Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Joo, eli pikkuvika mutta äärettömän kettumainen kiihdyttäessä. Varvikello kun saavuttaa n. 6k rpm ni kone sammuu. Kytkimen painallus ja vapautus ei käynnistä konetta uudelleen vaan joutuu kääntää sähköt pois ja ottamaan startin alusta. Aluksi tossa ajolenkillä rundit ei meinannu millään nousta yli 6tonnin ja nyt ilmesty toi sammuminen. Kerkesin jo epäilemään bensan loppumista, mutta tankissa sitä on ullin kullin. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.

Viimeisimmät ropailut on viime vuodelta, ku vaihoin bensafilsun ja kaikki nesteet. Kone toimi tähän päivään asti erittäin hyvin. kilsoja kaikki 22tkm.
    mulla oli kerran vähän samanlainen vika. Johtui siitä, että oli ottanut releitä irti ja painanut ne takas, mutta liittimet olivat painuneet edellä ja eivät olleet kunnolla kiinni releissä.

Toimi just tollai, määrätyn kierroksen yläpuolella sammui, mutta lähti siltä uudestaan kun käänsi virrat pois ja päälle.

kannattaa tarkistaa sivujala kytkin kanssa.

mutta voi olla relevika, tai releen pinni kytkennässä vikaa.

Laita pyörä käyntiin ja koputtele releitä aluksi... ja renkkaa sitä sivujalan kytkintä.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Kaikki tuntu olevan paikoillaan, mutta vikakoodi tuli nopeusmittarin anturilta. Ilmoitti oikosulkua. Mitään ihmettä en löytänyt. Noh, koodit nollattu, karttakin vaihdettu ja huomenna koeajolle. Jos se olis vaikka kunnossa.
    Lainaa meggeri kirjoitti Katso viesti
    Kaikki tuntu olevan paikoillaan, mutta vikakoodi tuli nopeusmittarin anturilta. Ilmoitti oikosulkua. Mitään ihmettä en löytänyt. Noh, koodit nollattu, karttakin vaihdettu ja huomenna koeajolle. Jos se olis vaikka kunnossa.
    Taitaa olla puolat seuraavalla ostoslistalla, sillä rundikatkoskohta alenee kun kone lämpiää. Pätkimistä ei esiinny paikallaan vinguttaessa. Ainoastaan veto päällä.
    Ajokausi se etenee ja pärrä edelleen tallissa. Sain purettua ja mitattua puolat. Ensiöt 2ohm ja toisiot 11,4kohmia. Laitoin jopa uudet tulpat varmuuden vuoksi. Hyvin kävi kone lämpimäksi ja ajettua sain pari kilsaa, mutta sitten loppu meno täysin. Starttaa komeesti, mutta ei lähe käyntiin.

Viimeisin teko ennen lopullista "kuolemaa" oli tupin kääntäminen aivan kaakkoon. Varvikello veti n. 6000 rpm ja sitte hiljeni. Lucasta en voi nyt syyttää sähköistä, ku tossa on noi Nipponin tekeleet.

Nyt on hyvät neuvot tarpeen, ihan oikeesti. Tuneecu ei anna mitään vikakoodeja. Oletan ettei se kaikkia edes kerrokaan.
    Voi olla vähän satunaisia ajatuksia mut oot tietty kattonu:

- sivujalan kytkimen (paikallaan jos toimii vai toimiiko se myös jalka ylhäällä paikallaan?)
    - akun miinus johdon et on kiinni molemmista päistä?
    - kampiakselin asento tunnistin? - johdot ok jne?

sit vähän kauempaa. bensan suodatin/letkut tukossa? tää tod näk tuntuis koko ajan.

Sulla on service manuaali tuolle?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Voi olla vähän satunaisia ajatuksia mut oot tietty kattonu:

- sivujalan kytkimen (paikallaan jos toimii vai toimiiko se myös jalka ylhäällä paikallaan?)
    - akun miinus johdon et on kiinni molemmista päistä?
    - kampiakselin asento tunnistin? - johdot ok jne?

sit vähän kauempaa. bensan suodatin/letkut tukossa? tää tod näk tuntuis koko ajan.

Sulla on service manuaali tuolle?

Ah, toi kampparin asentotunnari. Se on jääny huomiotta. Jostain se tuolta moottorin uumenista varmasti löytyy. Kyllä mulla on korjausmanuaali pyörään. Bensafiltterin vaihdoin toissatalvena. En usko bensasta johtuvan tän ongelman.

Tutkinta jatkuu huomenna...
    Ah, toi kampparin asentotunnari. Se on jääny huomiotta. Jostain se tuolta moottorin uumenista varmasti löytyy. Kyllä mulla on korjausmanuaali pyörään. Bensafiltterin vaihdoin toissatalvena. En usko bensasta johtuvan tän ongelman.

Tutkinta jatkuu huomenna...
    Jommasta kummasta poskestahan se yleensä. en nyt muista kummasta.

Tehtaan manuaalissahan on kyllä kattava sähköjen testaustaulukko- hemmetin työläs toki käydä kaikki läpi.
    + et nuo satunnaiset/tietyssä tilassa sattuvat on hankalia joskus paikantaa.

McJäykät
    Eikös näissä ollut ongelmia/irtoamisia tankin sisäisissä polttoaineliittimissä ainakin joissain vuosimalleissa? Vai muistelenko taas ihan omiani?
    RC390,RC125,R6R
    Illan saldo. Bensaliittimet, letkut, bensapumppu testattu. Ei löytynyt vikoja. Jalan kytkin toimii moitteetta. Kaikki sähköliittimet ja releet ronkittu läpi eikä niistäkään löytyny mitään. Mutta sitten kampiakselin tunnistimesta en ottanu tolkkua. Se on ilmeisesti HAL-anturi? Mittasin sen ja sain arvoksi 520ohm. Voiko ton vastusarvo olla noin suuri? Jos se kerran on kytkin, niin arvon pitäis olla lähempänä 0 ohmia.

Jännitteistä vielä sen verran, että mittasin 12VDC kaikista liittimistä paitsi suuttimien liittimistä. Ne antoi vain 6,4VDC ulos. Kukas tietää millä jännitteellä ne toimii...

Kansipahvikin pitäis vaihtaa... tihnii öljyä pihalle...
    Minulla oli sprintissä samantapainen vika. Sammahti kylläkin vain käännettäessä ohjausta edes hivenen. Ajon aikana aika ikävää. Virrat hävis kokonaan ja hetken päästä palasivat. Syy: heikko liitos tappokatkaisian liittimessä. Paikallistin käyttämällä pyörää keskiseisonta tuella ja heiluttelemalla katkaisian johtoa. Vika oli siis liittimessä.
    Kampitunnistin on speksattu 540ohm +/-10%. Vois tietty kokeilla kuumentaa kuumailmapuhaltimella ja katsoa muuttuuko vastus. Miten muuten mittasit suuttimien liittimet? Yhteen karvaan kun tulee käyttöjännite ja toiseen ohjausjännite.
    No sitten ollaan tolla 520ohmilla toleranssin sisällä. Mä mittasin suoraan liittimistä. Eli oikea tapa on suoraan runkomaata vasten? Mun olis hyvä varmaan mitata kaikki liitokset runkomaata vasten. Sillon pitäis tulla 12vdc kaikkialta. Virtalukko on tarkistamatta. Josko sieltä jotain löytyis...

Tappokytkin se ei ole. Sekin on kertaalleen purettu. Ajossa ei virrat hävinneet. Moottori vaan sammui. Kaikki muu toimi.

Tutkitaas lissää...
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tommie kirjoitti Katso viesti
    Eikös näissä ollut ongelmia/irtoamisia tankin sisäisissä polttoaineliittimissä ainakin joissain vuosimalleissa? Vai muistelenko taas ihan omiani?
    Juu, mun Trumppa lakkas pelaamasta ja syynä oli pa-letkun irtoaminen pumpusta tankin sisällä. Tapahtui muistaakseni takuuaikana.. Eli siinä vois olla yksi tarkastamisen arvoinen paikka.

- T -
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Dodih, rupee kuitenkin viittaa bensansaanti ongelmalta. Purin tankista pumpun irti, mutta siellä oli kaikki paikoillaan ja letkut kiinni. Eilen kokeilin tota bensan virtausta ja hyvin pelas, mutta tänään ei. Vaihdoin talvella rikkoutuneen bensaliittimen tilalle messinkiset. Niissä on painelukot uros- ja naaraspäissä. Paluupuoli ei tunnu aukeevan ollenkaan. Tutkiessa meni vaa o-renkaat pilalle, ni tarttee hakee huomenna uudet (ja muutama varalle) ja sit katotaan olisko liittimissä vika.

btw, pitäiskö bensaletkut pystyä puhaltaa tyhjiksi, ku ne on irti tankista?
    Dodih, rupee kuitenkin viittaa bensansaanti ongelmalta. Purin tankista pumpun irti, mutta siellä oli kaikki paikoillaan ja letkut kiinni. Eilen kokeilin tota bensan virtausta ja hyvin pelas, mutta tänään ei. Vaihdoin talvella rikkoutuneen bensaliittimen tilalle messinkiset. Niissä on painelukot uros- ja naaraspäissä. Paluupuoli ei tunnu aukeevan ollenkaan. Tutkiessa meni vaa o-renkaat pilalle, ni tarttee hakee huomenna uudet (ja muutama varalle) ja sit katotaan olisko liittimissä vika.

btw, pitäiskö bensaletkut pystyä puhaltaa tyhjiksi, ku ne on irti tankista?
    Ei kuitenkaan menny suodatin takaperin? ;-)

noisa tais olla johonkin asti 2 letkua. Niistä en tiiä. Mulla on (Daytona -05) vain yksi letku ja tankin liitin on vakiona metallia.. siitä ei ainakaan taida mennä läpi puhaltamalla.

McJäykät
    Problem solved!

Kyllä se vika sieltä bensapuolelta löytyi. Paluuletkun tankkiliitin tukossa. Se mikä sen on tukkinu en tiedä, enkä ala selvittämään. Mutta onpahan menoputkessa painemittari nyt asennettuna, ni nään aina onko painetta jos alkaa kone kenkkuilee.

Hyvä asia on, että nyt kävin kaikki liitokset ja nuppelit läpi. Niistä ei tartte huolestua. Toi olis voinu vaa löytyä helpomminkin. Letkut ei ollu tukossa kokoajan, sillä niistä tuli bensaa läpi toissapäivänä.

Kilometrejä kerryttämään..
    Hei taas.

En saanut niitä toivottuja kilometrejä kuin muutaman saturaisen kunnes uusi vika ilmaantui. Se alkoi siten, että pärrä sammui jälleen kesken ajoa. Nyt tosin tasakaasulla. Lähti käyntiin vähän ontuen, mutta sain vedettyä 150km lenkin ilman ongelmia. Sitten se sammui tyhjäkäynnillä kotipihassa. Lähti tosin käyntiin uudestaan, mutta jouduin antamaan kaasua startatessa mikä tuntui oudolta. Rumppa pelas siitä pari päivää ihan hienosti, mutta nyt ei lähe käyntiin millään. Tai kerran lähti, kävi hetken, rupes röpöttää kahella pytyllä, sitten heräs kaikki mukaan, mutta lopulta kuoli.

Bensaa se saa. Painemittari näyttää 3bar primerin jälkeen ja pysyy siellä startatessa. Bensakin haisee. Sähköjä kävin jo edellisen vian aikana ja kaikki toimi ok. Oon kattonu olemattomat viat tuneeculla ja vaihtanu orggis kartanki varmuudeksi. TPS on resetoitu pariin kertaan, mutta ei tunnu auttavan. Paljos ton TPS:n prosentit olikaan 'tuppi nurin'?

Voisko olla syynä viallinen TPS tai ECU?

Kun tässä pärrässä ei ole ollut koskaan mitään vikaa, niin nyt sitten tälle kesälle niitä piisaa. Alkaa pikkuhiljaa v.tuttaa enkä voi syyttää Lucasta mistään...
    Hei taas.

En saanut niitä toivottuja kilometrejä kuin muutaman saturaisen kunnes uusi vika ilmaantui. Se alkoi siten, että pärrä sammui jälleen kesken ajoa. Nyt tosin tasakaasulla. Lähti käyntiin vähän ontuen, mutta sain vedettyä 150km lenkin ilman ongelmia. Sitten se sammui tyhjäkäynnillä kotipihassa. Lähti tosin käyntiin uudestaan, mutta jouduin antamaan kaasua startatessa mikä tuntui oudolta. Rumppa pelas siitä pari päivää ihan hienosti, mutta nyt ei lähe käyntiin millään. Tai kerran lähti, kävi hetken, rupes röpöttää kahella pytyllä, sitten heräs kaikki mukaan, mutta lopulta kuoli.

Bensaa se saa. Painemittari näyttää 3bar primerin jälkeen ja pysyy siellä startatessa. Bensakin haisee. Sähköjä kävin jo edellisen vian aikana ja kaikki toimi ok. Oon kattonu olemattomat viat tuneeculla ja vaihtanu orggis kartanki varmuudeksi. TPS on resetoitu pariin kertaan, mutta ei tunnu auttavan. Paljos ton TPS:n prosentit olikaan 'tuppi nurin'?

Voisko olla syynä viallinen TPS tai ECU?

Kun tässä pärrässä ei ole ollut koskaan mitään vikaa, niin nyt sitten tälle kesälle niitä piisaa. Alkaa pikkuhiljaa v.tuttaa enkä voi syyttää Lucasta mistään...
    Ootko tps resetin jälkeen antanut pärrän käydä minuutin,kaksi tyhjäkäynnillä. Vasta se asettaa tps anturin oikein. Tuppi nurin se prosentti pitäis olla sadan pintaan.
    Jos ecu on rikki,se ei onneks oo kallis juttu. Niitä saa iipeistä reiluun sataseen.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...4+ecu&_sacat=0

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...5+ecu&_sacat=0
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Ootko tps resetin jälkeen antanut pärrän käydä minuutin,kaksi tyhjäkäynnillä. Vasta se asettaa tps anturin oikein. Tuppi nurin se prosentti pitäis olla sadan pintaan.
    Jos ecu on rikki,se ei onneks oo kallis juttu. Niitä saa iipeistä reiluun sataseen.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...4+ecu&_sacat=0

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...5+ecu&_sacat=0
    Resetin jälkeen olen antanu käydä ainaki 5min ennen kaasuun koskemista. Nyt vaan toi resetin antaminen ei auta, ku en saa pyörää käymään. TuneEcu näyttää tuppi nurin 69%. Mulla on hämärä muistikuva, että se olis oikein. Pitää metsästää tietoa maailmalta... Onnex noi ei oo kalliita jos vaihtoon päädyn.

Noniin TuneEcun sivuilta löyty tietoa jotta kaasu auki asento olis 76%. Hiukka jää tän hetkinen arvo siitä. TPS:n hankinta vahvassa hankinnassa.
    Viimeksi muokannut: meggeri; 01.07.2013 klo 12:04.
    Sulla on samaa oiretta kuin mun t595 laitteessa. Siihen jouduin ostamaan uuden ecun ja säädättämään siihen oman kartan.sitä ennen se kasteli tulpat ja pilasi ne pariin otteesees eikä polttoasnekartat pysyneet kohdallaan.sun tps anturissa tuskin on vikaa,mutta tsekkaan onko mulla vielä jemmassa eheä semmoinen.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
    Sulla on samaa oiretta kuin mun t595 laitteessa. Siihen jouduin ostamaan uuden ecun ja säädättämään siihen oman kartan.sitä ennen se kasteli tulpat ja pilasi ne pariin otteesees eikä polttoasnekartat pysyneet kohdallaan.sun tps anturissa tuskin on vikaa,mutta tsekkaan onko mulla vielä jemmassa eheä semmoinen.
    Ja tutkinta jatkuu. TuneEcu ilmoitti korruptoituneesta ecusta. Kartta hukassa ym. Sain tosin ladattua uuden sisään, mutta eihän se mitään auttanut. Aloitin johtosarjojen tarkistuksen. Siinä se kesäloma rattosasti meneekin.
    Tilaa suosiolla uus ecu. Ei se johdoissa oo vika vaan ranskalaisen tekemässä erotiikassa
    Tilaa suosiolla uus ecu. Ei se johdoissa oo vika vaan ranskalaisen tekemässä erotiikassa
    Ei ollu paha hinta eculla briteistä. 80€. Se tuntuu ainaki olevan järjissään, mutta ei toi pärrä käy eikä kuku. Johtosarjoja pitää alkaa ruppailee, ku nyt ennättäis.

Kuka tietää tosta bensapumpun toiminnasta? Eikö bensanpaineen pitäis nousta eka primerin aikana ja sitten heti ku konetta pyörittää?
    Ei ollu paha hinta eculla briteistä. 80€. Se tuntuu ainaki olevan järjissään, mutta ei toi pärrä käy eikä kuku. Johtosarjoja pitää alkaa ruppailee, ku nyt ennättäis.

Kuka tietää tosta bensapumpun toiminnasta? Eikö bensanpaineen pitäis nousta eka primerin aikana ja sitten heti ku konetta pyörittää?
    Jos sun bensapumppu ei käynnisty virtoja päälle laitettaessa, sul on tismalleen sama vika kuin mullakin oli. Testaa laittaa pensapumpun releeseen suora maa,jos silloin toimii,se ei saa maata ecun kautta.Myös ruiskut saa virtansa saman releen kautta. Eli sun ecu on luultavasti saanu saman vamman kuin munkin sai.
    Eli pyörittääkö ja kaikki muu toimii,muttei lähde käymään?
    P. S Mulla olis korjaamoopas sun pyörääs. Briteistä tilattu,sama jota korjaamot käyttää. Voisin luopua siitä hyvinkin kohtuu hinnalla.
    Jos sun bensapumppu ei käynnisty virtoja päälle laitettaessa, sul on tismalleen sama vika kuin mullakin oli. Testaa laittaa pensapumpun releeseen suora maa,jos silloin toimii,se ei saa maata ecun kautta.Myös ruiskut saa virtansa saman releen kautta. Eli sun ecu on luultavasti saanu saman vamman kuin munkin sai.
    Eli pyörittääkö ja kaikki muu toimii,muttei lähde käymään?
    P. S Mulla olis korjaamoopas sun pyörääs. Briteistä tilattu,sama jota korjaamot käyttää. Voisin luopua siitä hyvinkin kohtuu hinnalla.
    Kun laittaa virrat päälle lähtee bensapumppukin pyörimään hetkellisesti eli primeri toimii. Mulla on bensalinjassa painemittari ja se heilahtaa kolmeen baariin. Sen jälkeen kun koettaa startata, niin kone pyörii komeesti aina akun hamaan kuolemaan saakka mutta ei käynnisty. Mittariston merkkivalot ym ym toiminnot pelaa hienosti.

Mulla on toi korjausmanuska jo olemassa ja sitä oon lukenut nyt herkeämättä. Mä oon saanu semmosen käsityksen, että bensapumppu ja ruiskut on toiminnallisesti yhdeydessä kampiakselin asentotunnistimeen. Eli pumpun pitäis lähteä käyntiin startatessa jotta paineet pysyis päällä, mutta niin ei tälä hetkellä ole. Primerin jälkeen pumppu ei inahdakkaan.

Hitto ku saisin jostain tietää, minkäläistä tietoa toi kampiakselin tunnistin antaa. Josko se olis jostain syystä viallinen... johdot eculta tunnistimelle ehjät.
    Dodih,

Kampiakselin asentotunnistin tilattu. Sitä on nyt testattu niin moneen otteeseen kaikilla mahdollisilla keinoilla, ettei sitä voi ehjäksi sanoa. Ecu ei saa siltä tietoa, että kone pyörii.
    Moi

Pistätkö tietoa auttoiko kun saat asennettua. Mulla Speedmasterin kaasarimallissa samantapainen vika, käy pätkien tasan 4 tonniin ja sitten sammuu. Lähtee taas käyntiin ja sama jatkuu. Aloin etsimään täältä apuja kun olin aikani tuskaillut noita samoja bensa ja liitinhommia tutkien. Mistä muuten tilasit osan?
    Lainaa Dukalle kirjoitti Katso viesti
    Moi

Pistätkö tietoa auttoiko kun saat asennettua. Mulla Speedmasterin kaasarimallissa samantapainen vika, käy pätkien tasan 4 tonniin ja sitten sammuu. Lähtee taas käyntiin ja sama jatkuu. Aloin etsimään täältä apuja kun olin aikani tuskaillut noita samoja bensa ja liitinhommia tutkien. Mistä muuten tilasit osan?

ensi viikolla saan uuden sensorin, ni sitten infoan siitä lisää. Tilasin Moto-Seinäjoelta uuden, koska kukaan ebayn ym myyjistä eivät osanneet sanoa / testata purkuosien 100%:sta toimivuutta. Uusi maksaa jokaisella maahantuojalla saman verran, kunhan tinkii tarpeeksi

Kaasarikoneessa voi olla muitakin asioita, mitkä vaikuttaa tohon pätkimiseen. Ite en ole sekaantunu kaasarikoneisiin sitten '62 Tiger Cupin. Näyttäis tossa spedessä olevan sytkätunnistin.
    http://www.triumphrat.net/cruisers-a...-some-help.htm
    Tuolla näyttäis olevan samanlaista vikaa ku sulla. Vikana CDI boxi.
  30.  
    http://www.worldoftriumph.com/sectio.../triumph_parts

Itse olen tilannu osat triumppiin täältä. Hinnat on himpun verran edullisempia kuin suomessa ja toimitua nopeampaa kuin maahantuojan liikkeistä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen