Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
    Eli, kyseessä ilmajäähdytteinen 4 pyttynen peli, ja jäähdytysrivat yms paikat pitäs saada puhtaiksi, ilman että maali/lakka lähtee myös.

Lika on palanut/pinttynyt todella hyvin kiinni ripoihin ja koloihin.

Kokemuksia kiitos.
    Ei tuohon mitään oikotietä ole. Liuotinpesuainetta, painepesuria, tiski-/pulloharjaa.......

ja aikaa & kärsivällisyyttä...
    <p>2002-2014</p>
    Aivan, lähinnä millä aineella olis hyvä liuotella ettei maalit lähde ?
    Pineline tai Autoglym Motorcycle Cleaner
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Ei sitten saa suihkia painepesurilla liika läheltä syylaria, ettei mee lyttyyn...
    Ai ilmajäähdytteisessä, no onhan siinä öljyn jäähdytin
    Polttoöljy alias löpö havaittiin aikoinaan myös toimivaksi liuottimeksi, kun tehtiin arkeologisia kaivauksia jäähdytysripojen väliin.
    ettei vaan lehahtais tuleen kone, kun lämpiää myöhemmin ja jonkin paikka on jäänyt pesemättä kunnolla
    Happy with what you have to be happy with.
    Ehkä mielummin puutarhaletkulla tai vastaavalla kun painepesurilla noita "koneen" osia..niin ja liuotinta sekä kovaa jyystämistä!
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Miksi ei painepesurilla? Meneekö rivat lyttyyn? Itse pesen melkein ainoastaan moottorin painepesurilla - muut osat tuolla puutarhaletkulla... Jokainen siis tyylillään...
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (Petri @ Huhti. 15 2005,16:36) kirjoitti
    ettei vaan lehahtais tuleen kone, kun lämpiää myöhemmin ja jonkin paikka on jäänyt pesemättä kunnolla *
    haihtuu pois aika nopsaan
    - Entinen hondamies -
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Huhti. 15 2005,23:04) kirjoitti
    Miksi ei painepesurilla? Meneekö rivat lyttyyn? * Itse pesen melkein ainoastaan moottorin painepesurilla - muut osat tuolla puutarhaletkulla... Jokainen siis tyylillään...
    Kai siinä ideana lähinnä on se että painepesurilla huolimattomasti pestessä on riski maalin lähtemiseen jos sattuu olemaan maalipinnassa vaurio. Itselläni kävi syksyllä auton pesussa juuri niin. Töissä aika tehokas pesuri ja laiskana vedin vaan pinelinet pintaan ja painepesurilla perään.
    Katselin että jokin lika möntti vielä koristelistassa ja suihku viiden sentin päähän listasta. Siinä olikin maali haljennut ja siitä se lähti kuoriutumaan lisää, nyt on sitten sellainen kivan näköinen oven koristelista hopeessa autossa.
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Huhti. 15 2005,23:04) kirjoitti
    Miksi ei painepesurilla? Meneekö rivat lyttyyn? * Itse pesen melkein ainoastaan moottorin painepesurilla - muut osat tuolla puutarhaletkulla... Jokainen siis tyylillään...
    Pahimmassa tapauksessa veden paine voi työntää tiivisteet koneen sisään.
    -Timppa-

Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
    Perussääntöhän on, että painepesuri on vekotin, jonka käytössä täytyy muistaa pitää järki kädessä ja katsoa aika tarkkaan minne ja miltä etäisyydeltä söhöttää. Taatusti tulee vahinkoa, jos tuolla kritiikittömästi ruiskii parin sentin päästä. Järkeä ja silmiä käyttäen tuo on erinomainen vekotin. Jokainen kuitenkin tyylillään ottaa omat riskinsä.
    <p>2002-2014</p>

Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Kevytmetallivanteiden puhdistusaineet tuppaavat olemaan kovia myrkkyjä, mutta oikein käytettyinä ei mulla ole ainakaan vanteiden maalit/lakka kärsineet. Kokeilun arvoista?
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
    Mulla on hyviä kokemuksia Bilteman mikrorasvanpoistoaineesta (tai joke semmonen nimi). Ei tunnu vahingoittavan maalia tai kumiosia, mutta silti poistaa rasvaa ihan hyvin.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    tässä ketjussa ei ole taidettu vielä wurthin pinelineä mainostaa
    1198+RG500
    Eiköhän noilla aineilla jollain lähde.

Itse olen todennut että kromipintaisia osia, esim. äänenvaimentimet puhdistuu hyvin ruosteenirroittajalla,
    siis semmosta tavallista lirua jota on spraypurkeissa, esim. master.

Tätä ajattelin myös kokeilla tohon moottoriin palaneeseen likaan.

Kiitoksia vastauksista ja ajokelejä.
    Tämä ketju on 10 vuoden takaa. Onko mp moottorin pesuun tullut mitään uusia oppeja, kun esim. elektroniikka on lisääntynyt, niin ottaako sähköosat helposti itseensä pesussa?

Mikä pesutapa ja pesuaineet on parhaat pinttyneen lian poistoon jäähdyttimistä?
    Tiedän jopa yhden Harrikan, jonka laiska omistaja pesi aina painepesurilla. Lopputulos se, että ECU sai vettä itseensä ja sehän ei siitä tykännyt.

Minä en painepesurilla pese. Itse asiassa myin koko pesurin pois. Motox tehopesu on kuulemma samaa kuin AS40, joka taas vastaa Pinelinea. Sitten taas on näitä tehorasvanpoisto/moottorinpesuaineita.

Ei mitään uutta taivaan alla.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Minä taas pesen pyörät pesurilla useamman kerran kesässä.
    Pesurin ongelma on sama kuin monessa muussakin työkalussa. Jos sitä ei osaa käyttää, saa sillä asioita rikki.
    Ei työnnetä läheltä sähkölaitteisiin, tiivisteisiin eikä ketjuihin. Oma pikkupesuri kärsii jostain puolesta metristä lasettaa lähes kaiken mitä omissa pyörissä on kun pitää suihkun vähän leveänä. Mittaristo ja katkaisimet saa hieman hellemmän käsittelyn.
    Ei painepesuri riko, vaan se painepesurin käyttäjä.
    No tää. Oon kohta pessyt kaikien vehkeitteni pannuhuoneet ja koneet painepesurilla jo 30 vuotta ja kertaakaan siitä ei oo aiheutunut mitään oikeaa ongelmaa. Joskus saatan oikein laittaa muovikassin laturin päälle, mutta aika usein välttelen vain veden ruiskimista arkoihin paikkoihin. Kerran ku kuivaa tulpankaivot, niin kyllä sen sitten taas muistaa. Nykyään puolissakin on niin hyvät tiivisteet, että sinnekään ei enää mee vettä.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 29.05.2025 klo 00:27.
    Olinpa joskus vuosia sitten ihan järjestetyllä motskarireissulla ja kaikki olivat minulle uusia tuttavuuksia. Oliko nyt ensimmäinen vai toinen ilta päästyämme majapaikkaan niin ennen kypäräkaljoja eräs toveri alkoi kysellä missä voisi pesettää pyörän. Totesin, että taidan olla nyt väärässä porukassa.
    X-ADV 750 , CRF 300L
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Olinpa joskus vuosia sitten ihan järjestetyllä motskarireissulla ja kaikki olivat minulle uusia tuttavuuksia. Oliko nyt ensimmäinen vai toinen ilta päästyämme majapaikkaan niin ennen kypäräkaljoja eräs toveri alkoi kysellä missä voisi pesettää pyörän. Totesin, että taidan olla nyt väärässä porukassa.
    Voi olla tärkeää, että on puhdas pyörä ja hyvä niin.
    Toiset vetää kauden kurat niskassa ja toinen pesee jokaisen ajon jälkeen pölyt pois.
    Kumpikaan ei ole väärässä.
    Toisille tuntuu olevan kunnia-asia ajaa mahdollisimman paskaisilla vehkeillä. Mä oon sen verta laittanut aikaa ja vaivaa omien laitteden eteen, niin kyllä mä haluan, että ne ovat myös puhtaat. Jossain Keski-Euroopan autoreissulla on oikein kiva käydä vetäsemässä auto puhtaaksi pesulassa ja jatkaa matkaa. Ennen ratapäiviä putsaan yleensä mopon, koska siinä samalla näkee sitten mahdolliset ongelmakohdatkin. Tyyli vapaa, mutta pakollinen.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 29.05.2025 klo 11:39.
    Pestäänhän se munakin käytön jälkeen, miksei siis jatke?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Naapurin ukko hinkkaa autonsa joka viikko kiiltäväksi. Minä pesen auton noin kolme kertaa vuodessa halvimmassa automaatissa. No, mun volkkarissa helmat kukkii - naapurin ei.

Toisaalta naapurin tuntien voisi sanoa, että hänen kannattaisi käyttää tuo tunti kaksi viikossa mieluummin itsestään huolehtimiseen (liikuntaan) kuin autoonsa. Voisi olla loppupeleissä/-elämässä kannattavampaa.
  29.  
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Toisille tuntuu olevan kunnia-asia ajaa mahdollisimman paskaisilla vehkeillä. Mä oon sen verta laittanut aikaa ja vaivaa omien laitteden eteen, niin kyllä mä haluan, että ne ovat myös puhtaat. Jossain Keski-Euroopan autoreissulla on oikein kiva käydä vetäsemässä auto puhtaaksi pesulassa ja jatkaa matkaa. Ennen ratapäiviä putsaan yleensä mopon, koska siinä samalla näkee sitten mahdolliset ongelmakohdatkin. Tyyli vapaa, mutta pakollinen.
    Enemmistö on tässäkin oikeassa. Kyllähän ilman muuta kannattaa oudossa Itä-Euroopan kylässä lahteä haeskelemaan pyörän pesijää. Tyhmäähän se olisikin jäädä porukan kanssa kypäräkaljalle. Vois joutua vaikka ihan juttelemaankin näiden sivistymättömien motoristien kanssa.
    X-ADV 750 , CRF 300L