Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    Kun taakse ilmestyy tikkaria kovempaa ajava, tapanani on antaa vilkulla ohituspaikan tullen vilautus. Että anna mennä, jos ei muuten lähde menemään.....

On ihmeellstä, ettei tätä tapaa enää näe, saati että siitä osattaisiin kiittää, edelleen vilkulla, (-kuilla), vilauttamalla?

Lieneekö autokoulussa kielletty kaikki turhat vilkunkäytöt?
    Vähän sama juttu, kun että kaikkia koiria pienempiä eläimiä ei kuulemma tarvitse väistää! VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ sentään!

Sillähän tuolla näkee oravat ja siilit liiskaantuneina ihan taajama-alueita myöten, (30km/h)!!!

Ja eikähän tuota "normivilkutteluakaan" enää osata risteyksissä, saati liikenneympyrästä poistuttaessakaan käyttää!??

VAIKEAAHAN se tietenkin on, jos päässä pidetään äänikirjakuulokkeita, sekä HD-virtuaalilaseja...

Somessa kyllä kerrotaan hyvinkin tarkkaan, kun ollaan jossain kaupassa, wc:ssä, tms. yms. -paikassa, tai mihin ollaan menossa, mutta ei sitten tienpäällä ! Jäisi ne turhat jarrutukset, äkkijarrutuksista puhumattakaan pois, jos ilmoitettaisi muillekkin kanssamatkaajille!
    Lopetin koko touhun siihen kun yksi takana tulija empi ohittamiseen lähtöä niin pitkään, että vastaan tuli jo auto ja vaaratilannehan siitä sitten syntyi. Ohittaja vastatkoon ohituksen turvallisuudesta, kuten tieliikennelakikin sanoo.

Tuleepa mieleen myös eräs tapaus jossa olin ohittajan roolissa ja edessä ajellut yhdistelmä antoi merkin että mene ohi vaan. No, ei ollut vastaantulijoita, mutta 60 km/h rajoitus ja kamera oli.
    Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 01.10.2025 klo 11:41.
    Lajin halpuus viehättää.
    Huomiona viikonlopun pienestä letkasta, autoilijat antoivat kolme kertaa tietä bussipysäkille pienillä mutkateillä etteivät olleet edessä pitkään. Toki kiitettiin kohtiaasti noin mukavista huomionosoituksista.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Itsellä loppui siihen, kun autolla ei kerta kaikkiaan pysty enää tekemään kertavilkkua. Tai en ainakaan ole keksinyt miten se onnistuisi.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Itsellä loppui siihen, kun autolla ei kerta kaikkiaan pysty enää tekemään kertavilkkua. Tai en ainakaan ole keksinyt miten se onnistuisi.
    Se "kuuluukin" tehdä X2. Eli vink,vink. Ei vink.

gs lc

BMW, askel kohti aikuisuutta..
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Se "kuuluukin" tehdä X2. Eli vink,vink. Ei vink.
    Mutta kun ei sekään onnistu.
    3 vilkkua tulee automatiikasta, teki mitä teki ja se on liikaa
    Honda GL1800 -06
    Mutta kun ei sekään onnistu.
    3 vilkkua tulee automatiikasta, teki mitä teki ja se on liikaa
    Volvo?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Kaistanvaihtovilkku, eli kolme vilkautusta on tosi hieno keksintö.
    Pitäs olla vakiona joka autossa.
    Ajelin kerran autolla jonossa, jota veti rekka. Kohteliaasti vilkutti aina, kun oli ohituspaikka. Sitten tuli minun vuoroni, ja rekka vilkutti taas. No ei kun ohittamaan. Meinasi tulla nokkakolari, sain juuri ja juuri vedettyä takaisin. Se saatanan rekka oli kääntymässä...
    Durty Nelly's Boys
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Volvo?
    Jep, olikohan -09. Auton valikoista ehkä voisi löytyä jotain,
    mutta tuo kaistanvaihtovilkku on kyllä niin hyödyllinen etten sitä disabloisi ja saisi tosiaan olla kaikissa
    autoissa, kuten täällä oli mainittukin. Taitaa tuo monesta jo löytyäkin. Jopa rouvan ei niin tuoreesta Micrastakin tuo löytyy.

Silloin kun vilkku totaalisesti totteli vilkkuviikseä, tuli tuota käytettyä esim. kiitoksen eleenä.
    Honda GL1800 -06
    Jep, olikohan -09. Auton valikoista ehkä voisi löytyä jotain,
    mutta tuo kaistanvaihtovilkku on kyllä niin hyödyllinen etten sitä disabloisi ja saisi tosiaan olla kaikissa
    autoissa, kuten täällä oli mainittukin. Taitaa tuo monesta jo löytyäkin. Jopa rouvan ei niin tuoreesta Micrastakin tuo löytyy.

Silloin kun vilkku totaalisesti totteli vilkkuviikseä, tuli tuota käytettyä esim. kiitoksen eleenä.
    Manuaalin mukaan disablointi onnistuu siellä My Car -valikossa (Settings->Car settings->Light settings-> Triple Indicator). Itsellä 2012 V70, eipä ole tuo itseä häirinnyt, enkä kertavilkkua kaivannut.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Moottoripyörällä liikkuessa tulee vilkuteltua vaan sillon kun taakse liimautuu joku perskärpänen, yleensa bemarillaan sellaisella alueella joka on nakutettu täyteen niitä sakkopönttöjä. Mees nyt ohi siitä.

Harvemmin muuten on tarvetta vilkutella ohittamisen auttamiseksi ja pyrinkin sitä välttämään kun joillakin tuntuu kestävän aika kauan ennenkuin ohi lähdetään. En myöskään oikein helposti luota jos edessäoleva vilkuttelee. Yleensä mopolla nostelen kättä ja sillä kiittelen jos tehdään ohitus oikein helpoksi.
    Minun autossa on myös tuo kolmen villkutuksen automaatti, milkä on kyllä huippujuttu. Se kytkeytyy, kun vilkkuviikseä painaa pikkuisen, niin ettei se kytkeydy jatkuvaan vilkutukseen. Kolmea vilkutusta vähäisemmän määrän saa vilkutettua, kun kytkee vilkkuviiksen, niin että se naksahtaa jatkuvan vilkutuksen asentoon mutta ottaa sen pois siitä, kun yksi tai kaksi vilkutusta on tullut. Sitä en tiedä toimiiko se eri automerkeissä vastaavalla tavalla.

Kuten joku aikaisemmin mainitsi niin olen myös huomannut viime vuosien aikana useamman kerran ystävällisiä autoilijoita, jotka ajavat pikkutiellä bussipysäkille/tien reunaan, kun motoristi ilmestyy taakse ja on selkeä ohitusaikomus. Kiitettävää hyvää mieltä lisäävää kohteliaisuutta liikenteessä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    voihheeiii kolmivilkku on niiiin pitkä? MITÄ SITTEN?

jos ei osaa painaa vilkkua siten että se vilkahtaa sen yhden kerran- miksi ihmeessä se EI saisi vilkkua kolmea kertaa, jos tarkoitus on viestiä että "minä väistän" -tai vaikka että "minä käännyn".
    sehän on takanatulevalle periaatteessa ihan sama- tosin jos edellä oleva on kääntymässä, yleensä hyvin pian syttyvät myös jarruvalot- useimmin aivan liian pian.

itse harrastan NIIN mopoillessa, KUIN autoillessa yletöntä vilkun kuluttamista, laitan sen pirun aikaisin päälle että varmasti urpot takana tajuaa aikeeni. ei haittaa mua yhtään, päinvastoin yleensä se poistaa hiostajan taaemmas kun tajuavat että joku muutos on ajolinjassa tapahtumassa. Olen huomannut että kun itse laitan esim. motarilla vilkun rampille- suurin osa laittaa sen VASTA silloin kun ovat jo ramppiviivalla- jolloin itse laitan sen jo pois...

mutta se on totta, että on häviävä kansanperinne vilkauttaa ohituspaikkoja takanatuleville. itse harrastan silti tätä vanhaa tapaa. tosin pystyn vilkuttamaan kolmivilkullakin "vain kerran". joskus niistä kiitetään joskus ei. aivan sama itselle, kunhan kukaan ei tule niskaan kun aion hidastaa tai haluan körötellä (vastoin normitapojani) muita hitaammin. sitäkin sattuu, varsinkin jos kyydissä on anoppeja tai ruokatavaroita tms. pahasti loukkaantuvaa lastia.

älkää tehkö asioista niin vaikeita.
    Jos syystä tai toisesta olen ajanut tai tiedän tulevani ajamaan ( esim vaarallinen risteys jossa tulen kääntymään vasemmalle ) liikennevirtaa hitaammin, olen pitänyt tapanani pysähtyä sopivaan kohtaan, esim bussipysäkille kunnes jono on mennyt ohi.

Vilkulla ohitusmahdollisuuden osoittaminen on nykyliikenteessä Etelä-Suomessa aika toivotonta, ohittajakandit eivät pääsääntöisesti uskalla lähteä välittömästi ohittamaan, vaan varmistelevat aikansa ja kun vihdoin ovat lähteneet ohittamaan, niin vastaantulijat ovat jo lähellä.

Eläimiä väistetään luonnollisesti, mikäli se on turvallisesti mahdollista. Ennen väistöä pitää olla valmiina turvallinen suunta väistää tai sitten peilistä ensin katsottuna, että hätäjarrutuksen voi suorittaa turvallisesti.
    Näytän vilkkua nykyään ohittajien avuksi ainoastaan kahdessa tapauksessa. (Ajelen aika usein pitkiä reissuja pakettiautolla.)

a) Perässä - liian lähellä - ajaa joku urpo, jolla ei ole ollut hetkeen minkäänlaisia ohitusaikeita. Jossei vilkusta tai takasumuvalon päälle laittamisesta ymmärrä, niin saatan koukata bussipysäkille.

b) On _täysin_ selkeä ja piiitkä suora/peltoaukea ja takana tuntuu olevan ohitusaikeita.
    Vaikka ohittajalla on vastuu ohituksesta, niin minulla ohitettavana ei ole mitään tietoa, kuka Jonne/Pappa/Mummo siellä on ja minkälaisella vauhdilla sieltä tullaan ohi ja milloin. Ja jos sieltä sivutieltä puskan takaa paukkaa joku eteen, niin...

Oma vauhti on usein sen verran ripeä, että ajoneuvot, jotka menevät minun ohi on usein sellaisia (tehokkaita) ettei heille paljoa tarvi vilkkua näytellä. Toisaalta aika moni nykyauto on tehokkampi kuin 80-90 -luvulla.

Itse en ole kauheasti kaipaillut vilkun näyttäjiä, ja jos joskus sattuu näyttämään, niin kyllä siinä samat proseduurit itselläni on, että tulee tarkastettua onko ohittaminen turvallista. Se vilkun näyttäjä voi olla joku puolisokea 7-kymppinen pappa. Tehoa on autossa/autoissa usein sen verran ettei tarvi rekan rinnallakaan kauan jurnuttaa.

Jos moottoripyörällä on ongelmia ohituksen kanssa, niin kannattaa vaihtaa se lypsykoneen moottori johonkin hieman tehokkaampaan.

Edit: Usein vilkun sijaan siirryn hieman oikealle, jotta ohittaja näkee paremmin.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 02.10.2025 klo 17:36.
    meikäläistä taas välillä harmittaa ns.tien pientareella väistävät- siis ne jotka ajavat liikaa oikeaan reunaan hiekkaa pöllyttämään, varsinkin mopoillessa en tykkää yhtään sieltä sinkoilevista kivistä. kyllä se ohituspaikka tietysti pitää varmistaa ennen ohi paiskomista.
    Raskaamman ratista päivää.

Ei oikein uskalla enää antaa vilkulla ohitusmerkkejä, ellei näkyvyyttä ole tosiaan kilometritolkulla. Ilmeisesti ylinopeuspelottelu on vienyt keskimääräiseltä Antti Avensikselta tai Mauno Meganelta kokonaan kyvyn ohittaa ripeästi ja turvallisesti. Annettu ohitusmerkki ei ole voimassa loputtomiin, ohi pitää lähteä jokseenkin heti, koska tilanteet etusektorissa muuttuvat.
    Viimeksi eilen aamulla takanani tappituntumassa roikkui Octavia Turusta Loimaalle saakka. Siellä on niin pitkiä peltoaukeita, että arvasin kokeilla, lähtisikö se ohi, jos näytän merkkiä. Lähtihän se, toistakymmentä sekuntia pohdittuaan, sittenkin tasan mittarisatasta. Onneksi sitä näkyvyyttä oli, nappasin kuitenkin cruisen pois päältä Actroksesta että Skoda pääsee ohi ennen Humppilaa.

Näytän kyllä vilkulla merkkiä silloin, kun ohitusta kärkkyvästä voi helpommin päätellä että se olisi menossa ja muutenkin tilanteen tasalla. Prätkille harvemmin tarvitsee vinkata. Pientareelle en vähässä kummassa aja, sieltä saa takana tulevan naamalle kivisateen, pölymyrskyn nyt vähintään.
    Honda CX 500 ->
    Honda ST1100 ->
    BMW R 1200 GS
    Lainaa Wisa kirjoitti Katso viesti
    Raskaamman ratista päivää.

Ei oikein uskalla enää antaa vilkulla ohitusmerkkejä, ellei näkyvyyttä ole tosiaan kilometritolkulla. Ilmeisesti ylinopeuspelottelu on vienyt keskimääräiseltä Antti Avensikselta tai Mauno Meganelta kokonaan kyvyn ohittaa ripeästi ja turvallisesti. Annettu ohitusmerkki ei ole voimassa loputtomiin, ohi pitää lähteä jokseenkin heti, koska tilanteet etusektorissa muuttuvat.
    Viimeksi eilen aamulla takanani tappituntumassa roikkui Octavia Turusta Loimaalle saakka. Siellä on niin pitkiä peltoaukeita, että arvasin kokeilla, lähtisikö se ohi, jos näytän merkkiä. Lähtihän se, toistakymmentä sekuntia pohdittuaan, sittenkin tasan mittarisatasta. Onneksi sitä näkyvyyttä oli, nappasin kuitenkin cruisen pois päältä Actroksesta että Skoda pääsee ohi ennen Humppilaa.

Näytän kyllä vilkulla merkkiä silloin, kun ohitusta kärkkyvästä voi helpommin päätellä että se olisi menossa ja muutenkin tilanteen tasalla. Prätkille harvemmin tarvitsee vinkata. Pientareelle en vähässä kummassa aja, sieltä saa takana tulevan naamalle kivisateen, pölymyrskyn nyt vähintään.
    Cruise säädetty 95 km/h ? Juu, rajoitin 88... vai paljonko se virallisesti on ?
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Minen luota noiden ohitettavien vilkkuihin.....
    -Ohittajalla on vastuu ohituksista, edellä ajava voi kääntyä tms....
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Myytävää; <strong>https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912</strong>
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Cruise säädetty 95 km/h ? Juu, rajoitin 88... vai paljonko se virallisesti on ?
    Cruisessa 85, todellista 82-84 riippuen vetopyörien kulutuspinnasta. Rajaa vasten ajaa näillä polttoaineen hinnoilla melko harva.
    Vihjaaminenkaan rajoittimen äpäröintiin alkaa olla aika väsynyt vitsi, sitä ei ole koskaan isommin harjoitettu. Yksittäiset kurwa kolekat ylikokorenkaineen ovat aika harvinainen poikkeus.

Aloittaja ihmetteli käytäntöä ”koiraa pienempää ei väistetä”. Itse olen oppinut tämän muodossa ”ihmistä pienempää ei väistetä” ja siihen on ihan hyvä syy, kerrannaisvahingot epäonnisesta väistöyrityksestä tapaavat olla suuremmat kuin harmitus yliajetusta supikoirasta.
    Räntti rekan ratista loppuu tähän, rahtarifoorumit on erikseen. Täällä mä ajan moottoripyörällä.
    Honda CX 500 ->
    Honda ST1100 ->
    BMW R 1200 GS
    Joko se ns Iso-Britannia rajoitin on ns kulunut vitsi, tai sitten navigaattoriohjelmistojen nopeusnäyttö on se vitsi.
    Aika moni raskaampi tuntuu kulkevan sen navigaattori ysivitosen, vaikka taloudellisesti ajateltuna siinä ei pitäisi olla liiemmin järkeä. Vaikuttaa olevan osittain firmakohtainen asia, jos liikennöintiä ajattelee esim Hanko-pääkaupunkiseutu akselilla vuodesta toiseen.
    On siinä kuljetushommassa muutakin kuin polttoainekulut. 88 vs 80 km/h ajaville kuskeille toiselle tarvitsee maksaa 10% vähemmän palkkaa samasta matkasta.

Mutta mitä ohittamiseen tulee, niin olen huomannut että se on yleensäkin katoavaa kansanperinnettä. Mun autoni on minikuormuri, eli sillä saa päästellä sitä kahdeksaakymppiä, toki olen rebel ja ajan yleensä noin yhdeksääkymppiä, etten ole rekkojen jaloissa. Todella usein moottoriteillä tulee joku reilusti kovempaa takaa, vain jäädäkseen siihen konttiin roikkumaan. Tilan salliessa yleensä tiputan cruisen pois, noin 60 km/h vauhti aiheuttaa useimmille jo innon ohitukseen. Joillekin riittää kun vaihdan vasemmalle kaistalle, niin porhaltavat siitä lasittunein katsein oikealta ohi. Sitkeimmät ovat olleet sellaisia, että on pitänyt itse käydä liittymän kautta, että on päässyt perässäroikkujasta eroon.

Maanteillä tilanne on melko sama, osa ei mene ohi millään, vaikka tilaa ja näkyvyyttä olisi vaikka muille jakaa. Vaan ajaa jurnutetaan siinä kontissa kiinni, ilmeisesti odottaen että saavat työnnettyä lisää vauhtia edellämenevään. En toki ole edes yrittänyt ohitusmerkkejä antaa, en jaksa uskoa että tuollaisten kanssa siitä olisi mitään hyötyä. Ehkä pitää seuraavalla kerralla kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu.
    1835
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    On siinä kuljetushommassa muutakin kuin polttoainekulut. 88 vs 80 km/h ajaville kuskeille toiselle tarvitsee maksaa 10% vähemmän palkkaa samasta matkasta.

Mutta mitä ohittamiseen tulee, niin olen huomannut että se on yleensäkin katoavaa kansanperinnettä. Mun autoni on minikuormuri, eli sillä saa päästellä sitä kahdeksaakymppiä, toki olen rebel ja ajan yleensä noin yhdeksääkymppiä, etten ole rekkojen jaloissa. Todella usein moottoriteillä tulee joku reilusti kovempaa takaa, vain jäädäkseen siihen konttiin roikkumaan. Tilan salliessa yleensä tiputan cruisen pois, noin 60 km/h vauhti aiheuttaa useimmille jo innon ohitukseen. Joillekin riittää kun vaihdan vasemmalle kaistalle, niin porhaltavat siitä lasittunein katsein oikealta ohi. Sitkeimmät ovat olleet sellaisia, että on pitänyt itse käydä liittymän kautta, että on päässyt perässäroikkujasta eroon.

Maanteillä tilanne on melko sama, osa ei mene ohi millään, vaikka tilaa ja näkyvyyttä olisi vaikka muille jakaa. Vaan ajaa jurnutetaan siinä kontissa kiinni, ilmeisesti odottaen että saavat työnnettyä lisää vauhtia edellämenevään. En toki ole edes yrittänyt ohitusmerkkejä antaa, en jaksa uskoa että tuollaisten kanssa siitä olisi mitään hyötyä. Ehkä pitää seuraavalla kerralla kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu.
    Saman huomannut tuolla VT1:llä jota ennen kutsuttiin tarvontieksi. Tullaan perään, tilaa on motarilla aamuviiden aikaan mutta siihen perään jäädään kökkimään vaikka minäkin ns.pikkuautolla. Ohitus usein vasta sitten kun itse ajan jonkun ohi. Varmaan yksi syy tuon lisääntymiseen on nämä adaptiiviset cruiset jotka heivaa huomaamattomasti edellä ajavan perään sopivalle etäisyydelle ja kuski on niin mietteissään ettei edes huomaa että vauhti on pudonnut. Ja sitten kun tulee ohitustilanne niin cruise päättää nostaa vauhtia ja mennään ohi.
    FJR -17
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Olen ymmärtänyt, että kulutusero voi noiden ajotapojen välillä olla nykytekniikalla jopa 25%, varsinkin mikäli ajossa huomioidaan mäet. Mikä kulutusero onkaan silloin, kun "rehellisesti" rajoitettu kulkee 95 GPS nopeutta?
    Rekat voisi kieltää kokonaan kun ajavat niin hurjan kovaa että tuollahan on kehällä nykypäivän etelänlampaat hätää kärsimässä jaloissa. Kait ne ajoi ennen vanhaa hitaammin.
    Supermoto
    Juu, kyllä raskaan liikenteen nopeudet on nousseet. Monesti näkee rekkoja, jotka ajavat mittarin mukaan 95km/h tossa kehä kolmosen rekkarallissa. Yleensä ovat ulkomaan kilvissä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Rekat voisi kieltää kokonaan kun ajavat niin hurjan kovaa että tuollahan on kehällä nykypäivän etelänlampaat hätää kärsimässä jaloissa. Kait ne ajoi ennen vanhaa hitaammin.
    Siellä kehällä ei ole muita kun niitä maalaistolloja tien tukkeena jotka tulee landelta kaupunkiin töihin, ne niitä ketjukolareitakin aiheuttaa talvisin. Pysyisi siellä landella.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Varmaan yksi syy tuon lisääntymiseen on nämä adaptiiviset cruiset jotka heivaa huomaamattomasti edellä ajavan perään sopivalle etäisyydelle ja kuski on niin mietteissään ettei edes huomaa että vauhti on pudonnut. Ja sitten kun tulee ohitustilanne niin cruise päättää nostaa vauhtia ja mennään ohi.
    Tuota paholaisen keksintöä, adaptiivista cruisea, vähän minäkin epäilen syyksi. Mutta jotenkin huolestuttavaakin on se, että osa kuskeista on niin pysäkillä siinä kuskin penkillä, että eivät oikein reagoi mihinkään ulkomaailman asioihin, vaan kuola suupielestä valuen jyräävät edelle menevän kontissa kiinni. Minä jotenkin miellä tuon ajamisen sellaiseksi puuhaksi, jota tehdään siihen keskittyen. Toki niitä ajatuksiin vaipumisia tulee kaikille, mutta jos edes useampi "irrottautumisyritys" ei saa muuttamaan ajamista, niin silloin siellä ratissa ei ehkä pitäisi enää olla, vaan mennä bussilla tai taksilla.
    1835
  30.  
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Juu, kyllä raskaan liikenteen nopeudet on nousseet. Monesti näkee rekkoja, jotka ajavat mittarin mukaan 95km/h tossa kehä kolmosen rekkarallissa. Yleensä ovat ulkomaan kilvissä.
    Saatto olla jo 10 vuotta sitten kun Oulun motarilla rekka ajoi 110-120km/h.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen