Järkyttäviä ihmiskohtaloita täällä
Itse toivoisin voivani välttää aivohomeen, mutta eipä se tietysti omasta tahdosta ole kiinni.
Mutta kropan fysiikan heikentymisen kiihtyminen on nähtävästi alkamassa.
Pohdituttaa että jos 10 v päästä jalka ei enää nouse kunnolla satulan yli, niin sivuvaunupeli voisi olla juuri sopivan pervo laite mutta trike sitten jo liian camppia. Mutta varmaan jäisi pariin vuoteen. Mutta vanhempi avoauto sitten se lopun aikojen peli. Oikeesti, mikä tässä suunnitelmassa vois mennä pieleenMukavuus kohdillaan, ei ajokamojen kaa pelaamista, hotellikamat sen kun heittää hudlariin (vaikka pieneenkin), kaunilla ilmalla katto alas, pahalla ylös. Satunainen ruuhkaan seisomaan jääminen ei haittaa, laittaa radiosta Elvistä.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
No tässä on parin viime kesän aikana opetettu parit A-kortit, eikä emännälläkään homma siitä fyysisestä kortista ole kiinni, onhan hällä se läpyskä yhä lompakossaan, mutta kun ei ole hermosairauden johdosta jalkoja ja sitä myöten enää halujakaan auton rattiin, niin minkäs teet. Kyllähän tuossa jokunen vuosi sitten yritin saada kammettua hänet takaisin autoiluun, onhan se iso osa omaa henkistä vapautta, hommattiin hälle sellainen näpsä aut.vaihteinen city-kirppu Peugeot 1007, jossa etuovetkin oli sähkötoimiset liukkarit ja näin hänelle mahd. helppo kulkuinen, selvittelin käsiohjainlaitteiden asennukset jne. mutta ei. Ei vaan tuosta siltikään innostunut, joten olkoon
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ei kyllästytä! Siis prätkäily.
Tarkennus, ettei mua vaan sekoteta tohon karavaanari fiilistelyyn![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Mun isällä on vastaava sairaus ettei jalat toimi enää. Ymmärrän.
Oli se vaimon B-kortti aika kaukaa haettu projekti kun ei mitään kokemusta millään laitteella liikenteessä. Paras tapa oli tehdä se opetusluvalla pitkällä kaavalla että minimoi tulevat kantapään kautta oppimiset. Tänä kesänä päästään ekaa kertaa reissuun auto+prätkä yhdistelmällä, jos vaan kelit on suotuisat.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Ei kyllästytä yhtään. Harrastus on muutakin, kuin ajamista.
Pitää vain varoa, ettei tule hankkineeksi enempää motskareita.
Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.
Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200 telasarjalla, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc
Tää on hyvä aihe!
Itse sain hankittua ensimmäisen prätkän v. 2006.
Olikin sitä tullut haaveiltua helvetin pitkään.
Ensin tuli hommattua rivarin pätkä ja pari mukulaa.
Niitä ei kyllä tarvitse katua mutta lompsa ei antanut myötä prätkälle vaikka mieli teki.!
Sitten sen eka mopon sai sitten hommattua.
Tuosta kyllästymisestä voin sanoa että joskus tullut itsellekin ajatus että onko tässä mitään järkeä?
Mutta joka kerta kun vetää prätkä kamat päälle ja oli menossa töihin tai vapaalla kruisailemaan niin nautin joka hetkestä.
Onhan helppoa hypätä ilmastoituun autoon hellepäivänä mutta vielä ainakin nautin prätkällä tietystä vapauden tunteesta.
Sekin on itselleni semmoinen vapauden hetki kun ajan prätkällä niin ei puhelin soi.
Toisina päivinä kun olen puhelimen lokia katsonut illalla työ päivän jälkeen niin ollut pahimmillaan n. 70 puhelua päivän aikana ollut?
Joku on vielä ihmetellyt että miksi ei ole mulla kypärä puhelinta?
Ei oo eikä tuu, jossain saa olla rauhassa ja nauttia elämästä ja pyörän äänistä!
No jokainen nauttii tavallaan.
Jokaisen ei tarvi kiertää Euroopassa tai joka kesä olla Norjassa tms.
Pää asia että nauttii pyöräilystä vaikka ajaisi vain yhden päivän kesässä!
Tietysti voin sen verta paljastaa että itse kyllästyin pelkkään matkapyörään pari vuotta sitten niin ostin rinnalle tonnisen nakun hauskan pitoon8
Joksa
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Mulla on ihan sama. Matkapuhelimen yhdistettävyys on ihan vihoviimeinen homma. Ei kiinnosta pätkääkään puhelut, jos kypärä on päässä ja moottori käynnissä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Minulla on ollut kypärpuhelin jo vuosia käytössä. Ei siksi, että olisin muiden tavoitettavissa ajon aikana vaan siksi, jotta voi kommunikoida ajokavereiden kanssa.
-- Brake later and open the gas earlier --
Voiko niilläkään olla mitään niin tärkeää ettei voi vaikka tankkaustaukoon odottaa?
Mun mielestä ainoa syy kypäräpuhelimen käyttöön on se, että kuulee esim Wazen poliisivaroitukset, mutten ole jaksanut tutkia, onko mahdollista estää puhelut, mutta pitää navisoftan piippaukset päällä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
-82 vuodesta hinkannu menemään,,,suomea eurooppaa norjaa ruotsia ratailua jne,,,Kyllästyttää kyllä ja lujasti joskus.
Ei kiinnosta ns pikku iltalenkit. Lähialueen tiet niiiiiin tuttuja, ( paitsi jos metsää kaadettu niin joskus tulee hämy mutkia että mites tää nyt menikään). Suurinpiirtein kaikki lähimmät mopo-kaverit lopettaneet tai vetäytyneet koloihinsa. Jos sataa niin ei sitten millään tienpäälle. No Imatralle kuitenkin nyt.![]()
Ei oo tälle kesälle tainnut tulla edes 200 km täyteen, eli taitaa kyllästyttää. Isona tekijänä toki se, että täällä pitää hinkuttaa melkein tunti pikitietä ennen kuin alkaa löytyä mielekästä soratietä ajettavaksi.
Lajin halpuus viehättää.
Samaa vikaa täällä. Tossa vähän päälle pari vuotta sitten päätin että vaihdan vielä kerran pyörää ja vaihdoin 900:sen TDM:n Super Tenereen. Sanoin silloin JT-Laitteen Jannelle että tää on se mun eläkepyörä. Janne siihen tokas juu että taas näitä juttuja, viimeinen pyörä jne... Totes että viimeinen pyörä ennen seuraavaaNo Tulihan sen jälkeen ensin yksi lisää ja sitten vielä yksi projekti. No nyt nyt taas yksi myynnissä ja kuumetta pukkaa uuteen ;)
Yritin myydä omaani, ei tunnu kelleen kelpaavan, jääkööt sit taloon uus akku tulossa Latviasta kun kaveri akkuliikkeessä töissä niin sai AGM patterin happosen hinnalla... Tuli sillä tossa junnun kanssa yks mummolanreissu heitettyä ja onhan se ihan kivaa kun oikein asennoituu... Ei vaan oo paikkaa missä sitä säilyttäis, tarvii varmaan toi Cagiva viiä sinne äitin talliin talvehtimaan että saa GTS:n ens talveks omaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Moottoripyöriä ei koskaan pitäisi myydä. Niitä pitäisi ostaa. Täällä kansakuntamme kapitaalissa ja kerrostalossa on vaan niin rajallliset resurssit laitteiden hallintaan. Senpä takia minullakin noita on vaan kaksi ja pojan mopo. Yhtäkään en olisi myynyt tai vaihtanut jos se olisi ollut mahdollista. Kaksi autoa vielä tuohon soppaan...
Kyllästyttääkö, ei ikinä. Ajan kun ajan ja olen ajamatta kun olen. Se mikä on veressä, ei sieltä koskaan tule pois.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Ei vielä. Melkein koko ikäni (kohta 69) olen pyöräillyt ja vielä piti uusi 1300 Gessu hommata.
Varmaan sitten, kun jalka ei enää nouse satulan yli...
Mut joo, näyttelyt yms. ei enää ihmeemmin kiinnosta.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tuohon löytyy ratkaisu jos ei jalka nouse yli. Tiedän yhden vanhan ukon joka on kaivanut uran pihaansa. Ajaa mopon monttuun niin pääsee pois ja kyytiin. Siellä oli martta sanonut että ajot loppuu jos et pääse ite satulaan ja pois. ratkaisu löytyi lapiosta. Jos se on reissussa niin sillä on kaks hieman nuorempaa kaveria jotka vielä jaksaa sen hiiata satulaan ja pois. ajelee 900 gpz kawalla.
Ittellä se on siinä ja siinä, saako kinttua enää nostettua mutta opettelinkin sitten lisääntyvän kuolonkankeuden varalta seuraavan: Pyörän oikealta puolelta seisten, otetaan vasemmalla kädellä kiinni kaasukahvan päästä ja oikean jalan varassa, jalkaa suorana pitäen kumarrutaan vasen jalka selän jatkeena eteenpäin niin että pää laskeutuu jonnekin sylinterinkannen korkeudelle melkein kuin Charlie Chaplin Nykyaika-elokuvassaan ja siitä kiepautetaan vasen kinttu satulan yli... Chaplinilla kuvassa tosin oikea jalka nousee...
https://c7.alamy.com/comp/HH5KB3/mod...lin-HH5KB3.jpg
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
No eihän sitä ajelua lopettaa tartte, vaihtaa vain välinettä tarpeen mukaan
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kummasti auttaa pyörän päälle kipuamiseen, kun pistää toisen jalan ensin jalkatapille, nousee sen jalan varaan ja siitä ponnistaa toisen kintun satulan yli. Menee aika kivuttomasti vaikka kuolonkankeus olisi jo lähempänä, kuin ensi synttärit.
-- Brake later and open the gas earlier --
Täytyy sanoa, et ittellä on sellaanen dilemma ku kotari on ny ollu 17v omistukses ja yli 44000km sillä on tullu ajeltua mikä ei oo kuitenkaa kovin palio vuosiin nähden.
Niin se, että ku sillä ajaa niin siihen ei kyllästy vaan siitä vehkeestä tuloo kylläiseksi paljon äkkiempää mitä ennen.
Eli kaikki se tärinä, mahtava ääni, provosoiva/hermostunu käytös jne... niin väsyyhän sitä.
Siis aivan loistava pärrä kaikkineen päivineen ja en siitä luovu koskaan jos ei ole aivan pakko, mutta mutta ei se enää näin mukavuuden haluisena nelikymppisenä oikeen toimi ykkös pärränä.
Tuli sillä kuitenki ajeltua 5000km viime kesänä, mut tänä kesänä ei oo tullu ku 1700km koska kelit...
Eli ny on ollu jo jonkin aikaa etsinnässä ns. ykkös pärrä jolla voi oikiasti ajella rauhaski ja vähä pidemmälle ku 100km päiväs.
Joten suunnitelmana on, et kotari ajoon vain silloon ku tuntuu siltä, et pitää saada sykkeet tappiin ja sit toinen pärrä ajoon ku teköö miäli kruisailla rauhas.
Sellaasta pataa tällä kertaa.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'