Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    https://youtu.be/xJASqkRmQcg?si=KcQc0NMmEoeszGU3


    Tuosta pitääkö mutteri olla vanteen sisällä vai ulkopuolella tai yhtään missään on aika monta mielipidettä. Itse laitoin puhtaasti maantieajossa olevaan Afrikkalaiseen mutterin kevyesti ulkopuolelle ja sisälle jäi se prikka vannenauhaa vasten.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #2
    Omassa pyörässä oli entisen omistajan jäljiltä ohut mutteri ja se pikku prikka sisällä ja toinen ohut mutteri ulkopuolella vannetta, tämä siis maastokäytössä olevassa endurossa jossa myös rengaslukko. Olen myös monesti miettinyt että mikä mahtaisi olla se oikea tapa.
    Born to be middle aged.
  3. #3
    Lainaa ST77 kirjoitti Katso viesti
    Omassa pyörässä oli entisen omistajan jäljiltä ohut mutteri ja se pikku prikka sisällä ja toinen ohut mutteri ulkopuolella vannetta, tämä siis maastokäytössä olevassa endurossa jossa myös rengaslukko. Olen myös monesti miettinyt että mikä mahtaisi olla se oikea tapa.
    Katsoitko videon?
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Katsoitko videon?
    15 min video 15s aiheesta...
    Superbike #7
  5. #5
    Onko video välttämättä oikeassa tai onko edes yhtä oikeaa tapaa asentaa mutterit. Tuntuu kyllä oudolta tuo yksi mutteri sisäpuolella kun jää aina ikävä taite sisäkumiin venttiilin tyvelle silloin että sikäli olisin videon asennustavan kannalla että ei mutteria sisälle.
    Born to be middle aged.
  6. #6
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    15 min video 15s aiheesta...
    Siinä ei otettu huomioon nykynuorison lyhytjännneisyyttä😁
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  7. #7
    Lainaa ST77 kirjoitti Katso viesti
    Omassa pyörässä oli entisen omistajan jäljiltä ohut mutteri ja se pikku prikka sisällä ja toinen ohut mutteri ulkopuolella vannetta, tämä siis maastokäytössä olevassa endurossa jossa myös rengaslukko. Olen myös monesti miettinyt että mikä mahtaisi olla se oikea tapa.
    Itse olen enduroissa kiristänyt mutterit (ulkopuolelle) aina toisiaan vasten jättäen reilun välin vanteeseen. Tällöin ei turhaan venytellä ja revitä sisärengasta.
  8. #8
    Lainaa P3 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen enduroissa kiristänyt mutterit (ulkopuolelle) aina toisiaan vasten jättäen reilun välin vanteeseen. Tällöin ei turhaan venytellä ja revitä sisärengasta.

    Siinä ulkopuolisen mutterin pois jättämisellä on ideana nähdä jos sisuri on pyörähtänyt ja venttiili on siten vinossa. Kun vanteeseen laitetaan rasvaa, niin on varmaan syytä laittaa renkaan sisään talkkia, jotta sisuri ei tartu kiinni ulkorenkaaseen.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  9.  
  10. #9
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Siinä ulkopuolisen mutterin pois jättämisellä on ideana nähdä jos sisuri on pyörähtänyt ja venttiili on siten vinossa. Kun vanteeseen laitetaan rasvaa, niin on varmaan syytä laittaa renkaan sisään talkkia, jotta sisuri ei tartu kiinni ulkorenkaaseen.
    Joo, nimenomaan, en kiristä muttereita vannetta vasten vaan muttereiden ja vanteen väliin jää väli. Mutterit tulee kuitenkin pidettyä venttiilissä mukana niin venttiiliä ei tule työnnettyä tuhertaessaan vanteen sisään ja kompuran suulakkeen saa painettua muttereita vasten kiinni.