Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 70:sta
  1. #31
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    No niin. Nyt noilla kutosille etupää alko tekemään snadia vatkausta. Renkailla ajettu noin 5tkm. Vatkaus on sellasta että vaikea havaita jos ei ole tarkka ku porkkana. Kunhan kotiin pääsen niin tsekkaan mistä johtuu. Nyt Puolassa ja ei haittaa ajoa yhtään. Näkyvää kulumaa ei ole renkaisin tullu juuri mitään vaikka täällä saa aika suoria baanoja vedellä. Voi kyllä tuo vatkaus johtua siintä kun jouduin vetäsemään kunnon jarrutuksen. Eturengas piirti mustaa katuun.

    Minä kun oon tottunu vaihtamaan renkaat noin 8tkm kohdalla niin nyt ei tarvine. Edelliset renkaat oli Continental road attac 2. Näihin verrattuna pirun liukkaat sateella ja kuluvat nopsaan. Niin liukkaat olivat et tasakaasulla vetisellä tiellä alko sutimaan asfalttipaikossa. Joutu nippaan busan tehot c asentoon. Michukoilla ei tätä ongelmaa ole ollut. A päällä sato tai paistoi.

    Samat renkaat otan seuraavaksi. Nythän mulla takan gt ja edessä normi. Ei ollu gt saatavana eteen kun tilasin.Tai no olihan se saatavana mutta ei ollut toimittajalla.
    Ettei olisi tiellä jarrunesteitä ja öljyä kun sutii märällä?
  2. #32
    Eka satsi Michelin Road 6 GT rinkuloita alle.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #33
    Juuri vaihdettu Road 6 taakse. Edellisellä Road 5:sella ajoin vähän päälle 18000km. Lievästi alkoi kulumaan epätasaisesti loppua kohti mutta ei tuntunut ajossa mitenkään. Pyöränä tupla-x Honda ja käytännössä pelkkää matka-ajoa.
  4. #34
    Ite vaihdatutin just Road 5:t. Aluksi tuntui kuivalla jotenkin "tahmeilta", mutta nyt jo ihan ok. Vesikelillä oli Tosi hyvät...
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  5. #35
    Onko näillä mitä eroa Pilot Road 5 kumeihin? Enempi touring käyttöön tarkoitettu?

    Mietin tossa, että kummatko ne kannattaisi VFR800:n hommata. Entiset on Pilot Road 5:t ja hyvin on kestänyt kohta 17tkm. Tai en oo nyt 100% varma onko noi edes pilot mallia, kun renkaissa ei missää niin lue vaikka, kuitissa edelleisen omistajan ajoilta niin lukee.

    Oisko PR5:t paremmat sekalaiseen ajoon (sais Motonetista) vai meneekö Road 6 jo kestävyydessä ja ajo-ominaisuuksissa ohi, kun vähän vanha malli alkaa toi PR5 olemaan?

    E: Itse itsellenin vastaten, kun jaksoin lukea aloitusviestin uutisen... Lyhennetty vain nimeä muotoon Road 5. sukupolven kohdalla.
    Viimeksi muokannut: mikkox9x; 05.07.2023 klo 04:05.
    Honda VFR800 -03
  6. #36
    Onko näillä mitä eroa Pilot Road 5 kumeihin? Enempi touring käyttöön tarkoitettu?
    Se on pelkkä Road nykyisin, Pilot on pudonnut nimestä nelosversion jälkeen. Kaveri juuri kehui ajaneensa Road 6 renkailla 20000km eli renkaan kulutuskesto on hyvällä mallilla.
    Viimeksi muokannut: itl; 06.07.2023 klo 05:41.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  7. #37
    Itellä ollu 3 ja 4 roadit, vitonen jäi välistä ku nelonen kesti ja kesti kilometrejä, kutosia uskallan suositella ainaki pidon puolesta, viime viikon reissulla yhen kerran sää pisti pitämään taukoa, kilometri kestävyydestä en vielä uskalla sannoo mittää, vasta n, 7000 alla
  8. #38
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Kevennykseksi tähän väliin, mulla on tällä hetkellä takana Pilot Road 1 Vuosimallia 2013. Valmistus loppui kai sinä vuonna tai niitä seutuja. Oli alla ja lähes ajamaton, kun pyörän ostin. Alkaa olla korkealuokkainen touringrengas.
    Tilalle ostin Road Vitosen, kun oli hyvä diili. Ajan tuon ykkösen kyllä loppuun sitä ennen. Hyvin se yhä mutkissa pitää. Vitosessa on jännä kun siinä ei ole uria reunojen lähellä, aika laaja alue reunoilla on sileä.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  9. #39
    Vitosessa on jännä kun siinä ei ole uria reunojen lähellä, aika laaja alue reunoilla on sileä.
    Renkaassa on parempi pito isoilla kallistuskulmilla, kun ei ole uria reunassa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  10. #40
    Minulla Road 6 kesti tasan 6500km.

    Itselleni oli ainakin pettymys kyseinen rengas.
    Pito hyvä mutta odotin enemmän kestoa.
    K1300R ja K1600GT
  11. #41
    Hep,
    no ny on reilut 5 tkm ajetut Road 6 GTt. Suoraa menty muutoin, mutta 5 ratapäivää UltraHitaassa (= luetaan ET- lehteä vetojen välissä). Hyvin kestänyt on

    Pari kuvaa ohessa, onko noi 3 raitaa sivussa siis kulumismerkkejä? Että kun poistuu, niin vaihtoon?

    Takasessa osumaa vähän jo näihin, etusessa ei niinkään, ehkä veto kuluttaa. Tai lisäääää kulmaa....
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    CBR1100XX/C1800R - SS2000
    ex Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  12. #42
    Lainaa Rosewood kirjoitti Katso viesti
    Pari kuvaa ohessa, onko noi 3 raitaa sivussa siis kulumismerkkejä? Että kun poistuu, niin vaihtoon?

    Takasessa osumaa vähän jo näihin, etusessa ei niinkään, ehkä veto kuluttaa. Tai lisäääää kulmaa...
    Vitosissa on samanlaiset merkit. Koska ne ei ei ole kovin syvät, niin luulis niiden ehkä olevan sitä varten, jotta voi tarkkailla vaikka kallistuskulmaa? En tiiä? Lisää kulmaa, niin menee etummaistenkin yli.
    Viimeksi muokannut: speedheadshot; 24.02.2024 klo 01:03.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  13. #43
    Lieköhän joku Misukan juttu nuo merkit renkaan reunoilla. Power 5 on myös samankaltaiset merkit renkaan sivussa. Olen mieltänyt ne kulumismerkeiksi mutta varmuutta tästä ei ole. Pitäisi varmaan kysyä Michelinin asiakastuesta mikä on merkintöjen tarkoitus.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  14. #44
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Lieköhän joku Misukan juttu nuo merkit renkaan reunoilla. Power 5 on myös samankaltaiset merkit renkaan sivussa. Olen mieltänyt ne kulumismerkeiksi mutta varmuutta tästä ei ole. Pitäisi varmaan kysyä Michelinin asiakastuesta mikä on merkintöjen tarkoitus.
    Ne on ns. nakkikioskimerkit, että voi kavereiden kanssa elvistellä kuka on kantannu eniten. Se varsinainen kulutusmerkki on tuolla uran pohjassa oleva. Käytännössä rengas ei ikinä edes rata-ajossa lopu ensin reunalta vaan suurin kuluminen tapahtuu ns. avauskohdassa, eli 2-5cm reunasta keskelle päin.
    Superbike #7
  15. #45
    Ne on ns. nakkikioskimerkit, että voi kavereiden kanssa elvistellä kuka on kantannu eniten. Se varsinainen kulutusmerkki on tuolla uran pohjassa oleva. Käytännössä rengas ei ikinä edes rata-ajossa lopu ensin reunalta vaan suurin kuluminen tapahtuu ns. avauskohdassa, eli 2-5cm reunasta keskelle päin.
    Ok, hyvä tietää. Oheisessa kuvassa ympyröitynä tuo nakkikioskimerkki. Ajattelin jo, että pitää hommata uusi rengaskerta, kun se jo lähes kulunut pois. Kuitenkin varsinaisiin kulutusmerkkeihin vielä matkaa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    -- Brake later and open the gas earlier --
  16. #46
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ok, hyvä tietää. Oheisessa kuvassa ympyröitynä tuo nakkikioskimerkki. Ajattelin jo, että pitää hommata uusi rengaskerta, kun se jo lähes kulunut pois. Kuitenkin varsinaisiin kulutusmerkkeihin vielä matkaa.
    Kuvan perusteella rengas on liki ajamaton. Olis aika turhaa ollu vaihtaa vielä tässä kohtaa. Sit kun kuvio alkaa katoomaan niin alkaa olemaan valmis.
    Superbike #7
  17. #47
    Juu, uusi rengaskerta odottelee vielä varastossa. Ajellaan noilla Misukoilla vielä kauden alku. Ihme hyvin nuo kyllä on kestäneet.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #48
    Ainakin vitosissa tuo pito sadekelillä on ollut tosi hyvä! Aivan eri, kuin aiemmissa. En suoraan sanottuna uskonut, että olisi aiempiin ollut mitään eroa, mutta olikin aika suurikin ero. Saas nyt nähdä paljonko noi kestää kilsoja ja seuraavaksi kutoset alle. Kun ensimmäisen kerran näki nuo renkaat alla (kun en ollut etukäteen katsonut kuvia), niin mietin, että "Jaahas mulle on pistetty näemmä vahingossa matkaenskan renkaat alle" Ei oikein meinannut uskoa todeksi, kun näki nuo jäätävät lovet renkaissa
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  19. #49
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Road vitoset on sateella ja kylmällä hiton hyvät renkaat, mutta tosi kuumalla jos ajaa oikein kunnianhimoisesti, niin sulavat nopeasti alle. Itsellä vähän harkinnassa, että tilatako katupyörään Power vai Road kutoset, taitaa olla loppujen lopuksi aika paskan maku.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #50
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Road vitoset on sateella ja kylmällä hiton hyvät renkaat, mutta tosi kuumalla jos ajaa oikein kunnianhimoisesti, niin sulavat nopeasti alle. Itsellä vähän harkinnassa, että tilatako katupyörään Power vai Road kutoset, taitaa olla loppujen lopuksi aika paskan maku.
    Jos ajatellaan, että olisi osa katuajoa ja osa radalla, niin kumpi olisi parempi :

    - Pirelli Diablo Rosso Corsa IV

    Vaiko

    - Michelin Power 6

    Tai

    - Michelin Road 6


    Rosso Corsat on vähän kalliimmat ja vähän pehmeempää seosta. Meneekö ne ihan hukkaan, jos ajaa myös katua? Luin jonkin testin, jossa oli vertailussa Road 5 ja seuraavalla kaudella oli Rosso Corsa IV ja siitä en ainakaan saanut kuvaa, että merkittävää eroa olisi kulumisessa ja testissaä kummallakin renkaalla ajettiin sekä katua että rataa.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  21. #51
    Olen käyttänyt Apriliassa (Rsv4) Power GP-renkaita ja ne on yllättävän kestävät siihen nähden että ne on enempi ratapainotteiset, olen saanut niistä irti yli 10.000 km niin että eivät vielä ole sakkorajalla.
    Tallissa odottaa sarja Power GP2:sia, saa nähdä miten ne sitten toimii kun tulee aika laittaa alle.
  22. #52
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Olen käyttänyt Apriliassa (Rsv4) Power GP-renkaita ja ne on yllättävän kestävät siihen nähden että ne on enempi ratapainotteiset, olen saanut niistä irti yli 10.000 km niin että eivät vielä ole sakkorajalla
    Just eilen kattoin omia Road 5:a että oon ajanut niillä paineilla 2.5 & 2.6 n.8000km, josta 1650km meni yhteen rautapeppuun, joka juurikin aiheuttaa sitä pykälää, kun pyörä on koko ajan aivan pystyssä. Mutta siltikin, kun eilen tarkastelin renkaita, niin ne on edelleen sekä edestä, että takaa aivan täysin pyöreät, edessä ei mitään pykälää ja takanakin vain hyvin, hyvin pientä, jos sitäkään. Todella tasaisesti kuluneet. 4kpl ratapäiviä takana niillä. Ei voi olla, kuin tyytyväinen.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  23. #53
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Yleisesti ottaen nykyiset touringirenkaat on hämmästyttävän hyviä. Mulla on Dukessa ollut viime aikoina joko Road tai Power 5, eikä niiden ero katuajon suorituskyvyssä ole kuivalla kummoinen – toisaalta Power 5 on todella hyvä myös märällä ja kylmällä, vaikka ei Roadin tasolle ylläkään. Oikeita eroja tulee vasta todella kovaa ajettaessa, kun Road alkaa sulaa.

    Puhtaan yleiskäytön rengas kannattaa mun mielestä valita huonoimpien mahdollisten olosuhteiden mukaan, joten näistä Road 6. Sitten, jos/kun radalla vauhti nousee, katselee asiaa uudelleen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  24. #54
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Juu, uusi rengaskerta odottelee vielä varastossa. Ajellaan noilla Misukoilla vielä kauden alku. Ihme hyvin nuo kyllä on kestäneet.
    Onkos sulla noi Misukat H2:n alla? Mulla alkuperäiset Bridget on kuluneet melkoisesti ja kumien vaihto edessä tänä kesänä. Kilsoja mun H2:ssa vasta 6600. Mahdollisesti vaihdatan Road 6:t alle.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  25. #55
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Oikeita eroja tulee vasta todella kovaa ajettaessa, kun Road alkaa sulaa.

    Sitten, jos/kun radalla vauhti nousee, katselee asiaa uudelleen
    Nyt näiden neljän ratakerran aikana olen huomannut, että ainakin Road 5 pysyy aika hyvänä, kun ilman lämpötila ei ylitä kovin paljon +27:ää, muttta kun sen yli menee, niin alkaa sulamaan tosi tehokkaasti. Siinä on tosi suuri ero onko +20, +25 vaiko +30 ja juuri eniten ehkä tuo +25 - +30 ja siitä yli.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  26. #56
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Joo siis nää kaikki nykyaikaiset touringirenkaat riittää normaaliin katuajoon ihan hyvin. Toista se oli Road ykkösen aikaan, siinä ei tosiaan pidot riittänyt yhtään kunnianhimoisemmin ajettaessa. Ja sporttirenkaat, jotka oli nykytouringeja paskemmat, kesti ihan maksimissaan 5 tonnia. Pirelli Diablo Corsa taisi olla eka, jolla oikeasti teki yhtään mitään, mutta se ei kestänyt senkään vertaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #57
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Nyt näiden neljän ratakerran aikana olen huomannut, että ainakin Road 5 pysyy aika hyvänä, kun ilman lämpötila ei ylitä kovin paljon +27:ää, muttta kun sen yli menee, niin alkaa sulamaan tosi tehokkaasti. Siinä on tosi suuri ero onko +20, +25 vaiko +30 ja juuri eniten ehkä tuo +25 - +30 ja siitä yli.
    Ei sillä ilman lämpötilalla mitää merkitystä ole kunhan vaa lasket paineet renkaissa sillee ettei se kuumapaine nouse liian korkeaksi. Ihan yhtä hyvin se pitää +30 kuin +10 ku se kuumapaine pysyy oikeana.

    Mutta kyllä, kun se Road 5 ylikuumenee, ni sit katoaa kyl pito hyvin nopeasti
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #58
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei sillä ilman lämpötilalla mitää merkitystä ole kunhan vaa lasket paineet renkaissa sillee ettei se kuumapaine nouse liian korkeaksi. Ihan yhtä hyvin se pitää +30 kuin +10 ku se kuumapaine pysyy oikeana.

    Mutta kyllä, kun se Road 5 ylikuumenee, ni sit katoaa kyl pito hyvin nopeasti
    Mulla on olllut 2.5 & 2.6. Kuinka alas ne uskaltaa laskea? Rengas valmistaja suosittelee kait 2.9 ja oman pyörän service manula suosittelee 2.5:ä. Service manualin tiedoilla on kestänyt rengas Paljon pidempään...
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  29. #59
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mulla on olllut 2.5 & 2.6. Kuinka alas ne uskaltaa laskea? Rengas valmistaja suosittelee kait 2.9 ja oman pyörän service manula suosittelee 2.5:ä. Service manualin tiedoilla on kestänyt rengas Paljon pidempään...
    Mittaa heti ku tulet radalta pois, ni 2.7-2.8 yli ei saa kuumana mennä.
    Kuumalla säällä mä oon päivän ekaan settiin radalla (kylmä rengas siis) laittanu 2.3-2.4

    Katuajossa käytä iha normi paineita koska sillon se rengas ei kerää lämpöä läheskää niin paljoa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #60
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kuumalla säällä mä oon päivän ekaan settiin radalla (kylmä rengas siis) laittanu 2.3-2.4

    Voisi kokeilla tuota 2.4
    Viimeksi muokannut: speedheadshot; 17.05.2024 klo 22:48.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen