Jos sattuu tässä sekoilussa lähtemään lappu pyörästä niin kannattaa seurata Finnairin esimerkkiä ja harkita kaluston liputtamista ulkomaille.
Tuoreemmalla kalustolla autoveron vientipalautus antaa aika hyvin puuharahaa toteuttaa ulosliputus.
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Voisko joku kertoa että minkä takia killeriä ei saa irroittaa jos melut pysyvät rajojen alla ja muutenkin vaimennin e-hyväksytty ja pärrä tyyppihyväksytty? Siinäkin suurimpia rikoksia vissiin mitä ihminen voi tehdä...
Kawasaki Z750 -07
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
Oma pyörä on vuosimallia 1995 ja se m*lkku joka sen varasti jokun aikaa sitten repi eturungosta jonkun kilven pois, niin tarviaako noin vanhassa pyörässä sitä valmistajan kilpeä, vai lähteekö kilvet heti kun pysäyttävät. (vakio putki on kiinni ja villatkin putkessa, joten ei se hirveätä melua pidä)
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Mietin saisikohan tuota "not for road use" micronin magnex sliparia muutoskatsastettua -99 hornettiin. Tuossa tyyppikilvessä oli 92db@6000rpm, mutta ei mitään E-merkintää. Siinä vieressä on sitten joku valkonen tarra jossa on e13 merkintä. Meluiltaan tuo menisi varmaan läpi, db-killerille siinä ei kyllä ole paikkaa.
No niin, killeri hakattu tulpaksi pönttöön ja hiljeni noi äänetkin... matka-ajossa on enää pelkät tuulen suhinat korvissa. Vaikka kyllä mulle kelpaa tuo äänimailma killerin kanssakin. Samassa paikassa mitattu samalla luurilla ja ohjelmalla kuin viimeksi, niin näytti 4-5 db vähemmän kuin ilman killeriä. Nyt pitäisi sitten kelvata kaikille kukkahatuillekin. Jos ei riitä niin ei voi mitään, vakioputkea tohon ei mulla löydy, enkä osta toimivan osan tilalle toista ihan huvikseen.
Kaverilla oli mun pyörä viikonlopun lainassa. Poliisit olivat lauantain pysäyttäneet ja totesitvat vaan "ompa ronskit äänet".
2013 KTM 690 SMC-R
Vanhat:
2007 KTM 990 Superduke "R"
2003 KTM 640 SM
2008 KTM 690 Duke III
Uppasin oman pyörän mittauksen.
Kawasaki ZX-9R '03, Micronin pönttö killerillä ja töistä lainattu dB-mittari.
http://youtu.be/3iDIRhv8X-g
Viimeksi muokannut: ArhPos; 14.05.2012 klo 10:47.
'03 ZX-9R
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/12289517.html
Nopeasti tää trendi näyttää leviävän muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle.
Taas uutisissa juttua.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Justihin! No näin Tampesterissa asustelevana, niin yhtäkkiä tuntui ainakin tuo videolla esiintynyt poliisi selvästi tervejärkisemmältä kuin esimerkiksi aiemmin asiaa uutisissa edustanut Maksimainen. Itelle ainakin jäi semmoinen kuva, että sitä saa mitä tilaa.. tarkoittaen SIIS, että jos hanattelee sinne 6000rpm + joka valoissa ja tunneleissa, on poliisi-seura melko taattua, mikäli lähistöllä sattuvat olemaan. Toisaalta jos esimerkiksi sporttipyörällä ottaa edes kohtalaisen lähdön valoista niin ylinopeuden puolelle se menee kuitenkin.. Tiedä sitten kiinnostaako siinä vaiheessa jompi kumpi enemmän polliisi-settää vai tuleeko ensin sakkoa ylinopeudesta ja sitten ruuvataan kilvet irti ja lyödään toinen lottovoitto melujen takia vielä kylkiäiseksi.![]()
Viimeksi muokannut: R1ivattu; 14.05.2012 klo 20:57. Syy: Muokattu lainauksen videoupotus pois
Ride to Live, Live to Ride
Muutenkin toi koko tyyppikilpipelleily on ihan arsesta. Jos ne melut on tosiasiallinen syy, niin laittaisivat sitten kovimman arvon mukaan rajan kaikille.
Meilläkin tallissa 2 mopoa, joista toisessa lukee kilvessä 103@6500rpm ja toisessa 88db@4500rpm. Toisessa kun mittari näyttää 94db niin lähtee kilvet, vaikka se on kymmenisen vähemmän kuin toisen mopomme lailliset arvot... argh!
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Semi-off-topic
http://www.jaylenosgarage.com/motorc...-r/index.shtml
Onko ulina sit kiva?
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Mä ajelin tuossa eilen pitkin ja poikin pk-seutua ja kaksi eri poliisiautoa kääntyi perään päivän aikana. Tyylilleni uskollisena rauhakseen päästelin, vaikka tosin motarin rampissa nyt joutuikin vähän kiihdyttämään ja toisella kertaa ajoin suoraan kotipihaan, joten kumpikaan ei sitten ryhtynyt pysäyttämään tahi mittaamaan, mutta kiinnostusta selvästi on. Oisko vanhanmallinen kilpi (= korkeampi db -luokka ja piut paut e-merkinnöille), joka kuitenkin rauhoittaa poliisiakin tms??
Tänään sitten katselin auton ikkunasta Kehä I:llä Otaniemen kohdalla, kun kyykkykuski kurvasi tielle, kiihdytti voimakkaasti ja kytki vielä etupyörän hetkeksi ilmaan. Sanoisin, että siinä saa syytellä ihan itseään jos tuollaiseen puututaan ja tulee konttorikeikka kaupan päälle.
Viimeksi muokannut: JuKoS; 14.05.2012 klo 23:03.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.