Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Elikkäs ongelman ytimeen.
    Viime viikolla yhtäkkiä kesken ajon pyörä sammui.
    Ohjasin tien viereen ja koitin käynnistää, ei käynnisty, pyörittää kyllä starttia, mutta ei käynnisty.
    Virrat päällä moottorivalo ei pala, mutta startatessa alkaa vilkkumaan.

    Sain vietyä pyörän korjaamolle saman päivän aikana, jossa teki samaa. Luettiin vikakoodit -> vikakoodeja ei ollut sekä tarkastettiin ja mitattiin sulakkeet. Korjaamolla ei ollut vapaita aikoja kuin vasta muutaman viikon päästä, joten pyörä jäi sinne odottelemaan.

    Korjaaja kuitenkin laitteli viestiä tuosta seuraavana päivänä, että löytyykö minulta toista avainta pyörään, vika voisi olla ajonestojärjestelmässä. Sain eilen käytyä paikanpäällä toisen avaimen kanssa. Pyörä käynnistyi, mutta pysyi käynnissä vain muutaman sekunnin ennen kuin taas sammui, uudelleen startatessa sama vika vaivasi, pyörittää starttia, moottorivalo vilkkuu, ei käynnisty. Avainta käyttämällä pois ja laittamalla uudestaan virtalukkoon sai taas käyntiin muutamaksi sekunniksi kunnes sammui.
    Samalla tavalla toimi myös sen "alkuperäisen" avaimen kanssa. Laitettiin akku lataukseen ja korjaaja sanoi, että voi tänään tehdä akulle vielä kuntotestin, josko akussa olisi vika (usein akusta löytyy mainintaa kun koittaa googlettaa vikoja).

    Tänään pitäisi korjaajan laitella viestiä, että miltä se akku näytti ja toimiiko kun on ladattu täyteen.

    Mutta entä sitten jos vika ei olekaan akussa? Mistä lähtisi vikaa paikantamaan? Voisiko se olla ajonestojärjestelmän antennissa? Onko kenelläkään vastaavia vikoja ollut ja mikä on ollut ratkaisu?

    Pyörä tuli ostettua tänä vuonna ja kortin sain samana päivänä kun vika tuli, joten hyvin huonoa tuuria on matkassa.
  2. #2
    Onko ostettu liikkeestä? Jos on, niin viallinen akku menee kulutusosana omaan piikkiin, mutta muut remontit kuuluvat myyjäliikkeelle.
  3. #3
    Polttoainepulaan tuo enemmänkin viittaisi kuin akkuongelmaan.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  4. #4
    Mutta entä sitten jos vika ei olekaan akussa? Mistä lähtisi vikaa paikantamaan? Voisiko se olla ajonestojärjestelmän antennissa? Onko kenelläkään vastaavia vikoja ollut ja mikä on ollut ratkaisu?
    Siltä tuo vähän vaikuttaisi. Silloin, kun pyörä ei edes lupaa startatessa niin paineistaako bensapumppu järjestelmän, kun virrat kytkee päälle?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  5. #5
    Pyörä on ostettu yksityiseltä, eli kaikki kustannukset menee omasta pussista.

    Virrat päälle laitettaessa bensapumppu käynnistyy.
    Missään vaiheessa moottorivalo ei jää aktiivisesti päälle palamaan. Silloinkin kun se menee "päälle", niin vasta kun starttaa niin hetken päästä alkaa vilkkumaan.

    Toisaalla myös epäiltiin kaatumisanturia, joka kuulemma oireilee vastaavalla tavalla (katkaisee bensansyötön).

    Toisaalta harmi kun pyörä on korjaamolla, niin ei pääse tuota itse yhtään tutkimaan.
  6. #6
    Ajonestojärjestelmät eivät yleensä sammuta konetta kesken ajon. Se kun olisi hieman vaarallista.
    Onko kaatumisanturi kiinni oikealla paikallaan? Jos se pyörii irrallaan jossain niin toimii epämääräisesti.
    Viimeksi muokannut: micco; 23.07.2025 klo 00:38.
  7.  
  8. #7
    Joo laittelin korjaamoon viestiä, että voisi vilkaista kaatumisanturin.
    Löysin eilen jonkun intialaisen videon, jossa oli samanlaista vikaa ja korjaantui vaihtamalla tuon anturin.
    Toivotaan että se kiikastaisi tässäkin niin saisi pyörän nopeasti ajoon.