Olempas tuota päässäni pitänyt parisataa km.
Ei se paino tuntunut ja muuten hyvin istui, mutta
Taitaa olla sama vika kuin muissakin umpikypärissä
ei näy sivuille yhtä hyvin kuin avopotasta eikä
pää käänny kun ottaa leukaosa kiinni olkapäähän.
Eli kaupunkiajossa saattaa tuo avo olla parempi.?
<p>Virago xv 535</p><p>ex Rebel 250</p><p>ex Honda cb 350</p><p>ex Yamaha 80 </p><p>Vantaa</p>
Ostin jo toiset bilteman ajosaappaat. Ensimmäiset kesti melkein kaksi kautta, kunnes vetoketju hajosi. Näin oli käynyt kuulemma monelle muullekinOstin tänäkeväänä uudet, ku halvalla sai. Oma näkemys oli se että olivat ihan yhtä pätevät ku forman safarit. Niissä oli muka joku vedenpitävä kalvo. Voin kertoa että se kalvo kesti tasan 1kk ajan
Radalla ei oikein kestäneet kummatkaan, mutku ei oo varaa kunnollisiin 350€ saappaisiin, niin mielluummin ostan aina uuden 50€ saappaat, 160€ saappaiden sijata. Laskin että tulee halvemmaksi
Bilteman akun ostin taas kerran. Näyttäis kestävän yhtä hyvin kuin esim exiden MP akku. Siis tarkoitan yhtä huonosti, eli kestää n. 2 kautta hyvin, kolmannella hyytyyEli ovat yhtä hyviä, mutta toinen maksaa melkein puolet enemmän. Yuasaa en ole ikinä kokeillut, mutta en aiokaan, koska ihan samalla tavalla se tuhoutuu, jos sen tyhmyyttään päästää tyhjenemään kokonaan. Joten halvemmaksi tulee ostaa uutta bilteman akkua
Mitä yleensäkin tulee varusteisiin, niin parempi bilteman varuste, kuin ei varustetta ollenkaan. Jokainen menee oman budjetin mukaan.
Ps. Biltemasta olen saanut kahdenlaisia varaosia ja työkaluja: Täyttä kuraa ja huippulaatua. Pitää vain tiettä mitä on ostamassa![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Osta vaan Yuasa.Seitsemäs kausi lähdössä samalla akulla ja hyvin käynnistyi talven jäljiltä.
Heh... Minulla on olemassa vain yksi ajovaruste joka ei ole vaihtunut katumopoilun uudelleen aloittamisen jälkeen ja se on biltemasta ostettu kypärähuppu jossa on joku tuulenpitävä hässäkkä kaulan kohdalla. Vielä ei oo 4 vuodessa tullut sellaista huppua eteen johon olisi pakko ollut vaihtaa
Kaapista tosin löytyy vanhoja kypärähuppuja silkistä nomexiin, muttei Bilteman voittanutta, ainakaan hinta/laatusuhteessa.
En kyllä usko että tulee halvemmaksi.
Juuri toi englannin kauppias viidessä päivässä yuasan kotiovelle hintaan 70 euroa.
Vastaavilla spekseillä oleva bilteman akku olisi noin 40 euroa ja kestäisi varmaan yhden kauden.
Korkein kotimaan kauppias pyysi vastaavasta yuasan akusta 170 euroa.
Avopotat on surkeita ja niiden turvallisuus on niin ja näin.
Aloitin Bilteman avattavalla potalla joka oli järkyttävän painava.
Nyt käytän 1050 grammaa painavaa hiilikuitukypärää (Marushin RS2). En vaihtaisi takaisin avopottaan missään tapauksessa edes kaupunkikäytössä. Olen itse asiassa ajanut jopa enskaspooria tuolla katu-Marushinilla, se on sen verran mukavan kevyt päässä että metsäpyöräilyssäkin menee täysin hyvin. Nyt harkinnassa on hankkia itsellekin - tietenkin hiilikuituinen - krossikypärä kesäkaudelle kun kesällä enskailu on hikisempää ja krossikypärässä parempi ilmanvaihto. Marushinin hiilarikrossikypärä painaa vaan 850 grammaa. Ero Biltemaan on luokkaa järkyttävä, Biltema painaa tonnin noin vertauskuvallisesti.
Minulla olisi myydä Bilteman avattava jota käytetty vaan 2 viikkoa viime kesänä, todella edullisesti jos kiinnostaa, kunhan joku veisi sen pois.
ZX6R & KTM Enduro
Niin ja lyijyakut on kaikki melko surkeita, joten kannattaa hankkia lyijyakuksi halvin Biltema. Tai motonetin halvempi akku. Saman ne kestää kuin Yasa. Itse asiassa Bilteman akun tekniikka ei ole sen huonompi kuin lentokoneen akussa joka maksaa 1000 euroa. Lyijyakut on surkeita, sama mikä se on. Paitsi lentokoneeseen ei saa pistää Biltemaa byrokratiasyistä.
ZX6R & KTM Enduro
En ostaisi, vaikka tuo ei paljoa maksakaan, saa noita nappiparistoja sitten olla yhtenään vaihtamassa, ja ne eivät kuitenkaan ole ihan ilmaisia.
Enkä oikein usko tuohon ideaan, että headset tungetaan kypärän ja korvan väliin. Mulla oli joskus vastaava Lidlin halpissetti, kuului kyllä ihan ok, mutta käytettävyys oli kauniisti sanottuna sieltä jostakin.
Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 30.04.2013 klo 00:42.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Juu kokemusta on
Alkuperäisenä versiona aika surkea tekele. Paikoillaan kuuluu jotain ja ajaessa ei mitään. Tuo mikin päässä oleva mokkelo on kaiutin joka pitäisi saada korvan kohdalle jotta jotain kuuluisi. Äänen voimakkuuden säätöäkään ei ole.
Koska alkuperäinen tekele oli surkea niin laitoin kaiuttimen tilalle korvanapin ja tein slim fit version alkuperäisestä murkulasta kun kotoa hilut mokomiin kikkailuihin löytyi. Koska yhteys on koko ajan päällä niin tuulen suhinan kuuntelu toisen osapuolen mikistä tekee nopeasti hulluksi joten kyytiläisen kanssa sovittiin, että kytkee laitteet vain kun asiaa on.
Jo syksyllä oli talossa kaksi pyörää niin sai sanoa hyvästit tälle keksinnölle. Rehellisesti sanoen en voi mitenkään suositella kenellekkään ja hintakaan ei puolusta kokeilua. Olen jo aikaisemmin sanonut, että näiden laa, lää, piuha ja pmr halpis settien toivottomissa kokeilussa paloi rahaa vähintään saman verran kuin Senan bluetooth setti lopulta maksoi kahteen kypärään. Siihen kokeilut sitten päättyikin kun valituksen sanaa ei ole.
Edit: ennakko odotuksista huolimatta tuo bilteman setti ei ihan hirveästi paristoja kuluttanut, nuo cr2032 paristot ovat lähes ilmaisia. No vaikka paristoja juurikaan kulu niin ei tuolla setillä siltikään mitään tee. Käyttö mukavuus suunnilleen sama kuin että työnnät kännykän kypärän ja korvan väliin. Ainoastaan sillä erolla että kännykästä voi kuulua jotain![]()
Viimeksi muokannut: Diesel; 30.04.2013 klo 01:34.
Jää nyt hieman auki millä perusteella kaikki lyijyakut ovat paskoja. Autossa ja mopossa 6v vanhat orkkis akut käytössä ilman ongelmia. Mopon akku talveksi irti ja syksyllä ja keväällä lataus ja hyvin toimii.
Kyllähän kaiken paskaksi saa jos esim. Keittää akkua laturissa talven yli joka vuosi tai laittaa keväällä tyhjän akun mopoon ja syvä purkaa sen "oikosulku" tasolle kun lähtötilanteessa akku jaksaa konetta hädin tuskin kerran pari pyöräyttää. Tämän jälkeen napsutellaan startin releelle sähköä se 1000 kertaa startti napista ja ihmetellään" tähänkö se Honta laukes" Toinen tilanne ryssiä uusi akku on ottaa suoraan hyllystä akku ja lyödä se puoli tyhjänä kiinni koneeseen ja purkaa se atomi tasolle parilla surkealla koneen pyöräytyksellä. Tämän jälkeen haukutaa yuasun ja bilteman akut syvimpään helvettiin. Tämän lisäksi joku vaihtaa 8 ah mopon akun uuteen koska se ei kestä 20 startti yritystä tappokatkaisin päällä
Hiukka epäilen ettei se uusikaan kestä ja menee lataamattomana tuurilla laakista paskaksi
Edellä olevaa voi pitää" Mitä olen lyijy akuista Org:sta oppinut" humoristisena tiivistelmänä![]()
Viimeksi muokannut: Diesel; 30.04.2013 klo 02:05.
^Ostin aikoinaan lidistä huomattavasti halvemman. Siinä oli valmiiksi ne korvanapit ja mikki laitettiin nipsulla kiinni mihin tykkäs. Tästä syystä se ei vinkunut huvikseen. Toimi kohtuullisesti niin kauan kunnes toisen mikin tuulisuoja katosi.![]()
Ex-bonnevilleen ostin takajarrupalat biltemasta, koska "oikeilla kauppiailla" ei löytyny just hyllystä. No, ajo niillä jotain kaks ja puol tonnia, kunnes lakkasivat olemasta. Eipä maksaneetkaan paljoa, saati että tuo jarrupalojen vaihtohomma olis mitenkää vaivalloista touhua. Tangonpää-peilit oli kans semmosta kauraa, että kesässä niitä hävis ainaki harrikasta pari. Yhden sain ilmasta kiinni kun putos kesken vauhdin. Led-takavaloja meni kans ku leipää. Eivät kestäny tärinää sivukilpitelineessä ku tietyn hetken. Halpoja olivat tuhottavaks nekin. Akkuja en biltemasta ostanu ikinä, eivät kestä tärinää, tai sitten kaveri ostaa aina sen kuorman ainoan maanantaikappaleen..![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
-Biltema krominen 110dba 100mm töötti 3 ajokautta on ollut pyörässä kiinni, toimii edelleen erinomaisesti.
-Entisessä pyörässä honda cb500 pc32 vakiona oli Yuasa 8ah akku. Bilteman 9ah akku (meni paikalleen ilman mitään modauksia) kesti 2,5 ajokautta. Itse olen saanut ymmärtää että jos biltemasta ostaa akkua niin kannattaa valita perus huoltovapaa(ei geeli) akku.
Onko kukaan käynyt hiljan biltemannissa ja onko noita mp-maailmassakin mainittuja sadekamoja näkynyt?
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/moto...huomiovareilla
En noita netistä löytänyt ja hinta kiinnostaisi sekä tieto, kuinka pieneen pakettiin nuo saa sullottua.. Toki jos jollakulla on kokemusta Richan rainwarriorien pakkautuvuudesta niin sekin tieto mielellään otetaan vastaan..
Nyt vasta muistinkin että olen ostanut biltemasta sen 12,99e maksavan tuulenpitävän kypärähupun. Hintaisekseen erinomainen ja vieläkin on käytössä, kolmas ajokausi alkoi sillä. Yhdestä kohdasta on purkautunut ihan vähän lankaa mutta ei mitenkään merkittävästi eikä tärkeästä kohdasta. Aluksi kypärähuppu tuntui tiukalta mutta käytön myötä alkoi joustaa sopivasti. Motonetistä vastavanlainen kypärähuppu oli silloin melkein 3 kertaa kalliimpi..
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...paneeli-31631/
tuo kenno oli pari päivää huhtikuussa kiinni ruohonleikkurin akussa joka on myös Biltema mallia ja hyvin on
alkanut Murray käynnistyä ja sitähän ei mitenkään hirveemmin huollella
mää en kyllä käsitä miks jostain akusta joka maksaa kolmen neljän bensatankillisen hinnan pitää niin kauhea poru pitää
mitä sitten vaikka joka toinen kesä hakee Biltemasta tai Motonetistä uuden että vehje pelaa ja käynnistyy.
ne lämpimät ajohanskat on muuten lämpimät
ja vesitiiviit
Triumph Tiger 800 XRX
Mä lopetin sen jälkeen kalliiden merkkiakkujen oston kun ne kuitenkin unohtuu vehkeisiin kiinni talveksi ja pakkanen puraisee akut rikki. Murrayssa, mönkijässä ja mökin aurinkopaneelissa on joko Bilteman tai Motonetin hinnat-alkaen akut jahyvin toimii. Murrikassa oli akku taas talven paikallaan ja keväällä lähti käyntiin kun avainta vähän näytti, sama havainto oli mönkijöiden kanssa kun niillä tuli välillä pitkiä seisokkeja talvella kylmässä tallissa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa brändituotteesta jos B-tuote toimii vastaavalla tavalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Niin ja ei Biltemakaan tee yhtään laitetta, saapasta tai muutakaan itse. Vaan se tilaa niitä kiinasta tarpeeksi ison erän, jotta saa hinnan halvemmaksi. Kiinasssa ne toisetkin teettää tavaransa ja laitattavat oman logon päälle.
Olin kauan sitten töissä eräässä toimistossa, jonne tilattiin tietokoneita. Koneet tuli ja aloin kokoamaan. Oli tehtaalla käynyt fiba. Niiltä oli jäänyt liimaamatta tietokoneen nimi koneeseen. Nimi lapuja oli kuitenkin jokaisessa paketissa mukana. Nimilappuja oli neljän eri tekijän. Laitoin pirruuttani jokaiseen koneeseen aina eri lapun. Hihihii
Tunturi SS -80
900 Bol D´or -82
Transalp 650 -88
CBR 1000F -96
Varadero XL 1000 -04
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-kahvat-82493/
da fuk? kahvalämppärit 30e?
markalla markan tavara vai täyttä terästä?
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Mielipiteitä tämmösistä? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...jatakki-82293/
Olis edukas ja vois heittää minkä rotsin vaan kaapista päälle ;)
Ugh!
Aika kälynen suojapaita.
Tilaa mielummin kiinasta/eBaysta Dainese, hinnat on piiikkasen järkevämmät mitä kotimaisessa motokaupassa. Mulla on täältä ostettu 280€ Dainesen suojapaita kaksiosaisella rintapanssarilla ja pojalle tilasin samanlaisen paidan kiinasta, ihan sama paita, Dainesen logot ja merkinnät puuttuu. Kaveri tilasi yksiosaisella rintapanssarilla ja siinä oli kaiki Dainesen merkinnät, verrattiin aitoon ja vahva epäilys on että tulee samalta linjalta.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40
Suojapaidasta sen verran että on pirun hyvä monessa paikassa, mutta ei kalvollisen ajotakin alla yli +20 asteen lämmöissä. +20 suojapaidan päällä pidän kalvotonta enduro/kuoritakkia ja sitten kun lämmöt nousee entisestään niin krossipaita päälle, pelittää hyvin myös katukäytössä. Jatkuvaan käyttöön en suojapaitaa ole mieltänyt vaikka sen pitäminen järkevää olisikin, vauhti/rymyreissuille se tulee laitettua mutta päivittäisessä käytössä on mun makuun hieman epämiellyttävän oloinen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Biltemasta akku emännän pyörään kun yuasa laukesi kesken reissun stopilla vaikka aamulla kivasti starttasi. Chaissee laatua kun ei kestäny kuin 7 vuottajos tuo biltema kestää 3 kesää niin haukkuu hintansa takaisin.
Omaan mopoon kai pitäs hakea uusi akku kun alkuperäinen ollu jo 6 vuotta käytössä ja alkaa esittämään lopun merkkejä. Biltemasta tosin ei oikean kokoista löydy joten taitaa mennä euroglobe hankinta listalle. Yuasan 160€ kpl hinta tuntuu korkeahkolta...
Tietty jos jostai löytyy alle huntin yuasan YTZ10S 8,6 ah niin sellaisen ostaisin![]()
Viimeksi muokannut: Diesel; 08.05.2013 klo 18:49.
Bilteman ajosaappaat ostin reilu pari vuotta sitten, sillä hetkellä tuntui hyvältä idealta säästää ajosaappaissa. Jotain 70 € makso. Ei siinä mitään, hyvin ovat kestäneet &pysyneet ehjänä pari kautta /20 000 ajokilsaa eikä sen kummemmin huonoa sanaa. Alusta asti tuntuneet lenkkikengiltä/armeijan huopakkailta mukavuuden suhteen. Pyöränä 929rr, ajoasuna 2-os nahkapuku. Ajotyyli kaupunki-maantiehissuttelu.
Tulipa nähtyä viime syksynä kaverin kaatumisen jälkeen, minkälaista jälkeä tulee kun tappi tulee jalasta läpi. Mulla itellä ei tee enää noita Bilteman tossuja mieli, tuli tavallaan tuon seurauksena hoksattua kuinka tärkeää on että saappaat ovat kunnolliset. Tehköön jokainen tästä omat päätelmänsä, olen puhunutEipä muuta kuin turvallisia kilsoja kaikille ja kesän odotteluja
![]()
929 blade, cr 125 -98