Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 74:een 74:sta
  1. #61
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    En osaa ajaa ilman käsiä polkupyörälläkään. Vaatii reilusti vaimennetun (oikein säädetyn ohjauslaakerin) ohjauksen että onnistuu. Mun Bemari on sen verran ura- ja tuuliherkkä että ei onnistu. Juuri tuon kiristettävän ohjauslaakerin puuttumisen takia, kun ohjauksen herkkyyttä ei voi säätää mitenkään. Tähän on tulossa modaus ensi talvena. Voin irrottaa otteen kahvoista hetkeksi kun on yli 60 vauhtia, mielellään 100, normaalissa ajoasennossa tai ajaa kahdella sormella. Mutkiin se kääntyy kuin kusiainen vaikka on pitkä ja painava.
    Jotain on keulasta isommin rikki, jos moottoripyörä ei pysy pystyssä/kulje suoraan, kun ottaa kädet stongasta irti vauhdissa. Suosittelen viemään huoltoon asap ennen kuin päädyt tilastoihin teknisen vian takia.
    Superbike #7
  2. #62
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Oikein säädettynä ohjaus keskittää itsensä eikä muuta suuntaa ilman kuskin liikkeitä. Tämä riippuu pyörän painosta ja eturenkaasta.
    Itseasiassa etujättö on sen merkittävä tekijä. Muita tekijöitä (pienempiä) on esim. hyrrävoima ja keulan kääntyvän osan painopiste. Pyörän massalla ei ohjauksen keskitykseen ole isostikaan merkitystä. Toki pyörän massa tuo hitautta pyörän kaikkiin liikkeisiin. Eturenkaalla ei pitäisi olla juurikaan merkitystä jos se on ko. pyörään tarkoitettua kokoa ja ilmaa on suurinpiirtein sopivasti.
    Superbike #7
  3. #63
    Mulla alkaa olla renkaat finaalissa, takiksen keskiosa on aika tasainen, vaikka pintaa on vielä. Kaarrekäytöksessä ei ole enää kehumista. Tilanne korjaantuu uusilla kumeilla, mutta kai noita sietää vielä sen tonnin-kaks kun ei lähde kurvikarkeloihin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #64
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla alkaa olla renkaat finaalissa, takiksen keskiosa on aika tasainen, vaikka pintaa on vielä. Kaarrekäytöksessä ei ole enää kehumista. Tilanne korjaantuu uusilla kumeilla, mutta kai noita sietää vielä sen tonnin-kaks kun ei lähde kurvikarkeloihin.
    Nosta paineita käyttämistäsi normaalipaineistasi 0,2 - 0,3 baria, menee vielä kaarteet jollain tapaa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  5. #65
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla alkaa olla renkaat finaalissa, takiksen keskiosa on aika tasainen, vaikka pintaa on vielä. Kaarrekäytöksessä ei ole enää kehumista. Tilanne korjaantuu uusilla kumeilla, mutta kai noita sietää vielä sen tonnin-kaks kun ei lähde kurvikarkeloihin.
    Tuollaisella takarenkaalla 80-lukuinen Kawan ZR500 aloitti moottoritienopeuksien yläpäässä pitkittäisuraisalla asfaltilla hirvittävän wobblauksen.
    Hengissä selvittiin, mutta sen jälkeen en ole ajanut renkaita ns "loppuun".
  6. #66
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisella takarenkaalla 80-lukuinen Kawan ZR500 aloitti moottoritienopeuksien yläpäässä pitkittäisuraisalla asfaltilla hirvittävän wobblauksen.
    Tuo renkaan tasainen osa aiheuttaa kyllä helposti erilaisia ylläreitä lähes kaikessa pitkittäisessä mitä tien pinnassa nyt vaan sattuu olemaan uraa, pikipaikkauksen reunaa, tiemerkintöjä... you name it
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #67
    Lainaa teuski kirjoitti Katso viesti
    Ketjua lukiessa tuli mieleen, että olisiko ajossa niin kovasti jännitystä, että kroppa hakeutuu valmiiksi painamaan jarrupoljinta?
    Unohtunut tähän viestiin vastata. Todennäköisesti jännitän vielä kun ajan ensimmäistä kesää. Mutta ei pelkkä jännitys kyllä aiheuta tätä, jossain on jotain vikaa kyllä kun vääntää näin vinoon. Myös fysioterapeutti sanoi että on kuulemma monilla keho vääntää kaasun puolelle jos siihen ei keskity.
    Suzuki GSX 8R 2025
    Kawasaki Z900 2024
  8. #68
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Tulipahan vaan mieleen: onhan tuossa laitteesa nyt taka-akseli ja/tai runko suorassa ? Akseli vinossa -> stonga vinossa suoraan mennessä -> kuski vinossa ?
    Samaa ongelmaa oli edellisen pyörän kanssa eli ei voi kyllä johtua noista mitä sanoit. Edellisen pyörän kanssa olin ihan varma että siinä jotain vikaa kun puolsi ajoittain niin paljon oikealle. Mies kävi koeajamassa ja tarkisti paineet, ei huomannu mitään ongelmaa. Ja tuskin uudessa pyörässä mikään voisi vinossa edes olla. Pian sitten mies huomasi että mähän ajan ihan vinossa, oli ajanut mun perässä autolla ja silloin huomasi. Hän sanoi että ei ihme ettei taivu vasemmalle kun asento on koko ajan sellainen että olisin menossa oikealle.
    Suzuki GSX 8R 2025
    Kawasaki Z900 2024
  9. #69
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eturenkaalla ei pitäisi olla juurikaan merkitystä jos se on ko. pyörään tarkoitettua kokoa ja ilmaa on suurinpiirtein sopivasti.

    Eturenkaan kosketus tiehen on ainoa asia joka luo keskittäviä tai muita voimia ohjaukseen joten kyllä sillä renkaalla suurikin merkitys on. Jos et sitten kuvittele leijuvasi ilmassa. Rengaspaine elää myös todella paljon johtuen pienestä tilavuudesta ja ohjaustuntuma muuttuu siitä syystä ajossa lämpötilan mukaan.
    Jos ette ole kokeneet tälläistä ilmiötä niin kokeilkaa ajaa Bemarilla jossa etuhaarukka on kiinni rungossa kahdella muovitäytteisellä pallonivelellä ja myös kääntyy niiden varassa. Siinä ei sarvissa paljon muuta vastusta ole kuin renkaan ja tien välinen kitka.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  10. #70
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Nosta paineita käyttämistäsi normaalipaineistasi 0,2 - 0,3 baria, menee vielä kaarteet jollain tapaa.
    Tarkistin paineet ja kappas vain, helteetkö vai mitkä oli syöny niistä noin 0,4 baria. Ei ihme jos ei tuntuma ollut liikkeelle lähtiessä kovin kummoinen. Se kyllä parani jonkin verran 10-15 km jälkeen kun renkaat lämpeni, mutta nyt ei olla radalla. Eikä muuten ollu montaa viikkoa edellisestä tarkistuksesta. Pitää näköjään ottaa tavaksi tarkistaa vaikka kerta viikkoon tai sitten ajoon lähtiessä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #71
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tarkistin paineet ja kappas vain, helteetkö vai mitkä oli syöny niistä noin 0,4 baria. Ei ihme jos ei tuntuma ollut liikkeelle lähtiessä kovin kummoinen. Se kyllä parani jonkin verran 10-15 km jälkeen kun renkaat lämpeni, mutta nyt ei olla radalla. Eikä muuten ollu montaa viikkoa edellisestä tarkistuksesta. Pitää näköjään ottaa tavaksi tarkistaa vaikka kerta viikkoon tai sitten ajoon lähtiessä.
    Kun se rinkula menee elinkaarensa loppuvaiheessa kynnykselle, vähän lisää paineita normaalipaineista ja kaarteissa pärjää 500-100 kilsaa lisää..
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  12. #72
    Olen nyt käynyt jäsenkorjaajalla kahdesti ja vielä ainakin yksi aika varattuna. Mä olen niin jumissa ettei kertakäynnillä onnistunut avaamaan jumeja. Mun piti mennä fysuoterapeutillekin mutta peruin sen ajan kun jäsenkorjaajasta oli jo selvää apua mun ajamiseen. Pyörä ei puolla enää oikealle ollenkaan ja vasemmalle menevät kaarteet tuntuu menevän jo vähän sulavammin. Mun ajoasentoa tuskin saa kukaan korjattua enää suoraksi, vaurioitunut leikattu käsi rautoineen vaikuttaa niin paljon. Jospa ajoharjoittelupäivillä saisi kuitenkin ajoasentoon vähän neuvoja jos saisi edes hieman korjattua sitä. Jos ei sieltä saa mitään apua, sitten varaan ajan uudestaan fysioterapeutille.
    Suzuki GSX 8R 2025
    Kawasaki Z900 2024
  13. #73
    Lainaa TeijaMM kirjoitti Katso viesti
    Olen nyt käynyt jäsenkorjaajalla kahdesti ja vielä ainakin yksi aika varattuna. Mä olen niin jumissa ettei kertakäynnillä onnistunut avaamaan jumeja. Mun piti mennä fysuoterapeutillekin mutta peruin sen ajan kun jäsenkorjaajasta oli jo selvää apua mun ajamiseen. Pyörä ei puolla enää oikealle ollenkaan ja vasemmalle menevät kaarteet tuntuu menevän jo vähän sulavammin. Mun ajoasentoa tuskin saa kukaan korjattua enää suoraksi, vaurioitunut leikattu käsi rautoineen vaikuttaa niin paljon. Jospa ajoharjoittelupäivillä saisi kuitenkin ajoasentoon vähän neuvoja jos saisi edes hieman korjattua sitä. Jos ei sieltä saa mitään apua, sitten varaan ajan uudestaan fysioterapeutille.
    Joo se on hyvä, et oot saanu apua jäsenkorjauksesta ja suosittelen, että käyt uudestaan sitten vielä myöhemmin.
    Itse yritän käydä muutaman kerran vuodes, et paikat pysyis edes jonkin verran kondikses.
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  14.  
  15. #74
    Lainaa JHV 654cc kirjoitti Katso viesti
    Joo se on hyvä, et oot saanu apua jäsenkorjauksesta ja suosittelen, että käyt uudestaan sitten vielä myöhemmin.
    Itse yritän käydä muutaman kerran vuodes, et paikat pysyis edes jonkin verran kondikses.
    Aattelin että käyn aina ajokauden alussa jatkossa.
    Suzuki GSX 8R 2025
    Kawasaki Z900 2024
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123