Olen parasta aikaa Pohjois-Pohjanmaalla mökillä ja olen huomannut ihan saman. Kauppareissulle on ilmestynyt kolme kilometriä 80 rajoitusta tielle, jossa oli ennen rajoitus 100. Kävin ajelemassa ympäriinsä ja pisti silmään yksi pieni kylä, jossa oli leveä, hyväkuntoinen ja valaistu tie, ja kevyen liikenteen väylä molemmin puolin erillään tiestä. Taloja sormilla laskettava määrä. Rajoitus 40.
Kun yhtälöön lisätään tämä, aletaan lähestyä tilannetta, jossa olisi vaan helpompi lähettää kaikille moottoriajoneuvon kuljettajille parin tonnin sakko vuosittain. Vaikka vielä samalla hyllyttää kortti kuukaudeksi.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Silti siellä on mukava ajella kun rajoituksilla on ymmärrettävä peruste. Ei mua yhtään haittaa pudottaa nopeutta kylien kohdalla, mutta täällähän laitetaan kuudenkympin tikkareita umpikorpeen siksi että kuusikymmentäluvulla on perimätidon mukaan joku ajanut ojaan. Se vähän heikosti motivoi.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Suomessa nopeusrajoituksia on hilattu alemmas myös ympäristösyistä. Sen takia jossain vaiheessa kaikki 100 tiputetaan varmasti 80:iin...
Joo, me suomalaiset ollaan niin holtittomia ympäristön tuhoajia je meitä on maailmassa niin paljonkin.....
Jotkut elää päivässä enemmän kuin toiset koko elämänsä aikana.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No mitäpä näitä onnellisia raatoja sitten muistelemaan ja kynttilöitä sytyttelemään.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kynttiläketjut ei ole mun juttu, mutta jos joku niistä tykkää, ei se ole minulta pois.
Jos mitkä tahansa kiellot ja rajoitukset liikennekuolemien ehkäisyssä ovat sallittuja, eikö kannattaisi kieltää koko moottoriajoneuvoliikenne? Kas, nolla liikennekuolemaa. Kun vielä kielletään seksin harrastaminen, niin ennen pitkää loppuu kaikki kuolemat.
Ihmettelen todella suuresti sitä, että kuinka ne, joista suomalainen liikenne tuntuu jotenkin ei-turvalliselta, selviäisi liikenteestä Italiassa, Puolassa, tai vaikka Los Angelesissa. Saati sitten jossain Intian tapaisessa vähemmän sivistysvaltiossa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Koita nyt päättää mitä mieltä olet![]()