Sivu: 38 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1111:stä 1140:een 1287:sta
  1. #1111
    Jos sattuu tässä sekoilussa lähtemään lappu pyörästä niin kannattaa seurata Finnairin esimerkkiä ja harkita kaluston liputtamista ulkomaille.

    Tuoreemmalla kalustolla autoveron vientipalautus antaa aika hyvin puuharahaa toteuttaa ulosliputus.
  2. #1112
    Minkälainen vaikutus killerillä on säätöihin
  3. #1113
    Lainaa jusa67 kirjoitti Katso viesti
    Minkälainen vaikutus killerillä on säätöihin
    Zetorissa on 90mm pitkäksi lyhennetty suora holkki.. 8000rpm asti ei mitään vaikutusta, sen jälkeen alkaa ahdistaa..
    AFR-käyrästä ei tietoa, mutta teho-/vääntökäyrät ovat noille kierroksille asti aivan päällekkäin avoimen putken vastaavien kanssa..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  4. #1114
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Zetorissa on 90mm pitkäksi lyhennetty suora holkki.. 8000rpm asti ei mitään vaikutusta, sen jälkeen alkaa ahdistaa..
    AFR-käyrästä ei tietoa, mutta teho-/vääntökäyrät ovat noille kierroksille asti aivan päällekkäin avoimen putken vastaavien kanssa..
    Sitähän minäkin,että ei paljon mitään vaikutusta
  5. #1115
    Lainaa jusa67 kirjoitti Katso viesti
    Sitähän minäkin,että ei paljon mitään vaikutusta
    Eh? Jos ottaa huomioon että zetorin mylly herää vastaa 6000rpm jälkeen niin eikös se sillon vaikuta juurikin siellä pelialueella? No ei sitä varmaan siltikään persdynolla huomaa.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  6. #1116
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Eh? Jos ottaa huomioon että zetorin mylly herää vastaa 6000rpm jälkeen niin eikös se sillon vaikuta juurikin siellä pelialueella? No ei sitä varmaan siltikään persdynolla huomaa.
    Vaikutus huipputehoon on alle 5hv. ja jossakin 9000rpm. kohdalla vasta noin puolet tuosta..
    Persdynolla tuolla ei 190hv. tuntumassa ole juurikaan merkitystä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  7. #1117
    Voisko joku kertoa että minkä takia killeriä ei saa irroittaa jos melut pysyvät rajojen alla ja muutenkin vaimennin e-hyväksytty ja pärrä tyyppihyväksytty? Siinäkin suurimpia rikoksia vissiin mitä ihminen voi tehdä...
    Kawasaki Z750 -07
  8. #1118
    Lainaa jusa67 kirjoitti Katso viesti
    Minkälainen vaikutus killerillä on säätöihin
    Oma pyörä taasen ei meinaa killerin kanssa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla ajettaessa pätkii.
    Lienekö ahdistaa yksi ulostulo killerin kanssa, kun vakiona tässä niitä ulostuloja on kuitenkin kaksi.

    Kaipa se on pyöräkohtaista miten se käyttäytyy.
    Triumph Sprint ST 1050
    ex: Suzuki SV1000s
  9. #1119
    Lainaa spade4 kirjoitti Katso viesti
    Voisko joku kertoa että minkä takia killeriä ei saa irroittaa jos melut pysyvät rajojen alla ja muutenkin vaimennin e-hyväksytty ja pärrä tyyppihyväksytty? Siinäkin suurimpia rikoksia vissiin mitä ihminen voi tehdä...
    Koska. VMP oikeesti
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  10. #1120
    Oma pyörä on vuosimallia 1995 ja se m*lkku joka sen varasti jokun aikaa sitten repi eturungosta jonkun kilven pois, niin tarviaako noin vanhassa pyörässä sitä valmistajan kilpeä, vai lähteekö kilvet heti kun pysäyttävät. (vakio putki on kiinni ja villatkin putkessa, joten ei se hirveätä melua pidä)
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  11. #1121
    Mietin saisikohan tuota "not for road use" micronin magnex sliparia muutoskatsastettua -99 hornettiin. Tuossa tyyppikilvessä oli 92db@6000rpm, mutta ei mitään E-merkintää. Siinä vieressä on sitten joku valkonen tarra jossa on e13 merkintä. Meluiltaan tuo menisi varmaan läpi, db-killerille siinä ei kyllä ole paikkaa.
  12. #1122
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Mietin saisikohan tuota "not for road use" micronin magnex sliparia muutoskatsastettua -99 hornettiin. Tuossa tyyppikilvessä oli 92db@6000rpm, mutta ei mitään E-merkintää. Siinä vieressä on sitten joku valkonen tarra jossa on e13 merkintä. Meluiltaan tuo menisi varmaan läpi, db-killerille siinä ei kyllä ole paikkaa.
    Pitää olla Käsittääkseni esittää myös valmistajan homolokaatio sertifikaatti katsastuksen yhteydessä...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #1123
    Lainaa Tela kirjoitti Katso viesti
    Itsellä sama pyörä, kilvessä 92 db(a) at 5625 rpm. Ja lätkä löytyy tosiaan rungosta, käytännössä suoraan virtalukon alapuolelta vasemmalla. Juuri tänään mittailin meluja (puhelimella, luotettavuudesta ei tietoa) niin näytti n. 95 - 99 db arvoja, vaihdellen mittauskohdasta riippuen. Joskus meni myös hetkellisesti alle tuon 92 db.. pyörässä kiinni e-hyväksytty leo vince, ilman killeriä.
    No niin, killeri hakattu tulpaksi pönttöön ja hiljeni noi äänetkin... matka-ajossa on enää pelkät tuulen suhinat korvissa. Vaikka kyllä mulle kelpaa tuo äänimailma killerin kanssakin. Samassa paikassa mitattu samalla luurilla ja ohjelmalla kuin viimeksi, niin näytti 4-5 db vähemmän kuin ilman killeriä. Nyt pitäisi sitten kelvata kaikille kukkahatuillekin. Jos ei riitä niin ei voi mitään, vakioputkea tohon ei mulla löydy, enkä osta toimivan osan tilalle toista ihan huvikseen.
  14. #1124
    Kaverilla oli mun pyörä viikonlopun lainassa. Poliisit olivat lauantain pysäyttäneet ja totesitvat vaan "ompa ronskit äänet".
    2013 KTM 690 SMC-R
    Vanhat:
    2007 KTM 990 Superduke "R"
    2003 KTM 640 SM
    2008 KTM 690 Duke III
  15. #1125
    Uppasin oman pyörän mittauksen.
    Kawasaki ZX-9R '03, Micronin pönttö killerillä ja töistä lainattu dB-mittari.
    http://youtu.be/3iDIRhv8X-g
    Viimeksi muokannut: ArhPos; 14.05.2012 klo 10:47.
    '03 ZX-9R
  16. #1126
    Lainaa ArhPos kirjoitti Katso viesti
    Uppasin oman pyörän mittauksen.
    Kawasaki ZX-9R '04, Micronin pönttö killerillä ja töistä lainattu dB-mittari.
    http://youtu.be/3iDIRhv8X-g
    Onko tuo pönttö Micron Delta? Kokeilitko mitata lukemat myös ilman killeriä?
    CBR900RR SC44
  17. #1127
    Lainaa speksu kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo pönttö Micron Delta? Kokeilitko mitata lukemat myös ilman killeriä?
    - Ainakin ihan samalta näyttäisi.
    - En kokeillut ilman killeriä, kun alkoi tulemaan sen verran vettä taivaalta, niin ajattelin päättää sessiot.
    '03 ZX-9R
  18. #1128
    http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/12289517.html

    Nopeasti tää trendi näyttää leviävän muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle.
  19. #1129


    Taas uutisissa juttua.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  20. #1130
    Lainaa sjobbe kirjoitti Katso viesti

    Taas uutisissa juttua.
    Justihin! No näin Tampesterissa asustelevana, niin yhtäkkiä tuntui ainakin tuo videolla esiintynyt poliisi selvästi tervejärkisemmältä kuin esimerkiksi aiemmin asiaa uutisissa edustanut Maksimainen. Itelle ainakin jäi semmoinen kuva, että sitä saa mitä tilaa.. tarkoittaen SIIS, että jos hanattelee sinne 6000rpm + joka valoissa ja tunneleissa, on poliisi-seura melko taattua, mikäli lähistöllä sattuvat olemaan. Toisaalta jos esimerkiksi sporttipyörällä ottaa edes kohtalaisen lähdön valoista niin ylinopeuden puolelle se menee kuitenkin.. Tiedä sitten kiinnostaako siinä vaiheessa jompi kumpi enemmän polliisi-settää vai tuleeko ensin sakkoa ylinopeudesta ja sitten ruuvataan kilvet irti ja lyödään toinen lottovoitto melujen takia vielä kylkiäiseksi.
    Viimeksi muokannut: R1ivattu; 14.05.2012 klo 20:57. Syy: Muokattu lainauksen videoupotus pois
    Ride to Live, Live to Ride
  21. #1131
    Lainaa ArhPos kirjoitti Katso viesti
    Uppasin oman pyörän mittauksen.
    Kawasaki ZX-9R '03, Micronin pönttö killerillä ja töistä lainattu dB-mittari.
    http://youtu.be/3iDIRhv8X-g
    tossa youtuben tekstissä kerroit tyyppikilven arvoiksi 93dB@5500 rpm.. mulla F2 -03 malli myös ja tyyppikivessä 97dB@5500 rpm ! mistähän erot ?
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  22. #1132
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    tossa youtuben tekstissä kerroit tyyppikilven arvoiksi 93dB@5500 rpm.. mulla F2 -03 malli myös ja tyyppikivessä 97dB@5500 rpm ! mistähän erot ?
    Muutenkin toi koko tyyppikilpipelleily on ihan arsesta. Jos ne melut on tosiasiallinen syy, niin laittaisivat sitten kovimman arvon mukaan rajan kaikille.

    Meilläkin tallissa 2 mopoa, joista toisessa lukee kilvessä 103@6500rpm ja toisessa 88db@4500rpm. Toisessa kun mittari näyttää 94db niin lähtee kilvet, vaikka se on kymmenisen vähemmän kuin toisen mopomme lailliset arvot... argh!
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  23. #1133
    Semi-off-topic

    http://www.jaylenosgarage.com/motorc...-r/index.shtml

    Onko ulina sit kiva?
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  24. #1134
    Mä ajelin tuossa eilen pitkin ja poikin pk-seutua ja kaksi eri poliisiautoa kääntyi perään päivän aikana. Tyylilleni uskollisena rauhakseen päästelin, vaikka tosin motarin rampissa nyt joutuikin vähän kiihdyttämään ja toisella kertaa ajoin suoraan kotipihaan, joten kumpikaan ei sitten ryhtynyt pysäyttämään tahi mittaamaan, mutta kiinnostusta selvästi on. Oisko vanhanmallinen kilpi (= korkeampi db -luokka ja piut paut e-merkinnöille), joka kuitenkin rauhoittaa poliisiakin tms??

    Tänään sitten katselin auton ikkunasta Kehä I:llä Otaniemen kohdalla, kun kyykkykuski kurvasi tielle, kiihdytti voimakkaasti ja kytki vielä etupyörän hetkeksi ilmaan. Sanoisin, että siinä saa syytellä ihan itseään jos tuollaiseen puututaan ja tulee konttorikeikka kaupan päälle.
  25. #1135
    Lainaa sjobbe kirjoitti Katso viesti
    Semi-off-topic

    http://www.jaylenosgarage.com/motorc...-r/index.shtml

    Onko ulina sit kiva?
    Aika käyttökelpoisen oloinen pyörä, erittäin mielelläni ottaisin, ainakin kokeiltavaksi

    Ps :onhan sillä Lenolla myös Y2K Turbine pyöräkin, lähtee vähän muikeammat ulinat ja pakovirtauksella voisi vaikka kärvennellä liikennevaloissa harrikoita
    Viimeksi muokannut: JuKoS; 14.05.2012 klo 23:03.
    Emmää minkään lähre, paitti vähä.
  26. #1136
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    tossa youtuben tekstissä kerroit tyyppikilven arvoiksi 93dB@5500 rpm.. mulla F2 -03 malli myös ja tyyppikivessä 97dB@5500 rpm ! mistähän erot ?
    Mulla on saksasta uitettu, papereissa lukee 04, eli ylivuotinen, mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa ??

    Yritän vaikka mulkoilla huomenna paremmin, kilven päällä on joku muovi, mutta en minä nyt niin huolimattomasti sitä katsonut (tai ei sitä ikinä tiedä)
    '03 ZX-9R
  27. #1137
    Lainaa sjobbe kirjoitti Katso viesti
    Semi-off-topic

    http://www.jaylenosgarage.com/motorc...-r/index.shtml

    Onko ulina sit kiva?
    Joo, ei paljoa vaarallinen laite. Kulkee ja lähtee ku mikä tahansa kyykkäri, mutta ei käytännössä pidä mitään ääntä. Taattu kotilon uhri!

    Offtopicin offtopiccina, ei paljoa istunu Arai kyl Lenon kupoliin.
    Ride to Live, Live to Ride
  28. #1138
    Lainaa ArhPos kirjoitti Katso viesti
    Mulla on saksasta uitettu, papereissa lukee 04, eli ylivuotinen, mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa ??

    Yritän vaikka mulkoilla huomenna paremmin, kilven päällä on joku muovi, mutta en minä nyt niin huolimattomasti sitä katsonut (tai ei sitä ikinä tiedä)

    Saksan malleissa saattaa olla tiukemmat vaatimukset äänenvaimennuksen suhteen kuin muualla euroopassa johtuen kansallisesta lainsäädännöstä.
  29. #1139
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    tossa youtuben tekstissä kerroit tyyppikilven arvoiksi 93dB@5500 rpm.. mulla F2 -03 malli myös ja tyyppikivessä 97dB@5500 rpm ! mistähän erot ?
    Mulla on muistaakseni kolmet eri arvot kilvessä, tosin yhden dB:n eroilla tehosta riippuen. Liekö jotain Saksan kuristuksia kun muistaakseni pienin sulosointutaso oli 74kW:lle tms.
    YZF600R -> RSV1000R
  30.  
  31. #1140
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    tossa youtuben tekstissä kerroit tyyppikilven arvoiksi 93dB@5500 rpm.. mulla F2 -03 malli myös ja tyyppikivessä 97dB@5500 rpm ! mistähän erot ?
    Kyllä se vaan on 93 dB(A) en katsonut väärin..

    '03 ZX-9R
Sivu: 38 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen