Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 37:een 37:sta
  1. #31
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Toimii takajarru polkimella erikseen mutta etukahva käyttää molempia. Aika tehoton takajarru polkimella että sopii hienosti ohjausavuksi ainakin hitaassa vauhdissa.
    Ok, hyvä että takajarru on haluttaessa erikseen käytettävä, toki tehoa on hyvä olla sen verran, että riittää maantienopeuksissa. Yleisesti takajarrun teho voimakasta hidastuvuutta haettaessa on aika pieni etuseen verrattuna, mutta osansa silläkin.
  2. #32
    Meidän ekan hylkäämisen syy oli se, ettei takajarrua käyteetty tarpeeksi... Sovittiin sitten sällin kanssa, että se laahaa sitä sen verran koko ajan, että jarruvalo palaa.
  3. #33
    Uskoisin, että kyse oli ns tilastohylkäyksestä.
    Meidän perheen junioreilla oli sama inssi, toisen hylkäsi kuukauden viimeisenä päivänä, koska autolla ei ryhmittynyt tarpeeksi paljoa yksisuuntaiselta käännyttäessä ( kuja, jossa ajorata n 2 metriä leveä ). Toisen ajaessa ajokoetta joskus kuun puolen välin tienoilla samainen inssi jutteli vain mukavia ja tuokion ajelun jälkeen ajokoe oli hyväksytty.

    Inssien pitää hylätä tilastollisesti oikein riippumatta kuukauden kokelaiden tasosta.
  4. #34
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Miten voi treenipaikka "lähteä alta" kun sen radan voi rakentaa vaikka mihin tusinalla keiloja, joiden hankintakustannus on nimellinen. Usein myös kats.konttorien pihalla on tuohon omatreenaamiseen mahis, pihalla maalipisteet valmiina niiden omien kartioiden sijoittamiseksi.

    Samahan se on tuolla Tattarisuon ihan virallisella treeniradallakin, maalipisteet asfaltissa ja omat kartiot mukana. Joskus saattaa paikalla olla muitakin oppilaita ja kartiot valmiina tai joskus ihan jopa autokoulun kartiot valmiina ja sinne mukaan vaan. Sopu sijaa antaa, ne radat kun ei tuollakaan ole päällekkäin ja näin moni voi treenata rinnakkain samanaikaisesti jo aika hyvin, tai sitten mennään vuorotellen yksi kerrallaan, no probs. Joskus nuo omatkin oppilaat saivat hiukka täsmällisempää treeniä jos oli lupsakka koulun opettaja samaan aikaan paikalla, niin hän tutkasi myös nuo minun oppilaani nopeuksien suhteen ja antoi heille ajovinkkejä.
    Hieno esimerkki siitä että tarkoitus on auttaa, ei karsia.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  5. #35
    Nyt tuli käytyä erään teollisuushallin pihassa harjoittelemassa käsittelykokeen rataa, ajelin taas magnalla ja pikku viragolla, tosin rata tehtiin magnan mittojen mukaan. Kyllä virago oli paljon helpompi ajaa sielläkin, niinkuin mopo. Magnalla ajaminen vaatii enemmän treeniä 😁 hidasajon silläkin pääsin kerran kaksi "puhtaasti" läpi. Täyty vaan lopetella tältäpäivältä ku lämpömittari huitelee lähellä 30⁰C... Tulee kuuma kun ajoviima ei viilennä. Täytyy vaan opetella se kahdeksikko rata ulkoa, se eniten sotki suoritusta kun piti miettiä välillä miten se taas menikään.
  6. #36
    Laiska kun olen niin kysyn, paljoko kortti maksaa opetusluvalla? Ilman ajokuluja toki ja iso A.
  7.  
  8. #37
    Lainaa rgs1 kirjoitti Katso viesti
    Laiska kun olen niin kysyn, paljoko kortti maksaa opetusluvalla? Ilman ajokuluja toki ja iso A.
    Opettajan opetuslupa muutaman kympin, oppilaan ajokorttilupa samaten. Kirjalliset, käsittelykoe ja inssi taitaa olla luokkaa 75e/kpl ja käsittelykokeen jälkeen harkkalupa ennen inssiä myöskin joitain kymppejä, sekä tietty se uusi kortti yhdellä lisäkirjaimella taas jokusen kympin. Eli yhteensä puhutaan jostain n. 350e jos kaikki menee ekalla yrittämällä läpi.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12