Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 68:sta
  1. #31
    Lainaa aLTa kirjoitti Katso viesti
    ..ainoa huoli sulavat tiet.. kerjätty mukaan yhtä AT hemmoa mudda hällä oikeat nastat alla ja ei lumettomalle aio lähtee..jospa se ei iha kesää tee. tukikohtaan torstaille +4...
    Jovvain, met emmä nyt saa kyllä varsinaista kylymäkäynnistyskisaa aikaiseksi, mut jos jotain muuta tilalle:

    - Mato- ja ötökkäkeräyskisa
    - Perhosbogauskisa
    - Pörriäinen purkkiin-kisa
    - Leskenlehtiseppe-kisa
    - Pisin jääpuikko-kisa
    - Jne...
  2. #32
    Unohtu vielä, että perhoshaavit völöjyyn....!
  3. #33
    Ja hyttysmyrkky!!
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  4. #34
    http://www.foreca.fi/Finland/Kuhmo

    su aamuna käynnistyskisasää.. , ei kengät kastu sentään...
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  5. #35
    Lainaa aLTa kirjoitti Katso viesti
    http://www.foreca.fi/Finland/Kuhmo

    su aamuna käynnistyskisasää.. , ei kengät kastu sentään...
    Yr.No lupaa koko aamupäiväksi toistakymmentä pakkasta...
  6. #36
    Tilanneraporttia Kuhmon ABBM 2017 & Talavi-Talavisotajutaus kokkoontumisen perustamiskeskuksen esikunnasta, (Matkakoti Parkki).

    Tähtäsin itse saapuvaksi kohteeseen päivänvalossa, joka toteutuikin, koska saavuin n klo 15:04.

    Startti tapahtui tukikohdasta käsin, about klo 07:12, puolikuun valossa. Temperaturet olivat neljää- viittä, ei siis -45´c, vaan -4:n ja -5:n välillä. Tuuli oli edellisenä iltana RAJUA, mutta onneksi oli rauhoittunut melkoisesti, mutta SILTI, ajo oli ainakin meikäläisellä "4-mode"-ridingia aina Porokylään asti:
    (4-mode = Mustaa KOVAA jäätä, nauhapaikkaa, karhin uraa, sekä KOVA tuuli), että heilua sai, ja tehhä korjausliikkeitä tavan takaa!

    Mutta, Porokylän jälkeen, alkoi se HAUSKUUS! Valkoista tietä & 110km/h ja nyt nasta PITI!

    Yllätys oli perillä, kun HessuT, olikin Nasta-Arskan kera jo perillä! (Tosin, olivathan he viime vuonnakin ekoina!), HessuT, tosin otti tällä kertaa vauhtia Nordkappin puomilta, ja sieltä samalla "siivulla ja silmillä" sitten tänne! OIKIAA MEININKIÄ, (respectit ja runsaat sellaiset!)

    Porukkaa on saapunut jo tähän mennessä 10 jutaajaa, elikkäs saman verran pärriä on jo parkissa!
    Lisää tulee koko ajan, ja viestiliikenne on ruuhkautunut, joten pahoittelen jo nyt kaikille osanottajille, ja mahdollisesti myös muille jotka ovat yrittäneet tavoitella meikäläistä, että en ennätä kaikille vastaamaan! Viestit- kansiota tyhjennän myös vähän väliä....

    HIANOA on havaita, että talviajo, tai etenkin ABBM- sekä Talavi-Talavisotajutaus jaksaa edelleenkin porukoita kiinnostaa! Siitä jo tässäkin vaiheessa SUUR KIITOS!

    Lisää turinaa tulee jossain vaiheessa, mutta nyt odotellaan vielä 11 muuta jutaajaa saapuvaksi!

    Päätän selostukseni nyt ja toistaiseksi tähän! Pysy kanavalla!
  7. #37
    26 Jutaajaa oli völöjyssä kaikenkaikkiaan, elikkäs tästä häätyy tehhä vain yksi johtopäätös, (vaikka ite sanonkin!), elikkäs OMPI edelleen kysyntää tämmöiselle häppinengille - eiku Jutaukselle.

    Keli oli tällä kertaa mitä parhainta ykkösluokkaa, kuten koko Jutaajajoukkuekkin! Saimma Kuusijoen tulistelupaikalle perinteisesti rajapatrullin tarkastuksen, kuumat nuotiomakkarit paistettua, kaffeet ja pullat syötyä, "Jumala Ompi Linnamme"- virren veisattua havuseppeeleen laskun jälkeen siitäkin huolimatta, että virren sanat olivat vain harvalla!

    Sokerina pohjalla, saimma piääästellä jäärata-RM 250:lle huimia nopeuksia jääradalla, paikallisen vauhtihirmun Pasi Kyllösen rallitallin avustuksella- SUURKIITOS vielä Pasi koko Jutausjoukkueen puolesta!

    Parhaat ja uskomattomat suoritteet ja sankarteotkin jälleen palkittiin, olkoonkin, ettei niitä viime vuonna palkinnoksi jakamania Tsekkoslovakian puolustusvoimain virka-kauluspaitoja ennee ollutkaan jaella... :lol:

    Muutamia esimerkkejä palkituista:

    - "Vuoden ponnistaja", elikkäs kautta NSTC / ABBM / Talavi- Talavisotajutaushistorian, saimma Jutausjoukkoon mukaan ENSIMMÄISEN NAISMOTORISTI, jota ei siis ennen ole näissä tapahtumissa- saati jutauksissa nähty! Siis aivan omalla pärrällä mukaan saapuneena! (respectit koko Jutausjoukkueelta!!!)

    - Sitten oli pisin ajoma- eiko Jutausmatkalaisia liuta jono, mutta Pisin-Jutausreitti-pokaalin veti HessuT kilometrimäärällä 2272km!! Elikkäs Hessu otti vauhtia aina Nordkappin porteilta asti!

    - Eräs Jutaaja saapui Raumalta, (620km), sitten Turuust useitakin, (738km), ja vastaavia huimia lukemia kerrassaan! Toki oli myäs "paikallisjutaajia", elikkäs päiväkävijöitä Kajjjaanista, sekä Valtimo- aluilta, jne....

    ABBM 2017 & Talavi-Talavisotajutaus II;n virallinen, epävirallinen osuus on näin saatu päätökseen, joten seuraavien lähituntien aikana, voidaan ympäri Suomen maata saada runsaasti "surina"- tai jopa näköhavaintoja useista kaksipyöräisistä!

    Pohjoiseen starttaa kuitenkin "Os. Bugöynes", 7:n Jutaajan kera, joten toki pohjoisen suunnillakin havainnot ovat mitä todennäköisempiä!

    Nöyrä Kiitos kaikille läsnä-, ja myötä Jutainneille, sekä Siunausta kaikille teille & teille!

    ps-. Erityiskiitos vielä Matkakoti Parkin LOISTAVASTA palvelusta & ystävällisyydestä joukkojamme kohtaan!
  8. #38
    Hienosti on teillä mennyt..... mut siel onkin mukana tosimiehet... eiku jutaajat....
    tuliko etelän miehet kolin jäätietä...........
  9. #39
    Kiitos taas kaikille ja eritoten Huurteelle mukavasta jutauksesta kotona ollaan reissusta.

    Kokonaisuutena tuli n. 1500 km jutailtua to-su välillä. Mennessä ajettiin tosiaan Kolin jäätie, ihan ok kunnossa oli. Lauantaina oli mitä mahtavin sää n. -10 pakkasta ja tiet loistavassa kunnossa. Honda ja varusteet toimivat loistavasti koko matkan. Oli ilo päästellä menemään.
    Yamaha T700
  10. #40
    Matkassa oli tuo kopteri (Phantom 4) vähän oli liian kylmät kelit kuvaukseen (-10) meinas akut ”kyykätä” onneksi jääratamiehillä oli kuumailmapuhallin mukana, niin sai pikkasen lämmitettyä akkua, niin pääsi kuvaamaan testimielessä. Tässä siis ilmakuvaa jääratapaikasta, niin ammattilainen en vielä ole, että olisin pysynyt kopterilla mukana, kun ammattilaiset ajoivat, eikä pakkanen ainakaan helpottanut tätä kuvausta.

    En sen kummemmin editoinut tätä n.15 min. sekalaista kuvausta jääradalta. n. puolet oli jutaajista tässä paikalla ja osa oli vasta tulossa, jos ja kun ihmettelette, että mites näin vähän pyöriä näkyy kuvissa.

    Varoitus! Tämä ei nyt niin vauhdikasta menoa ole, että jos alkaa kyllästyttää, niin pikakelauksella vaan eteenpäin. Oli nyt enempi testausta näin ensimmäisen kerran ja tosiaan tuo pakkassää teki omat tepposet. Suositeltu käyttölämpötila on kopterilla 0-40 astetta ja nyt tosiaan oli -10. Eiköhän se tästä parane, kun aurinko alkaa lämmittämään.

    https://youtu.be/y7JxP_stRK8
    Yamaha T700
  11. #41
    Meleko pitkä radiohiljaisuus on ollut ABBM-jutaajilla.
  12. #42
    siel on eilen ja tänää ollu aika äijää kysyvät kelit pohjosessa...aamulla oli ollu -27
    varmaan naputtelevat kun palaavat lämpöseen....
    onko toi sun kopteri sellanen kun seuraa sua automaattiseti.........
  13. #43
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    onko toi sun kopteri sellanen kun seuraa sua automaattiseti.........
    Juu kyllähän siinä se toiminto on, en ole vielä vain päässyt/ehtinyt testaamaan ko. toimintoa.
    Yamaha T700
  14. #44
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Juu kyllähän siinä se toiminto on, en ole vielä vain päässyt/ehtinyt testaamaan ko. toimintoa.
    Kopteri sitten mukaan myös AVJ17 jutaukseen.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  15. #45
    eli sit on se toukokuun lopun jutaus hyvä harjoitus retki.... jos ei sit tee ilmatilaloukkauksia.....
    kuinka kovassa vauhdissa se pysyy mukana... tietty ilmassa voi pikkasen oikasta... vai seuraako ihan orjana
  16. #46
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    eli sit on se toukokuun lopun jutaus hyvä harjoitus retki.... jos ei sit tee ilmatilaloukkauksia.....
    kuinka kovassa vauhdissa se pysyy mukana... tietty ilmassa voi pikkasen oikasta... vai seuraako ihan orjana

    Juu epäilen, että ei kyllä pysty seuraamaan Jutausporukkaa, jos letkassa ajetaan, niin menee sekaisin monesta pyörästä, mutta pitää testailla.
    Yamaha T700
  17. #47
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    siel on eilen ja tänää ollu aika äijää kysyvät kelit pohjosessa...aamulla oli ollu -27
    varmaan naputtelevat kun palaavat lämpöseen....
    ...
    Tikkakosken tukikodassa palattu jälleen täyteen operatiiviseen valmiuteen klo 15:30. Startti Sodankylän hotelli Karhusta tapahtui heti aamiaisen jälkeen, eli klo 06:30. Ajoa siis 9h, ja tankkauksia 2, (Napapiirin Neste + II:n Kärkkäinen, automat).

    Temperature silloin vain -2´c. Polanne päättyi Tervolassa, ja Kemistä alkaen, aina Tikk Tkk:aan asti, ajo olikin "vastavalo & 36 rekkasumu-ajoa!".

    Oulussa temperaturet +4.8´c ja tollei, eli rapaa lenti, sitten lenti rapaa, ja rapaa visiiriin, ja jokos sanoin, jotta lensi rapaakin, ettenkö sanoisi! Onneksi "hihassa" oli kikka 4:nen, elikkäs se mittaritaulun vasemmassa laidassa, eli vasemmalla käellä käytössäni oleva kuumavesi termari, jolla sain visiirin huljutettua kuumalla vedellä taas kirkkaaksi! Ja jos ei meinannut ikkuna kirkastua, on sitten vielä vasemman käsisuojan sisälle tungettu kaikenlaista sopivaa työkalua, elikkäs tässä tapauksessa tarvittavia kankaisia puhdistusliinoja, uusia sellasia tiätty!

    Vaurioraportissa on vain 2 merkintää:
    - Nopeusmittarivaijeri napsahti Sevetintiellä Petikon taukopaikalta, -27´c:n lämmöissä liikkeelle lähdettäessä "naps" -poikki, (vain aseöljy-voiteluaineena, mutta silti!)
    - Kiesimittari herkisi toimimasta Pihtiputaalla, jostain syystä
    - II:ssä meinasi tulla moottorijarruttaessa hoppunen, kun kierrokset jäivät 5min ajaksi, jostain kumman syystä' päälle? (jatkuva 2000rpm), (ei koskaan- eikä ikuna tuollaista ole tehny!?), tuumasinkin, jotta olisi pitkän jutauksen aikana kaasuvaijeri, tai sen toinen, "jatkovaijeri" päässyt jäätämään, vaan siitä ei ollut kyse. Kärkkäisen mittarikentältä uudelleen liikkeelle lähdettäessä, tyhjäkäynti palasi normaaliksi....

    Äärimmäinen Gessu-seikkailupärräni alkaa oppia tavoilleni, elikkäs kun viimeksi kardaanin ristikko laukesi 200m tukikohdan tallinovelta, ja Hall-anturi 3000m:n päässä, niin kaiketi jotain sähköpuolen vikaa tulee sitten seuraavassa "kauppareissulla", tms. elikkäs viat syntyy lähipiirissä! Ei sitten missään Pykeijassa, tms. jäämeren tuulissa - hyvä niin!

    Elikkäs valoisan aikana pääsin kotitalliin, kuten oli pläänissäkin. Jopa kaikki nastat, sekä edessä että takana, ovat vielä tallessa ja paikoillaan!

    Eilinen "vaatimaton" ajomatka 130km, Saariselän Panimosta - Sodankylään, 3:ssa tunnissa, oli meikäläiselle aivvvvan riittävä suorite "erikoisen" ja "mielenkiintoisen" säätyypin vallitessa. Siitä saatan kertoa jatkossa hieman enemmän.....
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 26.01.2017 klo 19:48.
  18. #48
    Kuhmolaisen piäääni jutunpoekanen....


    ...toisaalta, eihä nui piäänestä kokkoontumisesta isoa juttua voisikaan saaha....
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  19. #49
    siinähän oli asiallinen juttu......
  20. #50
    Lähtee TRAILERI tästä, olokeepa hyvät....

  21. #51
    Ja "Ryhmä-rämä"- Jutauskuva!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  22. #52
    Tässä omaa Garminin kuvaa tiivistetysti jutausreissulta, tulee kyllä ikävä Kuhmon lumisia teitä, kun nyt katsoo ikkunasta ulos, eipä ole talvikeleistä täällä nyt puhettakaan.

    https://youtu.be/PwI2enUFTiU
    Yamaha T700
  23. #53
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Tässä omaa Garminin kuvaa tiivistetysti jutausreissulta, tulee kyllä ikävä Kuhmon lumisia teitä, kun nyt katsoo ikkunasta ulos, eipä ole talvikeleistä täällä nyt puhettakaan.

    https://youtu.be/PwI2enUFTiU

    +1 !
  24. #54
    On tullut esityksiä muutamilta Jutaajilta, jotta olisi ehkäpä hyväksi saada möötte hieman ylemmäs, kuten se ennen olikin, (Nikkaluoktassa, ja sittemmin Kuusamossa). No eihän sekään ole muuta kuin järjestelykysymys- jos sikseen!

    Nythän sekä ABBM 2017, että Talavi-Talavisotajutaus järjestettiin samalla kertaa, ja samassa paikkaa, joten helppoahan se on, jos ABBM 2018 viedään takaisin sinne Nikkaluoktaan, ja silti Talavi-Talavisotajutaus pysyy Kuhmon tukikohdassa.

    Se vain jotta kuinka moni Nikkaan asti sitten Jutailisi, on jo toinen juttu se?

    Tässä muistin virkistämiseksi alkupään ABBM;stä videota, joka vielä tuolloin tunnettiin nimellä NSTC (Nordic Survival Touring Course). Paikkana siis Nikkaluokta, se ruotsin ja samalla Scandinavian kylymin paikka!

  25. #55
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    ...Se vain jotta kuinka moni Nikkaan asti sitten Jutailisi, on jo toinen juttu se?...
    Olisi Nikkaluokta oivallinen starttipaikka BWT:lle. Eka ilmoittautunut?
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  26. #56
    Maaliskuun alussa olis tarkoitus ajella Nikkaluoktaan. Saa lähteä följyyn ;)
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  27. #57
  28. #58
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Lähtee TRAILERI tästä, olokeepa hyvät....

    Nythän mie vasta hokasin, että siinä on kommee kansikuvapoika...
  29. #59
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Nythän mie vasta hokasin, että siinä on kommee kansikuvapoika...
    Jovvvvvain On! Ja vieläpä i ä ä ä n i e n kanssa!
  30.  
  31. #60
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen