Onko jotain erityistä mitä pitää tarkistaa jos tällaista uudemmalla koneella olevaa bokseria menee katsomaan ostohousut jalassa. Näkeekö jostain mitä varustepaketteja pyörässä on on uutena valittu ?
Harkinnan alla oleva on ajettu noin vajaat 80tkm joka rekisteröity Saksassa 2014 marraskuussa.
Oletettavasti nestejäähdytteinen, niin kuunnella tikittääkö jompi kumpi pytyistä. Noissa on ollut silloin tällöin nokka-akseli vikoja.
Toimiiko ESA-jousituksen säädöt tai vuotaako iskarit.
BMW R100 Kurapyörä
BMW K1300R
Miten kardaani on kestänyt tässä vuosimallissa? Oliko näissä se että vesi jää koteloon ruostuttamaan kardaania jos ei ole tyhjenysproppua asennettu?
Ei ollut kuitenkaan mun makuuni ja en uskaltanut myöskään ostaa. Päädyin vähän erilaiseen, mutta tuttuuan ja turvalliseen kaksipyttyiseen eli Yamaha TDM 900 vuosimallia 2009.
Olihan tää bemu ihan hieno pyörä ajaa ja jaksoi oikeasti mennä kutosvaihteella jo kahdeksasta kympistä mitä ei vanha R1150RT mun mielestä oikein jaksanut. Hitaissa nopeuksissakaan ei tuo paino ja koko tuntunut liian raskaalta.
Aloin kuitenkin miettimään siinä koeajolla radiota kuunnelleen ja Vanhaa Hämeenlinnatietä cruisaillen että millaisilla teillä mä ajan eniten, niin tulin siihen tulokseen että ei taida olla esimerkiksi Hämeen Härkätien tapaisilla teillä yhtä kotonaan kuin jammu.
Lisäksi näin lämpimällä kelillä ei toi täysin katettu houkuttanut kun ilmavirta kulki heikosti kehon ympärillä.
Kuitenkin tästäkin huomaa että kokeilemalla selviää parhaiten mitä tekee mieli ja mitä ei vaikka olis kummoinen kuume pyörää kohtaan. Lisäksi kannattaa olla rehellinen itselleen ja tietää mitä haluaa.