Terve!
Ostinpa velipojalta rassattavaksi -93 vuoden intikan, jolla ajettu maltillisesti noin 83tkm. Etujarrun sain jo pelaamaan, mutta nyt olisi tuon kytkimen vuoro. Jonkin verran lukenut näistä ongelmista ja koitin pääsylinterin paluu reikää jo ronklata ja ilmata sen päätteeksi. No "korjaus" meni niinkuin mopojonnen viritys eli tehot laski puoleen ja nyt kytkin luistaa enemmän kuin aloittaessa. 10 km testilenkiltä ei kotia meinannut päästä.
Kytkimessä oli siis alussa jonkin verran pitoa kun sen kotiin ajoin, mutta jo silloin huomasi että vika paheni sen 50+km matkalla. Kytkin irrotti noin ensimmäisellä sentillä kun kahvasta veti. Nyt sitten meni jo tosi huonoksi, ennen koeajoa kytkin kyllä irrotti, nyt tallissa ei enää irrota ollenkaan. Onko vika mahdollisesti kytkinlevyissä, pääsylinterissä, sepittäjässä vai mistä kannattaa vikaa etsiä?
Se maksaa kuka nauttii!
Omituinen vikakuvaus, luistava kytkin joka ei irrota! Tarkennusta, kiitos.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Eli tuntuu tällä hetkellä että kytkintä painaisi koko ajan ja tästä syystä luistaa. Tallissa voi pistää vaihteelle ja työntää ilman kytkintä.
Se maksaa kuka nauttii!
No ei kait tuossa muuta kuin kytkin auki ja katsoo kuinka finaalissa levyt ovat. Ja että kytkin on kasattu oikein. Mahdollista myös se, että häkki on kulunut niin urille, että levyt jumittelee niihin, eikä pitoa synny. Tai velipoika hävittänyt yhden levyn.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tai jouset on kuoleentuneet.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Jos sillä luistavana on pidempään ajeltu, niin voi hyvinkin olla ylikuumentunut ja tuhonnut jouset.
Mikäli koneen avaaminen ja kytkimen purkaminen ei nappaa, niin työsylinterin tarkastus / purku / putsaus on toki yksi lähestymistapa. Samalla paljastuu sekin, että jos pyörää voi töniä vaihde päällä vaikka työsylinteri on irtoitettu, niin kytkinpakan purkaminen on väistämättä edessä.
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Nyt on koitettu jo moneen lähtöön ja alkaa mielikuvitus loppumaan. Pääsylinterin ja työsylinterin korjaussatsit tehty, kytkinlevyt ja jouset vaihdettu. Ilmattu ja saatu tuntuma. Ensimmäinen koeajolenkki noin 3 km ja vaikutti että nyt homma rokkaa.
Varsinainen koeajolenkki n. tunnin päästä ja jälleen ajo niinkuin skootterilla. Luistaa aivan pirusti ja heti ensi metreistä. Äkkisteltään tulisi mieleen että kylmänä pelaa, ja heti kun lämpee niin alkaa luistaa.
En keksi mitä koittaisin seuraavaksi..Joten ideoita otetaan vastaan.
Voiko öljyn laatu vaikuttaa näin paljon? Tällä hetkellä motul 5100.
Viimeksi muokannut: Jebbe; 10.07.2025 klo 19:42.
Se maksaa kuka nauttii!
Ja testasinpa toisella öljyllä, sama vaan jatkuu...![]()
Se maksaa kuka nauttii!
No nyt lopulta vaikuttaa siltä, että kytkin pelaa. Sain vinkin ottaa noin milli pois kytkimen työsylinterin "tapista", mikä siis menee moottorin sisälle. Sille on varmaan joku hieno nimikin, mutta en tiedä. Ja niin alkoi kytkin pelaamaan.
Kiitos vinkistä Letec
Se maksaa kuka nauttii!