Sivu: 40 / 40:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30383940
Tulokset 1171:stä 1200:een 1200:sta
  1. #1171
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mitä siellä säädössä on "säädetty" ellei suuttimia ole vaihdettu?
    Seokset ja sen jälkeen penkittivät. Eli slipareiden vaihdon jälkeen paukutti niin saatanasti putkessa, kun jarrutti moottorilla yms.
    Seosten säätö ja sit penkitys perään. Nyt enää paukkuu "normaalisti"

    Suutinten vaihto on kyllä harkinnassa ja virtaavampaa putsaria.
    VTR1000F
  2. #1172
    Siinä käppyrää
    VTR1000F
  3. #1173
    Lainaa DoDo kirjoitti Katso viesti
    Seokset ja sen jälkeen penkittivät. Eli slipareiden vaihdon jälkeen paukutti niin saatanasti putkessa, kun jarrutti moottorilla yms.
    Seosten säätö ja sit penkitys perään. Nyt enää paukkuu "normaalisti"

    Suutinten vaihto on kyllä harkinnassa ja virtaavampaa putsaria.
    Seoksien säätöön pitää vaihtaa yleensä sekä pää-, että tyhjäkäyntipiirien suuttimet. Sinulla on luultavasti säädetty vain ilmaruuvia pienemmälle, että paukkuminen saadaan loppumaan (ja ehkä neulaa nostettu). Säätö on siis käytännössä tekemättä.

    Tai no, mistäs minä tiedän jos VTRään riittää ilmaruuvin ruuvaus+mahdollinen neulan nosto. Luultavasti ei riitä, mutta eipä minulla ko. pyörää ole ollutkaan.
    Viimeksi muokannut: vma; 01.06.2017 klo 16:25.
    .
  4. #1174
    Vaihtelen rattaita ja ketjuja. Katoinko oikein, että eturattaan pultti tulee 88 Nm ja takarattaan pultit 108 Nm
    Rupes vaan hämäämään, kun purku vaiheessa eturattaan pultti lähti rannevoimalla auki.

    Primary drive gear bolt 88
    Final driven sprocket nut 108
    VTR1000F
  5. #1175
    Lainaa DoDo kirjoitti Katso viesti
    Seokset ja sen jälkeen penkittivät. Eli slipareiden vaihdon jälkeen paukutti niin saatanasti putkessa, kun jarrutti moottorilla yms.
    Seosten säätö ja sit penkitys perään. Nyt enää paukkuu "normaalisti"

    Suutinten vaihto on kyllä harkinnassa ja virtaavampaa putsaria.
    Alkuperäistä reilusti virtaavampi ilmansuodatin ei ole yleisen tiedon mukaan suositeltava vetureissa. Nopeammin liikkuva ilma suodatinboksissa aiheuttaa ilmeisesti pyörteilyä imukaulojen ympärillä, jolloin seoksien saaminen kohdilleen on osoittautunut erittäin vaikeaksi. Ilman rankempaa airboksin virittelyä saat todennäköisesti aikaiseksi vain ajettavuus- ja käyntiongelmia. Ennen kuin lähdet kaupasta hakemaan K&N:ää kannattaa tutustua asiaan esimerkiksi superhawkforum.comissa. Suuttimia vaihtamalla ja neuloja säätämällä saattaa saada mukavasti lisää potkua ala- ja keskikierroksille, huonona puolena saattaa ilmetä ikävää polttoaineenkulutuksen nousua.
  6. #1176
    Lainaa DoDo kirjoitti Katso viesti
    Vaihtelen rattaita ja ketjuja. Katoinko oikein, että eturattaan pultti tulee 88 Nm ja takarattaan pultit 108 Nm
    Rupes vaan hämäämään, kun purku vaiheessa eturattaan pultti lähti rannevoimalla auki.

    Primary drive gear bolt 88
    Final driven sprocket nut 108
    Eturatas 54 ja takaratas on ton 108
    VTR1000F
  7. #1177
    Lainaa Veturinkuljettaja kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäistä reilusti virtaavampi ilmansuodatin ei ole yleisen tiedon mukaan suositeltava vetureissa. Nopeammin liikkuva ilma suodatinboksissa aiheuttaa ilmeisesti pyörteilyä imukaulojen ympärillä, jolloin seoksien saaminen kohdilleen on osoittautunut erittäin vaikeaksi. Ilman rankempaa airboksin virittelyä saat todennäköisesti aikaiseksi vain ajettavuus- ja käyntiongelmia. Ennen kuin lähdet kaupasta hakemaan K&N:ää kannattaa tutustua asiaan esimerkiksi superhawkforum.comissa. Suuttimia vaihtamalla ja neuloja säätämällä saattaa saada mukavasti lisää potkua ala- ja keskikierroksille, huonona puolena saattaa ilmetä ikävää polttoaineenkulutuksen nousua.
    Kiitos vinkistä. Sitten katellaan suuttimet ja neulat kohdilleen, jos alkaa siltä tuntua.
    Hauska laitos toi on nytkin, mutta ei lisäpotku oo ikinä pahitteeksi.
    VTR1000F
  8. #1178
    Eikö sen ryyppy vivun kuuluisi jäädä ylös kun sen vetää päälle. mulla se menee takaisin melkein pohjaan asti, ihan kun joku jousi vetäis sen takaisin. Mistähän moinen johtuu?
    VTR-1000f vm04
    YZF-1000R Thunderace vm96
    RF900R vm96
  9. #1179
    Lainaa joonaz kirjoitti Katso viesti
    Eikö sen ryyppy vivun kuuluisi jäädä ylös kun sen vetää päälle. mulla se menee takaisin melkein pohjaan asti, ihan kun joku jousi vetäis sen takaisin. Mistähän moinen johtuu?
    Siellä on jouset ryyppyvaijerin kaasarinpuoleisissa päissä, jotka pyrkivät palauttamaan ryypyn lepotilaan. Siinä ryypyn nupissa on kumihupun alla piilossa kierteillä oleva rengas mistä voi säätää ryypyn siten, että pysyy päällä.
  10. #1180
    Lainaa Veturinkuljettaja kirjoitti Katso viesti
    Siellä on jouset ryyppyvaijerin kaasarinpuoleisissa päissä, jotka pyrkivät palauttamaan ryypyn lepotilaan. Siinä ryypyn nupissa on kumihupun alla piilossa kierteillä oleva rengas mistä voi säätää ryypyn siten, että pysyy päällä.
    Hienoa, kiitos tästä. Täytyypä sitäkin säätää kun vaan kelit ja aika sallii.
    VTR-1000f vm04
    YZF-1000R Thunderace vm96
    RF900R vm96
  11. #1181
    Lainaa joonaz kirjoitti Katso viesti
    Joo mutta ei ole normaalin rajoissa enää milläänlailla, jos sen noin kuuluu rykiä niin ihmettelen, että kuka nyt ylipäätään ostais tollasen. Nykii pätkii rykii läpi kierrosalueen.. Antaa vapaalla ollessa kaasua niin kierrosmittari laskee ensin 2200rpm pysähtyy siihen sekunniksi, ja sen jälkeen tyhjäkäyntikierroksille 1500rpm.

    Mulla samoja ongelmia ton kierrosten leijailun kanssa. Kumikurkut vaihdettu ja kaasuvaijeri ok. Noita kalvoja en ole vaihtanut. Osaako joku sanoa noista kalvojen halkeiluista että mitä muita oireita tuosta seuraa ? Ja millanen homma nuo on vaihtaa ?

    Koko ongelma alkoi kun vaihdoin sliparit pyörään että tiedä sitten voiko ne aiheuttaa tuota. Muuta ongelmaa ei ole kun tuo sama että kierrokset pysähtyy hetkeksi noin 2000rpm ennen kun palaa tyhjäkäynnille.
  12. #1182
    Häätäjien räpeltäjä kum1ankka:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Sachseln
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Socjake kirjoitti Katso viesti
    Ja millanen homma nuo on vaihtaa ?
    Lyhyt vastaus: Helppo homma. Kaasarit pöydälle ja uudet luisti-kalvoyhdistelmät sisään.

    Pitempi vastaus: Tankki pois (riittää pelkästään etupäästään niin ylös kuin mahdollista, mutta helpottaa hitosti jos on kokonaan pois) (kannattaa irrottaa bensahanan kanssa yhdessä, ni tarttee vähemmän ressata mihin poltsikat lorisee), ilmanputsarikotelo pois (ommuute kettumainen saaha huohotusletkut paikalleen asennusvaiheessa), jos sulla on PAIR-sydeemi yhä pyörässä asennettuna ni se pois (muistaakseni, siitä on niin hitosti aikaa kun mulla semmonen oli), jos ryyppyvaijeri on alkuperäisellä tavalla reititetty ni ne irti kaasareista (kannattaa reitittää niin että ryyppynupikan irrottamalla rungosta vaijerin saa ujutettua vesiletkujen välistä ja tulemaan ulos kaasarien kanssa), kaasuvaijerit irti, kaasun asentoanturin piuha irti, kaasareihin tulevat jäähdytysletkut irti, kaasarien kumikurkkujen kiristyspannat niin löysälle kuin kierteet antaa myöden (tähän on semmoi vaijerisella varrella varustettu klemmariavain loistava työkalu), kaasarit irti kumikurkuistaan (voi olla tiukassa, koska kurkut ovat kovettuneet, mikäli ei ihan hetkeen ole irrotettu) ja letkuihin jäänyttä bensaa ympäriinsä valutellen pöydälle. Pöydällä sitten enää se kaasarin yläosassa oleva musta muovinen kansi auki, mutta varoitus: siellä asuu kenties maailman vittumaisin jousi. Kansi kun on pois (ja huithelevettiin lentänyt jousi löytynyt), niin kalvo-luisti-neula -yhdistelmä tulee sieltä ihan nätisti nostamalla ulos. Luistin yläpäässä semmosessa pyöreässä muovitötterössä on kierteet ruuville. Ne mustaa kantta pitelevät ruuvit sopii siihen kierteeltään. Semmosen pyörität sinne niin, että saat muovitapin vedettyä ruuvista pihdeillä kiinni pitämällä ulos luistista. Sitä pitää siellä o-rengas, eli vähän voi heilutella sivuillekin ja kohan saa liikkeelle, tappi tulee luistista helposti. Sen alla asuu neula, eli jos olet kalvoluisteja vaihtamassa, niin vaihtanet sen vanhan neulan uuteen luistiin. Sitten vaan käänteisessä järjestyksessä kasaan. Helppoa!
    KTM 990 Super Duke 2006
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005
    ex: Honda VT750 Shadow 2007
  13. #1183
    Lainaa Socjake kirjoitti Katso viesti
    Koko ongelma alkoi kun vaihdoin sliparit pyörään että tiedä sitten voiko ne aiheuttaa tuota. Muuta ongelmaa ei ole kun tuo sama että kierrokset pysähtyy hetkeksi noin 2000rpm ennen kun palaa tyhjäkäynnille.
    Niin meinaat, että, kun vaihdoit sliparit ja ongelmat alkoi, niin sulta meni kaasareista kalvot?? Kai tossa nyt aika selkee syy-yhteys on.
    VTR1000F
  14. #1184
    Lainaa DoDo kirjoitti Katso viesti
    Niin meinaat, että, kun vaihdoit sliparit ja ongelmat alkoi, niin sulta meni kaasareista kalvot?? Kai tossa nyt aika selkee syy-yhteys on.
    Joo selvästi on syy yhteys olemassa tässä sopassa. Oikeastaan mietin mikä muu voisi tälläistä ongelmaa synnyttää. Luulisi jos kalvot olisi revenneet tekisi muitakin oireita pyörään. Nyt siis muuta ei ole kun tuo kierros ongelma. Muuten tämä veturi kulkee ja kiertää kun unelma.
  15. #1185
    Suutinsarjan vaihto auttaa. Se mopo käy liian laihalla seoksella.
    .
  16. #1186
    Sockjaken pyörän oireilla ei ole mitään tekemistä haljenneen luistikalvon kanssa. Jos kalvo olisi rikki, niin pyörä ei kulkisi isoilla kaasunasennoilla.
  17. #1187
    Jees kiitos vastauksista..tuli iltapuuhaksi tarkastettua nuo kalvot...kunnossahan nuo oli...Vähän kinkkinen oli tuo jousi saada sinne takaisin..mutta sinne se lopulta sujahti...pitänee noita seoksia alkaa tutkimaan seuraavaksi kunhan on aikaa..
  18. #1188
    Lainaa Socjake kirjoitti Katso viesti
    Jees kiitos vastauksista..tuli iltapuuhaksi tarkastettua nuo kalvot...kunnossahan nuo oli...Vähän kinkkinen oli tuo jousi saada sinne takaisin..mutta sinne se lopulta sujahti...pitänee noita seoksia alkaa tutkimaan seuraavaksi kunhan on aikaa..
    http://www.ebay.com/itm/Dynojet-Stag...-/331478509868

    Tai jokin muun merkkinen sarja hoitaa ongelman pois. Tuommoinen parantaa yleensä oikein säädettynä ajettavuuttakin mukavasti.
    .
  19. #1189
    Tuli vaihdettua kiristimet, tulpat ja ilmanputsari. Ei mitään muutosta pyörään, dumppaa kaasarissa 3000rpm kohdalla ja käy edelleen pätkien, rajottimeen kun vetää nii paukahtaa putkessa kyllä miehekkäästi . Akusta katoin jännitteen niin oli sen 14.85v pyörän käydessä.voiskohan olla että pyörässä on nokkien ajotus hampaan kaks pielessä? Pystyykö sitä tarkistamaan irroittamatta venakansia? Pyörä pitää pienen tasaisen naputuksen, hakkaakohan venttiilin kärki mäntää ja naputus kuului jo ennen uusien kiristimien vaihtoa.

    Edit: plus pitää ainamoisen ulinan n.4000-5000rpm kohdalla, mikä vois kuulostaa jotenkin hieman ehkäpä kö imuääneltä?
    VTR-1000f vm04
    YZF-1000R Thunderace vm96
    RF900R vm96
  20. #1190
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    http://www.ebay.com/itm/Dynojet-Stag...-/331478509868

    Tai jokin muun merkkinen sarja hoitaa ongelman pois. Tuommoinen parantaa yleensä oikein säädettynä ajettavuuttakin mukavasti.
    Osaatteko sanoa minkä kokonen suuttimet tuonne olisi hyvä vaihtaa ? Onko tuo vakioiden koko mikä ?
  21. #1191
    Lainaa Socjake kirjoitti Katso viesti
    Osaatteko sanoa minkä kokonen suuttimet tuonne olisi hyvä vaihtaa ? Onko tuo vakioiden koko mikä ?
    Luulisin että täälä palstalaisilla on tietoa noista vakiosuuttimista, ja niiden kokonroista. Myös Google auttanee, mutta huomaa että eri markkina-alueilla saattaa olla erikokoisia suuttimia johtuen erilaisista päästörajoituksista.

    Noissa suutinsarjoissa on kaikkien suuttimien lisäksi myös usein uudet neulat+neulaputket, joissa on hieman eri muoto (verrattuna vakioneuloihin), ja tämä antaa myös lisäpotkua/-ajettavuutta vs. saasterajoitusten määrittelemät vakiohilppeet.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...tr-1000/page27

    Tuossa heti pikahaulla löytyi jotain tietoa. Tässä ketjussa löytynee kaikki tarvittava tieto kysymyksiisi.
    .
  22. #1192
    Häätäjien räpeltäjä kum1ankka:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Sachseln
    MotOrg ry jäsen
    Jos Lontoon murre vähääkään luonnistaa, niin minä menisin suutinsarjaa ennemmin noilla ohjeilla: https://www.superhawkforum.com/forum...-set-up-24769/

    Seossuhdehan se on, mikä kaikissa tilanteissa kiinnostaa. Itse menin seossuhteen selvittämisen taikamaailmassa niin pitkälle, että hitsautin pakoputkistoon paikat lambda-antureille. En vaan koskaan saanut aikaiseksi hankkia moisia antureita, tahi penkittää vehettä...

    Suutinsarja antaa taatusti lisää mokäpönttojen kanssa yhdistettynä. Suutinsarjoissa polttoaineen syöttöä ei vaan koskaan ole optimoitu kulloiseenkin yksittäystapaukseen, vaan pidetään lähinnä huoli siitä, että polttoainetta menee takuulla riittävästi. Optimaalisen seossuhteen yläpuolella on iso alue, missä ylimääräisen polttoaineen syöttäminen ei merkittävästi alenna tehoa. Täten suutinsarjojen valmistajille oikotie asiakkaan onneen on valmistaa tuote, joka kaikissa tilanteissa syöttää hiukan liikaa bentsiiniä pönttöön. Jos lompakko kestää, eikä kiinnostus riitä tämän enempään hifistelyyn, on moinen ratkaisu varsin mallikas.

    Kerran kun on lähtenyt sille tielle, että edes hetkeäkään ajttelee, mikä oikeastaan rajoittaa moottorin tuottamaa maksimitehoa, tulee ennen pitkää väkisinkin törmänneeksi termiin täytössuhde. Jos joku hurja kokeiluhaluinen haluaa ahtamatta lähteä kokeilemaan täytössuhteen parantamista vapaammin virtaavalla ilmansuodattimella, minulla on muistaakseni sellainen joutilaana varastoituna Suomen Turussa. Kiinnostuneet huudelkoot yksityisesti.

    Samaisessa paikassa on varastossa melkein kokonainen kone, joka vuotaa öljyä palotilaan. Sekin saattaisi olla myytävänä halvalla. Vaivaiset 96 megametriä ajettu. Koneen tutkimisessa pääsin semmoisieen vaiheeseen, että sylinteriputkissa on tehtaan jäljiltä hoonausjäljet. Sylinterin kuluma ei siis ongelmaa selitä. Kannet on yhä purkamatta, joten ilmeinen venttiilivarrenkumien vuoto ei ole selvillä. Enivei motivoitunut tekijä kun huoltaisi kannet ja pistäisi koneen nippuun uudella tiivistesarjalla ja männänrenkailla, olisi nipussa nähtävästi uudenveroinen voimanlähde (valmiiksi levällään olevasta kamppeesta kannattaa varmaan laakereiden välyksetkin tutkia).

    Jotain muutakin joutilasta myytävää on Suomessa tarvitsevalle. Ohjauslaakerisarja kartiorullilla muistaakseni ainakin, etupyörän laakerisarja melkein varmasti, alkuperäisiä vilkkuja ja niille orkkis vilkkurele, käytöstä poistettuja mutta periaatteessa ehjiä jakoketjun kiristimen jousimeknismeja (vaihdoin itse manuaalisesti kiristettäviin jossain välissä...), muistelen tarkemmin jos ketäkuta kiinnostaa...

    Ja toistettakoon tässä välissä myös halu ostaa pyörälle tyypillisen jakoketjun hyppäyksen vuoksi vaurioitunut moottori, tai mielummin koko pyörä. Minulla kun olisi pahvilaatikoissa kaikki vaurion korjaamiseen tarvittavat kalikat.
    KTM 990 Super Duke 2006
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005
    ex: Honda VT750 Shadow 2007
  23. #1193
    Morjesta vaan kaikille! Hankinpa sitten VTR:n.. osittain siksi että vanhasta Saabista saaduilla rahoilla ei Superdukea saanut ja Suzukin SV:n hankinnan jälkeen ei rahaa olisi enää jäänyt kypärään ja muihin välttämättömiin varusteisiin. Köyhän on tehtävä kompromisseja - tankillisella ei päästä kovin pitkää matkaa jne. mutta sai tuossa kyllä melko hyvin vastinetta rahoilleen, on meinaan äkkiseltään aika pirun hauska peli ja upeat äänet!

    Pikkuhuoltoa tehnyt mutta mitään korjausopasta tmms en ole vielä ehtinyt hankkimaan ja täällä tuntuu olevan asiantuntemusta joten oikaisen ja kysyn; millaista jäähdytysnestettä tuossa tulisi käyttää? Punaista? Tuossa kun on vihreää.. Paljonko nestettä menee ja onko jossain jotain näppärää tyhjennysproppua vai irroitetaanko vain alin letku? Kiitti jo etukäteen!
  24. #1194
  25. #1195
    Kiitti! Noistakaan en kyllä äkkiseltään löytänyt varsinaista nesteen tyyppiä mutta alumiinikone niin laitetaan punaista, ei pitäis mennä pieleen. Tislattua vettä en oo koskaan autoissa käyttänyt mutta tuohon näyttää menevän niin vähän että vois vaikka sen verran panostaakin
  26. #1196
    Lainaa Sampi kirjoitti Katso viesti
    Kiitti! Noistakaan en kyllä äkkiseltään löytänyt varsinaista nesteen tyyppiä mutta alumiinikone niin laitetaan punaista, ei pitäis mennä pieleen. Tislattua vettä en oo koskaan autoissa käyttänyt mutta tuohon näyttää menevän niin vähän että vois vaikka sen verran panostaakin
    Ihan sama kumpaa väriä laittaa kunhan värinvaihdon yhteydessä huuhtelee hyvin vanhat pois.
    Akkuvesikin on kohtuullisen edukasta http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...si-2000017087/
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  27. #1197
    No eipä tosiaan ole hinnan kiroissa! Jos huuhtelis ensin hanavedellä ja laittais sit tislatut sisään.

    Mä olen kyllä ollut siinä uskossa että vihreä neste on perinteisille valurautakoneille ja tekee hallaa alumiinikoneille.. tosin kun eilen ohimennen huoltoasemalla katselin Nesteen valikoimaa niin näytti vihreätäkin olevan ainakin paria eri sävyä ja punaisestakin melkeinpä oranssi sävy. Oli se ennen helppoa kun ei ollut vaihtoehtoja
  28. #1198
    Etummaisessa sylinterissä proppu, joka kannattaa avata alaletkun irrottamisen lisäksi. Etyleeniglykolipohjainen jäähdytysneste 50-50 sekoitettuna tislattuun veteen. Jäähdytysnesteissä olevat värit ovat vain väriaineita.
  29. #1199
    No, proppu jäi nyt avaamatta mutta kierrätin nesteet/vedet läpi muutaman kerran, välillä pesuaineella terästettynä, ja laskin ulos syylärin alaletkun irrottamalla. Kirkasta tuli jo ulos

    Väriaineita toki, enpä vaan ole koskaan älynnyt tsekata mitä ne muun väriset nesteet pitää nykyisin sisällään kun oon kangistunut kaavaan että vihreä on wanhoille masiinoille ja pinkki moderneille moottoreille.. että väristä erottaa eikä tuu laitettua sekaisin sopimattomia aineita. Mutta onhan se kiva että jokainen voi mätsätä paisarinkin pyörän väritykseen tai vaikka mittariston valoihin sopivaksi
  30.  
  31. #1200
    Laitetaas tännekkin, kun muistaakseni joku täällä kyseli takalaukkua.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...uteline-Laukku
    VTR1000F
Sivu: 40 / 40:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30383940