Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Minulla on Cagiva River 500 2000.

    Hyvä rätkä, sillä on vedetty toistakymmentä jutausta ja se on käynyt Narvikissa. Joten ei ihan turha kapistus.

    Viime syksynä se alkoi vuotamaan öljyä sylinterikannen tienoilta. Vuoton tukittu (vaati koneen irroituksen).

    Toimenpiteen aikana huomasin, että ilmanputsarissa reikä (vaahtomuovisuodatin, ei ongelmaa). Mutta kun ilmanputsarikotelon ja kaasuttimen välisessä kumikurkussa oli reikä. Kaasarin ja sylinterikannen välisessä kumikurkussa pykimiä. Molemmat vaihdettu 12 vuotta sitten (kun sai varaosia).

    Osia ei löydy, ellei Googlaa Italiasta ja syvältä. En halua.
    Ko. rätkälle ei nykyinen Cagivan maahantuoja osaa sanoa yhtään mitään. Edellinen maahantuoja sanoi EI.

    Sen verran, että tallissa on Moto Guzzi Breva 750, jossa on sama etujarrusatula ja -levy, sama takajarrusatula ja -levy (Brembo), samat vanteet ja varmaan samat jarrupääsylinterit. Varmaan tarkemmin tutkien Italialaiset on käyttänyt joitakin muitakin samoja osia.

    Mitä ihmettä tuollaisella rätkällä tekee? ? ?Lappi.jpg
  2. #2
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin nykyiset Eu-pykälät vevoittavat ajoneuvovalmistajaa toimittamaan varaosia 10 vuotta mallin valmistuksen päättymisestä. Tämä alkaa olla ongelma monen automallinkin kohdalla.

    Joskus muinoin varaosien saatavuus piti turvata 20 vuotta, jos oikein muistan.

    Ikäväähän tuo on, jos varaosia ei enää saa niin sitten paaliin tai vitriiniin muistoksi menneistä, paremmista, ajoista.
  3. #3
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin nykyiset Eu-pykälät vevoittavat ajoneuvovalmistajaa toimittamaan varaosia 10 vuotta mallin valmistuksen päättymisestä. Tämä alkaa olla ongelma monen automallinkin kohdalla.

    Joskus muinoin varaosien saatavuus piti turvata 20 vuotta, jos oikein muistan.

    Ikäväähän tuo on, jos varaosia ei enää saa niin sitten paaliin tai vitriiniin muistoksi menneistä, paremmista, ajoista.
    Autopuolella (10v) on ihan sama homma ja moni T4 Transporterin omistaja on manannut samaa. T5 tippuu listalta ensi vuonna.
    Etsiä osia Nimark.fi, autoparts24 tai volkswagen-classic-parts.com
  4. #4
    Mulla oli samanmoinen Gagiva River 500 yhden kesän 14 vuotta sitten. Tuli vaihdossa. Kilpi oli xx-257.

    Ehkä karuin pyörä, jonka olen omistanut.
    Sähköstartti ei oikein jaksanut pyöräyttää moottoria puristuksen yli. Piti ensin vaihde päällä vetää kampiakseli niin pitkälle taakse kuin meni. Sitten vasta startti kerkesi antaa männälle tarpeeksi vauhtia mennä puristuksen yli.

    Toisaalta..joo..samaa vikaa on Harley Davidson XR 1200:ssa myös..
  5. #5
    Eikös noi cagivat oo silleen hyviä vehkeitä, että niissä ei konepuolella oo juurikaan mitään omaa, vaan kaikki on lainattu jostain. Sitten on vaan suurempi homma selvitellä, mistä vehkeestä ne lainaosat löytyy. Toi kaasarin ja putsarin välinen kumikurkku voi kyl olla paha ja vaikka löytäis uuden, se on saattanut vanhentua pilalle hyllyssä. Tälleen kävi talouden hussen vastaavalle osalle. Uus orkkis osa murtui rikki todela nopeasti.

    Edit:
    Autopuolella B5 ja B6 A4 audit olleet jo pitkään hankalia. Ei löydy valoja, ovien listoja, vetareiden kanssa saattaa olla hankalaa jne. Näiden uusien kiinalaisten sähköautojen kanssa tullaan näkemään vielä ihan uusi ennätys tässä lajissa. Eurooppalaiset taas tekee saman homman komponenttisuojauksella, mutta niitä yleensä joku sitten murtaa ajan saatossa.
  6. #6
    3D tulostus lienee tänä päivänä vastaus moneen, esim. joku kaasarin kumikurkku, niin tulostaa laipan jossa pieni nysä mihin sitten saa jonkun kumi-/silikoniletkun kiinni. Jos pitää olla alkuperäistä vastaava, niin sitten kyselemään https://www.claussstudios.com ( tai joku muu paikka joka tekee uustuotantoa ), että miten löytyy kiinnostusta tehdä.
  7. #7
    Aika hankala on noihin löytää mitään sopivaa putkea jos ilmanputsarissa on tyylin 20cm reikä ja kaasarissa 6cm. Ei siihen passaa ku vartavasteen tehty osa, tai sit täytyy sovitella joku ihan muu putsari sinne. Sitten kun siinä on vielä kurvi, joka kiertää iskarin, niin on yllä aika hankalan mallinen kumiosa valmistettavaksi.
  8. #8
    Samanlaista se on Aprilia ETV Caponordin kanssa, ei tähän mitään Aprilian pussissa osteta vaan suurin osa, sovelletaan itsexesim. autojen osista...

    No, uuden Givin pleksin sentään just ostin, sekään ei kyllä tähän faceliftiin oikeasti sovi ilman virittelyä...
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  9. #9
    Lainaa Bozze kirjoitti Katso viesti
    3D tulostus lienee tänä päivänä vastaus moneen, esim. joku kaasarin kumikurkku, niin tulostaa laipan jossa pieni nysä mihin sitten saa jonkun kumi-/silikoniletkun kiinni. Jos pitää olla alkuperäistä vastaava, niin sitten kyselemään https://www.claussstudios.com ( tai joku muu paikka joka tekee uustuotantoa ), että miten löytyy kiinnostusta tehdä.
    Minulla on 3D osia myös moottoripyörissä, joten aihe on tuttu.

    Aihe hieman karkaa, koska kyse on rahallisesti lähes arvottomasta pyörästä, jolla on kuitenkin vahva käyttöarvo ehjänä.
    Lisäksi ko. pyörä ei ole laivueen ainoa.
  10. #10
    Mie laitan Cagivan läjään.
    Teippaan ja liimaan reikäisen kumikurkun ja muut osat kasaan, että kestää koekäytön.
    Sitten laitan myyntiin pelkän moottorin kilvellisessä rungossa koekäyttömahdollisuudella, jos joku tarvitsee johonkin projektiin hyvää 38hv yks'pyttystä 500 kuutioista ilmajäähdytteistä moottoria.

    320mm uiva jarrulevy maksaa yksistään sen 200€ ja Brembon jarrusatula varmaan toisen mokoman.
    Joten koska harrastus jatkuu rätkillä joihin saa paremmin varaosia, niin ei tuommoisia käyttökelpoisia varaosia kannata ilmaiseksi pois antaa.
  11. #11
    Vulkanoituva teippi vois olla hyvä tuohon teippaukseen.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  12. #12
    Olen onnistuneesti korjannut halkeilleita kumikurkkuja loctiten mustalla moottorisilikonilla. Loistavaa myös esim. lasten uima-altaan paikkaukseen, vanhoista vesileluista paikkalätkä ja toimii vaikka veden alla.
    Viimeksi muokannut: teuski; 10.07.2025 klo 10:19.
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  13. #13
    Musta Locktite ja Permatexin aviation grade 2 tiippari on ne, mitä itse käytän, eikä oo tarvinnut pettyä. Ton musta Locktiten voi vetää vaikka öljyisille pinnoille ja pitää silti. Eikä lähde käsistä ku kulumalla
  14.  
  15. #14
    Eikö edes Stein Dinse tunne osaa ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5