Mihin sijoitit gps-mokkulan?
Vähänkö tuntuu hifistelyltä mutta hinnan taitaa säästää asennustyössä. Reed-putken ja etenkin magneetin asennus on aika jumppa. Eikä tuo taida paljon erottua pyörän muussa tietotekniikassa.
Hieman huvittavaa että motoristilla on 3-4 gps-vastaanotinta ajellessaan, mutta ei kerrota kellekkään.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mulla on täysin mekaaninen Osco. Muuten hyvä mutta mukana tulevat kiinnikeet on käyttö kelvottomia.
Asennus kuvia http://boy007.dy.fi
Olen kokeillut erinlaisia öljyjä ja parasta on ollut automaatti vaihteisto öljyt 80-W90
Markkinoilat löytyy all 10egen sydeemejä jossa puristat pulloa sopivasti,...
Oscossa on luotettava mekaniikka, hyvän näkönen ja helppo käyttää.
joni
---
joni
http://boy007.dy.fi
Muistathan että GPS sinällään on "passiivinen" järjestelmä.
Kuten matkaradio aikoinaan, se vaan kuuntelee. Perus GPS paikannuksessa ei laite ei ota yhteyttä satelliitteihin, eikä mihinkään, se vaan kuuntelee eri satelliitelta tulevaa signaalia ja vertaa niissä olevan aikatiedon eroja ja laskee niistä oman etäisyytensä kuuluvista satelliiteista ja kolmioi näin oman paikkansa.
Proiler ja perus gps navit ei tod näk lähetä mitään.
Navit joissa on likennetietojen tai tarkennus signaalin vastaan otto ei myöskään taida lähettää mitään paikannuksen takia.
Kännynavit yms gps sovellukset taitaa aika usein jakaa paikkatietoa "anonyymisti" palveluntarjoajalle, jos ne on päällä/jako sallittu, mut siinäkin on se teoreettinen anonyymius sekä datan hajanaisuus eri toimijoiden tietokannoissa tavallaan suojana.
Mutta esim reittejä ja gps dataa huolimattomasti jakamalla ja tyhmästi nimeämällä kyllä joku keksii tarkistaa missä oot liikkunu: http://www.voice.fi/ilmiot/suomalais...intaan/8/59461
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Kiitos tiedosta, mutta Pro-Oiler ketjussa puhutaan "hieman" laadukkaammasta ja tarkemmasta tuotteesta.
Tuo GPS mokkula on varmasti kätevä pyöriin joissa ei ole digitaalista nopeussignaalia. Jos signaali löytyy johtosarjasta niin se ei ole kovin iso työ sitä kaapata. Ainakin itselle isompi työ oli putken ja suuttimen asennus takarattaalle. Loistava laite kyllä.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Jep. Tunnen jonkin verran paikannusjärjestelmiä, ensimmäinen jonka kanssa jouduin tekemisiin oli Loran-C. En ollut ollenkaan huolissani jäljittämisestä. Huvitti vaan että noin yksinkertaiseen tehtävään käytetään noin korkeatasoista teknologiaa. Vähän kuin käyttäisi tietokonetta herätyskellona. Mutta nykyään paikannin on yksi siru, jonka valmistuskustannukset riippuvat lähinnä sen pinta-alasta.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Juu onhan se iso synti puhua muistakin vaihtoehdoista.. vaikka myönnän että ketjujen oikeaoppinen rasvaaminen ilman gps-ohjattua systeemiä on täysin mahdoton tehtävä... Pitää jatkossa vain kunnioituksella seurata teidän toimintaa ja ihmetellä miten ihmeessä kaikki eivät älyä siirtyä gps-pohjaiseen ketjujen rasvailuun..
Ainiin.. tämäkin topic olisi voitu yhdistää samaan niin voisitte yhdessä ihmetellä miksi suurenmoinen pro-oiler merkkaa tonttinsa yhtä pahasti kuin vanha harrikka.. vai onko toikin "hieman laadukaaamman" tuotteen ominaisuus ?
http://www.moottoripyora.org/keskust...-laskee-alleen
ps. itsellä ei ole mitään pro-oileria vastaan.. nämä "älä tule puhumaan muuta kun me puhutaan sentään hieman laadukkaammista tuotteista" -idiootit nyt vaan sattuvat naurattamaan![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
..kahdella sivulla peräkkäin:
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post5823712
![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
sanotaan nyt että kyllä se proileri on toiminut ihan ok ilman gps:ääkin.. toki jos hifistellä haluaapi niin sitten ei ole vaihtoehtoja.
paksumpaa öljyä laitoin omaani, niin ei roiski niin pahasti. edellinen voiteli varmasti, mutta oli hieman turhan lirua...
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ei nyt ihan täysi trolli kuitenkaan. Tuo Pro-Oilerin "alleen laskeminen" on tosiaan tunnettu ongelma ja ohjekirjassa on jopa ohjeet miten toimia:
http://www.pro-oiler.net/pdf/PO-TS.pdf2.2 There is a leak, but no air in the oil lines
Symptoms:
• Oil is leaking from the nozzle outlets
• The rate of leakage seems to be constant
Probable cause:
There is a particle of dirt stuck in the pump holding a valve open
Solution:
Blow the pump through. See 2.3 Clearing the pump
2.3 Clearing the pump
To clear a dirt particle or loosen up a sticking valve/piston
• Disconnect the oil lines
Note: plug the output line, otherwise oil will justflow out of the nozzle, and make sure the input line is higher
than the oil container- otherwise you get a syphonaction!
• Put a rag over the output of the pump, or point it into a container.
• Take an aerosol can of WD40 or equivalent penetrating oil with a spout tube
[Pumps up till April 2005, with silicone insert on the pumps inlet adapter]
– push the spout tube carefully down the inlet of thepump
– when it meets resistance, push and you will feel the intake valve move about 1mm against the spring
[Pumps after April 2005, with one-pice black rubber adapter]
– Cut a 20mm piece of oil line and push it over the end of the WD40’s red oil spout tube – it will be a tight
interference fit.
– Push the tube into the inlet adapter so that it seals (as if it were the inlet oil line)
• Give it a few shots of oil – watch out, the oil shoots out!
• Run Prime20x. The pump get quite warm and make a lot of noise - this is normal.
Mistä tiedän? No kun omakin kerran lasketteli alleen parkkipaikalla.
Itsellä tosin ei edes tuo puhdistus auttanut ja pumppu tuntui kuolevan muutenkin. Aina kun ajoi primeä monta kertaa putkeen niin pumppu vain hyytyi ja lopulta lopetti pumppaamisen. Tapahtui myös liikkeellä, eli jouduin vaihtamaan hetkeksi takaisin sprayhyn.Silloin olin pro-oileriin yhteydessä ja sain juuri nämä neuvot. Lopulta kokeilin myös paineiltaa tuloksetta. Pelkkä pumppu maksaisi 73€ mutta sain viallisen tilalle uuden ilmaiseksi. Ei kuulemma ole mikään yleinen ongelma (väitti että olen ensimmäinen... tiedä sitten). Uusi pumppu pelittää mallikkaasti ja sen kanssa sai unohtaa että ajaa ketjuvetoisella pyörällä.
![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Laitoin Pro-oilerin kiinni KTM 690 smc pyörään. Vähän oli vaikeuksia löytää kaikille palikoille paikat, kun halusin siistin asennuksen niin, ettei mitään tule näkyviin. GPS mokkulan otin mukaan pakettiin. Lopulta päädyin laittamaan RC -helikopterin header tankin säiliöksi, sen sain näkymättömiin. Pienihän se on, noin desi mutta rinnalle saa helposti toisenäsken kävin säätölenkillä, ja 15w40 öljyllä mitä sattui kaapista löytymään oli säätö ensin kolmessa, mutta lisäsin niin että alkoi tulla reippaasti liikaa mikä tapahtui vasta 10 asennolla. Sopiva lienee jossain 5-8 paikkeilla. Ohjelmointitilaan en ole mennyt eikä näytä tarvetta olevan. Syötön sai helposti kiinni ketjunohjurin pultin päähän sisäpuolelle, mistä se ei juuri näy.
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
On tää aika huimaa. Ihan insinöörimeininkiä.
Kaikki pitää hoitaa automaattisesti GPS yms. hommien kautta
Olen itsekin insinööri.
En kuitenkaan ymmärrä miksi noi manuaaliset ketjuoilerit eivät toimisi ihan hyvin normikäytössä.
Esimerkiksi toi Osco
Pitäisi vain painaa jotain nappulaa silloin tällöin.
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 26.04.2014 klo 20:30.
Pekka
Tässä onkin se pointti. Asenna kerran, unohda sitten.
kottis: kannattaa alkuun tarkkailla sitä määrää ja vaikka ketjut näyttäisi kuivilta, testaa kädellä/paperilla todellinen tilanne!
Loppujen lopuksi sen oilerin voi säätää todella pienelle syötölle niin että se sun desi riittää aina moneen tuhanteen kilometriin.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3