* Merlinin myymä ITG:n suodin on sama/samanlainen kuin rottweiler myy, päällä eri teksti maalattuna.
itse luotan enempi alumiiniseen aluslevyyn kuin muoviseen (rott), josta olen lukenut palstavalituksia murtumista.
mutta, kukin tyylillään.
* katit on vaimentimissä advessa ainakin, siinä avatun pöntön kuvassa lieriö vasemmassa päässä.
leo vincen mukana tuli se slip-on putki.
Viimeksi muokannut: Ludwig; 19.09.2016 klo 10:48.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Kevxtx oli testannut eri variaatioita noille stack pituuksille ja tuota pidettiin parhaana kombinaationa. Ja tosiaan nimenomaan se etummainen lyhyempi. Lyhyempi suppilo paransi moottorin toimintaa korkeammilla kierroksilla. Itse osa ei paljoa maksa. Ktmsmt -foorumilta löytyy ne tarinat.
Viimeksi muokannut: Striple; 17.09.2016 klo 19:06.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
http://www.motohooliganperformance.c...&product_id=93
Rajun hintaset setit voi v...u
juu, ja lisäksi näyttää olevan k&n ohut puuvillasuodin, joka ei ollenkaan vastaa paksua vaahtomuovisuodinta suodatuskyvyssä. (voi päästää roinat läpi)
siitä on "taitettu peistä" reippaasti, puolesta ja vastaan,
mutta se on ohut media, eli ei sisällä yhtä pitkää sokkeloreittiä hiekanjyvästen tarttua seinämiin kuin paksu vaahtomuovi.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Itg 65 filsu tais maksaa kaasutinexpertillä jonku 60€ ja pohjalevyn tein ite 2mm pellistä. Tiivisteet imukurkkuihin saat joko lähimmästä polttoaineen kestävää tiivisterengasta myyvästä liikkeestä tai sitten leikkaa siitä alkuperäisestä filtteristä ne reiänympärykset siihen levyn alle. Halpaa kun viina Venäjällä.
Koneen vääntöaluetta saadaan laajemmaksi kun käytetään eri pitusia suppiloita eri sylintereille. Toki maksimiväännöstä tingitään hieman, mutta mitäpäs sillä on väliä jos saa koneeseen lisää paukkua sinne mihin sitä kaivataan. Rivinelkuissahan on tyypillisesti 2 ja 3 pytyissä pidemmät imutorvet kuin 1 ja 4 pytyissä.
Superbike #7
Taidan tilata gefr levyn ja itg filtterin. Käyköhän sama pohjalevy adve ja smt? Crank case breather vissiin kannattaa vetää levystä sisään. Jos noi noin halvalla saa imupuolen, niin esim gpr slipari hommattava, kai se katillakin puhaltaa paremmin kuin vakio. Vakion putken räjäytyskuva aiheutti "myy se" reaktion prosessipuolta opiskeleelle. Joku full Arrow -setti olis hieno. Totesin muuten, että samalla vaivalla lähtee ne secondaries ja sas ja tune eculla läppärungot synkaten. Käytettyjä putkia lähes mahdoton löytää.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Käytettyjä huiluja on kyllä tosi vähän liikkeellä. Saksan eBayssä on huudettavana SMT:hen akrat + y-putki. Seuraile sitä jos ei hinta karkaa käsistä.
Pitäs käydä sama pohjalevy kaikkiin lc8n. Minä laitoin sen kampikammion huohotusletkun palloventtiilin suoraan pohjalevyn läpi Huom asennus suunta! Siitä voi sitten oman mielen mukaan tehdä jatkon suoraan imukurkkuun, ite jätin tekemättä. Siellä on senverran alipainetta että tuleva liemi kyllä imeytyy oikeaan osoitteeseen.
Edit: eipä käy muistaakseni kaasari ja ruiskun levyt keskenään, jako on erilainen.
RC8 imukurkku tilattu, maksoi paikallisessa kokonaista 4,7 €. Putsari vielä lopullisesti valitsematta. Viikon päästä asennus, ja samalla secondaries pois ja läppärukojen kalibrointi+Mapin/ohjelman vaihto. Joku tiesi että 2. Ja 3. Vaihteiden rajoitin kannattaa mapata takaisin, koska secondaries ei paikoillaan eikä rajoita, kuulemma tasaisempi. Pc ja releet reppuun ja poneja vapauttamaan. SAS jääköön vielä, ja tämä kaikki vakioputkella. Jos ois myös kattivapaa putki niin odottelisin jopa 12 hp. Nyt veikkaan et 8, mutta tasainen vääntö alhaalta ja paukkua keskelle ja ylös. Persedyno ja muiden penkitetyt kartat käytössä
Aika harvassa pyörässä löytyy näin helppoa ja halpaa viristyspotentiaalia!![]()
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Kannattaa avata se yksitie venttiili ja tarkistaa sen sisällä oleva tiiviste ettei se ole murentunut ja tuki huohotuslinjaa.
Tuo kartta kannattaa kyllä jokaiseen vakioon vaihtaa, paranee pyörä niin merkittävästi, ja pieni työ pc:llä hoitaa.
Kiitokset noista kommenteista putsarin pohjalevyn ja 1-tie venttiilin suhteen. Gefr toiselta foorumilta tarjosi alulevyn Suomeen vajaa viiskymppiä, ja esimerkit näyttivät riittävän pro:lta työn jäljeltä.
--> Rottweiler tuli kuitenkin 2nd hand
Viimeksi muokannut: Striple; 29.09.2016 klo 21:42.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Ostakee pois nuo rojut, mitkä laitoin myyntiin tuonne;
http://www.moottoripyora.org/keskust...94#post6484994
Vstrom 1000 '15
Moro taas. Pitäisi 990 SM vaihdella nuo jäähdytinnesteet. Onko mitään kikka kolmosia, vai meneekö ihan "normaalin kaavan" mukaan. Kaavojahan siis on yhtä paljon, kuin tekijöitäkin...![]()
Dukessa pitää ainakin "röyhtäyttää" järjestelmä nostamalla etupää noin puolimetriä ilmaan. En tiedä sijaitseeko smssa syyläri samalla paikalla. Muutoin ihan simppeli juttu, ropusta vanhat ulos ja uutta sisään.
Rottweiler ja muut modit todella muuttavat koneen luonnetta, ja nyt vetää todella hyvin jo 3000 rpm alkaen, kaupungissa 2500 jo ok. Tärinä hävisi lähes kokonaan, ja moottorijarru väheni, ja tuntuu melkein rivimoottorilta, paitsi väännön puolesta. Ihan eri pyörä nyt, ja joustava ja vääntävä kone ajaa. Kartta no. 20 käytössä. Vakioputki ahdistaa, mutta vasta ihan yläkierroksilla, joita ei paljoa tarvitse käyttää. Putsari muuten lisää ääntä yllättävän paljon.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Onko kukaan asentanut gipron vaihdenäyttöä 990sm? Gipron omat ohjeet, jotka ohjeistavat rosmoamaan kierroslukusignaalin sinivalkoisesta johdosta, vaikuttaisivat pätevän vaan dukeen. Ainakaan omasta sm:stä ei semmosta löydy. Googletranslaten avulla olin jostain forumilta lukevinani että sm:ssä vastaava olisi valko/pinkki. Onko kokemuksia?
EDIT:
HealTechiltä vastasivat että oikea johto on juurikin tuo valkoinen pinkillä raidalla sikäli mikäli joku pähkäilee saman asian äärellä.
Viimeksi muokannut: protoni; 06.10.2016 klo 08:30.
Hei!
Nyt kun olen Yamaha-leiristä siirtymässä ison Adven sarviin, niin kysynkin tästä isosta huollosta että maksaako se todella sen +600 euroa joka paikassa? Vai onko tämä kohtuudella itsekin tehtävissä?
Kun vertaan aiempiin pyöriin niin parhaimmillaan tuo iso huolto kahdesti kauteen on kyllä melko kovanoloinen kustannus.
Muut asiat on siinä helppoa peruskauraa, mutta venttiilinvälysten tarkistus ja koodien luku ovat ne jotka aiheuttaa hieman mietintää itselle.
Kaiken järjen mukaan noin 50 tkm ajettu LC8 pitäisi olla vasta juuri sisäänajettu. Mitä mieltä olette?
Elämäntapa motoristi.
hola.
lue tuo ketju, vaikka pitkä onkin, vaikka lopusta alkua kohti kahlaten.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...3b5&start=4110
löydät vastaukset sieltä perusjuttuihin.
600€ on älytön hinta, ei ole sen väärtti, mutta liikkeet perustelee sen purku- ja kasaustyön ajalla, kun on niin kova työ (?) josta taas seuraa helposti että sanotaan tehdyn mutta onko tehty ja kunnolla, varmaa se ei aina ole. itse olen kaikki hommat tehnyt, koska alkumetreillä jo näin että huollot helposti vain valohoitaa, tyvär.
huolto on helppo tehdä itse jos peruskalut käsissä pysyy. varaat aikaa tekemiseen, ja kysellä saa, vaikka yv:nä.
50tkm ei ole paha jos vain huollot on oikeesti tehty kunnolla.
"venttiilinvälysten tarkistus ja koodien luku":
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...382466#p382466
kun tankit ja ilmansuodinkotelo on pois, jäähdytin vedetty vähän eteenpäin, on venat helppo tarkistaa, ja myös säätää. ohjeita on tarjolla.
mitä koodeja tarkoitat? normaalisti ei lueta mitään koodeja. jos moottorin vikakoodeja, niin
ecun kanssa puuhaamiseen "tuneecu LC8" antaa tuohon ohjeita.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=6&t=24639
http://www.moottoripyora.org/keskust...262784-TuneEcu
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Pitääpä lukea nuo. Latasin englanninkielisen käyttöohjekirjan ja olin katsovinani siitä että koodit luetaan aina tässä isossa huollossa. Täytyy hommata itselle se kaapeli ja sovellus jotta onnistuu ihan itse sekin.
Huollon hinta tosiaankin tuntuu karmealle! Minun kilometrikertymällämse voisi tarkoittaa jopa kahdesti vuoteen tuo reilu kuussatku jättää tiskille joka on liikaa kun vertaa aiempien pyörien huolto- ja ylläpitokustannuksiin. Ja onhan se vähän niinkin, että on hyvä tuntea vehkeensä kun tuolla kaakana reissussa itsekseen seikkailee. Jos jotain ongelmia tulisi niin ei ole heti sormi suussa.
Ja hyvä tietää että näitä tarkempiakin neuvoja saa täältä muila harrastajilta.
Elämäntapa motoristi.
Terve kaikille !
Viitseiskö kukaan teistä ottaa tankinkorkkia irti ja napata valokuvan tankin täyttöaukosta SMT 990 mallista ?
Kiitos jo ennakkoon hänelle joka viitsii.
E: Asia selvis jo , ei tartte kuvata enää.
Viimeksi muokannut: Pave; 07.11.2016 klo 17:32.
2017 R1200GS Rallye
Mulla saattas tulla myyntiin 2010 SMT 990 45tkm ajettuna. Orkkis ja geelipenkillä. Wingisin putkilla keskijalalla ja on kaffa lämppäritkin.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Varmaan lynkataan kun sanon, mutta itselle jäi viimekesän koeajoista sellainen maku että enpä vaihtaisi SMT:tä tuohon GT. Vaikkakin moottori oli tietysti reilusti riskimpi ja parempi, niin oli hieman tylsä ajettava vs. SMT.
Tosin en kyllä huolisi 1290 Dukestakaan muuta kuin moottorin omaan supermotoon.![]()
Supermoto