Onko jollain kokemusta valetuista korvamonitoreista? Sellaisista mitä rokkitähdetkin käyttää, esim nämä https://www.omakuulo.fi/index.php/hl2/ . Onhan nuo arvokkaat, mutta kalliiksi tulee sopivan ja hiljaisen kypärän arpominenkin.
Tuntuu vaan vähän hölmöltä huudattaa kypärän kaiuttimia tulppien läpi eikä se äänenlaatu siinä ainakaan parane. Nuo leikkaisi samalla jotain 30dB melusta pois.
KTM 1290 Super Adventure S
Jos noihin panostaa niin parhaat mahdolliset ominaisuudet kannattaa valita.
Kallista, mutta kannattaa.
Kypärien kanssa ongelmaksi tulee noiden johtojen kanssa leikkiminen, ne tuntuu korvalehdellä ja kaulalla ja ne hiertyy helposti.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Itse olen käyttänyt noita ACS:n PRO-sarjan mallin mukaan valettuja tulppia, ne toimii minulla hyvin ja musiikki ja puhe tulee yllättävän hyvin läpi. Toki valmistajia on useita ja kaikki korvakäytävät on erilaisia eli ei voi yleistää. Ja olen maksanut niistä täyden hinnan![]()
FJR -17
Mulla käytössä Orelon muusikon tulpat 15dB vaimennuksella ja musat tulee kypäräpuhelimen kaiuttimista. Ei tarvitse huudattaa täysillä ja äänenlaatu on parempi kuin ilman tulppia.
https://www.orelo.fi/tuote/orelo-fidelity-10-15-25-30/
BMW F800GT
Minulla on Orelon tulpat jollain 25dB vaimennuksella ja Schuberth E1 -kypärä kypäräpuhelimella/JBL-kajareilla. Toimii ok, mutta äänenlaatu ei ole häävi. Halusin uusia kypärän, mutta E2 ei istu eikä sen sovituspaloista ole yksikään myyjä osannut juuri mitään kertoa saati että niitä olisi voinut sovittaa. Ostin sitten Nolanin ADV-kypärän, hyvä kypärä, sopii hienosti päähän, mutta ainakin minun pyörän päällä on niin kova tuulen humina ettei edes navista saa selvää. Ajattelin, että jospa noilla korvamonitoreilla lätkisi kaksi kärpästä kerralla... noi Tinden vinkkaamat ACS:t vaikuttaa mielenkiintoisilta, kun niissä on myös tuo suodatin, että voi keskustella tulpat korvissa.
KTM 1290 Super Adventure S
Mulla on kans ollu noi Orelon moto kuulosuojaimet käytössä schubertin c5 kypärän kanssa. Kypärässä siis kaiuttimet. En oo ollu yhtään tyytyväinen, ja kokeilin huvikseni omia Apple airpods pro 2 kuulokkeita kypärän kanssa. Yllättäen ne vaimentaa tuulin huminaa paremmin, kuin Orelot ja äänenlaatu on luonnollisesti parempi.