Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Ostosta lähtien suzuki on välillä tehny sitä että ei starttaa\käynnisty käynnistysnapista. Eli ei edes inahda tai muutakaan. Nyt oli pesun jälkeen illalla sellain että sai tunnin venkslata ennenkun sit starttasi randomisti. Mistähän tämä saattaisi johtua ja miten mitä lähtisi korjaamaan?

    Yleensä tekee sitä että kun lyö kytkimen pohjaan niin ei inahdakka, sitten kytkin pois ja uusiks päälle niin starttaa normaalisti. Kokeilen nyt ekana repiä tuon kytkimeen menevän piuhan irti ja teippaan ne piuhat toisiinsa että ei tarvitse enää kytkintä käyttää. Toinen vaihtoehto on että mopedi ei tunnista vapaata (N) vaihdetta eli sen takia ei starttaa. Mistähän tuota lähtisi korjaamaan jos kyse on tuosta vapaan vaihteen tunnistuksesta?

    Ei ole väliä onko kylmä, lämmin, ajanut jo tunnin, märkä, kuiva.

    Pyörä:
    Suzuki Gsx-R1000, 2004
  2. #2
    Aloitetaan nyt siitä, että palaako vapaavalo kun ongelma ilmenee? Jos palaa niin ongelma tuskin on vapaan tunnistuksessa.
  3. #3
    Tuo 'pesu' hieman viittaisi kontaktivikaan - siis käynnistyspainike, jne.
  4. #4
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Aloitetaan nyt siitä, että palaako vapaavalo kun ongelma ilmenee? Jos palaa niin ongelma tuskin on vapaan tunnistuksessa.


    Ei se 100% pala aina vaikka vapaa oliski päällä. En nyt tajunnut katsoa paloko N-vapaavalo kun tämä "isoin" ongelma oli elikun tunnin yritin saada käyntiin.
  5. #5
    Muistaakseni tuon ikäisissä Suzukeissa kytkimen mikrokytkin vaihtaa starttikartalle, eli sitä ei välttämättä kannata ohittaa. Kannattaa ainakin varmistaa oliko näin.

    Muuten, koska kytkimellä näyttäisi olevan vaikutusta, aloittaisin siitä, että ottaa sen mikrokytkimen irti kahvarungosta, puhdistaa ja testaa toimiiko se irtonaisena. Seuraavaksi seisontatuen kytkin puhtaaksi ja jos sekään ei auta, oikean puolen tankokytkin auki ja puhtaaksi. Tuosta kolmikosta vika löytyy aika isolla todennäköisyydellä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  6. #6
    Lainaa Nemira kirjoitti Katso viesti
    Ei se 100% pala aina vaikka vapaa oliski päällä. En nyt tajunnut katsoa paloko N-vapaavalo kun tämä "isoin" ongelma oli elikun tunnin yritin saada käyntiin.
    Jos se toimii vaihtelevasti niin tunnistin laatikossa lienee kulunut. Sitä en osaa sanoa pystyykö sitä elvyttelemään vai onko uusiminen ainoa keino. Mutta jos kytkinkahvan tunnistin toimii niin pitäisi sen sallia startti vaihde päälläkin sikäli kun oikein muistan.
  7. #7
    Käynnistyykö bensapumppu hetkeksi, kun laitat pyörästä virrat päälle? Jos ei, niin pyörän ECU on luultavasti sitä mieltä, ettei käynnistystä pidä tehdä. Eli silloin em. asiat kannattaa tarkistaa. Käynnistyksen estoa tässä pyörässä ei vielä taida olla.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8. #8
    Moro.
    Onko pyörässä sirullinen avain?
    Mulla GSX1400 ja siinä on kaksi avainta ja vain toinen toimii normaalisti. Toinen tekee tuota että välillä ei tapahdu mitään kun yrittää käynnistää.
    Ex Kawasaki KLE 500
    Ex Yamaha Super Tenere 750
    Ex Kawasaki ZR7-S
    Ex Yamaha FZS1000
    Ex Suzuki RF900R
    Ex Yamaha FZS1000
    Suzuki GSX1400
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nemira kirjoitti Katso viesti
    Ostosta lähtien suzuki on välillä tehny sitä että ei starttaa\käynnisty käynnistysnapista. Eli ei edes inahda tai muutakaan. Nyt oli pesun jälkeen illalla sellain että sai tunnin venkslata ennenkun sit starttasi randomisti. Mistähän tämä saattaisi johtua ja miten mitä lähtisi korjaamaan?

    Yleensä tekee sitä että kun lyö kytkimen pohjaan niin ei inahdakka, sitten kytkin pois ja uusiks päälle niin starttaa normaalisti. Kokeilen nyt ekana repiä tuon kytkimeen menevän piuhan irti ja teippaan ne piuhat toisiinsa että ei tarvitse enää kytkintä käyttää. Toinen vaihtoehto on että mopedi ei tunnista vapaata (N) vaihdetta eli sen takia ei starttaa. Mistähän tuota lähtisi korjaamaan jos kyse on tuosta vapaan vaihteen tunnistuksesta?

    Ei ole väliä onko kylmä, lämmin, ajanut jo tunnin, märkä, kuiva.

    Pyörä:
    Suzuki Gsx-R1000, 2004
    Tarkista, että se kytkimen mikrokytkin naksahtaa normaalisti, kun painat kytkinkahvan pohjaan. Älä ohita sit, ecu menee sillon pysyvästi starttikartalle, ja tehoja puuttuu semmonen 20-30hp
    Jos vapaan merkkivalo syttyy mittaristoon normaalisti, ei vika ole vaihteen asentoanturissa.

    Jos muistan oikein, pyörän pitäisi antaa startata ilman kytkintä, kun vaihde on vapaalla tahikka vaihde päällä kytkin pohjaan painettuna.

    Epäilen, että vika on joko starttinamikassa, eli kahva auki ja kontaktien putsaus tahi kuluneessa starttireleessä, joka jaksaa vain satunnaisesti vetää kiinni.
    Superbike #7
  10. #10
    Lainaa Jalluniemi kirjoitti Katso viesti
    Moro.
    Onko pyörässä sirullinen avain?
    Mulla GSX1400 ja siinä on kaksi avainta ja vain toinen toimii normaalisti. Toinen tekee tuota että välillä ei tapahdu mitään kun yrittää käynnistää.
    En ole ihan varma onko sirullinen avain. Täytyy kokeilla tuota vara-avainta miten sen kanssa käyttäytyy, sitkun kelit taas sallii
  11. #11
    1000 rx-kawassa siruavain oli ok mutta virtalukon "antennissa" jokin katkos, välillä avaimen kääntö kytki virrat, välillä ei. Antennikehän vaihto korjasi tilanteen. Susnassa saattaa olla eri systeemi, mutta jollain sekin siruavainta haistelee.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tarkista, että se kytkimen mikrokytkin naksahtaa normaalisti, kun painat kytkinkahvan pohjaan. Älä ohita sit, ecu menee sillon pysyvästi starttikartalle, ja tehoja puuttuu semmonen 20-30hp
    Jos vapaan merkkivalo syttyy mittaristoon normaalisti, ei vika ole vaihteen asentoanturissa.

    Jos muistan oikein, pyörän pitäisi antaa startata ilman kytkintä, kun vaihde on vapaalla tahikka vaihde päällä kytkin pohjaan painettuna.

    Epäilen, että vika on joko starttinamikassa, eli kahva auki ja kontaktien putsaus tahi kuluneessa starttireleessä, joka jaksaa vain satunnaisesti vetää kiinni.
    Samanlaisen pyörän omistavana voin vahvistaa:
    - starttaa ilman kytkintä jos N-valo palaa mittaristossa
    - starttaa vaihde päällä jos kytkin on pohjassa.

    Joten tuo Nitrous käyttäjän olettama starttinappulan tai starttireleen viasta sopivat oiresiin todella hyvin.
    GSX-R 1000 `03
  13.  
  14. #13
    Onko vaihdettu kiinan kahvat ? Niissä joskus ongelmana ettei paina just tota kytkimen mikrokytkintä kunnolla
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä