Kellään kokemuksia otsikon ketjunvoitelijasta ?
https://www.storm-motor.fi/moottorip...lija-cob-n201/
Minulla oli aikoinaan tuommoinen. Toimi hyvin ja luotettavasti sekä oli helppokäyttöinen.
Ilmeisesti näistä oli jotain "kiina-kopiota" saatavana ja niissä oli jotain ongelmia.
BMW R nineT -17
Mulla on jo toinen tollanen alkuperäinen ja hyväksi olen kokenut, kun ostin uudestaanki. Eka meni siis pyörän mukana myydessä.
Välissä kokeilin sitä kiinan kopiota se toimi hetken ja sitte kusi satunnaisesti alle. Pari kuukautta oli ja sitte kyllästyin ja ostin alkuperäisen.
Yhdessä pyörässä oli OSCO ja siitäkään ei muuta ku hyviä kokemuksia. Hinta vähä kovempi ku tässä Cobbrassa. Etuna ehkä se että rasvaus nopeampi ku cobbrassa. Eli Cobbran kanssa tosiaan ajettava hetken ettei tule tippaa pyörän viereen.
Scottoileriaki olen joskus kokeillu mutta ainaki sitä perusmallia olis pitäny säädellä ilman lämpötilan mukaan ku reissun päällä lämmöt nousi niin vetäs aika vauhdillasäiliön tyhjäksi ennen ku huomasin.
Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
Kiitos, pistänpä hankintaan. Onko tietoa mistä saa haarasuuttimen rattaalle jollainen mulla oli scottoilerissa aikoinaan ?
On ollut. Täytön kun tekee ohjeiden mukaan eli minimoi ilman säiliöstä ei juuri kuse alleen lämpötilan muuttuessa. Silti kusee vähän. Ihan hyvä rasvari.
Lajin halpuus viehättää.
Viimeksi muokannut: Tni; 26.07.2025 klo 02:37.
Pro Oilerin suutin voisi toimia myös tuon kanssa.
Löytyy esim. tuolta:
https://pro-oiler.eu/en/standard-nozzle
Mulla on ollut Fasussa Pro Oiler kymmenen vuotta ja on toiminut todella hienosti. Tuli pyörän mukana ja hyvässä kunnossa on ketjut pysyneet. Alkuperäiset meni vaihtoon 70 tkm kohdalla, nykyisillä ajettu 60 tkm.
Vähän ohi aiheen mutta millä öljyllä tuollaista vaihtelua? Scottoilerin sinisellä en ole huomannut että Suomen oloissa olisi suurempaa säätötarvetta. Nyt viime päivien helteillä pieniä roiskeita näkynyt vanteessa muttei mitään häiritsevää. Yleensä vain keväisin ilmaan, täytän ja tarkistan tiputusfrekvenssin, enempää ei tarvi ajokaudella kiinnittää huomiota.
Usein näihin suositellaan 80w-90 öljyä mutta Scottoiler sininen on lähempänä 75W öljyä viskositeetiltaan. Ehkä kun on viileälläkin juoksevaa, ei tarvi säätää tiputusta liian suurelle niin ei helteilläkään kulu liikaa.
Yamaha MT-09 Tracer
Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,