Nyt kävi niin erikoinen tapaus, että pitää avautua julkisestikin. Palailin mökkireissulta Speed Triplellä ja kaikki meni suht mukavasti, mitä nyt matkan viimeisillä kilometreillä tasakaasulla tuntui pientä nykimistä, mutta ne meni ehkä alitajuisesti aikaisemmin ilmenneiden käyntiongelmien piikkiin, mitkä kyllä olivat korjaantuneet TPS:n vaihdon jälkeen.
Kuitenkin tuli se vaihe matkasta kun piti jarruttaa ja risteykseen saapuessa, ei niin ennestäkään tunnokas, takajarrupoljin painui kevyesti pohjaan, mikä aiheutti ihmetystä. Matkaa ei tässä vaiheessa ollut kuin pari kilometriä jäljellä ja pyörä tuntui muuten olevan kuosissa, niin päätin ajaa kotipihaan ja tarkastaa tilanteen siellä. Lopputuloksena kotipihassa todettu jarrulevyn reiät täynnä sulanutta alumiinia ja jarrusatula vääntynyt, 2tkm sitten vaihdetut palat loppuun kuluneet...
Purin systeemin ja männät painuivat kevyesti sisään.. Ainoa visio on, että DIY jarrupalojen ja nesteen vaihdon yhteydessä on joku roska päässyt systeemiin, mikä aiheutti paluulinjan tukkeutumisen tms.?
Mutta lähinnä kai tässä viestinä voisi olla, että jos jotain outoa pyörässä ilmenee, niin kannattaa mahdollisimman pian pysähtyä tutkimaan ja jos jollain on 2006 Speed Tripleen sopivaa jarrusatulaa myynnissä, niin täällä voisi olla tarvitsija.![]()
Viimeksi muokannut: MikaM; 19.07.2025 klo 13:57.
Purin systeemin ja männät painuivat kevyesti sisään.. Ainoa visio on, että DIY jarrupalojen ja nesteen vaindon yhteydessä on joku roska päässyt systeemiin, mikä aiheutti paluulinjan tukkeutumisen tms.?
Jarrunestesäiliössä liikaa jarrunestettä,jolloin nesteellä ei ole ollut tilaa laajentua lämmetessään kuin jarrupalojen suuntaan?
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Yksinkertaisin syy on usein myös todennäköisin. Monissa säiliöissä oleva kumitutti on siellä hyvästä syystä, se varmistaa laajenemistilan. Ellei sitäkin erehdyksessä täytetä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Vaiko oisko toi toinen (vai molemmat?) jarrupala onnistuttu laittamaan väärin päin, metallipuoli vasten levyä? Onnistui pajan toimesta ainakin Peugeot 607:aan, mutta kun auto, niin ei toi takapään jarruja kauheasti käytä. Asennusvirhe huomattiin katsastuksessa ennen kuin mitään fataalia ehti tapahtua, korjattiin samalla pajalla, yllättäen ihan takuutyönä
P.S. Riittääköhän pelkkä satula. on tuo levykin huonossa hapessa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Palat on oikein päin. Lienee mahdotonta väärin edes asentaa? Liika neste on varmaan luontevin epäilyksen kohde. Kumitutti on paikallaan ja sitä ei ollut täytetty nesteellä. Lisäksi tapana on silmämääräisesti pyörä tarkistella ennen ajoon lähtöä, eikä silmään ole pistänyt, että takajarrunestesäiliössä olisi ollut nestettä yli rajojen, mutta eipä tuolle varmaan muutakaan järkevää selitystä ole. Levykin menee varmasti vaihtoon.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ehkä tuon mäntiä vasten olevan palan voisi asentaa väärinpäin? Aikalailla näyttää molemmista paloista kulutuspinnat hävinneet.
https://www.dropbox.com/scl/fi/k0e94...=bo0y8xwu&dl=0
Tiedän yhden tapauksen jossa kuskin saapas oli ottanut epähuomiossa jatrupolkimeen sen verran että palat laahasi.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tuliko rempassa puhdistettua & voideltua satulan liukutapit? Ja jarrupoljin on säädetty niin, että täyttöreikä on auki levossa?
Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster