Sivu: 38 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1111:stä 1140:een 1335:sta
  1. #1111
    Tämänhän voisi päättää tällä erää hieman filosofisesti.

    Mopon ohjaaminen on vähän kuin elämä.

    Ei voi täysin elää vetämättä ja työntämättä.....
    se on välillä väistämätön juttu elämän jatkumisen kannalta.....
    ja välillä se on ihan paikallaan.

    Elämän arki ei kuitenkaan ole pelkkää hääyönä jynssäämistä.....
    Aika paljon pienemmin elein ja keinoin mennään ja silti homma toimii.....
    ja aika pitkälti juuri siksi .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  2. #1112
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Kliffa asenne ihmisellä joka esiintyy ajokouluttajana...

    -jp-
    Niin no, tavallaan noinkin - miten tuon sitten haluaakaan ymmärtää... Kyllähän tuollainen äärirajoilla ajelu maantiellä on ihan helvetin hölmöä, ei siitä mihinkään pääse. Hölmö olen joskus minäkin, vuosien karttuessa sitä vaan hieman rauhoittuu
    1300 Gessu
  3. #1113
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    Kylhän toi työntö-ohjaus alemmilla nopeuksilla aika helposti toimii, mutta kovemmassa vauhdissa se on vähän haastavampi mielestäni, kun kallistaminen tuntuu luonnollisemmalta ja mukavammalta. Myöskin pyörän nopeudesta johtuen voimaakin pitää kait käyttää enemmän? Ja ainakin itestä tuntuu, että kovemmassa vauhdissa on helpompi vetää ku työntää


    Oliskohan vaan kin että mitä lujempaa ajetaan, niin sen heikommin vartalon liikkeet vaikuttaa yhtään mihinkään. Toki tankoa pitää tosissaan kääntää ja työntää kun on raskassoutuinen mopo ja paljon vauhtia.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #1114
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Pyörät ja naiset kellistetään puhumalla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #1115
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pyörät ja naiset kellistetään puhumalla.
    Lisäksi vetämisen ja työntämisen pitää olla oikeassa suhteessa, sillä muuten ei tuu hommista mitään.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  6. #1116
    ja jollei ensin työnnä, ei pääse vetämäänkään..
  7. #1117
    Universaalista näkökulmasta katsoen vastaohjaus aiheuttaa huolestumista suunniteltaessa hiusten halkomiseksi osoittautunutta geneerisyyttä.

    Keskeiset ideologiset periaatteet osoittavat, että työntöohjaus järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja.

    Käytännön täytyy turvautua tarkoituksenmukaisiin keinoihin, jos painonsiirto näyttää todeksi laajentuvia ja uusia induktiivisia menetelmiä.

    Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta hyrrävoima ennakoi osaltaan tahojen yhteistyön kariutumisesta aiheutuvia hyökyaaltoja sektorilla.
    :
    Todellisuudessa Bone järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä. Ei sovi unohtaa, että Pekka auttaa käyttäjää ymmärtämään asianosaisiin kohdistuvia ongelmia.

    Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että Delvac havainnollistaa malliamme sekä peräänkuulutettua lakonisuutta.

    Puppulausegeneraattorilla

    Saa poistaa/siirtää paskanjauhantaan
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  8. #1118
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pyörät ja naiset kellistetään puhumalla.
    No pöh. Kyykkykuskeillahan riittää kun vähän lihaksia jännittää niin pirkot on kuumana ja mopokin menee suoraa petäjään.

    Homosohvailijat yms. sitten erikseen, paskamahoilla on oltava puhelahjoja että hallitut kaadot onnistuvat.
    Supermoto
  9. #1119
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    paskamahoilla on oltava puhelahjoja että hallitut kaadot onnistuvat.
    I salute you, Sir. Miksen itse tätä keksinyt?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  10. #1120
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti

    Puppulausegeneraattorilla

    Saa poistaa/siirtää paskanjauhantaan
    Tässä oli muuten enempi tolkkua kuin Bonen postauksissa.
    Superbike #7
  11. #1121
    Loppuunkaluttu aihe, mutta...

    Täytyy nyt myöntää, että uudella XR:llä ajellessa vastaohjausta ei oikeastaan tajua tekevänsäkään - se kun tuntuu taipuvan mutkiin ajatuksen voimalla - ja katseella. Aivan käsittämätön ero verrattuna noihin aiempiin isoihin sport-touringeihin.
    No, väistö ei kyllä ilman alitajunnassa olevaa tuuppausta onnistuisi tälläkään..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 16.06.2016 klo 21:42.
    1300 Gessu
  12. #1122
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Universaalista näkökulmasta katsoen vastaohjaus aiheuttaa huolestumista suunniteltaessa hiusten halkomiseksi osoittautunutta geneerisyyttä.

    Puppulausegeneraattorilla

    Saa poistaa/siirtää paskanjauhantaan
    Eikä saa poistaa, tämä on hyvä.
    Pekka
  13. #1123
    Tolkkua, kredibiliteettiä ja kompetenssiä löytyy myös sillä, ei mitenkään harvinaisella kaverilla,
    joka edelleen vastailee soivaan puhelimeensa rautakaupan kassajonossa.......

    Kysymykseen: Misä sä ole ?

    "Realiaikainen positioni kotimaisen rautakauppaketjun vähittäismyymälässä
    indikoi piakkoin tapahtuvaa kaupallista transaktiota" .

    Tämän kaverin kanssa ei todellakaan kannata keskustella Korkeasaaren Karhulinnan edessä
    siitä, paskooko karhu metsään????

    Tyhmähän olet, jos moista lähdet sössöttämään .
    Siinä tulee heti koordinaatistoista ja kuvannettuista aineistoista "faktaa naamalle"......

    Että ei raukka nyt ymmärrä mistään mitään.....
    Helsingissä ollaan, Korkeasaaressa, eläintarhassa..... eikä tässä ole kuin betonia, kiveä ja
    muutama kannontapainen lojumassa.......

    VAI METSÄÄN

    HAH!..... KARHU MIHINKÄÄN METSÄÄN PASKO! ViTTU MIKÄ IDIOOTTI

    Näinhän tää ketju on aika pitkälle mennyt .

    .....sen jälkeen kun on todettu, että vastaohjaus sinällään on "hädän hetkellä" ja "agressiivisessa"
    ajamisessa "se" ohjaustapa jolla selviydytään kun kyyti ja tilanne sitä alkaa vaatimaan.

    Aika pitkälle tilanne on ollut myös se, että ollaan seisty Korkeasaaressa TYHJÄN Karhulinnan edessä .

    Mistäs me sitten puhuttiinkaan..... ohjaamisesta, sihteerin panemisesta, karhun paskomisesta .

    Saiko joku? Niile jotka ei: Jos meinaa ajaa, ohjaaminen sujuu huonosti ilman ohjaajaa.
    Ei se karhun paskakaan purista itseään ulos karhusta, tarvitaan siihen hommaan karhu.
    Sihteeri voi kyllä panna itseään, mutta mistäs me sitten oikeastaan puhutaan...? .

    Taitaa "paneminen" asian kontekstissa sisältää aika paljon muutakin.......
    vaikka hädän hetkellä sihteerillä se "omatoimisuus" onkin ainoa toimiva ratkaisu .

    Että näin..... ja nyt lopultakin lomille.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #1124
    En mä tiedä. Joskus menee ihan ittekseen ja joskus ei mikään tunnu onnistuvan, tässäkään lajissa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  15. #1125
    Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei. Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei. Joskus mä teen ja toisinaan taas en. Fiilaan ja höylään ja vastaohjaan vain.
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  16. #1126
    Rakastan tätä ketjua.

    P.S. Mikä tää Delvac-juttu oikein on ku kaikki sitä viljelee?
  17. #1127
    Lainaa AVJ kirjoitti Katso viesti
    Rakastan tätä ketjua.

    P.S. Mikä tää Delvac-juttu oikein on ku kaikki sitä viljelee?
    Tuossa 86 sivua pitkä selitysketju: Mobil Delvac.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  18. #1128
    Mites kun ajelen välillä sivuvaunulla niin pitäiskö mun vastaohjata vai ohjata vasta sitten kun on tarve?
  19. #1129
    Annat mennä vaan .

    Kun menee pieleen, sen kyllä huomaa.....
    ja kannattaa kokeilla jotain muuta konstia.

    Ihan vaan.... taas kertauksena:

    Kukaan ei tee mitään väärin, kaikki on tehty ihan oikein,
    prosessi on kunnossa, mutta homma ei vaan pelitä..... "sihteeri joutuu onanoimaan" .

    Silloin voi olla varma, että olet tekemisissä insinöörien/teoreetikkojen kanssa .

    Isäntä laskee jo kolmatta viikkoa oikeaa "kohtauskulmaa" ja "iskun pituutta".... planeettojen asentoja......
    ties mitä M.O.T..... ei "mikä on tutkittava"..... vaan Mikä On ainoa Totuus kontekstissa.....
    aivaimenreiästä kuikuiltuna .

    Tuon kolmen viikon aikana emanta käy alakerran "Ramin" luona hoitamassa asiansa...... kuntoon....
    ja sitten "useampi etunimi lienee turva sen"..... "hiukset hiharat kuin alakerran Ramilla"..... ja silleen .

    Näin se homma etenee.... oikeesti
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #1130
    Lainaa nieppi kirjoitti Katso viesti
    Mites kun ajelen välillä sivuvaunulla niin pitäiskö mun vastaohjata vai ohjata vasta sitten kun on tarve?
    Jos vedät sladissa niin tiedät mitä teet.
    Aja muuten kuin autolla.
    Pekka
  21. #1131
    Välirauha rikkoutukoon - otetaan vastaohjaus taas framille lähes vuoden asemasodan jälkeen!

    Ajoin crossienskalla eritasoliittymän tiukkaa kurvia kohti isoa tietä vauhdilla 50...60 km/h. Sain jostain päähäni kokeilla "myötä"- ja vastaohjausta. Ja katso - pyörä totteli nöyrästi kumpaakin ohjaustapaa.

    Vastaohjauksella pyörä kallistui voimakkaammin sisäkurvin puolelle ja "myötäohjauksella" (siis etupyörää kääntäen siihen suuntaan minne haluaa pyörän kulkevan) pyörä vähensi kallistumistaan mutta kaartoi kuitenkin hallitusti sinne minne pitikin.

    Asfalttipyöräni tottelee myötäohjausta jonnekin nopeuteen 30 km/h, minkä jälkeen vastaohjaus on tapa jolla kaartamista hallitaan.
  22. #1132
    Jaahas, aloitetaanko sitä taas alusta, tähän voisi linkittää ketjun ensimmäisen viestin niin välttyy siltä että käydään kaikki taas uudestaan läpi.

    Lyhyesti: Ei ole mitään "myötäohjausta". Teet vastaohjauksen joko tietoisesti tai enemmän/vähemmän sitä tiedostamatta. Jälkimmäinen saattaa tuntua "myötäohjaukselta" mutta oikeasti sekin vaatii pienen vastaohjauksen. Nyt voi ajatella että painopistettä siirtämällä voi "myötäohjata", mutta kun edes painopisteen siirtäminen sivusuunnassa ei onnistu ilman pientä vastaohjausta. Se vaan tapahtuu lähes huomaamatta.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  23. #1133
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Superbike #7
  24. #1134
    Tarkkailin eturenkaan kääntökulmaa.

    Vastaohjatessa renkaan kääntökulma oli poispäin kaartosuunnasta. Vastaavasti myötäohjatessa kääntökulma oli kaartamisen suuntaan. Toivottavasti tämä asia tuli nyt tällä lausumalla selväksi, eikä minun tarvitse sitä enempää jankata.
  25. #1135
    No sinne päin tietenkin ohjataan mihin halutaan mennä. Kuka sitä nyt väärään suuntaan. Tsiisus. Nyt ei kyllä huvita yhtään mikään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  26. #1136
    Kannattaa miettiä valmiiksi mihin suuntaan tangosta kiskoo. Motoparkin shikaanissa saattaa tulla kiire jos kovin kauan joutuu miettimään työntö, vasta vai veto ja mihin suuntaan. Bussipysäkilläkin saattaa olla ohjelmaa. Ja jopa ihan katuajossakin...

    En kyllä muista koskaan miettineeni mihin suuntaan mopon sarvia vääntelen, mutta sinne on aina menty mihin on katsekin ollut suunnattuna. Tosin nyt ilman moottoroitua kaksipyöräistä, joten on aikaa ajella täällä foorumilla.

    Jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  27. #1137
    Lainaa jakez kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa miettiä valmiiksi mihin suuntaan tangosta kiskoo. Motoparkin shikaanissa saattaa tulla kiire jos kovin kauan joutuu miettimään työntö, vasta vai veto ja mihin suuntaan. Bussipysäkilläkin saattaa olla ohjelmaa. Ja jopa ihan katuajossakin...

    Jake
    Nykyään on katsos älypuhelimet, pelit ja pensselit, joten voi tiukan paikan tullen nopeasti katsoa netistä, mihin suuntaan olisi hyvä vääntää. Radallekaan ei ole mitään asiaa ennen Juhannusta tällaisilla munankutistuskeleillä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #1138
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Asfalttipyöräni tottelee myötäohjausta jonnekin nopeuteen 30 km/h, minkä jälkeen vastaohjaus on tapa jolla kaartamista hallitaan.
    Selvä homma. Kiitos tiedosta.
    Klik
    Pekka
  29. #1139
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Nykyään on katsos älypuhelimet, pelit ja pensselit, joten voi tiukan paikan tullen nopeasti katsoa netistä, mihin suuntaan olisi hyvä vääntää. Radallekaan ei ole mitään asiaa ennen Juhannusta tällaisilla munankutistuskeleillä.
    Täytyykin ladata joku sovellus, josta voi tiukan paikan tullen asian varmistaa. Ihan vaan varmuuden vuoksi jos tulee vielä joskus mopo hankittua.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  30.  
  31. #1140
    Katsoin mielenkiinnolla tuota videota.

    Eli kuljettaja tekee ensin vastaohjauksen, minkä seurauksena pyörä tunnetusti kallistuu. Sen jälkeen kuski välittömästi kääntää myötäohjaukselle.

    Se että yksi tapa toimii, ei vielä tarkoita sitä että se olisi ainoa toimiva tapa.

    Toivoisin että pekkavee pinnistäisi tämän kerran, jotta saataisiin asiallinen keskustelu aikaan.
Sivu: 38 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen