Kiitoksia vastauksista. Orggikset tais olla 60€/puoli (etupamput; pölysuoja+stefa) niin taidan mennä sitten vaan öljynvaihdolla kun eivät vuoda. Täytyy kaivaa jostain mitat ja kattella sopivat SKF:t
Niin ja siis alunperin ajattelin että pistää kokonaan osiksi ja pesee sälät ja vaihtaa sitten stefat.
Viimeksi muokannut: Vklnuppi; 21.02.2020 klo 22:30.
Voiko 1996 vuoden suzuki banditin äänenvaimentimessa olla vielä asbestia?
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Harjakaiselta löytyy vastaushttps://www.youtube.com/watch?v=7JimW-7hjiU
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuo tuskin on asbestia, tummunutta villamattoa. Käytetään eristeenä kammiovaimentimissa vähentämässä ulkokuoren lämpöä ja vaikuttaa jonkin verran ääniin. Jokunen kammiovaimennin on avattu ja kaikissa samanlainen villa kuoren ja reikäpellin välissä.
Yksipyttyiseen XT660R:ään laitoin GSX-R:än vaimentimen ja alkuun äänet oli maltilliset ja matalat, yhden kesän ajan kun yksipyttyisen painepulssi, sekä moottorijarrulla putkessa jumalaton paukkuminen pehmitti eristevilloja niin lopputulos oli äänekäs kammiovaimennin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuli hommattua lidlistä 12v öljynvaihto/ imupumppu, ainakin autoissa toimii hyvin kun suoraan mittatikun kautta imaisee. Toimiiko prätkäpuolelle yhtä hyvin? tai onko kenelläkään kokemuksia?
ja mutulla mennään?
ollaan kerran yhelle papalle avattu proppu ja laitettu litra uutta öljyä ja päästetty propun kautta pois kun oli kans tuota mieltä imuvaihdosta , mieli muuttui kun itte näki ettei sinne mitään jää..
vähemmän jopa kuin pelkän propun aukaisulla kun monessa propunreijässä on sellanen kaulus kierteelle mikä estää muhjun ulosvalumisen
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Imuvaihtajalla pelailu on täysin kiinni moottorin rakenteesta.
Jos sillä imuvaihtajan imuputkella ei pääse kuin pintakerroksiin, niin totta kai sinne jää öljyä.
Jos taas pääsee sinne alimpaan kohtaa, niin silloin lähtee kaikki, myös pohjasakka.
Autoissa voi olla niin, että sinne öljytikun kohdalle öljypohjaan on tehty pieni potero juuri imuvaihtajaa varten.
Joten oikeaa vastausta ei voi antaa, kun ei tiedä / tunne kohdetta.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
^
Kaikenlaisissa tojotissa on märkäsumppuja. Motorsporttilaitteissa on kuivasumppu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^
Siinähän olis motorsporttia, ku vetäisit sillä yhden kesän rata-ajelut.
Retroon viivalle!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onko kellään kokemusta alumiinisistä rattaista. Esim tälläsistä:
https://dragrace.fi/ketjut-rattaat-o...30-jako-vortex
Että miten kestää kilsoja vai pitääkö montakin kiekkoa kesässä vaihtaa?
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Ei tarvi, jos ketju ei veny.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ainakaan viimekesän rata-ajo-kaudessa ei ole alumiininen takaratas kulunut niin että kattomisella huomaisi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Okei. Ehkä mä laitan sitten tollasen ni saa hammas määrän oikeaksi.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Millä tekniikalla kromipinta lähtee parhaiten muovista muovia vauriottamatta?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ostin Panigaleen tällaiset tankin kaatumasuojat (tank sliders). Ohjeessa sanotaan että kiinnittämiseen käytetään ”neutral silicone gel”. Piti tulla mukana mutta eipä tietenkään tullut.
http://www.strauss-parts.com/p/ducat...n-tank-sliders
Lähetin kyselyä jos laittaisivat geelin perässä, mutta saa nähdä tuleeko. Jos ei tule niin mikähän olisi järkevä vaihtoehto esim Motonet valikoimista? Saako näitä irrotettua siististi jälkeenpäin?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6023...esilikoni-40ml
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6023...ni-kirkas-80ml
Kuka helvetti höyrykromaa keraamisen veitsen?! (tai pesee sen tiskikoneessa...)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
se veitsi tuli jonkun mukana tilaajalahjana ja siinä paketissa erityisesti kiellettiin pesemästä koneessa niin pitihän se tietty kokeilla...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
MT-09 etujarrun letkut on toteutettu niin, yksi letku vasempaan satulaan ja siitä samaisesta satulasta lähtee letku lokasuojan yli toiseen satulaan. Ilmeisesti aika yleinen setuppi tehdaspyörässä.
Osaako joku sanoa paraneeko jarruteho/toimivuus, jos laitan y-haaralla molempiin satuloihin omat teräspunosletkut.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Eipä ole mitään käytännön merkitystä. Letkun jousto lisääntyy sen mukaan kuinka pitkä letku on yhteensä. Eli kahden pitkän letkun systeemi on teoriassa huonompi. Voi olla helpompi ilmata tai sitten ei.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
olen sitä ihmetellyt joskus, että kumma että pyöriin ei tehdä sellaista kahvaa jossa olisi kaksi mäntää. Eli olisi kummallekkin etupuristimelle oma mäntä. näiden välillä olisi joku välitystanko joka tasaisi voiman jos pieniä eroja olis. Etuna olisi se, että jos toinen letku hajoaa tms tapahtuu niin jarruista säilyisi toinen puoli. Luulisi ainakin jossain man saarella ajoissa olevan nice to have.
toisaalta lisäähän se monimutkaisuutta, eli laatukomponentit voi olla parempi luotettavuuden hakukeino.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mitä muuta kyykkypyörän takavanteen akselipesään tulee, kuin 2 kpl pölysuojia?
Hommasin tuossa varavanteen sateiselle, ja luonnollisesti vanne on akselipesän sisältä tyhjä.
Jos pyörän merkillä on asiassa väliä, niin Honda CBR1000RR 2011.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson