Tämänhän voisi päättää tällä erää hieman filosofisesti.
Mopon ohjaaminen on vähän kuin elämä.
Ei voi täysin elää vetämättä ja työntämättä.....
se on välillä väistämätön juttu elämän jatkumisen kannalta.....
ja välillä se on ihan paikallaan.
Elämän arki ei kuitenkaan ole pelkkää hääyönä jynssäämistä.....
Aika paljon pienemmin elein ja keinoin mennään ja silti homma toimii.....
ja aika pitkälti juuri siksi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Pyörät ja naiset kellistetään puhumalla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Universaalista näkökulmasta katsoen vastaohjaus aiheuttaa huolestumista suunniteltaessa hiusten halkomiseksi osoittautunutta geneerisyyttä.
Keskeiset ideologiset periaatteet osoittavat, että työntöohjaus järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja.
Käytännön täytyy turvautua tarkoituksenmukaisiin keinoihin, jos painonsiirto näyttää todeksi laajentuvia ja uusia induktiivisia menetelmiä.
Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta hyrrävoima ennakoi osaltaan tahojen yhteistyön kariutumisesta aiheutuvia hyökyaaltoja sektorilla.
:
Todellisuudessa Bone järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä. Ei sovi unohtaa, että Pekka auttaa käyttäjää ymmärtämään asianosaisiin kohdistuvia ongelmia.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että Delvac havainnollistaa malliamme sekä peräänkuulutettua lakonisuutta.
Puppulausegeneraattorilla
Saa poistaa/siirtää paskanjauhantaan
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Loppuunkaluttu aihe, mutta...
Täytyy nyt myöntää, että uudella XR:llä ajellessa vastaohjausta ei oikeastaan tajua tekevänsäkään - se kun tuntuu taipuvan mutkiin ajatuksen voimalla - ja katseella. Aivan käsittämätön ero verrattuna noihin aiempiin isoihin sport-touringeihin.
No, väistö ei kyllä ilman alitajunnassa olevaa tuuppausta onnistuisi tälläkään..![]()
Viimeksi muokannut: J@ck; 16.06.2016 klo 21:42.
1300 Gessu
Tolkkua, kredibiliteettiä ja kompetenssiä löytyy myös sillä, ei mitenkään harvinaisella kaverilla,
joka edelleen vastailee soivaan puhelimeensa rautakaupan kassajonossa.......
Kysymykseen: Misä sä ole ?
"Realiaikainen positioni kotimaisen rautakauppaketjun vähittäismyymälässä
indikoi piakkoin tapahtuvaa kaupallista transaktiota".
Tämän kaverin kanssa ei todellakaan kannata keskustella Korkeasaaren Karhulinnan edessä
siitä, paskooko karhu metsään????
Tyhmähän olet, jos moista lähdet sössöttämään.
Siinä tulee heti koordinaatistoista ja kuvannettuista aineistoista "faktaa naamalle"......
Että ei raukka nyt ymmärrä mistään mitään.....
Helsingissä ollaan, Korkeasaaressa, eläintarhassa..... eikä tässä ole kuin betonia, kiveä ja
muutama kannontapainen lojumassa.......
VAI METSÄÄN
HAH!..... KARHU MIHINKÄÄN METSÄÄN PASKO! ViTTU MIKÄ IDIOOTTI
Näinhän tää ketju on aika pitkälle mennyt.
.....sen jälkeen kun on todettu, että vastaohjaus sinällään on "hädän hetkellä" ja "agressiivisessa"
ajamisessa "se" ohjaustapa jolla selviydytään kun kyyti ja tilanne sitä alkaa vaatimaan.
Aika pitkälle tilanne on ollut myös se, että ollaan seisty Korkeasaaressa TYHJÄN Karhulinnan edessä.
Mistäs me sitten puhuttiinkaan..... ohjaamisesta, sihteerin panemisesta, karhun paskomisesta.
Saiko joku? Niile jotka ei: Jos meinaa ajaa, ohjaaminen sujuu huonosti ilman ohjaajaa.
Ei se karhun paskakaan purista itseään ulos karhusta, tarvitaan siihen hommaan karhu.
Sihteeri voi kyllä panna itseään, mutta mistäs me sitten oikeastaan puhutaan...?.
Taitaa "paneminen" asian kontekstissa sisältää aika paljon muutakin.......
vaikka hädän hetkellä sihteerillä se "omatoimisuus" onkin ainoa toimiva ratkaisu.
Että näin..... ja nyt lopultakin lomille.![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
En mä tiedä. Joskus menee ihan ittekseen ja joskus ei mikään tunnu onnistuvan, tässäkään lajissa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei. Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei. Joskus mä teen ja toisinaan taas en. Fiilaan ja höylään ja vastaohjaan vain.
"Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
Rakastan tätä ketjua.
P.S. Mikä tää Delvac-juttu oikein on ku kaikki sitä viljelee?
Tuossa 86 sivua pitkä selitysketju: Mobil Delvac.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mites kun ajelen välillä sivuvaunulla niin pitäiskö mun vastaohjata vai ohjata vasta sitten kun on tarve?
Annat mennä vaan.
Kun menee pieleen, sen kyllä huomaa.....
ja kannattaa kokeilla jotain muuta konstia.
Ihan vaan.... taas kertauksena:
Kukaan ei tee mitään väärin, kaikki on tehty ihan oikein,
prosessi on kunnossa, mutta homma ei vaan pelitä..... "sihteeri joutuu onanoimaan".
Silloin voi olla varma, että olet tekemisissä insinöörien/teoreetikkojen kanssa.
Isäntä laskee jo kolmatta viikkoa oikeaa "kohtauskulmaa" ja "iskun pituutta".... planeettojen asentoja......
ties mitä M.O.T..... ei "mikä on tutkittava"..... vaan Mikä On ainoa Totuus kontekstissa.....
aivaimenreiästä kuikuiltuna.
Tuon kolmen viikon aikana emanta käy alakerran "Ramin" luona hoitamassa asiansa...... kuntoon....
ja sitten "useampi etunimi lienee turva sen"..... "hiukset hiharat kuin alakerran Ramilla"..... ja silleen.
Näin se homma etenee.... oikeesti![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Välirauha rikkoutukoon - otetaan vastaohjaus taas framille lähes vuoden asemasodan jälkeen!
Ajoin crossienskalla eritasoliittymän tiukkaa kurvia kohti isoa tietä vauhdilla 50...60 km/h. Sain jostain päähäni kokeilla "myötä"- ja vastaohjausta. Ja katso - pyörä totteli nöyrästi kumpaakin ohjaustapaa.
Vastaohjauksella pyörä kallistui voimakkaammin sisäkurvin puolelle ja "myötäohjauksella" (siis etupyörää kääntäen siihen suuntaan minne haluaa pyörän kulkevan) pyörä vähensi kallistumistaan mutta kaartoi kuitenkin hallitusti sinne minne pitikin.
Asfalttipyöräni tottelee myötäohjausta jonnekin nopeuteen 30 km/h, minkä jälkeen vastaohjaus on tapa jolla kaartamista hallitaan.
Jaahas, aloitetaanko sitä taas alusta, tähän voisi linkittää ketjun ensimmäisen viestin niin välttyy siltä että käydään kaikki taas uudestaan läpi.
Lyhyesti: Ei ole mitään "myötäohjausta". Teet vastaohjauksen joko tietoisesti tai enemmän/vähemmän sitä tiedostamatta. Jälkimmäinen saattaa tuntua "myötäohjaukselta" mutta oikeasti sekin vaatii pienen vastaohjauksen. Nyt voi ajatella että painopistettä siirtämällä voi "myötäohjata", mutta kun edes painopisteen siirtäminen sivusuunnassa ei onnistu ilman pientä vastaohjausta. Se vaan tapahtuu lähes huomaamatta.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Tarkkailin eturenkaan kääntökulmaa.
Vastaohjatessa renkaan kääntökulma oli poispäin kaartosuunnasta. Vastaavasti myötäohjatessa kääntökulma oli kaartamisen suuntaan. Toivottavasti tämä asia tuli nyt tällä lausumalla selväksi, eikä minun tarvitse sitä enempää jankata.
No sinne päin tietenkin ohjataan mihin halutaan mennä. Kuka sitä nyt väärään suuntaan. Tsiisus. Nyt ei kyllä huvita yhtään mikään.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kannattaa miettiä valmiiksi mihin suuntaan tangosta kiskoo. Motoparkin shikaanissa saattaa tulla kiire jos kovin kauan joutuu miettimään työntö, vasta vai veto ja mihin suuntaan. Bussipysäkilläkin saattaa olla ohjelmaa. Ja jopa ihan katuajossakin...
En kyllä muista koskaan miettineeni mihin suuntaan mopon sarvia vääntelen, mutta sinne on aina menty mihin on katsekin ollut suunnattuna. Tosin nyt ilman moottoroitua kaksipyöräistä, joten on aikaa ajella täällä foorumilla.
Jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Selvä homma. Kiitos tiedosta.
Klik
Pekka
Katsoin mielenkiinnolla tuota videota.
Eli kuljettaja tekee ensin vastaohjauksen, minkä seurauksena pyörä tunnetusti kallistuu. Sen jälkeen kuski välittömästi kääntää myötäohjaukselle.
Se että yksi tapa toimii, ei vielä tarkoita sitä että se olisi ainoa toimiva tapa.
Toivoisin että pekkavee pinnistäisi tämän kerran, jotta saataisiin asiallinen keskustelu aikaan.