Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Johan se nyt myrkyn lykkäsi, pitääkö sitä ihan oikeasti ensi keväänä hommata se 1. ihan uusi moottoripyörä ikinä, sen verran merkittävät uudistukset nyt tuo pyörä tänä vuonna sai ja kun se vielä varustellaan melko läpensä ruksitulla kaiken kattavalla lisävarustelistalla, niin...

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #2
    Mitenkäs tuo on uudistunut viime vuodesta?

    Edit, katoinkin brandin sivuilta, ei mitään muutoksia viime vuoteen.
    Viimeksi muokannut: Jokunen; 24.06.2025 klo 20:39.
  3. #3
    Lainaa Jokunen kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs tuo on uudistunut viime vuodesta?
    Edit, katoinkin brandin sivuilta, ei mitään muutoksia viime vuoteen.
    Nyt muuten lensit lankaan. Tuolla ei ole kuin 24YM versioita (vieläkään) myynnissä ja siitä on siksi tuo 11.900;- tarjouskin päällänsä, jotta saavat varaston tyhjäksi ennen 25YM myyntiin laittamista. Siksi itsekin olen ajoittamassa tämän ihan suosiolla -26 puolelle, jotta kerkiävät tuon mallistopäivityksen tekemään ja niille FI-hinnatkin saamaan.
    https://www.hondabikes.fi/mallisto/adventure/nc750x-dct

    Mutta siis muutamat selkeimmät mainitakseni 2x jarrulaikat keulassa, värillinen TFT-mittaristo Honda RoadSync-kännykkäsoftalla ja uudet valot. Uutena värinä vihreä, joka on läpi vihreää muovia, ei pelkkä maalipinta = kestää jonkun verran raamujakin. Tuon lisäksi niin moottoria kuin askiakin on hiukan vielä hienosäädetty ja sivulaukut on nyt isommat s.e. sinne mahtuu nyt myös umpikypärä. Tuulilasin saa säädettävänä ja muutenkin lisävarusteissa pientä kiwaa lisää.


    https://www.vikingbags.com/blogs/new...rades-for-2025
    Viimeksi muokannut: HiTec; 24.06.2025 klo 21:17.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    No ostapa sitten jos kerta on mieleinen. Minä ostin hetken mielijohteesta viime syksynä tuommoisen sinisen, onhan se aivan helkkarin mukava peli yleiskäyttöön. Vaihteisto on kyllä semmoinen että paluuta entisiin ei ole, aivan unelma.
    Sääli että kelit on mitä on ja kilometrejä ei ole vielä kun 1300. Osasyy kyllä sekin että on pari muutakin motukkaa.
  5. #5
    No jo ihan malliston julkaisusta aikanaan 700cc olen tuota NC-konseptia ihaillut, samaa moottoria ruuvataan kiinni useampaan aivan erilaiseen kuoreen ja siitä se on sitten jalostunut. Muutamaan kertaan käynyt liikkeessäkin tuota jo kylmätyyppäämässä eri vuosina, mutta joku siinä on kuitenkin aina mättänyt, milloin mikäkin yksityiskohta missäkin vuosimallissa, mutta nyt alkaisi palikat olemaan allekirjoittaneen mieleen kohillaan ja juurikin tuolla aloitusviestin kuvan mukaisena 3x laukun GT-versiona. Vielä jos AndroidAuton tuohon näyttöön saisivat, niin...
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Minulla ei ole mitään varusteita, kypärä mahtuu tankin säiliöön mutta jätän sen aina peiliin.
    Ei ole sellaista kipinää että viitsisin ajella niin pitkää matkaa että olisi tarvetta säilytystilalle ja tässä jokapäiväsessä(viikkosessa) ajelussa laukuista ei olisi kun haittaa ja lisäksi ulkonäkö kärsisi. Tuo on omaan silmään melko näyttävä vehje, oikeastaan siksi lankesinkin siihen vaikka tuolloin oli kolme pyörää ennestään. Tuommoinen pyörä tuohon hintaa niin eihän sitä voinut jalkaisin poistua. Ainahan se tuntuu että tämä on viimeinen pyörä minkä ostan mutta nyt saattaa oikeasti olla niin, en kyllä keksi mikä voisi olla itselleni paremmin. Kaikki on jo koettu, pyöriä on ollut reilut 20kpl elämän varrella ja tämä on kyllä ehdoton suosikki. Voimakas suositus hankinnalle!

    Bensankulutuksella ei ole merkitystä mutta 3.5 näyttää mittari, en ole sitä nollannut ikinä.
  7. #7
    Lainaa Jokunen kirjoitti Katso viesti
    Ainahan se tuntuu että tämä on viimeinen pyörä minkä ostan
    No kuten sanoin, ikinä en ole ostanut pakasta ihan uutta pyörää, aina ne ovat olleet meigän pyörien satulat jo jonkun toisen piereskelemiä. Vaan nyt kun tuo 60v alkaa olemaan jo varsin lähellä, niin pitäähän sitä edes kerran elämässä tuokin ilo kokeilla. Tosin eipä noita autojakaan ole vielä kertynyt kuin 2kpl ihan uutena hommattuja, joista tuo jälkimmäinen on per'aikaa talossa vm 2020. Vaan tosiaan ikä huomioiden, saattaa tuo NC olla sitten se vimonen pyörä allekirjoittaneella, liekö enää 70v jalka niin paljoa nousee että sen prätkän yli saisi vielä heitettyä

    Vaan katsotaan nyt, antaa ajan vielä kulua ja tehdään ns. kotiläksyjä vielä toistaiseksi, ennen kuin lähdetään noita kauppiaita kilpailuttamaan, paljonko tarttee sitä välirahhaa nykyiseen lompakosta lisää kaivaa. Näin ne kilpailutin tuon autonikin kanssa ja uskomattoman suuret erot noissa lopulta tuli, itselle kun se on about se ja sama hakea tuo uusi kulkine 200km säteellä Hki:stä mistä tahansa. Nykyinen fillari vaan peräkärryyn ja ei kun menox. Tai voihan se olla että joku ostaa tuon nykyisen suoraan pois ja näin pääsee sitä kauppaa tekemään ilman vaihtaria
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Lainaa Jokunen kirjoitti Katso viesti

    Bensankulutuksella ei ole merkitystä mutta 3.5 näyttää mittari, en ole sitä nollannut ikinä.
    Vaimo kävi eilen ajeleen 400km lenkin tuolla ja hän nollasi mittarin ennen lähtöä. Kulutus 2.9 mittarin mukaan, kummasti se vaan osaa emäntä ajella taloudellisemmin No, ei se kyllä hänelläkään ole bensankulutus mielessä kun moottoripyörällä ajelee. Hyvin sujui kuulemma ajelu tuolla vehkeellä, 165cm ja 50kg mitoillakin…..
  9. #9
    Saas nähdä, josko ne laittaisivat ensi vuoden malliin vakkarin. Kun NT 1100:ssa ja Rebel 1100:ssa sellainen jo on, niin sopisihan se myös seiskapuolikkaaseen.
    Viimeksi muokannut: Tni; 26.07.2025 klo 18:17.
  10. #10
    Lainaa Tni kirjoitti Katso viesti
    Saas nähdä, josko ne laittaisivat ensi vuoden malliin vakkarin. Kun NT 1100:ssa ja Rebel 1100:ssa sellainen jo on, niin sopisihan se myös seiskapuolikkaaseen.
    Taikka vielä lähemmin Forzassakin on, joka on tekniikaltaan 1:1 tasan sama fillari kuin NC 750, mutta maxin muovikuorissa. Toki tuossa on myös keyless, joka tietty sekin olisi ihan kiwa nähdä myös NC-sarjassa, jos ei muuten niin vaikka sitten lisävarustelistalla ruksittava taikka Comfort Pack integroituna. Vielä kun tuon Road Sync -aivopierunsa saisi korvattua Android Autolla, niin johan alkaisi olemaan setti kasassa

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    tosta jalka pyörän yli ja ikä kysymykseen, tein havainnon että taka laukku ja nahkahousut paha yhdistelmä. Farkut ja matala prätkä ei vielä ongelmaa. Sairaaloisen ylipainoisella (lekurin käyttämä termi) yli 60 v
  12. #12
    Kun muistelen HiTecin pyörähistoriaa, niin GSF:n edeltäjä taisi olla Honda Silverwing- maxiskootteri. Tämä taitaa olla aika hyvin harkittu yhdistelmä noiden kahden hyvistä puolista: skootterimaisen helppo ajettava automaatin ansioista, mutta kuitenkin moottoripyörämäinen olemus ja parempi ajovakaus tukevamman rungon ja suurempien renkaiden ansiosta. Ja tunnettu Hondan laatu kaupan päälle, ei tosin Suzukinkaan laadussa ole paljoa huomautettavaa.

    Ja jos oikein muistan, niin joidenkin aiempien kirjoitustesi perusteella olet paljon keskivertosuomalaista pidempi, joten tällainen adventuretyyppinen, korkeahko pyörä on pitkälle kuskille ajoasennon ja polvikulmien osalta paljon suosiollisempi kuin matalampi.

    Vaikuttaisi pian kuusikymppiselle HiTecille oivalta peliltä.
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  13.  
  14. #13
    Aika hyvin muisteltu. Tuo oma pyörähistoriani kun on juurikin prätkän ja maxin välillä pomppimista, joka ainut pyöränvaihto ees-taas maxista prätkään ja taas takaisin. Ja tosiaan tuo ex. Honda FJS 600 Silverwing oli talossa jopa 7v ajan, ennen tätä nykyistä Suzuki GSF 1250 Banditia, jolla on nyt menossaan "jo" 4. kausi. Samaten tosiaan kropalla on pituutta 196cm ja farkuissa 36" sisäsauma on ollut passeli, josta syystä tuollaista "korkeampaa" pyörää olen tässä seuraavaksi sihtaillut. Tosin eihän tuossa NC ole kuin 80cm istumakorkeus, joka on enempi "keskimittainen" vaan pyörää vaivaa yksi todella iso miinus - siihen ei saa cruisea

    Ja tosiaan jotta tuosta arpomisesta pääsee eroon, niin tuo DCT-aski on myös "pakko saada" listalla ja nämä kaksi varustetta vaatii silloin pienoisen moottorikoon kasvattamisen 1100cc saakka, jolloin Hondan mallistosta löytyy NT tai pienoisena vasemman koukun yllärinä CMX

    No tuota CMX tässä olenkin tutkiskellut, joskos siitä tosiaan se seuraava "maxi-skootteri". Ikinä en ole vielä tuonne cruiser-puolelle vilkaissutkaan, vaan kummasti tuo tuntuu kutittelevan ns. oikeista paikoista mitä enemmän tuohon netin välityksellä tutustun. Ja juurikin se alkupään malli pyöreällä mittaristolla, tuo uudemman "tabletti" kun ei vain mielestäni tuohon pyörämalliin sovi, ei mitenkään. No onhan tuossa uudemmassa jalkatappeja tuotu hiukka lisää eteenpäin, mutta eipä ole kovin hankala modaus tuota tehdä itsekään. Ja varsinkin kun olen kaavaillut joskos vas.käden jarrun master sylinterin (esim. Honda Integra/Forza) tuohon laittaisi korvaamaan jalkajarrun, niin sehän olisi tosiaankin kuin maxi-skode ja näin jalkatappienkin muutos helpottaisi kun ei tarttisi mitään vivustoja miettiä, riittää että saa jalat kulkemaan mukavasti mukana

    Kaikki tämä pähkiminen tosiaan vielä ennen kylmätyyppejä. Eipä olisi eka kerta kun palataan häntä koipien välissä takaisin tuumaustuokioon, kun ei se ajateltu fillari /c alle sopinutkaan mitenkään. Joten kaippa sitä tässä on jossain kohtaa vaan raahauduttava johonkin liikkeeseen, jossa pääsisi mieluiten nuo kaikki kylmätyyppäämään kerralla NC, NT ja CMX

    Edit: Niin juu, tuon aiemmin jo mainitun Forzan tuosta unohdinkin, onhan siinäkin cruise ja DCT, vaikka onkin teknisesti sama kuin tämä otsikon NC. Sen lisäksi tuossa -25 on myös paljon muuta insinörtin mieltä ruokkivaa kikkaretta, mutta hinnoista vaan ei ole vielä aavistustakaan, sillä onhan tässäkin hankkeessa toki myös ne budjetaariset limittinsä, eikä noita käytettyinäkään ole lainkaan tarjolla. Vaan olisikohan jo MP26 näyttelyssä edes joku yksilö käpisteltävänä
    Viimeksi muokannut: HiTec; Tänään klo 00:01.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08