Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 152:sta
  1. #1
    Kun näitä juttuja seuraa ja muutenkin täällä vingutaan milloin mistäkin (välillä itsekin), herää kysymys onko nyt pojilla väriliidut mukana keskusteluissa ?
    Tuntuu siltä jos joku ei näyttänyt vilkkua niin joku meinasi kuolla. Ne kaverit jotka ottaa yhteen autojen kanssa ovat täällä harvemmin kertomassa, lakkia niille jotka pystyvät ja ne kaverit eivät ole vetämässä sitä puusilmää turpaan vaan ymmärtävät että kävi huono tuuri.
    Ei ne autoilijat ( = myös me) ole piruja, liikenne nyt vaan on sellaista onnenkauppaa kaksipyöräisille.
    Keskittykää olennaiseen eli ennakoimiseen, teillä on tehokkaat jarrut, käsi liipasimelle ennen kolmioita/stop merkkejä sun muita, lupaan että selviätte hengissä, ehkä
    - slipping and sliding since 1982 -
  2. #2
    Mitä vittua. Vähintään seitsemän mustaa vyöta ja saunan takana on tilaa...

    Kunnon nettininja potkii heti peilit paskaksi ja tukkii tien ja pysäyttää sen auton. Sen jälkeen karjutaan paskat housuun niiltä autoilijoilta, jotka pelkäävät muutenkin hurjia motoristeja. Harvoin tarvitsee hakata koska kotilokuskit ovat niin pelokkaita. Tämän jälkeen ne osaavat elää eivätkä ikinä enää törppöile autoilla, vaan mopon nähdessään saavat heti takaraivosta varoituksen, että nyt pitää olla varovainen ettei ruma mopoilija vie saunan taakse.
    Supermoto
  3. #3
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Kun näitä juttuja seuraa ja muutenkin täällä vingutaan milloin mistäkin (välillä itsekin), herää kysymys onko nyt pojilla väriliidut mukana keskusteluissa ?
    Tuntuu siltä jos joku ei näyttänyt vilkkua niin joku meinasi kuolla. Ne kaverit jotka ottaa yhteen autojen kanssa ovat täällä harvemmin kertomassa, lakkia niille jotka pystyvät ja ne kaverit eivät ole vetämässä sitä puusilmää turpaan vaan ymmärtävät että kävi huono tuuri.
    Ei ne autoilijat ( = myös me) ole piruja, liikenne nyt vaan on sellaista onnenkauppaa kaksipyöräisille.
    Keskittykää olennaiseen eli ennakoimiseen, teillä on tehokkaat jarrut, käsi liipasimelle ennen kolmioita/stop merkkejä sun muita, lupaan että selviätte hengissä, ehkä
    Jaa että ennakointiin.

    Saas nähdä ollaanko liian syvällä tässä lähes kaiken kattavassa "aivot narikkaan, noudatan kirjaimellisesti
    sääntöjä" jutussa, jossa ajattelu on, jos ei kriminalisoitua, ainakin syvästi paheksutta toimintaa.

    Tämä homma kun pelottaa nykyisin jo enemmän kuin mopoilu keväisin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #4
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mua on iäkäs mies ajanut kolmion takaa kylkeen pienimmällä mahdollisella marginaalilla. Suht iso skraakasun ääni kuului, mutta mopoon ei tullut kuin pakoputkeen muisto. Mikä oli se sekunnin tsiljoonasosa millä mun jalka olis ollut siinä välissä. Mulla oli se 45-50 nopeutta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    En nyt tiedä lähellä, mutta jotain 5 cm päässä kuitenkin. Pari kertaa jo tänä vuonna tullut kolmion takaa puusilmä eteen (en ajanut lujaa, oli valot päällä jne..). Toisen väistin auton ja kaiteen välistä n 5 cm marginaalilla, toisen kiersin ojan kautta, jolloin tilaa oli jo metrin verran. Verenpaine ei noussut kummastakaan kerrasta; reipas keskisormen heilautus ja meno jatkuu.
    En usko, että tarkoituksella yrittävät tappaa, mutta eipä heitä paljon kiinnosta, jos joku kuolee siksi, että ei viitsi katsoa a-pilarin taakse.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #6
    Njoo, en tiedä onko sitten paikkakunnasta kiinni mutta hyvin ainakin täällä pk-seudulla pärjää jos katsoo vähän eteensä. Sen allekirjoitan että puusilmiä on maalla enemmän, kaupungeista Tampere on toivoton tapaus vaikka paikasta kyllä tykkäänkin mutta veikkaan että 99% välttää sen kontaktin vaikka olisi välinpitämätön mulkku.
    - slipping and sliding since 1982 -
  7. #7
    On tullut osumaa mutta taitaa olla parempi jättää kertomatta niistä tilanteista. Tuntui toisille olevan liikaa draamaa jo siinä toisessa paikassa kerrotussa Rellun kohtaamisessa. Siinä ei tullut tällä kertaa osumaa, ei ajoneuvoista eikä vastapuolen nyrkistä.

    Paskaako tänne kirjoittamaan asiasta, muuta tule kun rivien välistä luettavaa vttuilua takaisin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #8
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Mitä vittua. Vähintään seitsemän mustaa vyöta ja saunan takana on tilaa...

    Kunnon nettininja potkii heti peilit paskaksi ja tukkii tien ja pysäyttää sen auton. Sen jälkeen karjutaan paskat housuun niiltä autoilijoilta, jotka pelkäävät muutenkin hurjia motoristeja. Harvoin tarvitsee hakata koska kotilokuskit ovat niin pelokkaita. Tämän jälkeen ne osaavat elää eivätkä ikinä enää törppöile autoilla, vaan mopon nähdessään saavat heti takaraivosta varoituksen, että nyt pitää olla varovainen ettei ruma mopoilija vie saunan taakse.
    Hehheh, kiitos nauruista! Juur näinhän tuo tuntuu monesti täällä supermiesten / naisten maailmassa menevän.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  9. #9
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    On tullut osumaa mutta taitaa olla parempi jättää kertomatta niistä tilanteista. Tuntui toisille olevan liikaa draamaa jo siinä toisessa paikassa kerrotussa Rellun kohtaamisessa. Siinä ei tullut tällä kertaa osumaa, ei ajoneuvoista eikä vastapuolen nyrkistä.

    Paskaako tänne kirjoittamaan asiasta, muuta tule kun rivien välistä luettavaa vttuilua takaisin.
    Jos mulle heitit, no worries mate Ei ollut osoitettu sulle vaan yleensä. Elämän aikana on oppinut ettei kaikkea kannata sanoa suoraan päin naamaa, loppuu kaverit kesken
    - slipping and sliding since 1982 -
  10. #10
    Niin onhan sekin kyllä muistettava että varmaan suurimmaksi osaksi läheltäpiti-tilanteissa on kuitenkin kyse jostain muusta kuin välinpitämättömyydestä.. vahinkoja sattuu. Silti kun pyörän kanssa on "ottavana osapuolena", näissä tilanteissa meinaa kiehahtaa riippumatta siitä mistä se autoilijan hama johtui. Tekeekö adrenaliini sen vai mikä, tiedä häntä. Salamannopea keskarin näyttö jotenkin huojentaa ja tulee spontaanisti. Youtube-ninjaksi en silti rupea.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  11. #11
    Itse lopetan kivien heittämisen siinä vaiheessa, kun tulee se ensimmäinen kerta, että olen meinannut ajaa autolla motoristin päälle. Vielä sitä ei ole tullut, vaan kaikki motoristit olen havainnut heidän (yli-)nopeuksistaan, autoni A-pilareista, mustista kypäröistä, huomioliivittömyydestä tai peilien katvealueista huolimatta. Jos ei viitsi autossa päätä pyörittää tai suuntamerkkiä käyttää, niin silloin on ansainnut motoristin vittuilut päällensä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  12. #12
    Tuntuu, että mitä enemmän kilometrejä tulee, sitä vähemmän on näitä läheltä piti tilanteita sattuu. Onkohan siinä sitten kyse omasta liikenteenlukutaidosta vaiko mistä.
    Itsellä on vaan pari ihan oikeaa vaaratilannetta ollut nyt >10v aikana, mutta tuttavalle joka ajoi kortin muutama vuosi sitten jokainen ajoreissu on selviytymis seikkailu.

    Jopa letka-ajossa, jossa hän piti perää tapahtui ainakin pari läheltä piti tilannetta, joista muut eivät edes olleet tietoisia.
    Yhden jarrutus, tööttäys ja nyrkinheilutus episodin todistin, kun auto vähän valutti kolmion takaa tielle, että näkisi paremmin puskien takaa. Tässäkin on nyt vaan kyseessä se, ettei itse osata joustaa ja mukautua ympäristöön. Tottakai jos ajetaan satasen rajoituksella 90km/h ja autoja roikkuu perässä, ei tarkoita sitä, että autot yrittää tappaa ja ajaa päälle, vaan ettei itse tajuta olevan tien tukkona.
    '03 ZX-9R
  13. #13
    Just tätä eilen luin ja eikös sit...

    Tänä aamuna kiireellä piti palata työmatkalta vielä kotiovelle, siitä lähtiessä jalkakäytävältä viistosti kadulle suuntasin. Vilkaisin jalkakäytävän puolella olan ylikin että ketään ei tule. Joku vaisto taas heräsi juuri kun herutin eturengasta tielle pysäköityjen autojen vällistä, eikös takaa tullut melko roimaa vauhtia joku fiestan käppänä. Tiukka jarrutus ja endoilu, etukumi melkein fiestan kylkeä viistäen.

    Olisi saattanut sattua
  14. #14
    Enpä tiedä kuinka tätä voisi autoilija puolustella, kun tänään mies ystävälleni olin menossa tytön kanssa pyörällä iltapäiväruuhka aikaan. Vihdintieltä kääntyessäni kehä1:lle itään päin, edessäni meni micra ja minä samaa vauhtia perässä. Yllättäen huomaankin vasemmalla puolella pakettiauton joka oli valehtelematta hihassa kiinni täysin kesken liittymän, joka siis kaartuu oikealle. Olisin voinut vain pienellä käsi liikkeellä edes laittamatta kättäni suoraksi koskettaa tuon paketti auton kylkeen . Säikähdin ja niin säikähti tyttärenikin, onneksi kuitenkin tajusin pitää saman linjan mitä olin menossakin ja onneksi tyttäreni tajusi puristaa polvensa minua vasten tiukemmin, eikä lähtenyt hötkyilemään vaan pysyi paikallaan. Muuten osuma pakettiauton kanssa olisi tullut varmasti. Siihen se sitten kiilasi suoraan eteen ja jäi micran perään ajelemaan minä torvea töötäten...
    Kuinka tuollaiset tilanteet voisi moottoripyöräilijänä välttää?
  15. #15
    Ei mitenkään...jotkut ei vaan tykkää meist
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  16. #16
    Niin onhan sekin kyllä muistettava että varmaan suurimmaksi osaksi läheltäpiti-tilanteissa on kuitenkin kyse jostain muusta kuin välinpitämättömyydestä.. vahinkoja sattuu. Silti kun pyörän kanssa on "ottavana osapuolena", näissä tilanteissa meinaa kiehahtaa riippumatta siitä mistä se autoilijan hama johtui. Tekeekö adrenaliini sen vai mikä, tiedä häntä. Salamannopea keskarin näyttö jotenkin huojentaa ja tulee spontaanisti.
    jos pystyt keskarin heittämään, niin ei ole ollut vielä lähelläkään. Tai jos yleensä pystyt edes kiehahtamaan.

    jos sillai parin km päästä tajuat vasta kiehahtaa, niin sitten oli lähellä.

    Adrealiini tekee sen, että sää täriset horkassa sen jälkeen. Jos tätä ei ilmene, adrealiinia ei ole kunnolla tullut.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa katju kirjoitti Katso viesti
    Enpä tiedä kuinka tätä voisi autoilija puolustella..
    Puolustan sen verran pakukuskia, johtuen siitä että itsekin työni puolesta joudun pakulla liikkumaan.
    Nykyaikaisissa pakuissa on aika hyvät peilit mutta vanhoissa malleissa ei välttämättä laajakulmapeilejä löydy.

    Joten jos olet juuri sopivasti sijoittuneena siihen pakun viereen eli olet siinä kuuluisassa "kuolleessa kulmassa" käy helposti tuolla tavalla.

    Joissakin pakuissa siinä sivuovessa on ikkuna ja myös siinä seinässä mikä erottaa hytin ja tavaratilan, joten jos pakukuski jaksaa vaan päätä kääntää niin luulisi näkevän prätkäilijän.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  18. #18
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Nykyaikaisissa pakuissa on aika hyvät peilit mutta vanhoissa malleissa ei välttämättä laajakulmapeilejä löydy.
    Ja mistäänhän ei löydy tuohon ratkaisua... Kannattaa vaan jatkaa sokkona kaistanvaihtoja
    xxx
  19. #19
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Ja mistäänhän ei löydy tuohon ratkaisua... Kannattaa vaan jatkaa sokkona kaistanvaihtoja
    Tuolla liikenteessä on monia henkilöautokuskejakin jotka peileistä ja paremmasta näkevyydestä huolimatta vaihtavat kaistaa sokkona, mitähän niille voi keksiä? No nyt menee jo jankkaamiseksi, lopetan tähän
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  20. #20
    ^ Ehkä heistä voisi valmistaa saippuaa?
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  21. #21
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Ja mistäänhän ei löydy tuohon ratkaisua... Kannattaa vaan jatkaa sokkona kaistanvaihtoja
    Ei sellaisia peilejä olekkaan jotka kattaisivat 100% oikealle puolelle liittyvän kaistan tapahtumista. Kyllä osa vastuu on sillä mopoilijallakin, joka voi "tyhjästä" rampista ilmestyä, ja kiihdyttää sekunneissa sinne kuolleeseen kulmaan. Jos itsensä ajattaa pyhänä pyöräharrastajana paikkoihin joissa riski on iso, saa pikkuisen katsella omaankin peiliin. Mieluummin sinne vessan sellaiseen koska jos liikenneäly on perusluokkaa, taustapeiliin katselu vaan lisää entisestään onnettomuusriskiä.

    Olen usein autolla ajaessani katsonut kuinka kaistalleni liittyvä ramppi on tyhjä ja ennen kuin ehdin kissaa sanoa, ampuu rampista nousevaan kaistaan joku riittävään kiihtyvyyteen yltävä menopeli. Väärinhän sen päälle on kaistaa vaihtaa, se on vissi. Mutta ihmisen kyky havainnoida näkymättömissä olevia asioita on kuitenkin rajallinen.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  22. #22
    Pakko lisätä pakukeskusteluun, että itsekin joskus pakua, ja kuorma-autoakin ammatikseni ajaneena seurasin muuta liikennettä peileistä ja ikkunoista paljon. Niin paljon että siihen rinnalle sokeaan kulmaan ei kukaan huomaamatta kyllä helposti päässyt. Tietty jos ei muuta liikennettä jaksa seurata niin...
    Kawasaki ZZR 600 -92
  23. #23
    Lainaa L18 kirjoitti Katso viesti
    Pakko lisätä pakukeskusteluun, että itsekin joskus pakua, ja kuorma-autoakin ammatikseni ajaneena seurasin muuta liikennettä peileistä ja ikkunoista paljon. Niin paljon että siihen rinnalle sokeaan kulmaan ei kukaan huomaamatta kyllä helposti päässyt. Tietty jos ei muuta liikennettä jaksa seurata niin...
    Olen kanssasi samaa mieltä mutta nyt keskityinkin itse vain rampista rinnallesi liittyvään liikenteeseen. Itsekin itseni sekä 18 että 22 metrisen yhdistelmän ratissa aikanaan elättäneenä törmäsin "urani" aikana pariin tilanteeseen joissa yksinkertaisesti rampista tultiin niin lujaa rinnalle että kaikki tulee kuin puun takaa. Passeli peli kykenee ampumaan rampista rinnalle sellaisella efortilla että sitä on vaikea sellaisen käsittää joka on vaan papattanut peruskustomilla tai toyota corollalla. Mutta kun sieltä tulee rytkönen tai kilogixeri polvi maassa, kutiteltu impreza wrx sti, sx200 +400 hevosella tms niin tilanne muuttuukin tyystin. Itse en kukkaile pätkääkään vaan nautin joka kerta kun näen voiman puhuvan osaavissa käsissä. Mutta sitä ei sataprosenttisesti pysty välttämään etteikö joku ehtisi sinne mustaan aukkoon niin että et sitä ehdi havaita. Reilut yli 2 miljoonaa kilsaa selän takana antaa aika vahvan empiirisen pohjan väittämälleni.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  24. #24
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    ugalabugala
    Bugabugala? Bugalabugala uga uga!
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  25. #25
    Nyt haluan selventää tässä hieman. Tilannehan oli siis sellainen, että olimme kaikki micra, minä ja tuo paku vasta liittymässä vihdintieltä kehä1:lle. Paku kuski siis lähti ohittamaan minua kesken liityntäkaistan. Olimme näin ollen samalla kaistalla vierekkäin oikealle kaartuvassa mutkassa. Itse en ainakaan ikinä lähde liittymäkaistalla ketään ohittelee, oli siinä edessä moottoripyörä, micra tai paku ihmettelen suuresti jos pakukuski ei minua ja tytärtäni nähnyt edessään, ennen kuin lähti ohittelemaan mielestäni täysin järjettömässä kohdassa...
    Viimeksi muokannut: katju; 31.05.2013 klo 19:46.
  26. #26
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ei sellaisia peilejä olekkaan jotka kattaisivat 100% oikealle puolelle liittyvän kaistan tapahtumista...
    Sinä nyt kai puhut vähän eri asiasta. Tuossa yllä puhuttiin eikö peilistä näe onko joku rinnalla. Ja kyllä on sellaisia peilejä olemassa, että pelistä näkee 100% onko mopo rinnalla vai ei, jos vaan kuski katsoo peiliin silmät auki.
    Se on toinen asia kuinka sinne sivulle sitten tullaan ja kuinka yllättäen yms. ja siinä motoristi itse on isossa roolissa/vastuussa. Kyllä nuo asiat on ihan hanskassa ainakin itselleni. Itse olen ottanut tavaksi hlö.autolla ensin seurata sivu- ja taustapeili, sitten kääntää pää ja katsoa kuollutkulma ja vielä lopuksi juuri ennen kaistanvaihto sivupeili ettei sieltä joku ammu kauempaa vielä rinnalle esim. mopolla.
    xxx
  27. #27
    mulle on aika sama katsooko kaistanvaihtajat peiliin tai ei. Asennoidun kuitenkin väistämään ne kaikki. enkä ajele kenenkään rinnalla tai takakulmalla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #28
    No oli oikeasti lähellä, ehkä omaa typeryyttä , ei ollut kiire minnekään.
    Kehä I tunnelin jälkeen oli vähän ruuhkaa, ajelin oikeata kaistaa. Edessä oleva autoilija vilkutti vasemmalle todennäköisesti aikeissa vaihtaa kaistaa. Koska kaistaa oli vielä jäljellä runsaasti lähdin ohittamaan oikealta, ehkä turhan nopeasti, kuljettaja päättikin ohjata autonsa kaistan oikeaan reunaan. Väistin pientareen puolelle, nurmikko pöllyten onnistuin pysymään pystyssä. En jäänyt "tervehtimään" autoilijaa, koska mielestäni en osunut kuin kyynärpäällä auton kylkeen. Miksikö kirjoitin, no kun vituttaa oma typeryys
    Honda CBF 1000, Musta
  29. #29
    Vihdintien ramppi ykköskehälle, kolme ajoneuvoa rinnakkain yhdellä ajokaistalla?

    http://goo.gl/maps/1lbbP
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  30.  
  31. #30
    Lainaa 918 kirjoitti Katso viesti
    No oli oikeasti lähellä, ehkä omaa typeryyttä , ei ollut kiire minnekään.
    Kehä I tunnelin jälkeen oli vähän ruuhkaa, ajelin oikeata kaistaa. Edessä oleva autoilija vilkutti vasemmalle todennäköisesti aikeissa vaihtaa kaistaa. Koska kaistaa oli vielä jäljellä runsaasti lähdin ohittamaan oikealta, ehkä turhan nopeasti, kuljettaja päättikin ohjata autonsa kaistan oikeaan reunaan. Väistin pientareen puolelle, nurmikko pöllyten onnistuin pysymään pystyssä. En jäänyt "tervehtimään" autoilijaa, koska mielestäni en osunut kuin kyynärpäällä auton kylkeen. Miksikö kirjoitin, no kun vituttaa oma typeryys
    Ilmeisesti itään päin olit menossa? Oon ite hölmöilly autolla samassa paikassa kun ajoin sitä oikeanpuoleista päättyvää kaistaa ja ajattelin että kiihdyttämällä ehdin vielä vieressä ajavan rekan eteen. Noh, niin ehdinkin, mutta rekan edessä olikin piilossa vielä auto jonka perseessä kiinni tämä rekka ajoi ja sitä tilaa siellä ei ollutkaan niin paljoa kun ajattelin. Ei nyt mikään sydäntä pysäyttävä tilanne mutta ei ollut kovin viisas olo sen tilanteen jälkeen.

    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Vihdintien ramppi ykköskehälle, kolme ajoneuvoa rinnakkain yhdellä ajokaistalla?

    http://goo.gl/maps/1lbbP
    Eikö siinä ollu vaan paku ja pyörä vierekkäin...
    -03 CBR 600F (r.i.p.)
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen