Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Hommasin juuri Ninjan. Pyörä tuntuu vähän korkealta. (olen tappijalka) Kawasakit ei ole itselle ennstään tuttuja.
    Takajousen kulmakiinnikkeen päällä näkyy hopeanvärinen holkki jota en löydä osaluettelosta.
    Onkohan mahdolliseta että pyörää on korotettu edellisen omistajan toimesta?

    holk1.jpg

    holk2.jpg
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa willek kirjoitti Katso viesti
    Hommasin juuri Ninjan. Pyörä tuntuu vähän korkealta. (olen tappijalka) Kawasakit ei ole itselle ennstään tuttuja.
    Takajousen kulmakiinnikkeen päällä näkyy hopeanvärinen holkki jota en löydä osaluettelosta.
    Onkohan mahdolliseta että pyörää on korotettu edellisen omistajan toimesta?

    holk1.jpg

    holk2.jpg
    Pyörämallia sen paremmin tuntematta veikkaisin, että tuo on tehtaalta lähtöisin. Jos noin raju korotus olisi tehty jälkikäteen iskarin kiinnikkeeseen, pyörä olisi todennäköisesti melko mielenkiintoinen ajettavuudeltaan. Ratahommissa joissain pyörissä olen nähnyt pari milliä paksuja prikkoja iskarin kiinnityksessä, mutta en noin paksuja.

    Joku mallin paremmin tunteva tahi muuten fiksumpi varmaan osaa korjata jos meni pahasti metsään tämä arvaus.

    P.S. vuosimalli olisi kiva lisätieto.
    Superbike #7
  3. #3
    P.S. vuosimalli olisi kiva lisätieto.[/QUOTE]

    Vuosimalli on 2008.
    Nyt kun syynäsin osaluetteloa vähän tarkemmin niin löytyihan se spaceri sieltä sittenkin. Omaan silmään tuo ei oikeen näyttänyt tehdasosalta
  4. #4
    Kuuluuko tossa jousessa olla noin paljon esijännitystä. Melko paljon kierrettä näkyvissä jousen päällä. Myös itse hankin gen3 10ärrän, mutta siinä on bitubon pamppu joten vakiosta en osaa sanoa. Tällei tappijalkaisena myös bitubolla mopo tuntuu korkealta. Itsellä painumat ok
    www.youtube.com/@tominkanava
  5. #5
    Kuuluuko tossa jousessa olla noin paljon esijännitystä. Melko paljon kierrettä näkyvissä jousen päällä.
    Näillä tiedon aika vaikea sanoa yhtään mitään jousesta. Olisiko kuvaa tai mittoja iskarista. Noissa paremmissa iskareissa, kuten Bitubo on usein iskarin pituuden säätö, jolla saa pudotettua istuinkorkeutta jonkin verran. Muutenhan sen menee linkuston vaihtamiseksi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  6. #6
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Näillä tiedon aika vaikea sanoa yhtään mitään jousesta. Olisiko kuvaa tai mittoja iskarista. Noissa paremmissa iskareissa, kuten Bitubo on usein iskarin pituuden säätö, jolla saa pudotettua istuinkorkeutta jonkin verran. Muutenhan sen menee linkuston vaihtamiseksi.
    En ottanut kantaa jouseen tai sen jäykkyyteen/pituuteen. Huomio kiinnittyi kuvan perusteella kierteisiin ja niiden hurjaan määrään.

    Jos esijännitys on säädetty mahdollisimman kireälle, niin sillä on suora vaikutus ajomukavuuteen ja ennen kaikkea turvallisuuteen. Saattaa olla mopo aika kamala ajaa, jos ulosjoustoa ei ole lainkaan.

    Kehoitankin keskustelun aloittaneelle tarkistamaan ja tarvittaessa säätämään alustan painumat omalle painolle, sekä asettamaan hydraulisäätimet keskiasentoon, josta voi sitten korjata oman mieltymyksen mukaan.

    Alustan painumiin löytyy hyviä vinkkejä esimerkiksi:
    https://www.youtube.com/watch?v=yF86AvK2XVA

    Jos alustaa tarvitsee madaltaa niin kivijalasta tai netistä löytää varmasti itseään miellyttävän ratkaisun. Nämä ehkä helpoimmat kun ovat ilman säätöä:
    https://www.storm-motor.fi/osat/moot...mfw-150010066/

    Toivottavasti näistä löytyy apua.
    www.youtube.com/@tominkanava
  7.  
  8. #7
    Lainaa Tomi83 kirjoitti Katso viesti
    Kuuluuko tossa jousessa olla noin paljon esijännitystä. Melko paljon kierrettä näkyvissä jousen päällä. Myös itse hankin gen3 10ärrän, mutta siinä on bitubon pamppu joten vakiosta en osaa sanoa. Tällei tappijalkaisena myös bitubolla mopo tuntuu korkealta. Itsellä painumat ok
    Jos painumat on kuskille oikeat niin esijännitys on sopiva, jäykemmällä jousella tietysti esijännitystä tarvitaan vähemmän
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä