Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Ensi talvelle hommattu uusi projekti -09 kingi. Muutama kysymys on herännyt, josko täällä olisi enemmän tietoa:

    Aloitetaan helpoimmasta, kuinka korkea apehangeri ois hyvä? Toiveena ois hyvä ajoasento ei niinkään tyyli.


    Ennen kuin vikakoodin lukupiuha tulee, veikkauksia miksi kone ei saa soppaa? Kipinä tulee, ajonesto kuittautuu ja
    bensapumppu pyörii. Suuttimille tuleva plussa vielä mittaamatta, sulakkeet ja releet ovat ehjät. Bensahörpyllä tai starttipilotilla käy sen hetken, kun ainetta antaa.

    Katkooko TSSM myös polttoaineen syöttöä vai pelkästään starttireleelle menevää piuhaa? Tip overia on kuittailtu ja akkukin ollut irti. Erillistä tippianturia ei ole, vaan TSSM hoitaa senkin.


    Viikonloppuna olisi tarkoitus tarkistaa suuttimien plussa ja tarvittaessa suuttimien avautuminen irrallaan. Onko muuta, mitä kannattaisi tarkistaa, ennen kuin vikakoodeja pääsee lukemaan?`Nappitekniikkaa on kokeiltu, mutta ei tehoa - toki mittaristo on eri pyörästä.
  2. #2
    Ei ihan hartioiden korkunen vaan pikkusen alle.

    On se mukava siinä mielessä että turakaisethan ihmettelee että voiko tuommosella edes ajaa. Kyllä voi ja on mukava. Mutta siitä voi keskustella on onko se viikonlopun ajojen mukava vai kuukauden lomareissun mukava. Oma ajoasento olisi vuosi vuodelta muuttumassa kyykymmäksi, sit kun täytän 70 v niin ostan gixxerin.

    Mukavuuden lisäksi on toinenkin pointti, nimittäin ajamisen tarkkuus. Käsivarret varsin suoraksi ojennettuina eivät enää ole varsinainen tarkkuustyökalu. Lisäksi apessa tukematonta putken matkaa on jo sen verran että taivutusvastuksen vähäisyyden tuntee. Ainakin mielikuvissa jos ei todellisuudessa. Mutta omani oli normaali 1", Kingissä taidetaan suosia paksumpia.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  3. #3
    Hdcf.fi
    kannattaa tuonne kirjautua.
    Tietotaitoa löytyy HD:n tiimoilta enemmän.
    FLHTCUSE4
  4. #4
    Kiitos!

    Pitää käydä apea katselemaan ja käydä rekisteröitymässä.

    Itse vikaa yritin selvittää hieman väärän mallin sähkökuvilla - saa vinkata, jos joku on löytänyt Road kingiin korjausoppaan lataussivun.

    Suuttimille tuli miinus ja ECU pätki plussaa. Noista sähkökuvista poiketen tankissa oli pumpun jälkeen bensalinjassa vielä joku solenoidi tms., joka ei saanut virtoja. Tämän korjaamalla löytyi bensanpainetta ja pyörä herasi henkiin.

    Dynan mittari ei näyttänyt vieläkään kilometrejä vaikka muutoin näyttäisi toimivan. Pitääkö mittarille kertoa jotenkin, että se on nyt eri vehkeessä? Millä työkalulla saisi ohjelmoitua oikeat kilometrit, niin voisi katsoa mihin hintaan ko. työkalu löytyy maailmalta?

    Seuraavaksi onkin vuorossa etustefojen ja keulaöljyjen vaihto, pitää vielä etsiskellä mistä ne edullisesti saisi. Onko käytännön kokemusta mikä viskositeetti on edessä paras - tai mitä korjausopas noihin pyytää laittamaan? Ohjauslaakerilta löytyi rasvanippa, käykö siihen ihan yleisrasva?

    Talven aikana olisi tarkoitus palauttaa pyörän alkuperäinen väri. Aloitteleva maalari tarvitsisi edullista ruiskumaalia, kun voi olla, että joutuu hieman harjoittelemaan. Olisiko Normadur hyvä vai saako jostain edullisemmin? Värisävyksi palautunee kiiltävä musta.
  5. #5
    Apehangereista en osaa sanoa mutta mulla on omissa Road Kingeissä ollut Heritage Softailin sarvet ja ovat olleet mulle oikein sopivat.
    Viimeksi muokannut: Lörsson; 11.10.2025 klo 13:24.
  6. #6
    Monien muiden foorumeiden tavoin myös hdcf-foorumi on hyvin kuollut takavuosiin verrattuna. Mutta paljon asiaa siellä on tallessa, pääsee lukemaan suraan mutta kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

    Pdf:t ovat tietysti nykyaikaa. Mutta jos aikoo rassata enemmän niin myös korjousmanuaali (siis paperinen kirja) varmaan on sellainen jonka voisi ostaa ihan rahalla? Niissä kerrotaan asiat oikeasta vilkkunesteen määrästä kampiakselin rihtaukseen.
    - perinteisesti tehtaan omia manuaaleja on pidetty parhaina. En tiedä nykypolitiikasta mutta ainakin ennen niitä sai ostaa ihan paikalliselta marmoritiskiltä. Tai sitten nettikaupasta. Tässä ei vuosimalli täsmää mutta lähin mitä nyt löyty https://www.wwag.com/en/harley-david...in-cam-touring. W&W ei oo ainoo paikka mistä ostaa
    - Clymerin manuskat ovat ihan OK kanssa. Suosituimpiin malleihin tyyliin Evo Spora saattaa tuurilla olla jopa paikallisessa kirjastossa. Tai sitten https://www.wwag.com/en/clymer-servi...-1-59969-334-7
    - Haynes aika samanlainen. Jotenkin muistelen että niiden tekeminen loppunut mutta näköjään saataville https://haynes.com/en-gb/motorcycle-...arley-davidson
    -
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #7
    Lainaa tomiix kirjoitti Katso viesti
    Aloitetaan helpoimmasta, kuinka korkea apehangeri ois hyvä? Toiveena ois hyvä ajoasento ei niinkään tyyli.
    Makuja on monia, mutta ape ei kyllä omasta mielestäni anna mtenkään erityisen hyvää ajoasentoa. Harrikasta ei kokemusta, mutta Triumph Bobberissa oli kiinni Trumpan oma mini ape kun ostin sen. Tyyli ihan ok, mutta pyörän hallittavuus etenkin mutkissa ja muissa käännöksissä on mielestäni huomattavasti parempi matalalla tangolla. Suoralla ape on ihan ok, mutta äkkitilanteissa saattaa olla jopa vaarallinen. Aikani ajeltua ostin siihen sitten ihan harrikan matalan leveän tangon ja en vaihtanut apea takaisin.

    Apen korkeudesta sanovat partaukot, että kädet ei mielellään pumppua korkeammalle puutumisen takia ja ei ainakaan yläviistoon, eli max kädet vaakatasossa.

    Itse nimi apehanger eli apinakiikku tulee siitä kun apina roikkuu ja kiikkuu puun oksassa. Ilmeisesti viittaa noihin överikorkeisiin, joissa oikeasti roikutaan.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8.  
  9. #8
    Tuossa tulikin jo hyviä huomioita tangosta. Pitänee ostaa joku perustanko ja vaihtaa sitä sitten kun siltä tuntuu. Pyörän mukana tullutta ei pysty enää käyttämään. Onko tietoa mikä on alkuperäisen tangon koodi?

    Löysin tallista jonkun matalan ja kapean tangon - mahdollisesti sportsterin. Vaikutti kyllä sen verta kapealta, etten tuota uskalla laittaa kiinni kuin tallisiirtelyyn.

    Useimmissa tangoissa on upotukset, mutta ei reikää sähköisen kaasun johdolle. Oletteko vain poranneet lisäreiän vai hankkineet sellaisen tangon, jossa reikä on jo valmiina?

    Etupäähän tilasin suoraan koko korjaussarjan, vaihtaa koko setin tai vain tarvittavin osin. Näkee sitten kun saa purettua.

    Korjausoppaiden osalta paperinen olisi hyvä, mutta oikealla hakusanalla näkyi löytyvän sekä -08 että -11 mallin pdf-korjausopas. Nämä saa riittää.