Eli ykkösellä jos lähtee liikkeelle about alle puolella kaasulla pelaa laitos niinkuin pitääkin.
Yli puolen kaasun - täyskaasulla niin ensin mennään niinkuin pitää, sitten vauhti hyytyy, sitten taas mennään jne. kunnes ollaan jo kohta punarajalla. Yksi edestakainen nytkähdys vajaassa sekunnissa tai niille main.
Ykkösellä jos nappaa pelin liikkelle, vaihtaa kakkoselle ja täyskaasu -> ei ongelmia.
Missä siis vika ?
Tähän mennessä tehtyä:
- poistettu tankista ruosteet
- laitettu uusi manuaalinen bensahana jossa asiallinen sihti
- kaasarit purettu, putsattu ruosteet sihdistä, keitetty, putsattu ruosteet suuttimista, rassattu, brakecleaneria, paineilmaa, kasattu
- paikallistettu imuvuoto suoravetokaasarin vaijerin läpivientiin, saatu seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi toimimaan kuten pitää
- synkkaus tekemättä (vielä)
Aiemmin keväällä tarkistettu venttiilinvälykset, viime vuonna puristukset ja tulpat.
Kohokammioiden huohotusletkut on kyllä lyhentyneet kun tuli korvattua yksi tielle pudonnut katkomalla jäljelle jääneistä kolmesta yksi puoliksi. Sinne ne takaviistoon silti sojottaa.
Kuulostaako ylipäätään bensapuolen vialta ? Joltain muulta, miltä ? Epäilisin sivujalan kytkintä mutta kun se on jalan alhaalla-asennossa toimiva. Ei kyllä ammu putkeen. Cänädä ?
Potilas siis 98 Guzzi Nevada.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Sivujalan kytkin on hyvä tsekata, ehkä sen voi ohittaa. Toinen minkä katsoisin olisi akun kaapelien kireys, ehkä täyskaasukiihdytys ykkösellä saa aikaan niin infernaaliset tutinat valtavan kiihtyvyyden päästessä valloilleen että virtapiiri katkeaa hetkeksi. Kerran kävi minulle näin ja ihmettelin miksi rajoittaa menoa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88