Sivu: 26 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 1287:sta
  1. #751
    Koko juttu tuntuu vuoden 2004 jätevesiasetus hulabaloon kopiolta. Ensin hirmunen haloo ja hätäisimmät tuhlaa rahansa.

    Aika hiljaista on tuossa MÖLYT MITATTU LIIKENTEESSÄ KETJUSSA http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/258941-M%C3%B6lyt-mitattu-liikenteess%C3%A4-ketju!].
    Yamaha FZ6-S, Yamaha FJR, Kawasaki VN 1500
    bensaa suonissa
  2. #752
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Pari kansalaista ja turhat valitukset nyt on aika lievästi ilmaistu, jos 1/3 mopoista/motskareista on laittomia.
    Ja tämän valvonnan ovat aiheuttaneet moottoripyöräilijät ja mopoilijat jotka meteliterrorismia ovat harjoittaneet. Onnittelut.
    Hoh hoijjaa! Vai että oikeen "meteliterrorismia" - akkojen vikinää
    sanon minä. Prätkäilijä joka ei diggaa kunnon äänistä on kuin eunukki bordellissa
    Käsissä känsiä, tupen väännöstä - mistäs muusta?
  3. #753
    Lainaa muusi kirjoitti Katso viesti
    Koko juttu tuntuu vuoden 2004 jätevesiasetus hulabaloon kopiolta. Ensin hirmunen haloo ja hätäisimmät tuhlaa rahansa.

    Aika hiljaista on tuossa MÖLYT MITATTU LIIKENTEESSÄ KETJUSSA http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/258941-M%C3%B6lyt-mitattu-liikenteess%C3%A4-ketju!].
    Tähän tyyliin ajattelin itsekin aluksi mutta nyt tää joukkohysteria on alkanut viemään mukaansa.. Olen tässä jo ehtinyt uuden sliparin ostoa ihan tosissani harkitsemaan..


    636 -06
  4. #754
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Mut mites sakot sitten? Valitusrumba?
    Sakot voi aina kiistää, mutta kuinka kiistää katsastuskonttorin maksu?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  5. #755
    Eräs asia on ihmetyttänyt tässä melusopassa ja monessa muussakin poliisin toiminnassa: ihmiset valittavat melusta vuositolkulla (ja varmasti ihan syystä tietyissä paikoissa), mitä tekee poliisi ? "ei me tulla sinne ratsaamaan kun ei ole resursseja".
    Nyt sitten kun poliisin resursseja taas leikataan, niin samaan aikaan hommataan mittareita, koulutetaan ja pidetään karhuryhmä tyyppisiä meluratsioita ympäri maata ja median kautta uhotaan?
    Taitaa kuitenkin olla totuus ettei mitään poliisin resurssiongelmaa ole olemassakaan, vingutaan vaan että kun on niin paljon töitä ja vähän tekijöitä.

    Poliisijohdolta käskyt kuitenkin tulevat, ihmettelen kun esim. HS on aiemmin ottanut suh kriittisen kannan poliisijohdon toimintaan leikkausten osalta, mutta tällaiseen perseilyyn ei oteta mitään kantaa ?
    Salaliitto sanon minä
    - slipping and sliding since 1982 -
  6. #756
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Tähän tyyliin ajattelin itsekin aluksi mutta nyt tää joukkohysteria on alkanut viemään mukaansa.. Olen tässä jo ehtinyt uuden sliparin ostoa ihan tosissani harkitsemaan..
    eihän me mitään sopuleita olla, eihän?
    Yamaha FZ6-S, Yamaha FJR, Kawasaki VN 1500
    bensaa suonissa
  7. #757
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Sakot voi aina kiistää, mutta kuinka kiistää katsastuskonttorin maksu?
    Aika hankalaa. Milläs todistat ettet ole ropannut pyörää ratsian ja katsastuksen välissä?

    edit: tajusin pointin pari hetkeä vastaukseni jälkeen, tarkoitus oli sanoa että heikoilla on motoristi vastustaessaan väärin tehtyä mittausta
    Viimeksi muokannut: iiöö; 28.04.2012 klo 00:49.
    - no mopo -
  8. #758
    Niinkuin aikaisemminkin jo oli niin koskahan sitä puututaan Datsuneiden yms. reuhkojen pakoputki virityksiin? Saatikka vasta kortin saaneen teinin sterkkojen renkutukseen?

    Tänäänkin liikennevaloissa prätkällä ja eiköhän taakse ilmesty bemari "unkka unkka" vaan kuuluu ja pellit rämisee, kuskistakaan peileistä näkyny es nenää, 25m väliä lähdöstä heti ja h*lvetillinen renkutus loppu kuulumasta häiritsevästi..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  9. #759
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Tähän tyyliin ajattelin itsekin aluksi mutta nyt tää joukkohysteria on alkanut viemään mukaansa.. Olen tässä jo ehtinyt uuden sliparin ostoa ihan tosissani harkitsemaan..
    Hysteriaa todellakin. Mutta jos uuden hommaat niin osta sellainen joka on laillinen eli koska pyöräsi on EU-tyyppihyväksytty, pitää sliparinkin olla pyörääsi mallikohtaisesti tyyppihyväksytty eli virallisesti pyörän valmistajan hyväksymä.

    Ei se pelkkä db, vaan myös päästöjen on oltava EU-tyypityksen sisällä, josta johtuen esim. tieliikenteeseen yleisesti hyväksytyt (Akrat, LeoVincet yms) eli E-merkinnällä olevat sliparit eivät riitä noin uusiin pyöriin.

    Ei riitä että esim. Slipari on pelkästään fyysisesti sopiva pyörääsi, vaan sen pitää olla mallikohtainen sliparin malli jossa on
    valmistajan xxx.xxx.xxx leimat jolloin pyörän päästöarvotkin ovat tyyppihyväksynnän sisällä.

    Onneksi oma pyörä on vm'90 eikä siten tarvitse edes E-hyväksyttyä sliparia, eivätkä mitkään päästörajat koske pyörääni.
    Riittää kun staattinen mittaus on 106dB sisällä.
    <p>Honda CBR 919R</p>
  10. #760
    Lainaa Hiikeri kirjoitti Katso viesti
    Onneksi oma pyörä on vm'90 eikä siten tarvitse edes E-hyväksyttyä sliparia, eivätkä mitkään päästörajat koske pyörääni.
    Riittää kun staattinen mittaus on 106dB sisällä.
    meikäläisen laitteet on vm -89 ja toinen -90 ja luulenpa että menisivät heittämällä läpi myös päästömittauksista. on nimittäin sen verran käytetty aikaa ja rahaa koneiden säätämiseen
    ääntä toki löytyy mutta 106dB taitaa olla vielä aika kaukana, edellisen kerran se oli n. 7dB:n päässä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  11. #761
    Lainaa Hiikeri kirjoitti Katso viesti
    Hysteriaa todellakin. Mutta jos uuden hommaat niin osta sellainen joka on laillinen eli koska pyöräsi on EU-tyyppihyväksytty, pitää sliparinkin olla pyörääsi mallikohtaisesti tyyppihyväksytty eli virallisesti pyörän valmistajan hyväksymä.

    Ei se pelkkä db, vaan myös päästöjen on oltava EU-tyypityksen sisällä, josta johtuen esim. tieliikenteeseen yleisesti hyväksytyt (Akrat, LeoVincet yms) eli E-merkinnällä olevat sliparit eivät riitä noin uusiin pyöriin.

    Ei riitä että esim. Slipari on pelkästään fyysisesti sopiva pyörääsi, vaan sen pitää olla mallikohtainen sliparin malli jossa on
    valmistajan xxx.xxx.xxx leimat jolloin pyörän päästöarvotkin ovat tyyppihyväksynnän sisällä.
    Menee kyllä niin vaikeeksi että huhhuh......


    636 -06
  12. #762
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Niinkuin aikaisemminkin jo oli niin koskahan sitä puututaan Datsuneiden yms. reuhkojen pakoputki virityksiin? Saatikka vasta kortin saaneen teinin sterkkojen renkutukseen?

    Tänäänkin liikennevaloissa prätkällä ja eiköhän taakse ilmesty bemari "unkka unkka" vaan kuuluu ja pellit rämisee, kuskistakaan peileistä näkyny es nenää, 25m väliä lähdöstä heti ja h*lvetillinen renkutus loppu kuulumasta häiritsevästi..

    Ei se mitään häiritsevää renkutusta ollut jos 25 metriä riitti poistamaan haitan. Josimura haittaa motoparkissakin monta sataa metriä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  13. #763
    no joo taas...

    eihän ne äänenvaimentimet (sliparit) vaikuta päästöihin paskaakaan...

    mutta jos siinä kyseisessä pyörässä on katalysaattori sisäänrakennettu alkuperäisiin vaimentimiin pitää myös uusissa putkissa olla ne tai sitten pitää rakentaa katin jotenkin muuten siihen väliin, nehän niihin päästöihin vaikuttaa.

    äänenvaimennin on vain äänenvaimennin... jos ne on E hyväksytty niin ne on ja silloin ne on lailliset...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  14. #764
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ei se mitään häiritsevää renkutusta ollut jos 25 metriä riitti poistamaan haitan. Josimura haittaa motoparkissakin monta sataa metriä
    Kyllä se s*atanan renkutus kuulu kauemmaksikin mutta kypärän sisäinen meluraja alittui bimmerin jäätyä sen a'bout 25m.. Radallahan se on vain musiikkia..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  15. #765
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Sakot voi aina kiistää, mutta kuinka kiistää katsastuskonttorin maksu?
    Sakkoja ja maksuja ei kiistetä ainoastaan niihin johtaneet syyt eli rike tms.
  16. #766
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä vaikka ajais ilman putkia, niin mun mielestä kilpien vieminen on väärin. Merkintä rekisteriotteeseen ja jos asiaa ei ole korjattu seuraavalla tapaamiskerralla, niin sitten kilvet pois.
  17. #767
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kyllä vaikka ajais ilman putkia, niin mun mielestä kilpien vieminen on väärin. Merkintä rekisteriotteeseen ja jos asiaa ei ole korjattu seuraavalla tapaamiskerralla, niin sitten kilvet pois.
    Väärin taikka ei mutta tällä saadaan asiakkaat pysymään riittävän nöyrinä, jos nenän asento ei miellytä niin kilvet vaan kaniin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #768
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Sakkoja ja maksuja ei kiistetä ainoastaan niihin johtaneet syyt eli rike tms.
    Tähän voisikin joku juridiikkaa ymmärtävä antaa mallitekstin, millä rike kiistetään "oikein". Kun sitten menee rosikseen, olisi juttu periaatteellisesti käynnistetty siten, että käsittely kohdistuisi poliisin kyvyttömään menettelyyn.
    ... jotain piti muistaa
  19. #769
    Lainaa filtteri kirjoitti Katso viesti
    tilasin tuolta samaisesta solo firmasta xr1200:seen sebringin gp6 putken kesti 6vko+rapiat päälle et pidä kiirettä jos aiot ajaa ennen juhannusta.mun rööriin tosin tuli titanium pinnote ja sitä ei niiltä hätt löytyny joten se varmaan vaikutti toimitusaikaan normi rst pönttöä olis varmaan löytyny.
    Joo useamman mailin jo kyseisen Solon kanssa vaihtaneena tulin vakuuttuneeksi siitä, että Peipalilla kun siirtää rarat (827,30€ koko summa) niin toimitusaika on normaali alumiinisella pöntöllä minun kotiovelle n.14vrk.

    Ei ole vielä tullut vahvistusta, että löytyykö niiltä iteltä noita halvimmalla materiaalilla olevia pönttöjä mun pyörään, mutta ens viikon alussa selviää. JOS ei löydy, niin ne tilaavat sen eka Termignonin tehtaalta, menee viikko lisää, JOS niitä siellä on varastossa. JOS Termarin tehdas joutuu sen alusta asti valmistamaan (tuskin) niin sit kestää.. hand-made kamaa kun ovat, niin ei kerkee juhannukseks saamaan pönttöä itelle. Mutta summa summarum, siihen asti ajellaan mökäpöntöllä, joka ei ole tieliikennelaillinen (pöntön plakaatissa lukee: For Race Use Only eikä muita merkintöjä..) joten ainoa oljenkorsi on, että JOS melumittaukseen joudun ja selvitän sen 97db+5db=102db -arvolla tai alle, niin ajo jatkuu, mikäli eivät rupea desibelien jälkeen kyykkimään änkkärin alle lukemaan tekstejä. Buun oma Race-kit pönttö on täysin vakion näköinen ja kokoinen, ainoastaan kummallekin puolelle tulevat ulostulot ja terävämpi ääni erona.

    Näillä mennään.
    "Never ride faster, than your guardian angel can fly"
  20. #770
    Päätin luopua pienestä alaväännön lisästä ja ruuvasin pyörään takaisin vakiokilkkeet tänä aamuna. Melu oli iPhonen db-mittarin mukaan siinä rajoilla, että ylittyikö tyyppikilven 86 db liiaksi. Jos mitattu 94 db piti paikkaansa, niin aika hiljainen tuo olisi silti ollut moneen vakioon verrattuna

    Ei vaan jaksa kokeilla onneaan ja pahimmassa tapauksessa löytää itseään 10v pojan kanssa kilvettömän mopon kanssa pientareelta. Sakko-/katsastusrahatkin käytän mieluummin siihen, että käyn näyttämässä pyörälle kotimaataan kesällä.

    Nyt on sitten pyörässä 5 kiloa lisää painoa ja myyntipalstalla BMW R1150GS/GSA/R -malleihin sopiva y-putki tarjolla: http://www.moottoripyora.org/keskust...R1150GS-R1150R
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  21. #771
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kyllä vaikka ajais ilman putkia, niin mun mielestä kilpien vieminen on väärin. Merkintä rekisteriotteeseen ja jos asiaa ei ole korjattu seuraavalla tapaamiskerralla, niin sitten kilvet pois.
    Näinhän sitä on tähänkin asti toimittu, tosin varmasti osin siksi koska vedenpitäviä keinoja osoittaa laittomuus ei ole ollut. Joskin melumittauksen vedenpitävyydestäkin ja järkevyydestä lienee syytä keskustella... Varsinkin niiden ajoneuvojen kohdalla joiden tyyppikilvessä on erittäin alhaiset lukemat syystä tai toisesta.

    Mutta edelleen vaatisin kyllä poliisilta tuon taustamelun vähentämistä mittaustuloksesta, tiedä sitten osaako poliisi tällaista tehdä?
  22. #772
    Lainaa iiöö kirjoitti Katso viesti
    Aika hankalaa. Milläs todistat ettet ole ropannut pyörää ratsian ja katsastuksen välissä?

    edit: tajusin pointin pari hetkeä vastaukseni jälkeen, tarkoitus oli sanoa että heikoilla on motoristi vastustaessaan väärin tehtyä mittausta
    Jos olis joku mittauslappu konttorilta etukäteen, silti poliisi sakottaisi ja taas todettaisiin konttorilla (samalla) kaiken olevan ok niin eiköhän siinä olisi näyttöä kerrakseen..
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  23. #773
    Eipä ole vielä tullut LP:ltä kiinnostusta omaan mölytoosaan. Alitajuntaisesti luotan siihen, että ensimmäisenä ne puuttuisi näihin lähi-ABC:n parkkipaikan sankareihin joilla on se jokavuotinen skaba käynnissä, kenellä on mopossa laittomin viritys ja äänet sen mukaiset. Jos ootte pyörinyt etelä-espoon suunnalla, tiedätte varmasti tilanteen...

    Kawassa on se leovincen perus-slipari, e-hyväksyntä ja killeri (hyllyssä). Olisiko kuitenkin syytä ruuvata kiinni ja käydä hakemassa rekisteriotteeseen merkintä, onkohan sillä paljoakaan käytännön merkitystä jos ratsia iskee kohdalle?
    En omista PC:tä tai muuta moottorinohjausyksikköä, niin mistään tehonlisäyksestä ei voi oikeastaan puhua.
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  24. #774
    tilaamani db-mittari oli saapunut vihdoin postiin (r-kioskiin) ei ihan standardit täyttävä mutta ei varmaan ihan lelukaan ja mittasin xr1200:selle jossa sebringin gp6 rööri kaikilla mausteilla lukemat 95-96db tyyppikilpi sallii 93+5db et kintaalla mennään ja omasta mielestä pyörä ei pidä ääntä enään lainkaan,ainakaan verrattuna vanhaan widow rööriin verrattuna.
  25. #775
    98 VTR 1000f:ssä 89db/4250 kilvessä... Aika vähän mun mielestä. Leo Vincet paikalla ja iskin killerit "paniikissa" kiinni.. Epäilen vahvasti että 89db ei silti riitä. E-hyväksyntä putkessa, mitäs sitte tekis jos ei rajat riitä?
    Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
    Suzuki TL1000s 2000 Yellow
    Honda X-Eleven 2002 Blue
    Kawasaki ZX-7R 2002 Green
    Suzuki GSX750f 1992
    BMW R1100S 2000 Red
    Satulassa vuodesta 1991 lähtien
  26. #776
    Tuosta kierrosluvusta / kiekkamittarista kun on puhuttu, niin itseäni hieman hymyilyttää myös nuo tarkat arvot. Itsellä kun on esimerkiksi pyörässä 97db / 6600rpm. Testattiin virallisella mittarilla ja tulokseksi tuli n. 99-101db (Katsastuspäällikkö testasi ja mittari oli putken suuntaan. Muuten näytti ihan ok:lta mittaustapa mielestäni). Maksimiarvohan saisi olla 102db, joka meni rikki n. 7000rpm (vai 7100 vaiko peräti 7200rpm?!! ) paikkeilla.

    Noista tarkkuuksista kun puhuin, niin aika velho saa olla joka ottaa kiekkamittariin sen 6600rpm tai 5250rpm tms ja pystyy sen vielä pitämään siinä niin ettei se mene ylitse ja että arvokin keritään mittamaan. Jos tosiaan jotain moottoriin lätkittäviä rundimittareita poliisilla on, niin niistä en tiedä, mutta kyllä itsellä ainakin tuo rpm-luku liikkuu hyvin pitkälle tuossa 500rpm tarkkuusrajalla.
    Ride to Live, Live to Ride
  27. #777
    Lainaa PikkuMasa kirjoitti Katso viesti
    Tuosta kierrosluvusta / kiekkamittarista kun on puhuttu, niin itseäni hieman hymyilyttää myös nuo tarkat arvot. Itsellä kun on esimerkiksi pyörässä 97db / 6600rpm. Testattiin virallisella mittarilla ja tulokseksi tuli n. 99-101db (Katsastuspäällikkö testasi ja mittari oli putken suuntaan. Muuten näytti ihan ok:lta mittaustapa mielestäni). Maksimiarvohan saisi olla 102db, joka meni rikki n. 7000rpm (vai 7100 vaiko peräti 7200rpm?!! ) paikkeilla.

    Noista tarkkuuksista kun puhuin, niin aika velho saa olla joka ottaa kiekkamittariin sen 6600rpm tai 5250rpm tms ja pystyy sen vielä pitämään siinä niin ettei se mene ylitse ja että arvokin keritään mittamaan. Jos tosiaan jotain moottoriin lätkittäviä rundimittareita poliisilla on, niin niistä en tiedä, mutta kyllä itsellä ainakin tuo rpm-luku liikkuu hyvin pitkälle tuossa 500rpm tarkkuusrajalla.
    Samaa ihmettelin tänään kun tarkistin kilvestä lukemat, 4750rpm pitäis olla mittauskierrokset ja 4500-5000 väli kiekkamittarissa on öpaut pikkusormen kynnen levynen.
    YZF600R -> RSV1000R
  28. #778
    Lainaa PikkuMasa kirjoitti Katso viesti
    Tuosta kierrosluvusta / kiekkamittarista kun on puhuttu, niin itseäni hieman hymyilyttää myös nuo tarkat arvot. Itsellä kun on esimerkiksi pyörässä 97db / 6600rpm. Testattiin virallisella mittarilla ja tulokseksi tuli n. 99-101db (Katsastuspäällikkö testasi ja mittari oli putken suuntaan. Muuten näytti ihan ok:lta mittaustapa mielestäni). Maksimiarvohan saisi olla 102db, joka meni rikki n. 7000rpm (vai 7100 vaiko peräti 7200rpm?!! ) paikkeilla.

    Noista tarkkuuksista kun puhuin, niin aika velho saa olla joka ottaa kiekkamittariin sen 6600rpm tai 5250rpm tms ja pystyy sen vielä pitämään siinä niin ettei se mene ylitse ja että arvokin keritään mittamaan. Jos tosiaan jotain moottoriin lätkittäviä rundimittareita poliisilla on, niin niistä en tiedä, mutta kyllä itsellä ainakin tuo rpm-luku liikkuu hyvin pitkälle tuossa 500rpm tarkkuusrajalla.
    Mittauskierrokset tulevat siksi niin tarkasti koska laissa on tosiaan säädetty että huipputehosta (esim.12750rpm) puolet ja siitä mittaus. Saa ktllä tosiaan aika jäykkäranne olla että TARKASTI pelkän rundimittarin (ehkä digitaalisessa helpompaa) avulla saa pidettyä esim. Buellin rätisevän mittauskierroksen juurikin 3700rpm'n kohdalla, jossa mittaus tulee tehdä mun tapauksessa.

    JOS mittaus menee sen takia pieleen että poliisi ei saa pidettyä sitä tarvittavaa aikaa, niin voi voi. En tiedä sitten saako kaasua pitää itse mittaustilanteessa, siinähän olisi pieni tsänssi lukita kiekat 100-200rpm alemmas, jolloin desibelit tippuu takuulla.

    Jäämme odottamaan niitä todellisia mittaustilanteita, että miten ovat suorituksen saaneet käsille..
    "Never ride faster, than your guardian angel can fly"
  29. #779
    Lain mukaan mittaus aloitetaan silloin, kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu. Toisaalta samassa laissa sanotaan, että heti kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään irti ja mittaus keskeytetään kun kierrokset ovat tyhjäkäynnillä.
    Tästä ajanjaksosta otaan LFA-arvo ja ajanjakso olisi lain mukaan ainoastaan tuo kierrosten laskua kuvaava jakso, ei siis tasakierrokset. Poliisin mittaustapa eroaa aika merkittävästi lakitekstistä.
    Kierrosten osalta vaaditaan käsittääkseni EU:ssa 3% tarkkuus ja SAE:ssa 200 rpm. Poliisi päässee 1000 rpm tarkkuuteen silloin, jos kierroslukumittari on tarkka ja kone hyvin osakaasulle säädetty.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #780
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itseä on koko kevään vituttanut toi poliisien melukampanja sen verran, ettei ees huvittanut Hayabusalla paljoa cruisailla.

    Noh, tänään sitten tissiposkena vaihdoin pyörän mieluummin kuin originaalirännit bussiin. Hayabusa jäi kauppaan ja kotiin ajettiin BMW S1000RR, jossa on vakioränni kiinni. Tyyppikilpi näytti kertovan että 103dB saa huutaa 6500 kiekalla
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Sivu: 26 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen