Tuli tuossa vedettyä Afrikkalaisella 2600km lenkki ja pisin veto yhdellä tauolla oli 670km.
Afrikkalaisen satula nyt ei ole varsinaisesti kuin oikeissa matkalehmissä, joten perse oli aika hellänä.
Uusi satula on käynyt mielessä, mutta kun niissä ei ole toimivuus takuuta, eikä 80kiloinen koe tuntumaa kuten minä 110 kiloinen sika.
Pyöräilyshortseja on joskus tullut käytettyä, mutta onhan niiden kanssa olo kuin olisi ukkokodissa vaipoissa. Nyt sitten kävi mielessä kompressio shortsit, koten onko näistä kokemusta?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Osta vaan suosiolla Sargentin satula. Ei puudu enää.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Tilasitko Amerikasta?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...pin-mukaan.htm
Tuollainenkin tuli eteen.
Ongelma kuulostaa tutulta parin vuoden takaa, kun hommasin tuon nykyisen 1290 Adventure Kotarin. Alkuperäinen penkki oli aivan hanurista, varmaan tarkoituksella, että saisivat myytyä lisävarusteina Powerparts-penkkejä. Kun edellisessä 1190 Adveturessa mulla sellainen olikin ja se oli tosi hyvä niin tilasin uuteenkin sellaisen ja vielä korotettuna, että saisin polvikulmaakin vähän loivemmaksi. Mutta ei tuokaan ollut vielä hyvä... sitten kokeilin kaikenlaisia poppakonsteja, lampaantaljaa, pyöräilyhousuja, saumattomia kalsareita, melkein ostin Air hawkin. Ehkä noi pyöräilyhousut oli parhaat, mutta fiilis oli tosiaan vähän niinkuin olisi vaipat jalassa tai jopa pökäle housussa.
Sitten jostain Adventure-saitilta huomasin tällaisen ranskalaisen puljun kuin Top sellerie (https://www.topsellerie.com/en/home). Näitä kehuivat ja kehun minäkin. Suunnittelin itse kuosit, korotukset ja geelit heidän nettisovelluksella ja lähetin sitten alkuperäiset satulat Ranskaan talven sydämellä. Kuukauden päästä ne tuli takaisin. Työn laatu oli oikein priimaa ja mukavuus on nyt ok tasolla. Parissa kesässä ei ole tullut mitään käytön jälkiä tai kulumaa. Hintalappu näytti olevan tuolle nyt 280€ jos käytetään vanhoja satulan pohjia. Jos haluaa uudet, niin se onnistuu, mutta hinta nousee sitten yli 600€:n.
KTM 1290 Super Adventure S
Air hawk ollu käytössä pitkillä matkoilla kymmenisen vuotta erilaisissa pyörissä, jopa Wingissä. Kun laittaa sopivan vähän ilmaa siihen niin tuntuma pyörään säilyy hyvänä. Suosittelen. Topselleriestä ei niinkään hyviä kokemuksia.
-MK-
Itse vaihdoin mopo merkistä toiseen (customeita) ja uuteen eka istumalla ajattelin että ompa pehmeä penkki. No liian pehmeä oli, eka yli 300km:n lenkki meinasi jäädä kesken kun persiö puutui ihan järjettömästi. Vanhasta selkäsuojasta ( mukulainen ja kova) leikkelin istuimen muotoisen palan ja kokeilin, sehän tepsi. Tekele meni kuin tarkoitettuna ikean johonkin nailoniseen laukkuun jonka sai sopivasti sujautettua kantoremmistä satulan ja tankin väliin kiinni. Helppo ja halpa testi joka oli kerralla hyvä.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14