Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    En löytäny tästä oikeen keskusteluja mutta siis itellä on kyseinen pyörä ja kun sen käynnistää niin kuuluu melko kova rallatus ehkä 2-3sec ajan. Onko muilla sama? Samaan syssyyn voisin kysyä että mitä öljyjä ootte kyseisessä pyörässä käyttäny? Ois öljyjen vaihto eessä
    S1000RR
  2. #2
    Jakoketju siellä ilmeisimmin on löysällä kunnes saa tarpeeksi öljynpainetta.
  3. #3
    Onko runsaat kilsat? Jakoketju saattaa haluta tulla vaihdetuksi kiristäjineen. Bemari myy kätevästi oikein sarjana rattaineen. Itse ajoin 10w50 synteettisillä öljyillä, milloin mitäkin merkkiä sattui oleen tyrkyllä sopivimmin.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  4. #4
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Onko runsaat kilsat? Jakoketju saattaa haluta tulla vaihdetuksi kiristäjineen. Bemari myy kätevästi oikein sarjana rattaineen. Itse ajoin 10w50 synteettisillä öljyillä, milloin mitäkin merkkiä sattui oleen tyrkyllä sopivimmin.
    25tkm vasta ajettu
    S1000RR
  5. #5
    Vehkeessä lienee hydraulinen ketjunkiristäjä. Se saattaisi kaivata putsausta/elvytystä - ohjeita löytyy netistä.

    Tuo siis ensi alkuun tyyliin "nollaeuroa" -kokeiluna.
  6. #6
    Ainakin S malliin (vm 2015) merkkihuolto Raisiossa tarjosi päivitettyä kiristintä, hintaa oli noin 50€. Uudemmassa mallissa hopean värinen korkki, vanhemmassa musta.
  7. #7
    Joo pitääpäs kokeilla tuota ensin
    S1000RR
  8. #8
    jakoketju se vaan rallattaa, joskus kuulostaa aika häijyltäkin se ääni.
    bimmeri pitää ääntä helposti myös kytkimestä, siellä parikin paikkaa mitkä saattaa antautua yllättävän helposti.
    sitä öljyä moottoriin mitä valmistaja suosittelee, varmasti tietää mitkä laatuvaatimukset tarvii täyttää.
    mä oon ajellu viidellä tällaisella noin 200 tuhatta km. 2017 mallissa menossa 3 moottori ja mittarissa 93 tuhatta.
    sitten kun sivuäänet alkaa kuulostaa ihan nakutukselta, niin viimeinen hetki käsillä avata ja kunnostaa.
    muuten saa kerätä venttiilien lukkoja, ja säätöpaloja öljypohjasta.
    nokat on silloin jo entiset, pudottaa jonku venttiilin
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  9. #9
    Lainaa AN71 kirjoitti Katso viesti
    jakoketju se vaan rallattaa, joskus kuulostaa aika häijyltäkin se ääni.
    bimmeri pitää ääntä helposti myös kytkimestä, siellä parikin paikkaa mitkä saattaa antautua yllättävän helposti.
    sitä öljyä moottoriin mitä valmistaja suosittelee, varmasti tietää mitkä laatuvaatimukset tarvii täyttää.
    mä oon ajellu viidellä tällaisella noin 200 tuhatta km. 2017 mallissa menossa 3 moottori ja mittarissa 93 tuhatta.
    sitten kun sivuäänet alkaa kuulostaa ihan nakutukselta, niin viimeinen hetki käsillä avata ja kunnostaa.
    muuten saa kerätä venttiilien lukkoja, ja säätöpaloja öljypohjasta.
    nokat on silloin jo entiset, pudottaa jonku venttiilin
    Konehan on täysi susi jos valmistajan öljyillä on 3. jo menossa ?
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Konehan on täysi susi jos valmistajan öljyillä on 3. jo menossa ?
    Niillä koneilla ei ole ollut kovin helppo elämä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Konehan on täysi susi jos valmistajan öljyillä on 3. jo menossa ?
    tuskinpa se öljyn vika on näissä konerikoissa ollut, ne vaan on tosi raskaassa käytössä, varmaankaan kovinkaan monella s1000rr ei katukäytössä joudu samanlaiseen rasitukseen.
    en sanoisi että kone on täysi susi kuitenkaan.

    tuo öljy asia on myös sellainen ikuisuusvääntö, enkä edelleenkään usko että kukaan tältäkään foorumilta osaa sanoa mikä olisi parasta, siksi vaan sanon että valmistajalla parempi tieto siitä.
    eihän sillä öljyn merkillä varmaankaan niin väliä ole kunhan täyttää vaaditut laatuvaatimukset.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  12. #12
    Sama homma oli 2016 S 1000XR:ssä jo uudesta lähtien. Sama kone ja samat ominaisuudet, en olisi huolissani.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #13
    Lainaa AN71 kirjoitti Katso viesti
    tuskinpa se öljyn vika on näissä konerikoissa ollut, ne vaan on tosi raskaassa käytössä, varmaankaan kovinkaan monella s1000rr ei katukäytössä joudu samanlaiseen rasitukseen.
    en sanoisi että kone on täysi susi kuitenkaan.

    tuo öljy asia on myös sellainen ikuisuusvääntö, enkä edelleenkään usko että kukaan tältäkään foorumilta osaa sanoa mikä olisi parasta, siksi vaan sanon että valmistajalla parempi tieto siitä.
    eihän sillä öljyn merkillä varmaankaan niin väliä ole kunhan täyttää vaaditut laatuvaatimukset.
    Onko nuo kaksi valmistunutta konetta ollut tehdasuusia normihuolloilla vai käytettyjä ja/tai jo uudelleenrakennettuja tms?

    Nimim. Vm -15 rataa kiertävä
  14. #14
    Lainaa Momoke kirjoitti Katso viesti
    En löytäny tästä oikeen keskusteluja mutta siis itellä on kyseinen pyörä ja kun sen käynnistää niin kuuluu melko kova rallatus ehkä 2-3sec ajan. Onko muilla sama? Samaan syssyyn voisin kysyä että mitä öljyjä ootte kyseisessä pyörässä käyttäny? Ois öljyjen vaihto eessä
    Yhdessä oli lähes uutena jotain nokka/jakopää vaiva ja siihen teki valtuttettu huolto takkuna remontin missä tuli myös uusi kiristin mutta homma ei mennyt ihan ok isomat rapinat lähtti,
    tekikuitenkin senkin jälkeen vielä rallatusta varsinkin kylmänä käynistykseesä,
    sitä sitten omin päin tutkittin ja syyksi paljstui
    väärin aseneuksessa lipsahtnut kiristimen tiiviste, mikä tukki kiristimen öljy reikää,
    tiivisteen kun laittoi niin että reikä oli kunnolla auki rallatus poistui
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  15. #15
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Onko nuo kaksi valmistunutta konetta ollut tehdasuusia normihuolloilla vai käytettyjä ja/tai jo uudelleenrakennettuja tms?

    Nimim. Vm -15 rataa kiertävä
    Molemmat uusia, BMW tehtaalta.
    Tämä kolmas on sellainen mihin laitettiin NOS järjestelmä lähes uutena.
    Siinä kaverit ahnehti ja venttiili tippui siitäkin.
    Sen kunnostin ja nyt ajelen sillä moottorilla.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  16.  
  17. #16
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Yhdessä oli lähes uutena jotain nokka/jakopää vaiva ja siihen teki valtuttettu huolto takkuna remontin missä tuli myös uusi kiristin mutta homma ei mennyt ihan ok isomat rapinat lähtti,
    tekikuitenkin senkin jälkeen vielä rallatusta varsinkin kylmänä käynistykseesä,
    sitä sitten omin päin tutkittin ja syyksi paljstui
    väärin aseneuksessa lipsahtnut kiristimen tiiviste, mikä tukki kiristimen öljy reikää,
    tiivisteen kun laittoi niin että reikä oli kunnolla auki rallatus poistui
    Miten sen kiristimen tiivisteen, mikä on vai O-rengas, voi asentaa väärin?
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!