02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Www.mynetmoto.com
Olen tuolta tilannut renkaat jo muutaman vuoden
E: RR malli olikin 260€
1199S Panigale
gp503.de ja gp-reifen on myös semmosia paikkoja mistä löytyy välillä hyviä tarjouksia. Tosin ennen kuin pistää ulkomaille tilausta niin kannattaa ratakumeista pyytää tarjous esim. Wehniäisen Karilta (KVR) tahi Motostore24:stä. Esim. viime kesänä sai Suomesta ihan samaan hintaan sliksit kuin ulkomailtakin.
Superbike #7
Pirelli Supercorca SP kumeilla nyt ajeltu..
Milläs vauhdeilla kannattais siirtyä noihin SC seos kummeihin..
Hinnassa kuitenkin eroa.. Vauhtia taisi kertyä alastarolla viime kesällä viimeisellä rutistuksella 1.32![]()
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu
Kokeilemalla tuo selviää. Ei se sp mikään huono kumi ole, mutta jos meno tuntuu seoskumeilla varmemmalta, niin jatkaa niillä. Esim. Käytetyillä slickseillä kokeilu ei maksa juuri mitään. Pirellit on yleensä aika anteeksi antavia, vaikka niitä ei sais ihan täyteen käyttölämpöön (pois lukien uus sc0).
---
Ite taisin ostaa seoskumit kun vauhti oli jotain 35-37 ja ihan hyvin piti. Lämppäreillä oletus että lähdetään.
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98
Ostat joltain nopeen ryhmän kuskilta puolikuntoset SC:t ja kokeilet, että onko eroa SP:hen. Jos ei ole, voi jatkaa huoletta SP:llä, jos tuntuu SC paremmalta niin ostelee niitä. Käytännössä ilmasta kokeilla noita jos käytettyjä haalii. Etusella ajaa noita vauhteja koko kesän ja takasellakin useemman päivän.
Superbike #7
Yritin selailla keskustelua läpi ja etsiä tietoa mitkä on eri radoille keskiryhmän vauhdit, mutta ei sattunu silemään
Kiinnostaisi tulevaa kautta varten, että kuinka kaukana sieltä ollaan.
Motoparkissa kesän viimeisellä päivällä alkoi olla tasaista 1:54 alkuista settien kierrokset, parhaan ollessa 1:52,4
Ei taida vielä riittää![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
http://www.moottoripyora.org/keskust...A4iv%C3%A4info
25. Mitkä ovat eri ajoryhmien kierrosaikarajat eri radoilla?
Alla on taulukko ohjeellisista kierrosaikahaarukoista. Hitaassa ryhmässä ei ole koskaan ylärajaa (liian hidasta aikaa). Ratapäivillä ei tarvitse tietää omaa kierrosaikaa, siirto nopeampaan on ajankohtaista kun ohitettavia on paljon ja ohi tulijoita vähän. Vastaavalla periaatteella päätellään tarve siirtyä hitaampaan ryhmään. Nopeaan ryhmään siirtymiseen ei kuitenkaan pelkkä nopea aika riitä, vaan ajolinjojen ja ajokäytöksen tulee olla loogista ja ennustettavaa.
Hidas Keskihidas Keskinopea Nopea Ahvenisto yli 1:40 - alle 1:40 - Alastaro, 3 ajovuoroa yli 1:45 - 1:32...1:45 alle 1:32 Alastaro, 4 ajovuoroa yli 1:50 1:40...1:50 1:30...1:40 alle 1:30 Botniaring (pitkä) yli 2:15 - 1:55...2:15 alle 1:55 Botniaring (lyhyt) yli 1:35 - 1:22...1:35 alle 1:22 Kemora yli 1:35 - 1:22...1:35 alle 1:22 Motopark yli 1:55 - 1:42...1:55 alle 1:42
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitos.
Tuon mukaan ja viime kesän aikoja racechronolta katsoessani, näyttäis siltä että Ahvenisto(1:39) Kemora (1:34) ja tuo Motopark menis keskiryhmän hitaaaaaaaassa päässä. Uskaltaako sinne lähtee ostelemaan lippuja vai pysynkö hitaassa?
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Viimeksi muokannut: tate66; 31.12.2016 klo 17:40. Syy: Korjauksia tekstiin
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Eikä kehittyminen tyssää ohitteluun.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Eikös alkuun ole ihan hyvä että hitaassa ryhmässä ohittelee, paikat on kuitenkin aika harvassa kun tottelee sääntöjä.
Toki itse pitäisi enempi käydä ajamassa jotta olisi viimeiset tiedot käytössä, mielestäni keskihitaan ryhmässä oli hiukan hankalampaa ohittelu ainakin fasulla (600 cm).
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ohittaminen on aina vaikeata, jos sen tekee itselleen vaikeaksi. Vehkeestä riippumatta.
Tuosta miettimistä: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1349.0
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Voihan tuota ajatella niinkin päin että ohituspaikan hakeminen on silloin helpompaa, koska koko kapasiteetti ei mene siihen että joutuu varomaan koko ajan sitä edellä menevän täysin käsittämätöntä 0-100-0 rytmin vaihtelua, joka lisäksi vaihtelee mutkasta toiseen, ja kierroksesta toiseen.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Miten on Alastarossa, millaisilla kierrosajoilla kannattaisi harkita keskihitaaseen siirtymistä, ettei sitten jää tulpaksi?
Muutama viesti ylempänä: keskihidas 1:40-1:50. Edit. Mutta paras sääntö ryhmän vaihtoon on tämä: Jos joudut ohittamaan selvästi useammin kuin sinut ohitetaan, on ryhmänvaihto ajankohtaista. Jos olet epävarma, käy nykäsemässä järkkäriä hihasta niin osaavat sitten seuraavalla setillä vilkasta ajamista tarkemmin, että onko ryhmänvaihto tarpeellista.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 03.01.2017 klo 12:36.
Superbike #7
Varmaankin hitaassa taas lähdetään, mutta viimeksi loppukaudesta näytti siltä, että alle 1:50 pysyy helposti jos ei ole ruuhkaa. Täytyneekin hieman katsella olisko mielekästä siirtyä keskihitaaseen![]()