien päällä "pessimistisesti" siten että mittauskierrosluku on pienempi kuin tyyppikilvessä mainittu. En oo yrityksistäni huolimatta löytäny vielä pk-seudulta meluratsiaa, joten käytännön kokemusta tienvarsitarkastuksesta ei oo.

    Ongelma ei siis (yleensä) ole siinä etteikö poliisi osaisi mitata. Ongelma on siinä, että putket ovat tavalla tai toisella lainvastaiset.
    High Stuck Are Wit To
  3. #63
    Siirsin yleiset myssyttelyt aiheen ympäriltä tuonne -> http://www.moottoripyora.org/keskust...ripy%C3%B6riin

    Pidetään tämä ketju pyynnöstä asialinjalla.
    Yamaha R1 '06
  4. #64
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Siirsin yleiset myssyttelyt aiheen ympäriltä tuonne -> http://www.moottoripyora.org/keskust...ripy%C3%B6riin

    Pidetään tämä ketju pyynnöstä asialinjalla.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #65
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Erittäin hyvä ja mielenkiintoinen kysymys johon en osaa vastata. En silti uskoisi että kurapyörät ovat kokonaisuudessa ne tähtäimessä olevat mutta varmasti asia jota olisi syytä tutkia hieman lisää. Väittämä siitä että tyyppikilven saisi väkästellä itse tuntuvat aika kaukaa haetuilta, koska silloinhan niitä voisi itse kukin tehdä haluamillaan arvoilla. Tosin, kiistatilanteessahan ne arvot kyllä saadaan kaivettua esille ajan kanssa. Ja jos kilven tiedot ovat väärennetyt kyseessä olisi ymmärtääkseni virallisen asiakirjan väärennös... Väittäisin silti että jos tyyppikilpi on esittää vaikka otteen välistäkin perusteltuna esittämilläsi syillä, se ei ainakaan pahenna tilannetta. Pyörän käyttötarkoituksen ja käytön olosuhteet huomioiden
    Tämä kiinostaisi muakin. Omassa mopossa (husaberg) tuo tyyppitarra on ohjausputken etuosassa, ja etuvalon johdot ovat hanganneet sen ei luettavaan kuntoon. Mites nyt tienpäällä tehdään? Kelpaako jos otan kuvan vastaavan pyörän lätkästä, ja tulostan sen otteen liitteeksi. "Aitoudenhan" voi todentaa että tyyppihyväksyntänumero täsmää sekä otteessa, että "tarrassa" ?


    Noista +130db lukemista, kaveri osti vappuna kusiaisen gixerin, jossa oli edellisen omistajan toimesta asennettu mivin äänenvoimentimet... nimenomaan voimentimet. Rinnalla ajaessa meteli oli todella kova jo oman kypärän sisään, oma mopo remuksen rööreillä hukkui kokaan ton melujen alle, luulimpa jopa valoissa stögänneeni oman mopon kun ei mitään kuulunut, takana ei voinut ajaa, särki korviin. Reissun jälkeen ruuvattiin killerit kiinni
  6. #66
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    Tämä kiinostaisi muakin. Omassa mopossa (husaberg) tuo tyyppitarra on ohjausputken etuosassa, ja etuvalon johdot ovat hanganneet sen ei luettavaan kuntoon. Mites nyt tienpäällä tehdään? Kelpaako jos otan kuvan vastaavan pyörän lätkästä, ja tulostan sen otteen liitteeksi. "Aitoudenhan" voi todentaa että tyyppihyväksyntänumero täsmää sekä otteessa, että "tarrassa" ?


    Noista +130db lukemista, kaveri osti vappuna kusiaisen gixerin, jossa oli edellisen omistajan toimesta asennettu mivin äänenvoimentimet... nimenomaan voimentimet. Rinnalla ajaessa meteli oli todella kova jo oman kypärän sisään, oma mopo remuksen rööreillä hukkui kokaan ton melujen alle, luulimpa jopa valoissa stögänneeni oman mopon kun ei mitään kuulunut, takana ei voinut ajaa, särki korviin. Reissun jälkeen ruuvattiin killerit kiinni
    saamani infon mukaan kyseiset asiat pitäisi ilmetä myös rekisteritiedoista jotka poliisilla on käytettävissä. Joten uskoakseni tämä on keissi joka menee valvovan viranomaisen päätöksen piikkiin. Kulunut tyyppikilpi ei ole sama asia kuin poistettu sellainen. Mutta todellakin, mielenkiintoinen tulkinta-asia varmasti.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #67
    Se tarra, jossa lukee valmistenumero, tyyppihyväksyntänumero ja melumittausarvot, on viralliselta nimeltään valmistajan kilpi. Se on lain mukaan pakollinen jostain öpaut 1999 lähtien, en nyt muista tarkkaa vuotta. Jos sitä ei ole tai se ei ole lukukelpoinen, kyseessä on määräystenvastainen ajoneuvo. Sellaisella ajeleminen on lähtökohtaisesti sakotettava juttu.
    High Stuck Are Wit To
  8. #68
    Siivottu mutinoita ja siirretty merkkikohtaista hämmästelyä taas tuonne
    Yamaha R1 '06
  9. #69
    Tässä melko tuoreessa JUTUSSA on monta asiaa selitetty hyvinkin selkeästi.
    MMAF;n porukka tekee kyllä hommia ahkerasti ja asialinjalla pysyen
    Viimeksi muokannut: mikakoo; 11.05.2012 klo 00:15.
    .....
  10. #70
    "Paitsi tietysti jos olet poistanut katalysaattorin, jolloin laite ei ole enää senkään puolesta tyyppihyväksytyssä kunnossa... "

    Tarkastetaanko nyt näitäkin tien päällä? Pitäisikö sitäkin alkaa pelkäämään..?
    - musti -
  11. #71
    Lainaa mmustaja kirjoitti Katso viesti
    "Paitsi tietysti jos olet poistanut katalysaattorin, jolloin laite ei ole enää senkään puolesta tyyppihyväksytyssä kunnossa... "

    Tarkastetaanko nyt näitäkin tien päällä? Pitäisikö sitäkin alkaa pelkäämään..?
    En mä osaa tuohon sanoa, mutta hyvin usein ja etenkin tässä pyörämallissa josta tuossa on kyse, katalysaattori on niin helvetin iso möhkäle moottorin takaosassa ja toimii tehokkaimpana äänenvaimentimena, joten sen puuttuminen pyörästä on erittäin helppo havaita sekä silmällä että korvalla. Rivipoliisi nyt ei tietenkään osaa katsoa tätä, mutta korvat ne on poliisillakin ja äänekäs uusi pyörä usein tarkoittaa, että katalysaattori on saanut mennä.
  12. #72
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    ensin halutaan melut kuriin ja nyt kuitenkin syynätään jotain aivan turhia e-leimoja
    MMAFin jutusta tiivistettynä: vaikka melut menisi läpi, niin jos muuten e-hyväksytystä laitteesta killerit irroitettu -> päiväsakot ja kilvet pois. Saa nähdä onko tuo tosiaan käytäntö, vai saadaanko tuota kohtuullistettua. MMAFille peukkua, tekevät jotain ja tiedottavat siitä.

    edit. oletan että ei pysty myöskään muutoskatsastamaan ilman killereitä (vaikka melut menisi läpi), koska tyyppihyväksyntä on voimassa vain killerit kiinni.
  13. #73
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    MMAFille peukkua, tekevät jotain ja tiedottavat siitä.
    Missä on iso ja mahtava SMoto ja miksei se tee mitään?
  14. #74
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Missä on iso ja mahtava SMoto ja miksei se tee mitään?
    Eihän näissä jutuissa ole lähtökohtaisesti mitään "epäselvää" säännösten suhteen.

    Epäselvyyttä ja ongelmaa aiheuttaa valvovan viranomaisen käyttämä "harkintavalta", joka
    poukkoilee mitä mielikuvituksellisimmista syistä turhankin liberaalista täydelliseen idiotismiin.

    Näin jopa samalla partiolla, samassa paikassa ja sessiossa.

    Ei naisellakaan, edes huonona päivänä, ole moista "hajontaa" .
    (mitään logiikkaa tähän on turha edes sotkea)
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #75
    Lainaa mikakoo kirjoitti Katso viesti
    Tässä melko tuoreessa JUTUSSA on monta asiaa selitetty hyvinkin selkeästi.
    MMAF;n porukka tekee kyllä hommia ahkerasti ja asialinjalla pysyen
    Valitettavasti tämä poliisin linja vaikuttaa vähemmän asialliselta. Jos tyyppitarra puuttuu, seuraus on sakot ja kilpi pois, äänistä välittämättä.
    ... jotain piti muistaa
  16. #76
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti tämä poliisin linja vaikuttaa vähemmän asialliselta. Jos tyyppitarra puuttuu, seuraus on sakot ja kilpi pois, äänistä välittämättä.
    Tämä poliisin "linja" perustuu suoraan lakiin, joten ensisijaisesti ei kannata syytellä poliisia. Toki tota kilpienvientihommaa voisi lähestyä toisinkin.

    Kokonaan toinen juttu on, että laki on tältä osin perseestä. Mikä tietenkin näkyy ensimmäisenä siinä, että harrastajat eivät halua sitä noudattaa. Enkä osaa heitä siitä syyttää. Moottoripyörän tulee kuulostaa moottoripyörältä. Jos ääni otetaan pois, katoaa jotain oleellista koko hommasta. Rajansa tietty melullakin, mutta nykyiset rajat ovat liian tiukkoja, se on vaan on niin.
    High Stuck Are Wit To
  17. #77
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Eihän näissä jutuissa ole lähtökohtaisesti mitään "epäselvää" säännösten suhteen.

    Epäselvyyttä ja ongelmaa aiheuttaa valvovan viranomaisen käyttämä "harkintavalta", joka
    poukkoilee mitä mielikuvituksellisimmista syistä turhankin liberaalista täydelliseen idiotismiin.
    Joo, mutta eipä ollut säännöksissä 30-luvun Saksassakaan mitään epäselvää. Ei se silti tee niistä älykkäästi laadittuja, terveeseen järkeen nojaavia, kansalaisten oloja ja asemaa parantavia. Toisin kuin 30-luvun Saksassa, nyky-Suomessa näennäisdemokratia antaa edes teoreettisen mahdollisuuden puuttua idioottimaisuuteen ja vaatia korjausta.

    Eikö SMoton tehtävä ole, ainakin omasta mielestään, ajaa motoristien etuja? Miten nykyiset täysin kusipäiset lait on saatu voimaan kaikessa hiljaisuudessa ilman, että kukaan on sanonut pienintäkään poikkisanaa näihin?

    No, sinällään aivan sama, sillä en muuta pyörääni tai elämäntapaani, vaikka kuinka kiusataan.
  18. #78
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Eikö SMoton tehtävä ole, ainakin omasta mielestään, ajaa motoristien etuja? Miten nykyiset täysin kusipäiset lait on saatu voimaan kaikessa hiljaisuudessa ilman, että kukaan on sanonut pienintäkään poikkisanaa näihin?
    Tiedoksesi, että vuoden 2010 lainmuutoksessa melurajoja pääsääntöisesti lievennettiin, mikä oli suurelta osin SMOTO:n aikaansaannosta. Aikaisemmassa lainsäädännössä melurajat olivat vielä tiukemmat. Myös muutoskatsastusvelvollisuus on ollut olemassa jo ties kuinka monta vuosikymmentä.

    Ilmainen vinkki: kantsisko ottaa vähän selvää asioista ennen kuin huutaa?
    High Stuck Are Wit To
  19. #79
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Tämä poliisin "linja" perustuu suoraan lakiin, joten ensisijaisesti ei kannata syytellä poliisia. Toki tota kilpienvientihommaa voisi lähestyä toisinkin.

    Kokonaan toinen juttu on, että laki on tältä osin perseestä. Mikä tietenkin näkyy ensimmäisenä siinä, että harrastajat eivät halua sitä noudattaa. Enkä osaa heitä siitä syyttää. Moottoripyörän tulee kuulostaa moottoripyörältä. Jos ääni otetaan pois, katoaa jotain oleellista koko hommasta. Rajansa tietty melullakin, mutta nykyiset rajat ovat liian tiukkoja, se on vaan on niin.
    Tämä kuvastaa ehkä parhaiten omaa suhtautumista. Tietty kaipuukin lainkuuliaisuuteenkin tässä asiassa olisi, mutta kyllä tuo "luu kurkkuun-tunnelma" tässä nostaa karvoja pystyyn, eikä ihan vähän. Mitenköhän tähän asiaan saisi tolkun? Ai niin, tehoputket on ja pysyy, mutta siis miten tähän saisi jonkun tolkun?
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  20. #80
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Tiedoksesi, että vuoden 2010 lainmuutoksessa melurajoja pääsääntöisesti lievennettiin, mikä oli suurelta osin SMOTO:n aikaansaannosta. Aikaisemmassa lainsäädännössä melurajat olivat vielä tiukemmat. Myös muutoskatsastusvelvollisuus on ollut olemassa jo ties kuinka monta vuosikymmentä.

    Ilmainen vinkki: kantsisko ottaa vähän selvää asioista ennen kuin huutaa?
    Huusinko?

    Eipä tällaista kohua ole aiheesta ennen noussut eli kovasti tuntuu ainakin käytäntö kiristyneen, sanoi laki mitä tahansa. Ja se käytäntö tien päällä on se mikä ratkaisee.

    En tunne smoton toimintaa kovinkaan tarkkaan. On vain jäänyt kuva Autoliittoon rinnastettavasta tahosta. Jään odottamaan, että tarve/kiinnostus lähteä ottamaan lisäselkoa herää ja jatkan kommentointia sitten. Kiitos ilmaisesta vinkistä.
  21. #81
    Kaikki on niin suhteellista .

    Ajan väitetään kultaavan muistot... ennen oli kaikki paremmin..... Kilin pilit !

    70-luvulla polliisisedät vasta "runkkasivat" pill.... eiku pilkun nähdessään, ja sen huomasi
    vehkeellä kun vehkeellä liikkuessa.

    Ihan oikeesti hei..... On oltu tiukassa puhuttelussa ja uhiteltu vaikka millä kun
    60-70 luvun vaihteessa sahasit fillarista takalokkaria lyhyemmäksi.... eikä ollu kilikelloa .
    Ei ollu enää lokkarissa sitä "lakisääteistä" määrää valkoista maalia .

    Veri kuut meininki .

    Sitten alkoi mopolla armoton kissa-hiiri leikki..... jatkuen vähän isommilla mopoilla.... ja autoilla.

    Ihan 80-luvun alussakin olivat oikein kasanneet iskuryhmän Räyskälän kisojen sisääntuloon
    ja penalteja jaettiin rankimman päälle jos sattui olemaan ihan erikoisvanteet renkaineen alla....
    katsastamattomana .

    Ihan nyt vaan perspektiivinä tähän "mökäpönttöpillitykseen".

    EI MITÄÄN UUTTA AURINGON ALLA AINAKAAN 40-VUOTEEN!

    Lopettakaa nyt joutava hössötys.... ajelkaa millä ajelette....

    Näin se on menny iänkaiken..... ilman kummosempia pillityksiä.

    Viranomainen on viranomainen..... sitä kunniootetaan sitten... ja sen mukaan kun se
    kunniootuksensa käyttäytymisellään ansaitsee .

    Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, tuskin tarvitsee ihan äkkiä polvilleen ruveta .

    Mitäs tässä.... annetaan mitä tilataan sinnekin suuntaan..... jatketaan säälimätöntä
    vittuilua..... syystä ja asiasta
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #82
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Tämä poliisin "linja" perustuu suoraan lakiin, joten ensisijaisesti ei kannata syytellä poliisia. Toki tota kilpienvientihommaa voisi lähestyä toisinkin.
    Kiinnostavaa tässä on toi e-luokitusvaatimus. Oliko se jo ennen viimeistä lainmuutosta? Se, kuka tämän tietää ja muistaa, kertokoon.

    Poliisin harkinnassa on lienee se, kirjoitellaanko rekisteriotteeseen, vai viedäänkö kilvet. Seuraamus ei täten ole itsestään selvä, joten kyllä sitä polliisiakin voinee syyllistää.
    ... jotain piti muistaa
  23. #83
    Mun kottaraisessa ei ole kierroslukumittarii niin kuinka poliisit sit mittaa äänet? Tuskin ainakaan korva kuulolla!
  24. #84
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Kiinnostavaa tässä on toi e-luokitusvaatimus. Oliko se jo ennen viimeistä lainmuutosta? Se, kuka tämän tietää ja muistaa, kertokoon.

    Poliisin harkinnassa on lienee se, kirjoitellaanko rekisteriotteeseen, vai viedäänkö kilvet. Seuraamus ei täten ole itsestään selvä, joten kyllä sitä polliisiakin voinee syyllistää.
    Periaatteessa poliisi voisi nykykäytännöllä viedä kilvet myös sellaisista uusista pyöristä, joihin ei ole vielä vaihdettu e-hyväksyttyä tarvikevaimenninta. Alkuperäisestä kun hyväksymismerkintöjä ei monesti löydy, eikä myöskään mitään muuta todistetta tai homopaperia siitä, että putki on alkuperäinen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #85
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa poliisi voisi nykykäytännöllä viedä kilvet myös sellaisista uusista pyöristä, joihin ei ole vielä vaihdettu e-hyväksyttyä tarvikevaimenninta. Alkuperäisestä kun hyväksymismerkintöjä ei monesti löydy, eikä myöskään mitään muuta todistetta tai homopaperia siitä, että putki on alkuperäinen.
    Vaikka täällä "vetarille" välillä vittuillaankin.... (syihin ja seurauksiin en ota kantaa )
    niin tuossa ylläolevassa(kin, taas) tulee hyvin esiin perusongelma.

    Teoreettinen pill... pilkunviilaus lakien ja asetusten kirjaimesta.... ja siihen vielä ulkoavaruudellisiin
    puitteisiin paisuva tulkinta tuolla ladun varressa...... kuukautiskierron mukaan.

    Malli: Katsuri lyö ekaan leimaan tulevasta uudenkarheasta pelistä meisselin läpi
    keskeltä konepeltiä...... On vähän jo pehmeässä kunnossa, hylky, laita kuntoon.

    Ei ole kaukana.... eikä käytännössä sitten eroa yhtään tuosta kuvatunlaisesta se
    valvovan viranomaisen toiminnan suhteettomuus tai kohtuuttomuus tuolla ladulla..... aina välillä.

    Tämähän se konkretisoituva epäkohta on, ei mikään muu.
    Tämä epäkohta ei liioin poistu lain ja säännösten kanssa sairaaloisen tarkasti ja orjallisestikin
    yrittämällä. Monella on vehkeet ihan ok ja asiallisessa kunnossa... ilman edes "tahallisia"
    muutoksia. Silti voi... ja välillä käykin.... mitä ihmeellisimmistä ja täysin käsittämättömistä syistä
    niin..... että jonkun syvä ahdistus/viranhoito "työkyvyttömässä tilassa" purkautuu tunnetuin seurauksin.

    "Kohtuuttomuuksien" tuominen julki ja yleisen keskustelun aiheeksi...... väsymättä ja mahdollisimman
    laajasti, on ainoa (vaikkakin välillinen) keino saada älyttömyydet ja ylilyönnit vähenemään.

    Esim. poliisitoimessa ei "idioottina olo" ole kuitenkaan se primääritehtävä.
    Kun tuota toimintaa.... kuitenkin..... esiintyy ajoittain eri puitteissa sietämättömän paljon,
    sen merkittävä "esilläolo" auttaa väistämättä oikaisemaan tilannetta kohtuullisemmaksi ja
    tarkoituksenmukaisemmaksi.

    Nekin "trillerit" joita tänne on linkitetty pontevine ja painavine lausumineen, ovat juuri sitä
    kullanarvoista kamaa jonka mahdollisimman laaja esilläpito "toimii".

    ......Koska näin tämä maailmakin toimii
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Moro.
    Osaako kukaan sanoa mitä poliisit tykkää mun putkesta, kun siinä lukee näin:
    http://www.flickr.com/photos/25437334@N02/2569512076/

    Pyörä on Tiger 995i 2005, ostin käytettynä tuollaisena. Jos putki on laiton, niin onko antaa vinkkiä, millaisen voisi hommata ja mistä, että melut pysyis kurissa?
    En oo mitannu meluja, mut jos putkikaan ei oo laillinen niin...
  27. #87
    Taas näkee että sieltä voi tulla mitä tahansa vastaan. http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...Kboksi_news_p1

    Erityisesti poliisin kommentti pistää silmään "- Kun pyörään tehdään pakokaasujärjestelmään muutoksia, pyörä pitää aina muutoskatsastaa, muistuttaa ylikomisario Jussi Päivänsalo liikkuvan poliisin esikunnasta."

    Ja näinhän se nimenomaan ei ole.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  28. #88
    Ainakin ohiajomittauksen tekijöistä on huutava pula Suomessa. Periaatteessa niitä voisivat tehdä katsastuskonttorit (mutta eivät tee), sekä seuraavan listan hyväksytyt asiantuntijat:

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/luva..._asiantuntijat

    Tuollaisen "hyväksytyn asiantuntijan" statuksen saaminen on mahdollista pelkästään vaikkapa melumittauksiin, eikä se vaadi katsastuskonttorin ostamista tai edes mitään järin suuria laitehankintoja.
    Jos on kiinnostusta aiheeseen, nyt on hyvä aika iskeä. Saattaisi sopia hyvin sivutoimeksi jollekin insinööritoimistolle, prätkäpajalle tms.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #89
    Lainaa Tiger955i kirjoitti Katso viesti
    Moro.
    Osaako kukaan sanoa mitä poliisit tykkää mun putkesta, kun siinä lukee näin:
    http://www.flickr.com/photos/25437334@N02/2569512076/

    Pyörä on Tiger 995i 2005, ostin käytettynä tuollaisena. Jos putki on laiton, niin onko antaa vinkkiä, millaisen voisi hommata ja mistä, että melut pysyis kurissa?
    En oo mitannu meluja, mut jos putkikaan ei oo laillinen niin...
    Enpäs tiedä heititkö vitsillä vai . . . ?
    Osaa sanoa, ei tykkää, e-tyyppihyväksyntämerkintä puuttuu ja lukee vielä "not for road use".
    Pyörä on uudempi kuin 2003 joten äänillä ei oo mitään merkitystä, vaikkei kuuluis pihaustakaan, kuten monessa viestissä tässäkin ketjussa on selkeästi mainittu niin pyöräsi tuolla putkella tulkitaan lain vastaiseksi ELLEI nyt sitten käy niin että äänet on todella maltilliset ja sattuu juuri se polliisi kohdalle joka käyttää jotain ihme "harkintavaltaa" sinulle suosiollisella tavalla - tätä eppäilen kyllä vahvasti.
    Lait, säännöt, rajat ja pykälät on luoto ja nyt on tullut käsky niiden noudattamista alkaa valvomaan.

    Ainoat lailliset vaimentimet tuohon pyörään on alkuperäiset tai muut ko.malliin tyyppihyväksytyt vaimentimet.

    Pitäisi oll jotain tämän näköistä merkkiä

    Viimeksi muokannut: mikakoo; 12.05.2012 klo 13:25.
    .....
  30.  
  31. #90
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa poliisi voisi nykykäytännöllä viedä kilvet myös sellaisista uusista pyöristä, joihin ei ole vielä vaihdettu e-hyväksyttyä tarvikevaimenninta. Alkuperäisestä kun hyväksymismerkintöjä ei monesti löydy, eikä myöskään mitään muuta todistetta tai homopaperia siitä, että putki on alkuperäinen.
    Ihan totta, tarkistin Aprilia scootani vuodelta 2006 ja ilmanpoistoputkessa ei ole mitään merkintöjä, nyt pelottaa....

    -J-
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen