Tulihan se pyörä haettua huollostakinja tien päälle mieli tekis
mutta hittolainen kun lykkäs kunnon lentsun niin ei pääse edes laittaan mopoa kasaan...
no jos vaikka viikonloppuna, laitan sitten kuvan kun on (ja oon) kuosissa![]()
Kurapaukutin
Tänään tuli kausi avattua mutta vielä on säädöissä hakemista kun pysähtyessä tuppaa sammumaan mutta muuten vetää paljon paremmin kuin syksyllä. Ja tyhjäkäynti on hyvin heikko.
Toinen uusista etuvilkuistakin lakkasi toimimasta heti toisessa risteyksessä.
Jospa tämä tästä kunhan saa pyörän kuivaksi lumimyräkän aiheuttaman koskeuden jäljiltä
.
Tuli käytyä kanssa ajaan muutaman kilsan testiajo talven ropausten jälkeen kun täälläpäin on ollut oikein hyvä "kevät-talven" kelit. Että jos se kevät tästä vielä kumminkin tulis niin sitä vois vapun aikoihin ottais mopon sitten ihan oikeastikin ajoon.
Vielä vaan meinaa pikkasen ruveta puputtamaan tuolla 1500-4000 kierroksilla, tarvii vähän semmosta kierrosten herättelyä ja herkistelyä, ja moottorijarrutuksessa polttaa vähän turhankin komiasti putkessa. Vähän niinkuin joku pytty ei oikein lähtis täysillä peliin? Tyhjäkäynnillä ja kovilla kierroksilla ihan ok.
Täytyy ensin vähän aikaa ajella ja katella että jos se on sitä talviseisonnan jälkeistä alkukankeutta? Semmostakin on kuulema ilmennyt.
Murjaanien kuningas!
Ite ajattelin käydä ehkä torstaina korkkaamassa kauden...
Mutta tuo käynti ongelma voisi viitata venttiilivikaan, eli pääsee vähän vuotamaan. Näin ainakin huollossa mulle selitettiin vähän saman tyylistä vikaa.
Mulla tuli otettua rajoittimet kaasarista pois ja kylläpä tuntuu kiertävän nätisti!
Kurapaukutin
Ei kait noissa venttiileissä vikaa ole kun syksyllä tuota ongelmaa ei ollut. Kaikki viat on ihan itse täällä omassa talvihuollossa tehty.
Tarkistin synkkamittareilla uudestaan säädöt ja perseelläänhän ne oli. Mulla on sellaiset kaksimittariset vehkeet ja kun käänsin koemielessä imuletkut ristiin niin eipä ne ollutkaan balanssissa. Mittarit näyttää eri lukemat samasta pytystä. Ja kun oon säätänyt kaasarit ihan ohjeen mukaan: 1/2 , 3/4 ja 2/3 pareittain, niin päin v...ttuahan se on tietenkin mennyt. Eli paskan myivät!
Eli täytyy käyttää synkkaamassa lopullisesti balanssiin jossain missä on ehjät mittarit.
Missäs niissä kaasareissa on ne rajoittimet?
Viimeksi muokannut: trj; 11.04.2012 klo 18:34.
Murjaanien kuningas!
No katoppas mokomaa. Nappasin sitten itse kanssa ne pois. Kalibroin noi omat synkkamittarit kun niissä näyttii olevan säädöt, ja nyt näyttää just samat lukemat ja säädin sitten kaasarit uudestaan. Nyt käyntiviat korjaantui täysin.
Ja minä kun kerkesinkin jo ihmettelemään kun entisessä suzukissa oli samanlaiset kaasarit, ja eikä niiden luistikoteloissa tuommosta tuttia ollut mikä rajoittaa luistin nousua. Ei käynyt tosiaan edes mielessäkään että ne rajoittais luistia. Näköjään tuo tutti on vaan liimattu alkuperäisen jousiohjurin päälle.
Ootko käyny testaamassa miten noiden poisto käytännössä vaikuttaa? Tapahtuuko muuta kuin että imuäänet kasvaa? Ja kuinkahan täyden kaasun seokset, ettei menis liian laihalle? Täytyypä käydä itse kanssa perse-dynolla testaamassa sitten kun kelit antaa myöten.
Mitähän muita rajoittimia näistä eu-versioista löytyy millä tuota tehoa on pienennety tuosta us-mallista?
Viimeksi muokannut: trj; 14.04.2012 klo 17:18.
Murjaanien kuningas!
Kävin just avaamassa kauden pienellä lenkillä ja hyvinhän se tuntui pelaavan!
Ainoa vaan että kotiin päästyä ei oikein tyhjäkäynnillä pysyny enää käynnissä... Pitänee moiettiä asiaa vähän ja kysellä huollosta missä käytin. Myös nopeusmittari ei oikein pelannut enää, näytti mitä sattuu.
Mites teillä nuo kierrokset on 100 ja 80 vauhissa? Ihan vain että tietää ajella rajoitusten mukaan ennen kuin saa mittarin toimimaan...
G mallia ei ole muuten rajoitettu kuin kaasareista, mutta kuten esimerkiksi Bandit jossa on täysin sama kone on rajoitettu pakoputkesta, siksipä monet vaihtavatkin vapaammin virtaavan pöntön...
Kurapaukutin
Kai sitä pitää tännekin ilmoittautua, kun tuollainen iso G vuodelta-94 tuonne talliin rantautui vuodenvaihteessa. Eli yksi lisää taas Suomen kamaralla ja tällä kertaa Ruotsista tuotuna. Katteet ja laukut löytyy mitä täällä aiemmin kovasti kyseltiin ja mikäs siinä jos vaikka koko härvelinkin tuolta joku haluais hakea. Joku pienempi customi viehättäis emäntää enemmän kuin tuo malmikasa ja olis kai sellainen helpompi harjoittelupyöräksi muutenkin. Itse kyllä pidän laitteesta, mutta lopulta taitaa olla intressit muualla ja pitäisin siitä enemmän nakuversiona. Tyypillistä alakierrosnuhaa tuntuu olevan, lieneekö kylmien ilmojen syytä...
olinkin jo kokonaan unohtanut nuo "rajoittimet" tuommoset tais olla mullakin paikallaan ja pyörässa banditin kaasarit...
jääkös sinne kansiin minkäänlaista ohjuria sille jouselle jos nuo napsii poies?
..ja jos siellä alla on toinen ohjuri niin milläs olet irroittanut noin nätisti tuon rajoittimen?
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Ne on laitettu liimalla kiinni siihen kanteen sen tuttilautasen pohjasta. Itse onnistuin saamaan ne irti ensin varovasti kauttaaltaan tasapäisellä ruuvimeisselillä juuresta kammeten että liima alkoi antamaan pienen rutinan säestämänä vähitellen periksi. Sitten laitoin ne siitä tutista kannen ruuvipenkkiin kiinni ja aloin hitaasti ja varovasti heiluttelemaan irti. Kannattaa tehdä se irrotus ihan ajan ja maltin kanssa ettei se koko kansi halkea.
Kahdesta kannesta ne irtosi melko helposti kun niissä ei näyttänyt olevan kovin paljoa liimaa, mutta parissa kannessa sitten oli vähän reilummin ja irrotuksen sai tehdä hitaasti ja hartaasti.
Sen irto-osan alla löytyy sitten toinen jousiohjuri.
Murjaanien kuningas!
Kiitos vinkistä pitänee kokeilla irroitusta vaikka noin!tarkoitus olikin jos vaan kerkiääpi niin loppuviikosta asennella nuo kahvanlämppärit mitkä tuli parivuotta sitten hankittua siinä samalla kun ottaa tankin pois niin vois kokeilla tsekata nuo tutit pois!
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Aijai, kyllä alkaa kelit olemaan sellaisia että maantie kutsuu ja kovaa...Ei vaan pääse rullaamaan kaduille ennen ensi kuun loppua kun palaan Suomeen...
Siis rajoitin kaasarissa? Kertokaapa nyt vähän yksinkertaisemmalle että vaikuttaako rajoittimen poistaminen olennaisesti käyntiin ja kulkemiseen? Eli maksaako vaivaa?
Paljonko muuten tuollaisen tankin maalaaminen suunnilleen maksaa? Tekisi niin mieli maalauttaa tankki ja muoviosat mattamustaksi ja samalla pääsisi eroon 90-lukua henkivistä SUZUKI-teksteistä.
Eipä kait tuossa mitään radikaalia ole kulkemisen suhteen tapahtunut?
Hankala sanoa kun joka keväthän se tuntuu eka ajelulla siltä että mopo olis piristynyt talven mittaan, ja sitten joka syksy saakin potkia jo lisää vauhtia.
Kyllähän ne rajoittimet toki vähän rajoittaa luistin nousua. Semmoset 5-6 mm?
Paljonko on vaikutusta? En tiiä? Ainakin jonkinlaista lumelääkettä luulosairaille.![]()
Murjaanien kuningas!
Auttakaahan avutonta, pitäs saada kaasarit synkranoitua ja siihen tarviisi saada ohjeistusta. Missä järjestyksessä kaasarit tulee synkranoida vai onko sillä mitään merkitystä? Jos joku vaivautuu vääntämään rautalankaa tämän asian tiimoilta niin olisin kovin kiitollinen.
Toinen asia on seokset kun nyt ainakin tyhjäkäynnillä käy melko rikkaalla kun bensa haisee tosin tuo varmaan johtuu neulojen nostosta.
Muuten Pyörä toimii kuin ihmismieli ja kohta on ensimmäinen tonni takana.
.
Lueppa tuolta, jos vaikka apuja löytyisi: http://www.moottoripyora.org/keskust...itten-synkkaus
Nopeusmittarin toimimattomuus paikallistettu.
On mennyt pyörittäjä, mutta ongelmaksi muodostui se etten oikein löytänyt mistä tilata uuden.
Olisiko ehdotuksia?
Kurapaukutin
Jostain pitäisi itsekin löytää kierroslukuvaijerin pyörittäjä GS850G:n. Ilmoittakaa ihmeessä jos sellaisia jostain saa!
Kannatta kysyä suoraan suzukilta vaikka jonkun liikkeen kautta jolla edustus niin säästää postikulutkin ja jos ei löydy niin ksi hyväksi havaittu paikka harvinaisillekkin osille on http://www.cmsnl.com/
oliskos tuossa ollu osa (vuosimallieroja en toki tunne) vm.1986
http://www.cmsnl.com/suzuki-gs850-19...10_2643145001/
uudempaan geehen tuo onkin aika arvokas hintaan kun lätkästään vielä alvt ja postit..
http://www.cmsnl.com/products/box-as...ar_5460006b13/
..ja jos käytettyä etsii niin osanumeron perusteella 1988 gsx1100r:ssä on samanlainen!
ja sitten vielä tietty ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-SU...item3374557505
eiku ostelee :-)
Viimeksi muokannut: Big black-G; 04.05.2012 klo 12:05.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Kiinnostaisiko ketään Rid Jouvin merkkinen mallikohtainen tavarateline G:hen?? Olisi ylimääräisenä, koska pyörä vaihtui Guzzin Grisoon.. Jos kiinnostaa niin laittakaa viestiä niskala.juha@gmail.com. Hinta 50€
Juha Niskala
Uus G-mies ilmoittautuu keskusteluun mukaan. Jo 1,5 viikkoa (ja 900km) GSX1100G omistaja. Liityin sitten samantien D-leiriin, kun vaihdoin öljyt koneeseen
Liekö kytkin lopussa, kun laitoin kylmät öljyt ylärajalle asti, niin kytkin ei meinannut irrottaa. Vähensin öljyä niin, että kylmänä se on likimain puolivälissä ja kuumana ylärajalla, niin nyt tuntuu kytkinkin pelittävän. Moottoriöljyt oli melko tummat enkä tiedä yhtää mitä laatua ne oli, niin vaihdoin öljyt varmuuden vuoksi kahteen kertaan. Tulipahan ainakin huuhdeltua kurat pois. Peräöljyjäkään ei vissiin oltu vaihdettu pitkiin aikoihin, kun ulos tuli melko harmaata kuraa, mutta tuntuu sekin toimivan ihan OK ilman ylimääräistä ääntelyä.
Suzuki GSX1100G -92
Heips
Tuli sitten ostettua hieman extemporee tämä GSX 1100 G. Viestiketjua on tullut selattua, mutta tässä yksi askarruttava kysymys: Mitäkö rasvaa G:n kardaanin etupään "murroksen" (kumisuojan alla) käytetään? Näin uutta hankintaa tutkailtuaan huomasin sen olevan hieman kuivahko.
Vesa
T: VK
jep laakeri rasvaa.mut mun g rupes tuupaan bensaa ulos koneesta.mistäköhän toi johtuu.no ventiilit säätöön ja ketju kireelle mut vuoto jatkui.sit hana kii ja käymään ni rupes-pelitää.vähän köhii vasen puoli,muuten kone toimii ok .....
ari.
Terve! Nyt tuli sitten Suitsa myytyä ja siirryttyä Buell-leiriin. G:stä jäi jäljelle GIVIn monokey laukku sarja joka oli pirun näppärä. Jos jollain olis tarvetta niin tuossa linkki:
http://www.keltainenporssi.fi/search...language_id=fi
Tarjouksia otetaan vastaan kun ei oo käyttöä koko setille. Kaupan päälle tulee pikku "visiiri" joka myös ollut kiinni G:ssä.
Tuli välillä käyteltyä pyöriä ja G:n kanssa ilmeni pientä ongelmaa. Kaasarit alkaa tulvimaan ja tukehtumaan bensoihinsa. Tuntuisi vähän siltä kuin vähän jokainen neulaventtiili päästäisi läpi. Käynti häviää kokonaan hanan ollessa auki, tukehtuu täysin. Hana kiinni ja käynti tasaantuu, kaikki pytyt taas pelissä. Neulaventtiilit on vaihdettu viime kesänä, sekä kohopinnat on säädetty, ja sen jälkeen ajettu ehkä n. 1 tkm. Että tuskinpa neulojen kunnossa vika. Neulaventtilien vaihdon jälkeen mopo toimi loppukesän seisontaan asti ilman mitään ongelmia.
Viime kesänä teki samat tulvimis temput virossa reissunpäällä, jonka takia pistin neulat samantien vaihtoon kun pääsin kotia. Ei kumminkaan ollut sitä kommellusta aiemminkaan ilmennyt tuota tulvimis oiretta, mitä nyt tietenkin tuolla reissussa.
Uudet tulpat ynnä muutenkin täyden huollon ja koeajolenkin jälkeen jätetty syyskuussa seisomaan, säilöntä aineet tankissa. Kuivattaakohan toi nykybensa neuloja eli jumittavat, ja pumppu työntää ilmeisesti sen verran paineella kaasareihin että läpivuotoa tulee, vai mistähän vika mahtaa johtua? Että onkohan muilla g-mopoilijoilla ollut samoja oireita?
Tuossa toisessa ratsussa, vanhemmassa gsx:ssä kun ei ole tuota erillistä bensapumppua, vaan perinteinen vapaa omalla paineella valuminen alipainehanan perästä, eikä siinä ole ollut mitään vastaavia tulvimis ongelmia.
Murjaanien kuningas!
Pakkasta 6 astetta ja lunta sataa. Ei pääse vielä mopoileen. Mikäs ois paras kypärä tällä hetkellä ja vielä edullinen. Meni tuossa heinäkuussa Suitzan etujarru lukkoon ja lähtö tuli pusikon puolelle. Kypärä meni uusiksi ja titaania tuli solisluuhun. Suitza on paikattavana MP-Heikkisellä. Pitääkö paikkansa ett Shubertti on vielä ykkönen vai löytyykö parempia. Kevättä ja seuraavaa tiliä odotellessa.
Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja