Mutta siis radiaalijarruille vai sivustakiinnitettäville, jollaiset kai tos FZR600:ssa kai taitaa olla?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivustakiinnitettäväthän sitten liukuu sinne suuntaan minkäpuolen männissä on vähempi kitkaa ja jos siitä kiristää pultit niin se pakottaa levyn vinoon tai sitten ne toisen puolen männät sisään, kumpi sitten antautuu eka..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuolla keinolla sain ZX9:n satulan suoraan, eikä jarru enää tarrannut.
Mielestäni satulan ja sen vastinpinnan sovite on sen verran kuitenkin tarkka, etten usko levyn vääntyvän satulan pultteja kiristettäessä. Vinoon satula osaa vasteissaan kuitenkin mennä, koska linjauksen virhe kertautuu satulan matkalla.
Edellisiä niksejä koitin mutta ei tallissa tuntunut auttavan sekään. Parin pv aikana reilu 200km ajelua auttoiNyt pyörähtää useamman kierroksen vapaana rengas ilmassa eikä lämmitä kun nimeksi levyjä jos ei jarrua käytä. Korjautui siis melkeen itsestään.. Täytynee seurailla tilannetta. Seuraavaksi ettimään mökäpönttöä. joutuukohan säätöhommiin jos änkkärin vaihtaa ? Plus mitä tälläsessä tulee moinen maksamaan ?
Terve!
Alkukesästä myin oman FZS:n, ja talliin jäi ylimääräiseksi mm. takateline(mallia DIY) ja R6:n takaiskari ja Öhlinsin jousi. Nämä voisin myydä. Tämä iskarihan sopii Fasuun pienellä sovittamisella, ja olisi parannus hieman huonoon alkuperäisiskariin. Mukaan tulee "sopivat koiranluut" ja piirustukset yläpään holkkeja varten. Öhlinsin jousi on Alkuperäistä R6:n jousta jäykempi. Iskarin pitäisi sopia myös FZS 1000:een. Eikä tässä vielä kaikki: löytyy myös sovitepala TRX850:stä varten.
Jos kiinnostaa, ota privalla yhteyttä, niin kerron lisää.
gas, grass or ass- no one rides for free
Nyt sain myös myynti-ilmoituksen tehtyä tuonne pörssin puolelle jossa linkki kuviin. Myynnissä rattaita, tavarateline, Öhlins-jousi R6:een ja koiranluut. Osat tarpeettomia, kun oman Fasun möin viime kesänä.
Viimeksi muokannut: tmo; 23.03.2016 klo 11:46.
gas, grass or ass- no one rides for free
Rallattaako muilla kuis paljon jakoketju? Ittellä ajettu 58 tuhatta ja rallatus kuulostaa kovalta. Tietty ei ole kyl vertailu kohtaa ku vasta ostin. Auttasko sen kiristimen puhistus tai jotai?
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ketju maksoi niittilukon kanssa vissiin jotain 60 euroa ja venttiilikopan tiivisteen.
Jos äänestä epävarmuutta niin yritä kysellä jos asuinpaikalta löytyisi toinen samanlainen niin pääsee vertaamaan ääniä keskenään.
Noilla kilometreillä ketjun ja kiristimen ei pitäisi olla vielä loppu.
Pitääkö ketju rallattavaa ääntä tyhjäkäynnillä mutta häviää parin tonnin nurkilla?
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Itse tuli kans tämmönen pyörä ostettua ja samaa asia pohdin että rallattaako liikaa. Ajettu on reilu 50tkm . No kävin sitten vantaan yamaha centerillä huollon puolella pyytämässä että ehtiikö joku tulla pihalle kuuntelemaan hetken ja ehtihän sieltä.
Huollon äijän mielestä kuulosti kuitenkin aivan normaalilta tälläisen koneen ääniltä.
Kiristinhän on jousella toimiva ja se ei pääse löystymään itsestään vaan aina kun kiristin kiristyy pykälän niin se ei siitä enää takaisin päin itsestään tule. Voihan sen kiristimen tietysti ottaa irti ja katsoa onko siinä vielä kiristys varaa, mutta uskoisin että kun sinullakin suunnilleen saman verran on kilometrejä takana niin huolta ei vielä ole ainakaan ketjun kunnon kanssa.
Jos pyörää on huollossa käytetty niin muistaakseni venttiilien säädössä ainakin mittaavat jakoketjun "venymän".
Suzuki GSX 1400 -02
Kawasaki VN1500 Classic -96
Yamaha FZS 600 -03
Honda CBR 600F -90
Se kiristin on kahdella kuusiokolo pultilla kiinni koneessa. Ne kun avaa niin se lähtee vetämällä ulos kolostaan. Sehän on hyvinkin yksinkertainen laite eli kun avaa sen pultin siitä päästä (olisiko ollut 12mm) niin sieltä sisältä paljastuu jousi jonka sisällä on toinen pienempi jousi. Lisäksi jousen molemmissa päissä on pienet kuulalaakerikuulat. Ainut käytännössä mikä siinä kiristimessä voi mennä vikaan on siis se että jousi kuoleentuu/väsyy ja ei jaksa enää työntää/kiristää kiristintä. Kiristimen hinta yamahalta tilattuna on mielestäni kallis reilu 170e. Honda CBR:ään kiristin maksoi hondalta 50e.
Kun kiristimen ottaa irti niin siitä ainakin näkisi sen, että onko siitä kiristimestä säätö vara loppunut. Se jousihan siis painaa sellaista "mäntää" joka kiristää ketjun. Tässä kuva samanlaisesta kiristimestä kuin minun 2003 vuosimallissa ainakin on. Eli jos tuo mäntä on jo työntynyt niin paljon ulos kuin se pystyy työntymään niin silloin taitaa ketju olla liian venynyt.
Periaatteessahan tuota pystyisi itsekin kiristämään manuaalisesti jos kiristyspykäliä on vielä jäljellä painamalla mäntää itse pykälän alaspäin, mutta vaarana on silloin, että jos se ei ollutkaan liian löysällä silloin niin sitten se menee liian kireälle ja voi rikkoa koko koneen.
Suosittelisin kuitenkin, että jos vaan löydät jonkun mp pajan tai vastaavan pyörän niin kävisi näyttämässä/kuuntelemassa onko eroja äänessä.
Suzuki GSX 1400 -02
Kawasaki VN1500 Classic -96
Yamaha FZS 600 -03
Honda CBR 600F -90
Samaa mieltä mitä Lyijy jo sanoi, lisäyksenä että ketjunkiristin on melkoisen ikävässä paikassakin ihan varoiksi katseluun.
Kannattanee hommata korjauskäsikirja ennen isompia huoltoja jos pyörä ei ole tullut tutuksi.
Pelkkä kiristin Näytti olevan jotain 122,55€ ilman rahteja.
https://www.motorcyclespareparts.eu/...in-348842.aspx
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Jep ei ois tarvista vaihtaa ketjuu mutta ääni häiritsee nii vaihtoon menee. Kiristintä ei kuulemma välttämättä tarvitse vaihtaa.
Latauksesta kysymys... Ei ehtiny lueskella onko aiheesta keskusteltu aikaisemmin...
Hain -02 fasun talvisäilytyksestä ja akku oli kuollut.. Mäkistartilla lähti käyntiin, mutta sammui melkeen heti. Uusi geeliakku Biltemasta(mitään muuta paikkaa ei ollut lähistöllä auki mistä sais akun) ja pyörä tulille. Hienosti pelittää.. Kotona sitten mittasin latauksen. Tyhjäkäynnillä ei lataa juurikaan(akkujännite ~12.4V, vähän kun antaa kierroksia, niin alkaa tulemaan oikeannäköistä jännitettä (4krpm ~13.8V). Kysymys kuuluukin, toimiiko oikein? Pikaisella nettiselailulla näyttäis muillakin olevan samantapaista käytöstä ja omassa ajossa ei tälläkään ongelmia tule kun ei tarvi ruuhkissa seistä.
FZS600 -02
Lukaiseppa tämä ketju
http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
Älä korjaa ehjää....
Morjens! Ostin neidille tollasen 2002 FZSn ja toinen keulastefa vuotaa. Samalla vaivallahan nuo varmaan huoltaa molemmat.
Kannattaako tehdä muuta kuin vaihtaa litkut ja stefat? Suosituksia, että mistä nuo kannattaisi tilata? Kannattaako edes tehdä itse vai käytänkö pajalla?
Lisäksi on pikkupulma, joka ei ajoa haittaa, mutta ärsyttää: Avaimen kun poistaa niin pyörästä nollautuu tripit ja kello. Joku piuha lienee vika paikassa, vinkkejä?
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Syksyn myötä tuli pikku ongelmaa takajarrun kanssa... Poljin painuu pohjaan ja ottaa aika hintsusti kiinni, ei lukitu edes hiekkatiellä. Kesän aikana pyörä käynyt kerran 30km/h vauhdista vasemmalla kyljellään ja kerran pihassa kaatui paikalleen oikealle kyljelleenVoisko olla ilmaa päässy järjestelmään noiden kaatumisten takia vai mikähän siellä voisi olla vikana? Josko sitä ehtis talven aikana jossain kohtaa vilkasta...
FZS600 -02
Neidin 2002 Fazerista lopetti nopeusmittari toimimisen ja sieltä alapään pyörivästä anturistahan tuli muovinipat ulos irtonaisina. Mikähän tuon osan nimi on ja mistäs noita saisi edukkaasti? Onko se kokonainen osa mittaristoon asti vai pystyykö sitä alapäätä purkamaan?
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Hei,
jos oikein ymmärsin niin etsit noita osia 14/15. Tämä siis FZS600 2002 5RT1. Tuota nro 14 googletin niin näkyi olevan ainakin jenkkilässä 100 taalan hintaan ilman rahteja ja veroja.
FJR -17
Luulen, että pärjään osalla 15. Löysinkin tuon jo itse ahkeralla googlettamisella, mutta kiitos silti vaivannäöstä.
Saas nähdä miten tuon pelkän pienen palikan vaihtaa. Ja mistä niitä nyt edes saa. Yhdessä brittifirmassa oli 4 kpl hintaan 18€ / kpl, mutta arpovat vielä että postittavatko tänne ja mihin hintaan.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Löytyyhän noita vaikka kuinka, nyt kun tajusin hakea varaosanumerolla.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Siks laitoin ton klipin että saa varaosanumeron.
Yamahallahan on tuo varaosaluettelo kotisivuillaan ja vapaasti käytettävissä.
http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
Sieltä voi löytyä ratkaisuja moniin pulmiin.
FJR -17
Sainpa aikaiseksi tätä tutkia, ilmaahan siellä oli. Nyt on nesteet vaihdettu ja taas toimii kuin ajatus. Hommasin takaiskuventtiilillä varustetun letkun ilmaukseen, mutta sen kanssa ei hommasta tullut mitään. Suora letku vaan pulloon jonka pohjalla jarrunestettä ja aina painaessa jarrua nippa auki ja nostaessa nippa kiinni niin lähti.
FZS600 -02