Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 207:sta
    Eli tässä perttuvv:n ideaan pohjautuva ketju!

Tänne jokainen voisi laittaa pätkän omasta mölymittaustapahtumastaan samaan tapaan kuin vuosittaiset sakkolaskurit tyyliin
    - mittauspaikka ja -aika
    - oliko kyseessä ratsia vai liikenteen seasta yksittäin poimittu
    - mittaustapa
    - miten kävi mittauksessa verraten tyyppikilven ilmoittamiin arvoihin xx db / xxxx Rpm
    - alkuperäiset putket vai muutetut alkuperäiset
    - vaihdetut putket killerillä vai ilman (mahdollinen muutoskatsastus tai katsastamattomuus)
    - mahdolliset seuraamukset
    - ym. ym.
    Viimeksi muokannut: hannu.k; 24.04.2012 klo 23:43.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
    Aika hiljaista pitelee täällä huolimatta suuresta media-arvosta ja jeesustelusta
    1098
    Lainaa Jede kirjoitti Katso viesti
    Aika hiljaista pitelee
    Joo toki hiljasta on ku meni tutti suuhun näistä jutuista
    -> orkkis putki paikalla -> hiljasta pitelee
    Kawasaki Versys 650
    Luulen kanssa, että mittareita ei kumminkaan ole kuin muutama ja ratsiat näytösluonteisia yhden käden sormin laskettavia. Näyttävällä aiheen uutisoinnilla saatiin kaikki vellihousut (myös allekirjoittanut ) vaihtamaan alkuperäiset putket takaisin sanktioiden pelossa So what, tuntuis busa kulkevan ilman meluakin...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

Vain nopeet elää..

http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
    Lainaa eddie71 kirjoitti Katso viesti
    Luulen kanssa, että mittareita ei kumminkaan ole kuin muutama ja ratsiat näytösluonteisia yhden käden sormin laskettavia. Näyttävällä aiheen uutisoinnilla saatiin kaikki vellihousut (myös allekirjoittanut ) vaihtamaan alkuperäiset putket takaisin sanktioiden pelossa So what, tuntuis busa kulkevan ilman meluakin...
    Kyllä siitä hommasta puolet katoaa jos ei mitää ääntä pyörästä kuulu..

636 -06
    Lainaa Jede kirjoitti Katso viesti
    Aika hiljaista pitelee täällä huolimatta suuresta media-arvosta ja jeesustelusta
    Mistään muualta en ole tästä edes lukenut kun täältä orgista! Enkä aio mitään muuttaa pyörääni. Äänet olkoon ja sakot sun muut maksetaan.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Mielenkiinnolla kans odotan kommentteja. Täällä E-Pohjanmaallakin on jonkinmoinen hysteria ko aiheesta, kun katsastus asemiakin pommitetaan melkolailla ks. Asialla.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Tätähän se poliisi varmaan on halunnutkin... Hirvee härdelli koko aiheesta..
    Viimeksi muokannut: fox78; 05.05.2012 klo 21:06.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

No jo nyt on....toinen yritys jo jotta saataisiin jotain faktaa tähän asiaan ja taas "blokattiin" ulos! Ajatuksenani oli vaan että:Josko saataisiin mittausten(ORG:in tämän päivän) oma triidi josta jokainen jota asia kiinnostaa olisi mahdollista löytää oma mopo ja jopa putki(hässäkkä)...niin ei tarvitsi kahlata kaikkia putkilöpinöitä läpi
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh

Tänään Lohjalla liputettiin minut, ja kyseltiin paperit + kateltiin pöntöt. Akran tehotöttöröt ja dbkillerit kiinni, poliisi kysäsi että oonko käynyt muutoskatsastaa putken. Totesin että en. Poliisi toivotteli hyvät matkat ja "suositteli käymään katsastusasemalla ottamassa ilmoitus rekisteriotteeseen" . Jos ei olisi killerit kiinni ollut, niin varmasti olisi äänet mitattu, ja matka olisi jatkunut sakon voimin, ilman kilpeä?.. Kysäsin syytä "ratsiaan" niin meinasi että kahtelee mopoja, ja ratsaa prätkien ääniä, kun asiasta on sen verran iso haloo tullut...
    Lainaa JaniR kirjoitti Katso viesti
    Tänään Lohjalla liputettiin minut, ja kyseltiin paperit + kateltiin pöntöt. Akran tehotöttöröt ja dbkillerit kiinni, poliisi kysäsi että oonko käynyt muutoskatsastaa putken. Totesin että en. Poliisi toivotteli hyvät matkat ja "suositteli käymään katsastusasemalla ottamassa ilmoitus rekisteriotteeseen" . Jos ei olisi killerit kiinni ollut, niin varmasti olisi äänet mitattu, ja matka olisi jatkunut sakon voimin, ilman kilpeä?.. Kysäsin syytä "ratsiaan" niin meinasi että kahtelee mopoja, ja ratsaa prätkien ääniä, kun asiasta on sen verran iso haloo tullut...
    Olikos siis virallinen ratsia, periaatteella "Kaikki sivuun."? Meinaan tuo on niin perseestä kun ensin kovaan ääneen toitottavat että asian tiimoilta ei järkätä ratsioita, mutta silti niistä kuulee silloin tällöin.

Tarkistiko se polliisi-setä e-merkinnät vai mitä toljotteli? Oliko MP-setä vai Paku-setä?
    Ride to Live, Live to Ride
    Lainaa PikkuMasa kirjoitti Katso viesti
    Olikos siis virallinen ratsia, periaatteella "Kaikki sivuun."? Meinaan tuo on niin perseestä kun ensin kovaan ääneen toitottavat että asian tiimoilta ei järkätä ratsioita, mutta silti niistä kuulee silloin tällöin.

Tarkistiko se polliisi-setä e-merkinnät vai mitä toljotteli? Oliko MP-setä vai Paku-setä?
    Muutaman skootterin/mopon ottivat ja sitten minut. Eli kaikki kaksipyöräiset joutuivat ratsiaan. Mä jutustelin mp-sedän kanssa. Tarkisti e-merkinnät ja katsoi onko killerit kiinni.
    Lainaa JaniR kirjoitti Katso viesti
    Muutaman skootterin/mopon ottivat ja sitten minut. Eli kaikki kaksipyöräiset joutuivat ratsiaan. Mä jutustelin mp-sedän kanssa. Tarkisti e-merkinnät ja katsoi onko killerit kiinni.
    Ei kuitenkaan mitään homolaatio-lappua pyytänyt esittään tms.? Ilmeisesti ovat ottaneet sen asenteen et killeri on "pakollinen" vaikka mölyt meniski läpi ilman (tiedän että valtaosassa se on pakollinen, jotta putki olisi e-hyväks.)? Mun mielestä jos intoutuvat mittaan mölyjä ja menee läpi niin voisivat allekirjoittaa jonkun lapun, että valtion virkamiäs mitannut virallisesti mökät jne. aika ja paikka ja mittaajan nimi yms. jonka vois sitten näyttää jos sattuu käymään toinen kolahdus samalle kaverille.
    Ride to Live, Live to Ride
    Lainaa PikkuMasa kirjoitti Katso viesti
    Ei kuitenkaan mitään homolaatio-lappua pyytänyt esittään tms.? Ilmeisesti ovat ottaneet sen asenteen et killeri on "pakollinen" vaikka mölyt meniski läpi ilman (tiedän että valtaosassa se on pakollinen, jotta putki olisi e-hyväks.)? Mun mielestä jos intoutuvat mittaan mölyjä ja menee läpi niin voisivat allekirjoittaa jonkun lapun, että valtion virkamiäs mitannut virallisesti mökät jne. aika ja paikka ja mittaajan nimi yms. jonka vois sitten näyttää jos sattuu käymään toinen kolahdus samalle kaverille.
    Joo ei alkanut homostelee... Veikkaan että jos ei ois killereitä ollut, niin sitten oltaisiin mitattu, ja menty tilanteen mukaan. Ei tuossa nyt mitään draamaa ollut, ja poliisi kyllä ihan asiallisesti esiintyi.
    Tämä muutoskatsastushomman suosittelu on kyllä hauska juttu. Itse ajoin maanantaina katsastusasemalle ja kysäisin, että mitäs pitäisi tehdä tuon Akran kanssa. Kateltiin katsastusinssin kanssa pumaskoita, minkä jälkeen insinööri sanoi, että E-hyväksyttyä äänenvaimentajaa ja katalysaattoria ei tarvitse katsastaa. Todettiin siinä ykskantaan, että hommahan on sitten selvä.
    Eihän siitä katsastuksesta suurta vaivaa ole, mutta miksi ihmeessä niin tekemään, jos laki ei moista edellytä.
    Honda CBR 1000 RR -08
    Lainaa jjjl kirjoitti Katso viesti
    Tämä muutoskatsastushomman suosittelu on kyllä hauska juttu. Itse ajoin maanantaina katsastusasemalle ja kysäisin, että mitäs pitäisi tehdä tuon Akran kanssa. Kateltiin katsastusinssin kanssa pumaskoita, minkä jälkeen insinööri sanoi, että E-hyväksyttyä äänenvaimentajaa ja katalysaattoria ei tarvitse katsastaa. Todettiin siinä ykskantaan, että hommahan on sitten selvä.
    Eihän siitä katsastuksesta suurta vaivaa ole, mutta miksi ihmeessä niin tekemään, jos laki ei moista edellytä.
    Tässä uskossa minäkin olen. Eipä tuo poliisi siitäkään katsastuksesta enempiä vouhottanut (lähinnä suositteli). Poliisi myös vähän meinas kun siinä hetki juteltiin, että eiköhän nuo akranpöntöt taida olla ihan kyseiseen malliin hyväksyttyjä.
    Varmuuden vuoksi pidän mukana niitä Akran lappusia, jossa kerrotaan osien olevan vain ja ainoastaan Bladeen sopivat. Ajattelin, että tiukan paikan tullen noista lappusista voipi olla hyötyä. Katsastusta en ole insinöörin kanssa keskusteltuani enää pohtinut.
    Honda CBR 1000 RR -08
    Siellä .orgin melumittauspäivän ketjussa on nyt 74 pyörän tiedot. Ei kylläkään poliisin suorittamana liikenteessä. Jos ei muuten niin suuntaa antava lista? Löytyy .orgin kokoontumiset ja tapahtumat -ketjusta
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Mie en omassa akran putkessa tainu mukana saada edes mitään hyväksyntälappuja, E-merkki tuosta kyllä löytyy.

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miksi minun pitäis todistaa liikenteessä että pöntön E-merkki on oikea ja että se on hyväksytty just tuohon pyörään? Johtuukos tämä muutoskatsastuksen puutteesta ja siitä että pöntöt on nyt vähän erikoistarkkailussa. Eikös tuo numero tuossa perässä kerro mistä aiheesta löytää lisätietoa jos kiinnostaa. Ei kai sitä minkään muunkaan E-hyväksytyn osan kohdalla tarvi pitää mukana minkäänlaisia todistuksia.
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
    Lainaa Poikanen kirjoitti Katso viesti
    Mie en omassa akran putkessa tainu mukana saada edes mitään hyväksyntälappuja, E-merkki tuosta kyllä löytyy.

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miksi minun pitäis todistaa liikenteessä että pöntön E-merkki on oikea ja että se on hyväksytty just tuohon pyörään? Johtuukos tämä muutoskatsastuksen puutteesta ja siitä että pöntöt on nyt vähän erikoistarkkailussa. Eikös tuo numero tuossa perässä kerro mistä aiheesta löytää lisätietoa jos kiinnostaa. Ei kai sitä minkään muunkaan E-hyväksytyn osan kohdalla tarvi pitää mukana minkäänlaisia todistuksia.
    Asiasta hieman sivuun mutta kyllä täällä Suomessa on vielä helppoa. Mulla oli pyörä 4 vuotta Saksassa kilvissä ja siellä pitää KAIKKI muutokset käyttää konttorin kautta ja merkitä otteeseen, teräspunosletkut, minivilkut etc. etc. Mulla oli ongelma kun vaihdettiin H-Dn omat teräspunosletkut ja niiden mukana ei tule ABE:ta. Suikkalakki vaati että pitää olla, minä siihen ettei voi olla kun on alkuperäinen. Tarvike olisi ollut helpompi kun niissä tulee ABE automaattisesti mukana.
    Eli ei nyt kuitenkaan nillitetä turhasta!
    Viimeksi muokannut: drago; 17.05.2012 klo 17:32.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
    Lainaa Poikanen kirjoitti Katso viesti
    ....................Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miksi minun pitäis todistaa liikenteessä että pöntön E-merkki on oikea ja että se on hyväksytty just tuohon pyörään? ........................ Ei kai sitä minkään muunkaan E-hyväksytyn osan kohdalla tarvi pitää mukana minkäänlaisia todistuksia.
    Samaa olen itsekin ihmetellyt ja jos tuo "E-paperit oltava" -logiikka pitää paikkansa, eikö silloin samat paperit kuulu vaatia kaikista vaimentimista? Myös alkuperäisistä? Mistä poliisi voi tietää onko joku vaimennin alkuperäinen vai ei? Teoriassa se voi olla vaikka saman merkin jonkun muun mallin vaimentaja. Alkuperäinen juu, mutta ei kyseiseen pyörään hyväksytty. Minulla ei ainakaan lue mitään valmistajaan viittaavaa omassa alkuperäisvaimentajassa. En ole siitä löytänyt mitään leimoja saati sitten rungosta jotain db-tarraa ja moto on uutena kotimaisesta merkkiliikkeestä ostettu vm. 2010. Voisi tulla mielenkiintoisia "tarranetsiskelyhetkiä" tien reunalla jos pysäyttäisivät ja sellaisen haluaisivat nähdä.....
    Lainaa S.Telvio kirjoitti Katso viesti
    Samaa olen itsekin ihmetellyt ja jos tuo "E-paperit oltava" -logiikka pitää paikkansa, eikö silloin samat paperit kuulu vaatia kaikista vaimentimista? Myös alkuperäisistä? Mistä poliisi voi tietää onko joku vaimennin alkuperäinen vai ei? Teoriassa se voi olla vaikka saman merkin jonkun muun mallin vaimentaja. Alkuperäinen juu, mutta ei kyseiseen pyörään hyväksytty. Minulla ei ainakaan lue mitään valmistajaan viittaavaa omassa alkuperäisvaimentajassa. En ole siitä löytänyt mitään leimoja saati sitten rungosta jotain db-tarraa ja moto on uutena kotimaisesta merkkiliikkeestä ostettu vm. 2010. Voisi tulla mielenkiintoisia "tarranetsiskelyhetkiä" tien reunalla jos pysäyttäisivät ja sellaisen haluaisivat nähdä.....
    Kyllä tuo valmistajan kilpi löytyy 2010 mallin Bemarista . Esim. R 1200 GS mallissa se on vasemmalla puolella
    tankin alapuolella pienen mustan sivumuovin alla. Kilven saa näkyviin vetämällä muovin pois paikoiltaan.
    Mutta löytääkö sitä poliisi tien päällä onkin sitten ihan eri juttu. Suurin osa pyörän käyttäjistäkään sitä tuskin tietää missä se sijaitsee. Joissakin pyörissä se on kyllä ihan näkyvällä paikalla. Esim. Z 750 Kawassa (2007 alk.) oikealla puolella tankin alapuolella lähellä emäputkea .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Paska valuu maaseudulle päin!!

No nyt on minutkin pysäytetty meluratsiassa ja paikkana #PADASJOEN KESKUSTA#, eilen klo 17:30, tadaa!!!
    Voi hyvänen aika tuota tyhmyyden määrää.. ja resurssipulaa. 2 maijaa, siviili skeida ja musta sivari ZZR14.
    Ajelin tuosta hissunkissun ohi, zetori kääntyi perään ja muutaman sadan metrin jälkeen punalamppua.

Suikkari vaihtui meille viime syksynä ja on vaimon nimissä. Joten minähän tekeydyin ihan tietämättömäksi.
    Nuori kyttä katto paperit ja silmäili päälisin puolin mopoa. Sanoi että putki pitäisi muutoskatsastaa ja että näihin
    aletaan puuttua tänä kesänä. Pani käyntiin ja nosti vähän kierroksia. Totesi, että möreät äänet mut eihän nämä kovat ole.

Joku Yoshi tuossa on ja e-leimat. Mittailin aikaisemmin itse luotettavalla mittarilla, eikä mene yli.
    Kilvessä 97(5+)dB Mittarilla 98-99dB@6600rpm.

Tyyppi oli jotenkin anteeksipyytelevän oloinen, mainitsi kahteen otteeseen, että "ei näitä aleta ratsaamaan", jos on
    huomiotaherättävät äänet, niin puututaan. Kehoitti hoitamaan katastuksen kuntoon.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Tyyppi oli jotenkin anteeksipyytelevän oloinen, mainitsi kahteen otteeseen, että "ei näitä aleta ratsaamaan", jos on
    huomiotaherättävät äänet, niin puututaan. Kehoitti hoitamaan katastuksen kuntoon.
    Ei sitten ollut puhetta, missä e-hyväksytyn sliparin voi katsastaa? Pyöräähän ei lain mukaan tarvitse muutoskatsastaa jos siihen vaihtaa k.o. pyörään e-hyväksytyn vaimentimen, eikä tällaista "katsastusta" edes useimmat konttorit suostu tekemään. Vähän sama kuin jos katsastaisit aina uudet polttimot lamppuihin, jos entinen kärähtää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Paska valuu maaseudulle päin!!

No nyt on minutkin pysäytetty meluratsiassa ja paikkana #PADASJOEN KESKUSTA#, eilen klo 17:30, tadaa!!!
    Voi hyvänen aika tuota tyhmyyden määrää.. ja resurssipulaa. 2 maijaa, siviili skeida ja musta sivari ZZR14.
    Ajelin tuosta hissunkissun ohi, zetori kääntyi perään ja muutaman sadan metrin jälkeen punalamppua.

Suikkari vaihtui meille viime syksynä ja on vaimon nimissä. Joten minähän tekeydyin ihan tietämättömäksi.
    Nuori kyttä katto paperit ja silmäili päälisin puolin mopoa. Sanoi että putki pitäisi muutoskatsastaa ja että näihin
    aletaan puuttua tänä kesänä. Pani käyntiin ja nosti vähän kierroksia. Totesi, että möreät äänet mut eihän nämä kovat ole.

Joku Yoshi tuossa on ja e-leimat. Mittailin aikaisemmin itse luotettavalla mittarilla, eikä mene yli.
    Kilvessä 97(5+)dB Mittarilla 98-99dB@6600rpm.

Laitanpa tähän tavoistani poiketen.... ihan asiallisesti.

Tuossa ylläolevasta käy hienosti ilmi "missä mennään, millä eväillä ja miksi".
    Kaikki on suhteellista, myös ns. resurssipula.

Kyllä se resurssipula on tosiasia.... eikä poliisi ehdi ajoissa "tilanteisiin"..... etäisyydet ovat suuret.....
    eikä asiaa auta yhtään että yhden puliukon pystyyn nostamiseksi ojasta tarvitaan kolme partiota paikalle.
    Kovin on suhteellista
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    No en ruvennu kouluttamaan sitä kyttää. Tuo katastushomma on kyllä tiedossa. Täytyy kysästä "tutulta" katsurilta laittaisko se jotakin merkintää lappuihin.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
    Eipä ole kovin paljoa ainakaan tänne asti kuulunut mittauksista Itse otin tänään killerin pois.
    Kawasaki Z750 -07
    Eikö tälle foorumille ole tosiaankaan rekisteröitynyt yhtään mopopoliisia??? Tarviiko muuttopyörässä olla e-hyväksytyt sliparit, kun alkuperäisetkään ei ole??? Tai oisko yhtään katsastumiestä?
    Hajapusanisti
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Eikö tälle foorumille ole tosiaankaan rekisteröitynyt yhtään mopopoliisia??? Tarviiko muuttopyörässä olla e-hyväksytyt sliparit, kun alkuperäisetkään ei ole??? Tai oisko yhtään katsastumiestä?
    Varmasti on, mutta eivät halua mainostaa itseään. Miksiköhän...
    Durty Nelly's Boys
  30.  
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    mmaf.fi varmasti osaa vastata tuohon.
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen